Kulutusongelma ja venttilinnostajat (kallis remppa)
Kulutusongelma ja venttilinnostajat (kallis remppa)
Auto on 200 E 2.0 bensa -89 automaatti, kaasutinversio
1. Kulutusongelmasta kertoilinkin aiemmin.
Kaasariversiossa ei ole lambdaa, näin sanoivat korjaamolla.
Vaihtoivat tulpat ja ilmansuodattimen, toivottavasti on apua.
Rengaspaineet ok, eikä jarrut jää laahaamaan, mikä muu voisi olla kulutuksen nousuun syynä?
Kuluttaa n. 15 litraa satasella matka-ajossa. Aiemmin on menny n. 7-9 litraa.
2. Auto pitää outoa nakutusta, ilmeisesti venttiilinnostajat on lopussa.
Korjaamolla sanoivat, että homma maksaa 250 e työt ja osat 130 e eli 380 euron homma. Täällä palstalla olen nähnyt, että jotkut ovat vaihtaneet itse nuo ja ei ole ollut vaikea homma. Korjaamolla sanoivat, että ei kannata lähteä ilman ammattimiestä kokeilemaan, voi tulla kallis kokeilu
Ja voiko nakutuksen aiheuttaa joku muu kuin tuo?
Onko helppo homma tarkistaa, että onko nuo nostimet kuluneet?
Kiitos jo etukäteen vinkeistä!
1. Kulutusongelmasta kertoilinkin aiemmin.
Kaasariversiossa ei ole lambdaa, näin sanoivat korjaamolla.
Vaihtoivat tulpat ja ilmansuodattimen, toivottavasti on apua.
Rengaspaineet ok, eikä jarrut jää laahaamaan, mikä muu voisi olla kulutuksen nousuun syynä?
Kuluttaa n. 15 litraa satasella matka-ajossa. Aiemmin on menny n. 7-9 litraa.
2. Auto pitää outoa nakutusta, ilmeisesti venttiilinnostajat on lopussa.
Korjaamolla sanoivat, että homma maksaa 250 e työt ja osat 130 e eli 380 euron homma. Täällä palstalla olen nähnyt, että jotkut ovat vaihtaneet itse nuo ja ei ole ollut vaikea homma. Korjaamolla sanoivat, että ei kannata lähteä ilman ammattimiestä kokeilemaan, voi tulla kallis kokeilu
Ja voiko nakutuksen aiheuttaa joku muu kuin tuo?
Onko helppo homma tarkistaa, että onko nuo nostimet kuluneet?
Kiitos jo etukäteen vinkeistä!
Ostaessani jokunen vuosi sitten w124 -88 200b se kulutti noin 15 litraa vaihdoin kaikki alipaineletkut uusiin kulutus laski 8.4l keskikulutukseen.
Venttiilin nostajat ei ole vaikea vaihtaa ottaa venttiilinkopan auki ja keinujenpultit ja vaihtaa nostajan vaikeusaste sama kuin tulppienvaihdossa.
Venttiilin nostajat ei ole vaikea vaihtaa ottaa venttiilinkopan auki ja keinujenpultit ja vaihtaa nostajan vaikeusaste sama kuin tulppienvaihdossa.
MB 308d 91
Projekti:
MB 200 D W123 -81
Exät:
MB 240 D W115 -75
MB 240 D W123 3 kpl
MB 200 W124 -88
MB 200 D W124 -85
MB 200 D W124 -88
Projekti:
MB 200 D W123 -81
Exät:
MB 240 D W115 -75
MB 240 D W123 3 kpl
MB 200 W124 -88
MB 200 D W124 -85
MB 200 D W124 -88
vielä
mw124 kirjoitti:Ostaessani jokunen vuosi sitten w124 -88 200b se kulutti noin 15 litraa vaihdoin kaikki alipaineletkut uusiin kulutus laski 8.4l keskikulutukseen.
Venttiilin nostajat ei ole vaikea vaihtaa ottaa venttiilinkopan auki ja keinujenpultit ja vaihtaa nostajan vaikeusaste sama kuin tulppienvaihdossa.
Korjaamolla tosiaan sanoivat, ettei kannata itseä lähteä yrittämäänkään.
Toisaalta korjaamoilla on tietty oma lehmä ojassa.
-
- Mersumies
- Viestit: 2563
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Joo ei oo vaikee homma.Itsekkin kertoilin tossa keväällä omasta
nostimien vaihdosta 230e 89 malliin.Tais olla 100eskon remppa,
nostajat +kopantiiviste!!
Tärkeää muistaa,jos irroitat keinuvipu asetelmaa,että kierrät sen vapaaksi
nokka akselin paineesta kun kiristät pultit.Vaihda sylinteri kerralaan,
irti ja kiini,ni ei mee vipuasetelmat sekaisin.Vaikka onhan ne numeroitu,
moottoria et saisi pyöritellä kampiakselin mutterista kuin moottorin
käynti suuntaan!!!
Loppui nakutukset siihen..Öljynä käytän Mobilin litkuja ja hyvin toimii
Ei kun hommiin vaan,kyllä näillä sivuilla apuja ja ohjeita kiitettävästi
annetaan..
T.Jaakko.P.............
nostimien vaihdosta 230e 89 malliin.Tais olla 100eskon remppa,
nostajat +kopantiiviste!!
Tärkeää muistaa,jos irroitat keinuvipu asetelmaa,että kierrät sen vapaaksi
nokka akselin paineesta kun kiristät pultit.Vaihda sylinteri kerralaan,
irti ja kiini,ni ei mee vipuasetelmat sekaisin.Vaikka onhan ne numeroitu,
moottoria et saisi pyöritellä kampiakselin mutterista kuin moottorin
käynti suuntaan!!!
Loppui nakutukset siihen..Öljynä käytän Mobilin litkuja ja hyvin toimii

Ei kun hommiin vaan,kyllä näillä sivuilla apuja ja ohjeita kiitettävästi
annetaan..
