W124 300 Turbodiesel - The end!

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Lukittu
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

rikumon kirjoitti:Hienon näköistä jälkeä!
Noh sen verran kritiikkiä et rumat nuo reunukset tuossa keskiäänis elementissä :D

Kiitoksia vaan.

Noh makuasioitahan nuo, mutta katsotaas mitä mieltä oot sitten, kun laitan kuvan valmiista sisustasta. :wink:

Omassa sairaassa mielessäni olen ajatellut tuon kiiltävän reunuksen jopa sopivan kokonaisuuteen. Sen näkee sitten.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12791
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

laitotkos lattiamattoihin jonkun kromin kiertää ?
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Siinä reunassa oli vaan imastointiteippiä suojana, kun niitä maalasin.

Näyttää noissa kuvissa vaan jotenki kiiltävältä.
Avatar
Juho R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ke 15.10.2003 20:42
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Juho R »

Mitenkäs sait mahtumaan sen boksin lämmön säätöpaneelin taakse
(missä ne rullat on kiinni). Entä pitikö vaijereita modifioida.
Auto oli M-B 200D W124. vm93
Ja M-B 200D W123. vm79
Ex: M-B 190B 2.0 W201. vm86.
--Niillä tehään mitä on--
Avatar
MeMyselfAndMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Pe 06.10.2006 09:40
Paikkakunta: kerava

Viesti Kirjoittaja MeMyselfAndMB »

EVO X kirjoitti:Oikeastaan mikä tahansa 2-suuntaan venyvä kangas toimii. Jjos venyy vaan 1-suuntaan niin se vetää jossain vaiheessa 100-varmasti ruttuun. Ns. kaiutin kangas, siis se mitä on koti kaiuttimissa suojana olis oikestaan parasta. Se on sen verran verkkomaista että sen saa kasteltua sillä hartsilla läpi asti, kun taas osa nylon kankaista ei päästä sitä kokonaan läpi. Ihan perus kangaskaupoista saa tollasta ihan kuluttajaystävälliseen hintaan.
Tuli ennen kanssa käytettyä noita ohkasia trikoo tyyppisiä kankaita monta vuotta kunnes löytyi se ehkäpä paras materiaali >> Fleece.
eli tällainen aika paksu pehmopaita/takki kangas. sillä kun tekee tämän ekan vaiheen ja kastelee huolellisesti läpi asti, on rakenne sellaisenaan jo niin tukeva että pieniin paneeleihin ja jne riittää melkein pekillään. ja toinen etu on se että muodot tulevat hillitymmiksi ja helpommin hallittaviksi suurissapinnoissa. mutta voipi olla aloittelijan parempi kokeilla ensin ohkaisia trikoo kankaita, helpompi saada muotoon toki
[volvo s60 t5 + MB w124 300e]

[MB W124 300e] + 100HP NOS system
ex Chevy astro starcraft -91
ex [MB W201 200d amglook]
ex [Volvo 440 1.7 Turbo 1.5bar :)]
ex [BMW E3 2500]
ex [BMW E32 730]
ex [BMW E34 520]
ex [MB w201 200e]
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Tuli 3 kpl tuollaisia 7" näyttöjä hommattua

http://smg.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Hifi/


Tein keskikonsooliin lämmönsäätimien tilalle paikan näytölle. Tuhkakupin tilalle tuli lisäksi pari lisämittarinpaikkaa.

Nyt olisi myös muutama kuva siitä minkäverran jouduin lämmityslaitetta muokkaamaan.

