EVO X kirjoitti:Oikeastaan mikä tahansa 2-suuntaan venyvä kangas toimii. Jjos venyy vaan 1-suuntaan niin se vetää jossain vaiheessa 100-varmasti ruttuun. Ns. kaiutin kangas, siis se mitä on koti kaiuttimissa suojana olis oikestaan parasta. Se on sen verran verkkomaista että sen saa kasteltua sillä hartsilla läpi asti, kun taas osa nylon kankaista ei päästä sitä kokonaan läpi. Ihan perus kangaskaupoista saa tollasta ihan kuluttajaystävälliseen hintaan.
Tuli ennen kanssa käytettyä noita ohkasia trikoo tyyppisiä kankaita monta vuotta kunnes löytyi se ehkäpä paras materiaali >> Fleece.
eli tällainen aika paksu pehmopaita/takki kangas. sillä kun tekee tämän ekan vaiheen ja kastelee huolellisesti läpi asti, on rakenne sellaisenaan jo niin tukeva että pieniin paneeleihin ja jne riittää melkein pekillään. ja toinen etu on se että muodot tulevat hillitymmiksi ja helpommin hallittaviksi suurissapinnoissa. mutta voipi olla aloittelijan parempi kokeilla ensin ohkaisia trikoo kankaita, helpompi saada muotoon toki
[volvo s60 t5 + MB w124 300e]
[MB W124 300e] + 100HP NOS system
ex Chevy astro starcraft -91
ex [MB W201 200d amglook]
ex [Volvo 440 1.7 Turbo 1.5bar :)]
ex [BMW E3 2500]
ex [BMW E32 730]
ex [BMW E34 520]
ex [MB w201 200e]
NICE Eihän sun pitänyt paljoa hifistellä tuon sisustan kanssa Hyvä näin, ja siistiä jälkeä taas kerran. Ootko muuten lukenut tuota miitit palstaa? Sinne 100+ :aan on ne paikat kolmelle autolle ja infopaketti tulee joskus tuossa 1-2vkn kuluessa. Ja tarvisin kuvat sun autosta ja AnttiK:lta sähköisenä, että saisin lähettää ne sinne järjestäjille.
EVO X kirjoitti:NICE Eihän sun pitänyt paljoa hifistellä tuon sisustan kanssa Hyvä näin, ja siistiä jälkeä taas kerran. Ootko muuten lukenut tuota miitit palstaa? Sinne 100+ :aan on ne paikat kolmelle autolle ja infopaketti tulee joskus tuossa 1-2vkn kuluessa. Ja tarvisin kuvat sun autosta ja AnttiK:lta sähköisenä, että saisin lähettää ne sinne järjestäjille.
Hiukan nää aina karkaa käsistä. Eihän autoa oikein voi rakentaa sillain vaan vähän! Eihän???
Juu lueskelin kyllä. Millainen kiire kuvilla on??? Ajattelin että saisi uusia kuvia mahdollisesti ensiviikon lopulla.
Tänään tuli vedettyä soittimien johdotukset lähes valmiiksi. Hain vielä erillissarjoille vahvistimeksi spl:n S-2604:n
Petehri kirjoitti:Hiukan nää aina karkaa käsistä. Eihän autoa oikein voi rakentaa sillain vaan vähän! Eihän???
Juu lueskelin kyllä. Millainen kiire kuvilla on??? Ajattelin että saisi uusia kuvia mahdollisesti ensiviikon lopulla.
Kuvia sais lähetellä sitä mukaan kun niitä alkaa löytyä. Tietysti joku pieni speksit osio vois olla mukana myös. pro_mercedes@suomi24.fi
Lisäksi jotain pientä mm. uusi anteeni katolla, pyyhkijän varsi maalattu korinvärillä, lampun pesurit poistettu, takakontinlukko poistettu, takalipasta poistettu toinen pakoputken ulostulokohta, bilteman SUURIN pakoputkenpää
Auto on kuvissa vielä liian korkea, varsinkin takapäästä. Putoaa kyllä alas kunhan saan sisustan paikalleen.
What a F...! Tahtoo tollasen, mut kun lompakko ei anna myöden!
Nätti, siisti, cool, magee... ylisanat ei riitä: Mersu mun makuun.
PS. Helmoihin ,ehkä, jotain pientä orkkiksien tilalle, mut ei välttämättä...
Ensi viikonloppuna se 100+ sitten olisi. Tiukalle menee tuleeko auto ajokuntoon ennen sitä. Jos ei tule niin sitten kärryillä pitää varmaan sinne kuljettaa.
Sisusta olisi pientä viimeistelyä vaille valmis. Myöskin ulkokuori ja konehuone vaatii vielä pientä siistimistä. Uskomaton määrä vaan menee aikaa niihinkin kaikkiin pienin hommiin. No mutta eikähän se siitä valmistu.
Ainoa suurempi ongelma on ettei autossa tällähetkellä ole perää eikä vetareita. Toivottavasti saan akselit ensiviikolla karpiolasta, niin saa auton taas ajokuntoon.
