Kulutusongelma ja venttilinnostajat (kallis remppa)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Carnetti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: La 12.08.2006 18:20

Kulutusongelma ja venttilinnostajat (kallis remppa)

Viesti Kirjoittaja Carnetti »

Auto on 200 E 2.0 bensa -89 automaatti, kaasutinversio


1. Kulutusongelmasta kertoilinkin aiemmin.
Kaasariversiossa ei ole lambdaa, näin sanoivat korjaamolla.
Vaihtoivat tulpat ja ilmansuodattimen, toivottavasti on apua.

Rengaspaineet ok, eikä jarrut jää laahaamaan, mikä muu voisi olla kulutuksen nousuun syynä?
Kuluttaa n. 15 litraa satasella matka-ajossa. Aiemmin on menny n. 7-9 litraa.

2. Auto pitää outoa nakutusta, ilmeisesti venttiilinnostajat on lopussa.
Korjaamolla sanoivat, että homma maksaa 250 e työt ja osat 130 e eli 380 euron homma. Täällä palstalla olen nähnyt, että jotkut ovat vaihtaneet itse nuo ja ei ole ollut vaikea homma. Korjaamolla sanoivat, että ei kannata lähteä ilman ammattimiestä kokeilemaan, voi tulla kallis kokeilu

Ja voiko nakutuksen aiheuttaa joku muu kuin tuo?
Onko helppo homma tarkistaa, että onko nuo nostimet kuluneet?

Kiitos jo etukäteen vinkeistä!
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

Ensimmäisenä tuli mieleen että eihän 200E vm89 voi olla kaasari versioo?

Mutta jos noin on niin onhan kaasarista katsottu että kalvo on ehjä?Ja sytkä ennakko on kohillaan ettei oo liikkunu.
aina vaan fixataan :) 230te -86
Tomi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 674
Liittynyt: Ke 09.04.2003 13:23
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Malli taitaa olla 200 kaasari (siis ilman E kirjainta), joita tehtiin 90 asti.

Mutta totta on, että väärä sytytyksen ajoitus voisi aiheuttaa sitä nakutusta. Ajoituslamppu peliin.
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Avatar
mw124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 05.12.2006 00:07

Viesti Kirjoittaja mw124 »

Ostaessani jokunen vuosi sitten w124 -88 200b se kulutti noin 15 litraa vaihdoin kaikki alipaineletkut uusiin kulutus laski 8.4l keskikulutukseen.

Venttiilin nostajat ei ole vaikea vaihtaa ottaa venttiilinkopan auki ja keinujenpultit ja vaihtaa nostajan vaikeusaste sama kuin tulppienvaihdossa.
MB 308d 91

Projekti:
MB 200 D W123 -81

Exät:
MB 240 D W115 -75
MB 240 D W123 3 kpl
MB 200 W124 -88
MB 200 D W124 -85
MB 200 D W124 -88
Carnetti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: La 12.08.2006 18:20

vielä

Viesti Kirjoittaja Carnetti »

mw124 kirjoitti:Ostaessani jokunen vuosi sitten w124 -88 200b se kulutti noin 15 litraa vaihdoin kaikki alipaineletkut uusiin kulutus laski 8.4l keskikulutukseen.

Venttiilin nostajat ei ole vaikea vaihtaa ottaa venttiilinkopan auki ja keinujenpultit ja vaihtaa nostajan vaikeusaste sama kuin tulppienvaihdossa.

Korjaamolla tosiaan sanoivat, ettei kannata itseä lähteä yrittämäänkään.
Toisaalta korjaamoilla on tietty oma lehmä ojassa.
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1534
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Mulla maksoi ässään venanostimien vaihto 100€ ammattimiehellä ja osat ostin itse, muistaakseni 5€ kpl x12, joten aika kovalta kuullostaa sun hintas
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Renegade
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: To 18.11.2004 19:18
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Renegade »

Mistä sait nostajat 5€ kappale?Vaihto edessä ässässä,mutta halvimmat täällä Treella maksavat 10€ kipale.
M-B 260SE -86 "basso"
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

Kannattaa kokeilla ensin vaihtaa öljymerkkiä, muijan audin nostimet piti meteliä Shell Helix öljyllä mutta kun vaihdettiin Mobilit niin loppui, Shell oli ehkä hieman liian löysää.
200d koneeseen nostimet maksoi 70e sarja ja olivat saksalaiset, tarvikeliikkeestä.
vw golf variant -97,vw vento -96.
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2563
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

Joo ei oo vaikee homma.Itsekkin kertoilin tossa keväällä omasta
nostimien vaihdosta 230e 89 malliin.Tais olla 100eskon remppa,
nostajat +kopantiiviste!!

Tärkeää muistaa,jos irroitat keinuvipu asetelmaa,että kierrät sen vapaaksi
nokka akselin paineesta kun kiristät pultit.Vaihda sylinteri kerralaan,
irti ja kiini,ni ei mee vipuasetelmat sekaisin.Vaikka onhan ne numeroitu,
moottoria et saisi pyöritellä kampiakselin mutterista kuin moottorin
käynti suuntaan!!!

Loppui nakutukset siihen..Öljynä käytän Mobilin litkuja ja hyvin toimii 8)

Ei kun hommiin vaan,kyllä näillä sivuilla apuja ja ohjeita kiitettävästi
annetaan.. :D T.Jaakko.P.............
Vastaa Viestiin