Kuvat:
http://smg.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Sisusta/
Avatar
THOOOOOONNI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja THOOOOOONNI »

ei voi muuta sannoo et hieno tulloo. katteeks käy :) :oops: :oops:
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Nyt olisi näyttöjen paikat niskatukiin tehtynä. Sisustan paneelitkin tuli maalarilta.


http://smg.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Sisusta/
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3790
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

NICE 8) Eihän sun pitänyt paljoa hifistellä tuon sisustan kanssa :wink: Hyvä näin, ja siistiä jälkeä taas kerran. Ootko muuten lukenut tuota miitit palstaa? Sinne 100+ :aan on ne paikat kolmelle autolle ja infopaketti tulee joskus tuossa 1-2vkn kuluessa. Ja tarvisin kuvat sun autosta ja AnttiK:lta sähköisenä, että saisin lähettää ne sinne järjestäjille.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

EVO X kirjoitti:NICE 8) Eihän sun pitänyt paljoa hifistellä tuon sisustan kanssa :wink: Hyvä näin, ja siistiä jälkeä taas kerran. Ootko muuten lukenut tuota miitit palstaa? Sinne 100+ :aan on ne paikat kolmelle autolle ja infopaketti tulee joskus tuossa 1-2vkn kuluessa. Ja tarvisin kuvat sun autosta ja AnttiK:lta sähköisenä, että saisin lähettää ne sinne järjestäjille.


Hiukan nää aina karkaa käsistä. Eihän autoa oikein voi rakentaa sillain vaan vähän! :? Eihän???

Juu lueskelin kyllä. Millainen kiire kuvilla on??? Ajattelin että saisi uusia kuvia mahdollisesti ensiviikon lopulla.




Tänään tuli vedettyä soittimien johdotukset lähes valmiiksi. Hain vielä erillissarjoille vahvistimeksi spl:n S-2604:n
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Hans
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Ti 06.09.2005 08:52
Paikkakunta: Pohja

Viesti Kirjoittaja Hans »

hitto tosta hyllystä tuli nätti! Jotenki siistimpi kuin mun vaneripala, onko lasikuitua?
MersuForum.net - Siinä on kaikki mitä koirasi tarvitsee
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3790
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Petehri kirjoitti:Hiukan nää aina karkaa käsistä. Eihän autoa oikein voi rakentaa sillain vaan vähän! :? Eihän???
Juu lueskelin kyllä. Millainen kiire kuvilla on??? Ajattelin että saisi uusia kuvia mahdollisesti ensiviikon lopulla.
Kuvia sais lähetellä sitä mukaan kun niitä alkaa löytyä. Tietysti joku pieni speksit osio vois olla mukana myös. pro_mercedes@suomi24.fi
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

jep jep....nyt alkaisi olemaan sisusta kasassa ja tekniikkakin on taas koottuna.

Huomenna voisi koittaa lähtisikö se käymään. :wink:


Nyt tuli muuten ensimmäinen rakentelu vuosikin täyteen.

Näillänäkymin auto menossa tonne 100+ näyttelyyn. Tervetuloa näyttelyyn katsomaan miltä auto näyttää "valmiina".





PS. Lava foorttinkin on tulossa tälle kesälle (todennäköisesti) tekniikka päivitystä. Vaikka tuskin se täällä ketään kiinnostaa. :D
Viimeksi muokannut Petehri, Su 20.05.2007 01:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
JoonasH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ke 16.03.2005 20:03
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja JoonasH »

Petehri kirjoitti:Nyt olisi sitten niitä kuvia autosta ulkoapäin.

Väri ei oikein pääse kuvissa esille. Näyttää paljon tummemmalta kuin mitä oikeasti on.


http://smg.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Ulkoa/



Jos tähän nyt vielä listaisi kaikki ulkokuoren muutokset:

E-mallin konepelti
E-mallin kontinkansi
E-mallin puskurit
Muovihelmat
Ovenkahvat cromilistoilla
Kiiltävät kattolistat
Demec race korisarja
Kristalli valot + vilkut + maski Japi-parts:ilta
Peilit w123 korimallista
Cromiset suuttimet konepellissä w126 kopasta
18x8 amg vanteet


Lisäksi jotain pientä mm. uusi anteeni katolla, pyyhkijän varsi maalattu korinvärillä, lampun pesurit poistettu, takakontinlukko poistettu, takalipasta poistettu toinen pakoputken ulostulokohta, bilteman SUURIN pakoputkenpää 8)


Auto on kuvissa vielä liian korkea, varsinkin takapäästä. Putoaa kyllä alas kunhan saan sisustan paikalleen.
What a F...! Tahtoo tollasen, mut kun lompakko ei anna myöden! :cry:
Nätti, siisti, cool, magee... ylisanat ei riitä: Mersu mun makuun. 8)
PS. Helmoihin ,ehkä, jotain pientä orkkiksien tilalle, mut ei välttämättä... :roll:
W124 300D aut. -89 MYYNNISSÄ!
W210 E320 aut. -96 AMG-style
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

JoonasH kirjoitti:Helmoihin ,ehkä, jotain pientä orkkiksien tilalle, mut ei välttämättä... :roll:

Onhan tuossa jo noi demecin helmat.



