ei mene mersu kaupaksi

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Janne kirjoitti:Täytyy pitää huoli siitä, että autossa on automaatti, ilmastointi ja kone on mallisarjan yläpäästä. Myös kannattaa huolehtia, että autossa on enintään kaksi entistä omistajaa ja täydellinen huoltokirja.
Tätä en kyllä ihan täysin allekirjoita. Tossa mun Sprintterissä on täydellinen huoltokirja, yksi omistaja enne mua ja juuri käytin sen huollossa, jossa selvisi esimerkiksi, että raitisilmasuodatin oli alkuperäinen, ilmastoinnista yli puolet mehuista hukassa jne. Kun auton ostin, oli se juuri käynyt ns isossa huollossa 60tkm, jossa oli muka kaikki nuo tehty ja jo silloin viime syksynä pikkuisen kritisoin ilmastoinninkin toimintaa. Nyt kun auton takuu loppuu, tuskin enään vien sitä merkkiholtoon, muusta kuin pakosta, sillä valohoidon voin tehdä kyllä taskulampullakin.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
PeerGunt
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: To 10.08.2006 14:55
Paikkakunta: Rock city

Viesti Kirjoittaja PeerGunt »

Janne kirjoitti:Auton jälleenmyynti tulee olla mielessä jo autoa ostaessa. Täytyy pitää huoli siitä, että autossa on automaatti, ilmastointi ja kone on mallisarjan yläpäästä. Myös kannattaa huolehtia, että autossa on enintään kaksi entistä omistajaa ja täydellinen huoltokirja.
Ensimmäisestä lauseesta olen samaa mieltä. Mutta sitten, kyllä minä ajan mieluummin manuaalilaatikolla. Lienenkö ainut lajiaan. :) Eli ei kaikki ominaisuudet/varusteet ole automaattisesti plussaa. Ja jos tuontimersuista puhutaan, niin luotettavin huoltokirja on merkkiliikkeestä ostetussa autossa. Etenkin jos vihkosesta löytyy kyseisen puljun huoltomerkintä. Edellisten omistajien lukumäärälle en laskisi hirveästi painoarvoa (ellei luku lähentele kymmentä..).
pasi124:n sanoin "Mitä suurempi vika sitä suurempi leka"
Janne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Pe 25.04.2003 21:59
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Janne »

On aivan sataprosenttisen varmaa, että huoltokirjalla ja yhdellä omistajalla ollut auto on helpompi myydä (ja sellaisia on myös mukava ostaa) kuin ilman huoltokirjaa tai esim 4 tai viidellä ollut. Itse huolehdin nämä asiat kuntoon jo ostaessa, ei tarvitse sitten myydessä manata.

Se miten kukakin näitä asioita arvostaa on toinen asia.
300 TDT -84
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
Avatar
PeerGunt
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: To 10.08.2006 14:55
Paikkakunta: Rock city

Viesti Kirjoittaja PeerGunt »

Janne kirjoitti:On aivan sataprosenttisen varmaa, että huoltokirjalla ja yhdellä omistajalla ollut auto on helpompi myydä (ja sellaisia on myös mukava ostaa) kuin ilman huoltokirjaa tai esim 4 tai viidellä ollut.
Juu, varma on. Ainakin jos kyse on ns. aidosta huoltokirjasta. Riippuen paikasta mistä auton ostaa, joidenkin myyjien lupaamalle "yhden omistajan täydelliselle huoltokirjalle" on käyttöä korkeintaan vessapaperina... Minä kuitenkin pidän arvokkaampana huoltokirjaa vaikka viidenneltä omistajalta, jos lukumäärä oikeasti pitää paikkaansa ja historia pystytään muutoinkin osoittamaan, kuin yhden omistajan huoltokirjaa ilman varmaa tietoa auton historiasta (joka on arvoasteikollani ~samoissa huoltokirjattoman auton kanssa -> saattaapi jäädä ostamatta). Tietysti, riippuu myös siitä kuka autoa on myöhemmin itseltä ostamassa, että kuinka paljon hän välittää auton omistus- tai huoltohistoriasta. Mutta siis itselleni asialla on väliä.
Se miten kukakin näitä asioita arvostaa on toinen asia.
Näinhän se tahtoo olla, monessakin asiassa. :roll:
pasi124:n sanoin "Mitä suurempi vika sitä suurempi leka"
Avatar
rainerb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 268
Liittynyt: Ma 06.02.2006 10:02
Paikkakunta: Oulu

Halpaa on...