Ahtimestakin selvisi että noinkin isot siivet saadaan tuottaan yli kilo ahtoo jo parin tonnin kierroksilla vaikka syöttö ruuvattu mahdollisimman pienelle. Tuo kilo ahtoa riittää tuolla möykyllä noin 300hv:n tehoihin, joka taas vastaa kahessa tonnissa noin tuhatta njuuttonia vääntöä.
Petehrin auto on kyllä todella hyvällä maulla tehty. Olen nähnyt auton livenä reilu kuukausi sitten ja voin sanoa, että viimeistely on todella hienoa. Siis on tehty laadukkaasti jokaista yksityiskohtaa myöden-tinkimättä mistään. Yksi foorumin parhaimpia projekteja koko mersuforumhistoriassa-kuviakin on saanut projektin edetessä mukavasti.
[quote="norsu"]Ahtimestakin selvisi että noinkin isot siivet saadaan tuottaan yli kilo ahtoo jo parin tonnin kierroksilla vaikka syöttö ruuvattu mahdollisimman pienelle. Tuo kilo ahtoa riittää tuolla möykyllä noin 300hv:n tehoihin, joka taas vastaa kahessa tonnissa noin tuhatta njuuttonia vääntöä. [/quote]
Tuhat nm hä? mitä moottoria tolla tarkoitetaan, ei kyllä tosta koneesta oteta ihan kilon ahdolla 1000nm
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Niin siis tuo ahdin kehittää 1,0baarissa ilmamäärän joka riittää n. 300hv:n tuottamiseen tiisselikoneessa (tämä ahdin kun on jo ahtimen kokoinenkin). Mikäli ruoka riittää ja eiköhän se tuolla pumpulla riitä, niin 1000Nm paukahtaa tauluun kahdentonnin kohtaalla.
Eihän se vääntöjen suuruus riipu mitenkään ahdoista, vaan ilmamäärästä joka saadaan koneeseen tuotettua (siis mikäli ruoka riittää myös ja myös täytös on ok). 1000Nm on mielestäni realistinen tuosta kolmelitraisesta, kun kolmilitraisissa Bemuissa vääntöjä joudutaan rajaamaan tonne 800Nm kohtaalle, ettei kytkin ala poikimaan.
Realistista on myös odottaa koneen hajoavan tuollaisilla väännöillä, joten eiköhän niitä vääntöjä rajoiteta tuonne 600Nm kohtaalle noilla alakierroksilla. Toisaalta auto on vielä täysin säätämätön, joten kompurakartasta tehtyjä arvailujahan nämä vaan on.
Se ahdin varmaankin kehittää 1 Bar ylipaineella sellaisen ilmamäärän, millä tuo 300 hevosvoiman teho on realistinen, mutta se ei tarkoita tuossa moottorissa 2000 r/min. Se tehohan tulee täytöksen mukaan ja tuolla kierrosluvulla siihen ei saada niin suurta täytöstä, että siitä saisi sen 300hv/1000Nm. Kylläkin kohtuu kunnioitettavat tehot/väännöt varmastikin tulee, mutta tuskin ihan noin suuria.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
norsu kirjoitti:Niin siis tuo ahdin kehittää 1,0baarissa ilmamäärän joka riittää n. 300hv:n tuottamiseen tiisselikoneessa (tämä ahdin kun on jo ahtimen kokoinenkin). Mikäli ruoka riittää ja eiköhän se tuolla pumpulla riitä, niin 1000Nm paukahtaa tauluun kahdentonnin kohtaalla.
Eihän se vääntöjen suuruus riipu mitenkään ahdoista, vaan ilmamäärästä joka saadaan koneeseen tuotettua (siis mikäli ruoka riittää myös ja myös täytös on ok). 1000Nm on mielestäni realistinen tuosta kolmelitraisesta, kun kolmilitraisissa Bemuissa vääntöjä joudutaan rajaamaan tonne 800Nm kohtaalle, ettei kytkin ala poikimaan.
Realistista on myös odottaa koneen hajoavan tuollaisilla väännöillä, joten eiköhän niitä vääntöjä rajoiteta tuonne 600Nm kohtaalle noilla alakierroksilla. Toisaalta auto on vielä täysin säätämätön, joten kompurakartasta tehtyjä arvailujahan nämä vaan on.
Nuo esikammiodieselit ei ole verrattavissa suoraruikkareihin juurikin vääntöjen kohdalla. Vetoalue on paljon laajempi ja tehot tulee korkeammilla kierroksilla. Taitaa olla 600-700 Nm maksimiväännöt noista kapeakantisista. Tehoja on otettu maksimissaan 470, mikäli oikein muistan. Moniventtiileissä ei taida vielä olla katto tullut vastaan. On se vaan hieno mootorisarja tuo OM60x
Hemmetin siisti peli tuo Petehrin laitos, kyllä on miehellä näkemystä ja kädentaitoa!