Tänään se kuitenkin huollon jälkeen pelasi kuin aina ennenkin. Kylmää tuli liiankin kanssa. Uskoisiko tuota huoltoa ja tilaisi uuden kompuran (1400 euroa) vai pitäisikö tutkia vielä muita vaihtoehtoja, joka voisi aiheuttaa vikaa? Mitä mieltä kansalaiset ovat?
W210 ilmastoinnin kompressori
W210 ilmastoinnin kompressori
Nyt taitaa vedellä ilmastoinnin kompressori viimeisiään. Viileää ei tullut ja tänään käytin merkkihuollossa, jossa tekivät ilmastointihuollon. Vuotoja ei ollut, viime kesänä laitettu aine oli suurin piirtein tallella. Kuitenkin testeri herjasi paineiden olevan välillä liian matala välillä liian suuri.
Tänään se kuitenkin huollon jälkeen pelasi kuin aina ennenkin. Kylmää tuli liiankin kanssa. Uskoisiko tuota huoltoa ja tilaisi uuden kompuran (1400 euroa) vai pitäisikö tutkia vielä muita vaihtoehtoja, joka voisi aiheuttaa vikaa? Mitä mieltä kansalaiset ovat?
Tänään se kuitenkin huollon jälkeen pelasi kuin aina ennenkin. Kylmää tuli liiankin kanssa. Uskoisiko tuota huoltoa ja tilaisi uuden kompuran (1400 euroa) vai pitäisikö tutkia vielä muita vaihtoehtoja, joka voisi aiheuttaa vikaa? Mitä mieltä kansalaiset ovat?
W210 E220 CDI -01
Voisi paisuntaventtiili jumittaessaan tehdä tuota. Kompura yleensä hajoaa niin että vuotaa tai että paine ei nouse tarpeeksi. Kuullostaa hyvin oudolta että kompurasta johtuisi liian suuri paine. En uskoisi helpolla. Vaihtaisin ensin paisuntaventtiilin.
Ja mikäli kompura menee vaihtoon en todellakaan maksaisi siitä 1400 Euroa. Tehdaskorjattua KL-varaosista tms. Ei pitäisi kyllä noin paljoa maksaa...
Ja mikäli kompura menee vaihtoon en todellakaan maksaisi siitä 1400 Euroa. Tehdaskorjattua KL-varaosista tms. Ei pitäisi kyllä noin paljoa maksaa...
MB W201 2.5 TURBO
Tilasin uuden kompuran alle 400 eurolla saksasta eli jos sellaiselle
tulee tarve niin kannattee kattella vaikka tuolta:
http://cgi.ebay.de/Klimakompressor-Merc ... dZViewItem
tilasin samaisesta firmasta ja kuluineen maksoi 372e....tuli alle viikossa
tulee tarve niin kannattee kattella vaikka tuolta:
http://cgi.ebay.de/Klimakompressor-Merc ... dZViewItem
tilasin samaisesta firmasta ja kuluineen maksoi 372e....tuli alle viikossa
En tiedä kuinka asiantunteva kaveri on ollut ilmastointihuoltoa tekemässä ja onko minkälaiset huoltolaitteet olleet, mutta itse olen muutaman huollon tehnyt manuaalihuoltolaitteilla.
Ensimmäiseksi herää kysymys, että millä testerillä tuo vika on todettu? MB:n järjestelmätesterillä? Vaikka olisi tallentunut vikakoodit "korkea paine" ja "matala paine", niin ei se välttämättä tarkoita sitä fyysisesti. Järjestelmä voi vain luulla asian olevan näin tunnistinvian, tai ohjainlaitevian johdosta.
Kun auto oli kytketty siihen ilmastointihuoltolaitteeseen, niin ensiarvoisen tärkeää olisi ollut seurata huoltolaitteen korkeapaine- ja matalapainemittareita ilmastoinnin käydessä. Kokenut kaveri olisi pystynyt sanomaan onko paineet normaalit, vai onko siinä järjestelmässä oikeaa mekaanista vikaa.