Viesti Kirjoittaja rainerb »

Joo, halpoja on mersut nyt. Rapiat kolme vuotta sitten ostin oman W124 300TD:n - ihan ehjän ja idioottivarman pelin silloisella kohtuuhinnalta. No, se oli liikkeestä ja entinen peli meni vaihdossa, joten laskutoimitus on hiukan hankalampi, mutta ei mitenkään ylisuurella välirahalla.

Nyt tästä samasta, edelleen ihan ehjästä autosta ei saa kuin kolmanneksen siitä entisestä pyyntihinnasta... On satalankkujen hinnat tippuneet sairaan paljon.

Vaan vieläkö mahtavat tippua? Kuinka paljon noita Saksassa riittää vielä tuotavaksi tänne?

Itse asiassa nyt olisi sopiva aika ostella niitä sellaisilla varusteilla kun itse haluaa. Viisi vuotta lisää, ja niille käy kuin 123:lle nyt: mistään ei löydy hyvää, jos löytyy ollenkaan.

Jospa itse laittaisi vireille vaihdon 24-venttiliseen 300TDT:hen...ei kukaan ottaisi vaihdossa vapari-300:sta farkkua? ;-)
Avatar
rainerb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 268
Liittynyt: Ma 06.02.2006 10:02
Paikkakunta: Oulu

Saksan tarjonta

Viesti Kirjoittaja rainerb »

No ei se ole hääppöistä SAksankaan nettitarjonta ainakaan tänään.

Kun hain mobil.de:stä 300-Meseä, dieselillä ja automaatilla vm. 92-96 Pohjois-Saksasta, niin tämä projekti oli ainoa turbollinen:

http://www.mobile.de/SIDecOFgNf2mjSkNNd

Pyyntihinnathan eivät kyllä ole korkeita, mutta tuntuu että Suomessa on nykyisin parempia tarjolla.
taistovainaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
Paikkakunta: tuulos

Viesti Kirjoittaja taistovainaa »

aika rauhallista on.
nettia. bvg-880, 2kk palttiarallaa ollu myynnissä.

kukaan ei o tullu edes kattomaan laitetta??
eihän tuolla ole ajettukaan yhtään mitään.

nämä mahtaakin olla mukavia myytäviä nämä st:t??
mutta luulisi nyt jonkun tbo ukkelin kiinnostuvan, eihän nämä vie soppaakaan yhtään mitään jos vrt. bensa tboon.

ok. mulla on siinä 16 900e ja tuolla jos myy, niin ei saa vielä omiaan pois.
onhan siinä toki että tarjouksiakin kuunnellaan, mutta ei nyt sentään ihan 50% huojennuksia pyynnistä kehtaa antaa.

mitäköhän moisesta saa jos purkaa osiin ja myi foorumilla??
+/-10te????

tyrkätkääpä nyt joku vapari manuaali tiisseli vaihtoon, niin pääsee etiäppäin...ja joku toinen st:lla.
sjvirt
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 06.02.2007 18:03
Paikkakunta: Tampere-Tammerfors

Viesti Kirjoittaja sjvirt »

taistovainaa kirjoitti:aika rauhallista on.
nettia. bvg-880, 2kk palttiarallaa ollu myynnissä.

kukaan ei o tullu edes kattomaan laitetta??
eihän tuolla ole ajettukaan yhtään mitään.

Melko haastava peli myytäväksi.

Tietty yksi ostaja riittää, mutta kuinka pitkään sellaista joutuu odottamaan. Monessa firmassa vastaavia "hankalia" tapauksia kaupitellaan jopa parikin vuotta.


Yleisellä tasolla voin kyllä vahvistaa havainnot siitä, että autokauppa on jumissa, myös yksityisillä myyjillä.

Nettiautossa kauppa käy, mutta hinta on oltava tasan Saksan hinta + verot, muuten on kovin hiljaista. Itse olen myynyt viimeisen vuoden aikana neljä autoa ja kaikki menneet omakustannushinnalla. Aikaisemmin sentään sai helposti pari tonnia voittoa.

Eipä silti, halpaa autoilua ajella muutama kuukausi ja myydä samaan rahaan eteenpäin. Ei ole kuluja arvonalentumisesta.
Avatar
H.Aulakoski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: To 30.03.2006 00:16

Viesti Kirjoittaja H.Aulakoski »

Nimin. Kryptonitea lainaten: "Ihme renkaanpotkijoita liikkeellä..."