Tänään auto kävi taas pitkästä aikaa. 8)
Team_
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ma 31.10.2005 08:40
Paikkakunta: Himanka

Viesti Kirjoittaja Team_ »

millä värillä sää oot tuon venakopan oot maalannu?onko toi oikein ruiskumaalia entä pysyykö se hyvin tossa ettei halkeile pois?
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Ensi viikonloppuna se 100+ sitten olisi. Tiukalle menee tuleeko auto ajokuntoon ennen sitä. Jos ei tule niin sitten kärryillä pitää varmaan sinne kuljettaa.


Sisusta olisi pientä viimeistelyä vaille valmis. Myöskin ulkokuori ja konehuone vaatii vielä pientä siistimistä. Uskomaton määrä vaan menee aikaa niihinkin kaikkiin pienin hommiin. No mutta eikähän se siitä valmistu.


Ainoa suurempi ongelma on ettei autossa tällähetkellä ole perää eikä vetareita. Toivottavasti saan akselit ensiviikolla karpiolasta, niin saa auton taas ajokuntoon.
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Auto tuli ajallaan ajokuntoon ja 100+ näyttelyssä tuli käytyä.


Kuva




Kuva
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Petehri kirjoitti:Auto tuli ajallaan ajokuntoon ja 100+ näyttelyssä tuli käytyä.
No onko lähikuvaa tuosta blondista tuolta auton takaa :D

Hieno auto on kanssa :shock:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Viesti Kirjoittaja norsu »

Ahtimestakin selvisi että noinkin isot siivet saadaan tuottaan yli kilo ahtoo jo parin tonnin kierroksilla vaikka syöttö ruuvattu mahdollisimman pienelle. Tuo kilo ahtoa riittää tuolla möykyllä noin 300hv:n tehoihin, joka taas vastaa kahessa tonnissa noin tuhatta njuuttonia vääntöä. 8)
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2310
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:shock: ...missäs takaniskatyynyt on :?: ...tekee "takapenkkiosastoon" tyhjän näköisen tunnelman :wink:
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Jännän näköinen peli! Olis kiva nähdä vielä kuinka tuollainen lähtee etenemään :D
220.128 Black Mirror
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Petehrin auto on kyllä todella hyvällä maulla tehty. Olen nähnyt auton livenä reilu kuukausi sitten ja voin sanoa, että viimeistely on todella hienoa. Siis on tehty laadukkaasti jokaista yksityiskohtaa myöden-tinkimättä mistään. Yksi foorumin parhaimpia projekteja koko mersuforumhistoriassa-kuviakin on saanut projektin edetessä mukavasti.
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

[quote="norsu"]Ahtimestakin selvisi että noinkin isot siivet saadaan tuottaan yli kilo ahtoo jo parin tonnin kierroksilla vaikka syöttö ruuvattu mahdollisimman pienelle. Tuo kilo ahtoa riittää tuolla möykyllä noin 300hv:n tehoihin, joka taas vastaa kahessa tonnissa noin tuhatta njuuttonia vääntöä. 8)[/quote]

Tuhat nm hä? :o mitä moottoria tolla tarkoitetaan, ei kyllä tosta koneesta oteta ihan kilon ahdolla 1000nm :D
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Viesti Kirjoittaja norsu »

Niin siis tuo ahdin kehittää 1,0baarissa ilmamäärän joka riittää n. 300hv:n tuottamiseen tiisselikoneessa (tämä ahdin kun on jo ahtimen kokoinenkin). Mikäli ruoka riittää ja eiköhän se tuolla pumpulla riitä, niin 1000Nm paukahtaa tauluun kahdentonnin kohtaalla.

