nettiauto Id: 1304129
Ainakin osittain tuo on muuten totta, ja varsin typerää ainakin periaatteellisena kysymyksenä, että "auto ei saa olla yli 5v. vanha". Tietysti niissä maissa, joissa auton ikä vaikuttaa käytökuluihin, eli joissa käyttömaksut määräytyvät auton iän ja päästöjen mukaan (kuten esim. Saksassa), ymmärtää sen, että autoa on jotain syytäkin olla vaihtamassa koko ajan uudempaan esim. 2-3 vuoden välein. Tämähän taas sopii hyvin suurille autontuottajamaille (kuten Saksa) ja autontuottajille tietysti, kun koko ajan menee uutta tavaraa kaupaksi paljon paremmin, kuin jos jatkuvalle uuteen vaihtamiselle ei olisi taloudellisia perusteita.sooppa kirjoitti:Ei kun kaikki ajaa nykyään vuosimallilla, EI autolla. Ai sulla on -02 mese eikö pitäis vaihtaa jo uudempaan...........
Yleensä kun kaupanteko alkaa mennä siihen, että ostajakandidaatti alkaa tarjoamaan vaihdossa sitä sun tätä, niin kannattanee unohtaa koko juttu. Tosiostajalla on yleensä rahat, tai vaihdossa tarjotaan korkeintaan entistä autoa.illinois kirjoitti:Mielestäni paras tarjous kun itse aikanaan myin mersua oli joku
rahaton joka tarjosi "arvotaidetta" ja metsää jostain hevon kuusesta. Puhdasta rahaa ei sitten millään.Ei sinänsä metsänomistajanakin olisi kiva olla, mutta pitäisi alkaa tauluja keräilemään niin ei kiitos.
Tuntuu kyllä niin tutulta! Sullakin uusi hieno Mersu hyvillä varusteilla järkevään hintaan niin ihmetyttää miten ei mene kaupaksi. Voi vaan kysyä tullilta (niinkuin minunkin tapauksessa) että miten auton markkina-arvo voi olla lähes 40 000€ jos sama auto ei mene edes tuolla hinnalla kaupaksi.Avantgarde kirjoitti: Myynnissä 3 kk, paras tarjous joltain jobbarilta 25 k€ ... (tiukka pyyntihinta nettiautossa 32500). Yhteydenotot kaikkiaan 5 kpl. Kaikki rahattomilta haaveilijoita tai jobbareilta ...
Eli vaikeeta on, varsinkin kun tulli hiljattain arvosti tuon liki 40 k€:n hintaiseksi?
Aaa, no niinAvantgarde kirjoitti:Musta!Onko se se harmaa? Sellaisen olen nähnyt Lappeenrannassa toisinaan. Hieno auto, Porsche on mulle se ykkösmerkki ehkä kuitenkin. Pyöritkö 9xx:ssä, Avantgarde?
9xx -nicci on Landshark ...
Kyllä se myynti vaan tuntuu nahkeaa olevan. Noita kakkosnelosia on nykyisin joka nurkalla ja hyvin halvalla pitäis ilmeisesti myyä, tai sitte maksaa et joku hakis pois. Vanhempieni 200D:ä on kaupiteltu viime vuoden maaliskuusta asti, mutta hyvin vähän tuli kyselyitäkään. Pariin kuukauteen en oo viittiny ees pitää nettiautossa ilmoitusta, vaan oon aatellu kesällä laittaa ruostekohat kuntoon ja laittaa sit taas myyntiin. Tuntuu että maakuntalehti ois ton hintaluokan autolle parempi myyntikanava.peteracing kirjoitti:miksi mun mersu ei mee kaupaksi? onko se liian kallis vai onko tuo myynti muillaki nahkeaa? :roll
Ja sää hyppäsit 20vuotta lähemmäs nykyaikaa ja vaihdoit vielä Vulkswuukeniin.sooppa kirjoitti:Ei kun kaikki ajaa nykyään vuosimallilla, EI autolla. Ai sulla on -02 mese eikö pitäis vaihtaa jo uudempaan...........