Autoni (w124 230 -92) http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1282255 on ollut myynnissä nyt kuukauden päivät. Soittoja on tullut silloin tällöin mutta ne ovat tulleet pääosin etelä-suomesta ja näille tuo muutoman sadan kilometrin välimatka tuntuu olevan ylivoimainen este... Pari päivää sitten sain kuitenkin lupaavalta kuulostavan puhelinsoiton. Sieltä soitteli n. 30 vuotias mieshenkilö joka oli kertomansa mukaan etsimässä juuri tällaista autoa ja lupasi tulla paikan päälle.

Ostajaehdokas tuli kuin tulikin paikalle. Hän kierteli autoa peräti KOLMEN TUNNIN ajan, perusteellisesti alta, sisältä ja päältä tutkien - mitään vikaa hän ei pystynyt autosta löytämään - päin vastoin, auto vastasi hänenkin mielestään täysin ilmoituksessa kuvattua. Tuon kolmen tunnin aikana minulla kului 15 euroa bensoihin koeajolla, sekä aski tupakkia...

Olin siinä uskossa, että henkilö ilman muuta ostaa auton jos ja kun se vastaa hänelle ilmoituksen perusteella syntynyttä mielikuvaa. Vastasikin - mutta jostain syystä kauppoja ei silti syntynyt. Hänen piti lähteä vielä "kuutioimaan" asiaa. Oli kuulemma jo monta yötä miettinyt asiaa.

Lopullinen niitti meinasi olla se kun äijä kertoi, että kun hän näkee tällaisen hyvän yksilön myytävänä, niin se pitää käydä katsomassa vaikka ei olisi edes ostamassa!
BMW E38 730D | Exät: MB E300D-24v -93, MB w124 250D -90, MB w124 230E -92, MB w124 200D -90, MB c124 300CE-24v -90
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja IsoE »

Omista kokemuksista olen huoomannut että vaikka olisi halvin markkinoilla oleva auto kyseisestä mallista.
- Kolaroimaton.
- Täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja.
- Suoraan toiselta omistajalta.
- Ehjä hyväkuntoinen auto.
- Alle 120tkm ajettu.
Ei mene kaupaksi. Tehdään ihan törkeitä tarjouksia :evil: . Vaikka edellä mainitut ovat itselleni tärkeitä niin
näyttää että niillä ei ole mitään merkitystä autoa myytäessä. Eikä silläkään että olisi kerrottu
auton tarkka historia ja vaikka 100 kuvaa.

Ihmiset ovat paineessa ja luulevat että nykyinen 5000€ on sama asia kuin 5000mk. Ei 5000€:n tinkiminen esim.35t€:n autossa ole ihan realistista.
Viimeksi muokannut IsoE, La 09.06.2007 20:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

Janne kirjoitti:Auton jälleenmyynti tulee olla mielessä jo autoa ostaessa. Täytyy pitää huoli siitä, että autossa on automaatti, ilmastointi ja kone on mallisarjan yläpäästä. Myös kannattaa huolehtia, että autossa on enintään kaksi entistä omistajaa ja täydellinen huoltokirja.

Näillä eväillä autoa on mukava ja helppo itse käyttää ja myös sen jälleenmyyminen on helppoa.
Auton jälleenmyyntiarvoa on turha miettiä ostaessa, mielestäni tärkeimmät kriteerit on hinta,vm ja ajomäärä. Kyllä auton kulku ja ulkonäkö kertoo kuinka sitä on pidetty. Ehkäpä mersua onkin vaikea myydä ajomäärien takia eli jos mittarissa on +500tkm on se joidenkin tietämättömien mielestä loppu ja jos siellä on 175tkm niin saksanpojat on mittaria ruuvannut.
Nykyisen autoni ostin vertailtuani juuri hintaa/vm/ajomäärää ja lisäksi auto oli erittäin siisti.
vw golf variant -97,vw vento -96.
Avatar
Sami H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1052
Liittynyt: Ke 28.01.2004 14:30
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Halpaa on...

Viesti Kirjoittaja Sami H. »

rainerb kirjoitti:Jospa itse laittaisi vireille vaihdon 24-venttiliseen 300TDT:hen...ei kukaan ottaisi vaihdossa vapari-300:sta farkkua? ;-)
Ottaisin varmaan, jos olis automaattilaatikolla ja tässä lähistöllä. Itselläni ainakin on kiinnostus lähes nollassa, jos auto on jossain kaukana. Muutama hukkareissu kauemmas on tullu tehtyä autoa katsomaan. Eli myös välimatka merkkaa ainakin jollekin jotain.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.

KuvaKuva
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
W210 Eemeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 923
Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44

Viesti Kirjoittaja W210 Eemeli »

Noniin vihdoin ja viimein pääsin Audista eroon. :D
Vastaa Viestiin