Eihän se vääntöjen suuruus riipu mitenkään ahdoista, vaan ilmamäärästä joka saadaan koneeseen tuotettua (siis mikäli ruoka riittää myös ja myös täytös on ok). 1000Nm on mielestäni realistinen tuosta kolmelitraisesta, kun kolmilitraisissa Bemuissa vääntöjä joudutaan rajaamaan tonne 800Nm kohtaalle, ettei kytkin ala poikimaan.

Realistista on myös odottaa koneen hajoavan tuollaisilla väännöillä, joten eiköhän niitä vääntöjä rajoiteta tuonne 600Nm kohtaalle noilla alakierroksilla. Toisaalta auto on vielä täysin säätämätön, joten kompurakartasta tehtyjä arvailujahan nämä vaan on.
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Se ahdin varmaankin kehittää 1 Bar ylipaineella sellaisen ilmamäärän, millä tuo 300 hevosvoiman teho on realistinen, mutta se ei tarkoita tuossa moottorissa 2000 r/min. Se tehohan tulee täytöksen mukaan ja tuolla kierrosluvulla siihen ei saada niin suurta täytöstä, että siitä saisi sen 300hv/1000Nm. Kylläkin kohtuu kunnioitettavat tehot/väännöt varmastikin tulee, mutta tuskin ihan noin suuria.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

veskola kirjoitti:No onko lähikuvaa tuosta blondista tuolta auton takaa :D

Hieno auto on kanssa :shock:



Valitettavasti ei löydy. Kysäseppäs EVO X:ltä lisätietoja!!!! :wink:
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

cuuno kirjoitti::shock: ...missäs takaniskatyynyt on :?: ...tekee "takapenkkiosastoon" tyhjän näköisen tunnelman :wink:


Niskatuet on on romukopassa. Mielestäni ne on rumat ja eivät olisi sopineet kuitenkaan paikoilleen kun hattuhylly meni uusiksi.


Kuvia voisin ottaa sisustasta tässä jokupäivä kun kerran ei ketään viitsinyt sitä tuolla näyttelyssä kuvata.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

norsu kirjoitti:Niin siis tuo ahdin kehittää 1,0baarissa ilmamäärän joka riittää n. 300hv:n tuottamiseen tiisselikoneessa (tämä ahdin kun on jo ahtimen kokoinenkin). Mikäli ruoka riittää ja eiköhän se tuolla pumpulla riitä, niin 1000Nm paukahtaa tauluun kahdentonnin kohtaalla.

Eihän se vääntöjen suuruus riipu mitenkään ahdoista, vaan ilmamäärästä joka saadaan koneeseen tuotettua (siis mikäli ruoka riittää myös ja myös täytös on ok). 1000Nm on mielestäni realistinen tuosta kolmelitraisesta, kun kolmilitraisissa Bemuissa vääntöjä joudutaan rajaamaan tonne 800Nm kohtaalle, ettei kytkin ala poikimaan.

Realistista on myös odottaa koneen hajoavan tuollaisilla väännöillä, joten eiköhän niitä vääntöjä rajoiteta tuonne 600Nm kohtaalle noilla alakierroksilla. Toisaalta auto on vielä täysin säätämätön, joten kompurakartasta tehtyjä arvailujahan nämä vaan on.
Nuo esikammiodieselit ei ole verrattavissa suoraruikkareihin juurikin vääntöjen kohdalla. Vetoalue on paljon laajempi ja tehot tulee korkeammilla kierroksilla. Taitaa olla 600-700 Nm maksimiväännöt noista kapeakantisista. Tehoja on otettu maksimissaan 470, mikäli oikein muistan. Moniventtiileissä ei taida vielä olla katto tullut vastaan. On se vaan hieno mootorisarja tuo OM60x

Hemmetin siisti peli tuo Petehrin laitos, kyllä on miehellä näkemystä ja kädentaitoa!
Lukittu