Jos nuo viat on todettu pelkästään vikakoodien perusteella, niin tuo "matala paine" -vikakoodi voi olla vaikka kuinka vanha ja perua ajalta, jolloin järjestelmässä oli liian vähän kylmäainetta. "Korkea paine" -vikakoodi voi tulla myös silloin jos järjestelmä on ylitäytetty, tai lauhduttimen flekti ei lähde pyörimään (rikki) ja järjestelmän paine pääsee näin nousemaan.
Yleensä kompressorit toimii, tai ei sitten toimi ollenkaan. Paisuntaventtiiliäkään en ole koskaan vaihtanut, mutta voihan se tietysti rikki mennä.
Ensimmäiseksi herää kysymys, että millä testerillä tuo vika on todettu? MB:n järjestelmätesterillä? Vaikka olisi tallentunut vikakoodit "korkea paine" ja "matala paine", niin ei se välttämättä tarkoita sitä fyysisesti. Järjestelmä voi vain luulla asian olevan näin tunnistinvian, tai ohjainlaitevian johdosta.
Kun auto oli kytketty siihen ilmastointihuoltolaitteeseen, niin ensiarvoisen tärkeää olisi ollut seurata huoltolaitteen korkeapaine- ja matalapainemittareita ilmastoinnin käydessä. Kokenut kaveri olisi pystynyt sanomaan onko paineet normaalit, vai onko siinä järjestelmässä oikeaa mekaanista vikaa.
Jos nuo viat on todettu pelkästään vikakoodien perusteella, niin tuo "matala paine" -vikakoodi voi olla vaikka kuinka vanha ja perua ajalta, jolloin järjestelmässä oli liian vähän kylmäainetta. "Korkea paine" -vikakoodi voi tulla myös silloin jos järjestelmä on ylitäytetty, tai lauhduttimen flekti ei lähde pyörimään (rikki) ja järjestelmän paine pääsee näin nousemaan.
Yleensä kompressorit toimii, tai ei sitten toimi ollenkaan. Paisuntaventtiiliäkään en ole koskaan vaihtanut, mutta voihan se tietysti rikki mennä.
M: Sprinter 311 Cdi Sprintshift -01 osina
Kyllä se ihan Mersun merkkihuollossa kävi ja tämä kaveri on käsittääkseni juuri erikoistunut näihin ilmastointipuolen huoltoihin ja ongelmiin. Näitä painemittareita oli kyllä seurattu juuri siinä, kun auto oli kytkettynä tuohon testeriin ja painearvot todettu siinä epänormaaleiksi. Vika oli määritelty vain "kompuran sisäiseksi viaksi".
Jännäksi jutun tekee se, että eilisen ilmastointihuollon jälkeen ilmastointi on kuitenkin toiminut täysin normaalisti. Mitään vikaan liittyvää ei ole ilmennyt. Tein autolla eilen illalla reilun sadan kilometrin lenkin ja luulisi sen tuolla matkalla jo oireilleen, jos siinä jotain oikeaa vikaa olisi. Kannattanee varmaan seurailla asiaa muutama päivä, josko se sittenkin pelaisi ilman ylimääräisiä korjaustoimenpiteitä. Jos jokakeväinen huolto auttaa, niin noita ilmastointihuoltojahan tekee kompuran hinnalla aika monta kevättä.
Jännäksi jutun tekee se, että eilisen ilmastointihuollon jälkeen ilmastointi on kuitenkin toiminut täysin normaalisti. Mitään vikaan liittyvää ei ole ilmennyt. Tein autolla eilen illalla reilun sadan kilometrin lenkin ja luulisi sen tuolla matkalla jo oireilleen, jos siinä jotain oikeaa vikaa olisi. Kannattanee varmaan seurailla asiaa muutama päivä, josko se sittenkin pelaisi ilman ylimääräisiä korjaustoimenpiteitä. Jos jokakeväinen huolto auttaa, niin noita ilmastointihuoltojahan tekee kompuran hinnalla aika monta kevättä.
W210 E220 CDI -01


