Latausvalo hehkuu
Latausvalo hehkuu
Nytkun tuli hehkuvalo kuntoon niin huomasin tossa illan pimetessä että latausvalo palaa tyhjäkäynnollä juuri ja juuri niin että pimeellä sen huomaa mutta kun antaa hiukan kierroksia niin sammuu heti.
Valo toimii kyllä muuten ok eli kun vääntää virrat päälle niin se palaa normaalista ja sammuu kun starttaa.
Onko laturi lopussa tms?
Auto on siis 200 D -87
Valo toimii kyllä muuten ok eli kun vääntää virrat päälle niin se palaa normaalista ja sammuu kun starttaa.
Onko laturi lopussa tms?
Auto on siis 200 D -87
Re: Latausvalo hehkuu
Mitä ilmeisimmin. Ainakin hiilet vaihtoon.mhaapatie kirjoitti: Onko laturi lopussa tms?
Re: Latausvalo hehkuu
Ei välttämättä. Minulla on 300D:ssä tehdaskunnostettu laturi, joka on ollut "uudesta" asti tuollainen, että tyhjäkäynnillä hehkuu merkkivalo. Kuulemma mersussa laturi pyörii niin hitaasti tyhjäkäynnillä, että näissä tehdaskunnostetuissa käytetty joku yleismallinen latauksensäädin ei vielä päästä virtaa läpi.raul kirjoitti:Mitä ilmeisimmin. Ainakin hiilet vaihtoon.mhaapatie kirjoitti: Onko laturi lopussa tms?
Joo, hiilet on kyllä kiinni siinä säätimessä ja säädin maksaa 10-30€ ja vähän kätevämpi vaihtaa. Ja jos sieltä säätimestä on menny joku diodi niin ei hiilten vaihdosta mitään iloa ole kumminkaan joten suosittelen hakemaan uuden säätimen, niitä saa joka varaosakaupasta.kardaani kirjoitti:Hiilet vaihtaisin. 3 euroa.
Tietty kantsii ensin mitata ihan vaikka yleismittarilla että mitä sinne akun navoille tulee jännitettä niin saa jotain osviittaa mutta säätimen puoleen yleensä menee jos valo himmeänä kummittelee.
MB W210 200cdi -01
- Ahonen V
- Vakiokalustoa
- Viestit: 310
- Liittynyt: Ke 19.05.2004 12:05
- Paikkakunta: Jämsä/Jämsänkoski
- Viesti:
Re: Latausvalo hehkuu
Mulla ei merkkivalo hehku, mutta mittaamalla olen todennut, että käynnistyksen jälkeen alkaa ladata vasta kun nostaa kierroksia noin tonniin. Tyhjäkäynti on n. 600r/min. Säädin on mullakin uusi.Jyry kirjoitti:Ei välttämättä. Minulla on 300D:ssä tehdaskunnostettu laturi, joka on ollut "uudesta" asti tuollainen, että tyhjäkäynnillä hehkuu merkkivalo. Kuulemma mersussa laturi pyörii niin hitaasti tyhjäkäynnillä, että näissä tehdaskunnostetuissa käytetty joku yleismallinen latauksensäädin ei vielä päästä virtaa läpi.raul kirjoitti:Mitä ilmeisimmin. Ainakin hiilet vaihtoon.mhaapatie kirjoitti: Onko laturi lopussa tms?
S202 250TDT -97 Powered by [url=http://www.turbotec.com]Turbotec[/url] & KKK
ex. w124 260E -89
ex. w124 260E -89
Laturin merkkivalo saa maita laturin D+ nastan kautta ja kun moottori on käynnissä niin D+ nastaan tulee 12 volttia ja lamppu sammuu. Jos säätäjän hiilet on lopussa niin jännite ei välttämättä nouse 12 volttiin ja syntyy potentiaaliero josta johtuen lamppu voi hehkua himmeästi.
Ahonen V. Sulla on liian alhainen tyhjäkäynti, 260E:ssä tyhyjäkäynti pitää olla 750 kierrosta.
Ahonen V. Sulla on liian alhainen tyhjäkäynti, 260E:ssä tyhyjäkäynti pitää olla 750 kierrosta.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Nostetaas tää vanha topikki taas ylös.
Itselläni esiintyi samanmoinen ongelma pari viikkoa sitten ensimäistä kertaa. Ainoana erona että laturin merkkivalo alkoi "hehkumaan" sitä mukaan mitä antoi kierroksia. Jos ajeli pintakaasulla normiajoa, oli valo pimeänä, mutta heti kun lähti kiihdyttämään niin valo alkoi hehkumaan sitä voimakkaammin mitä enemmän oli kierroksia.
Toi on vasta tapahtunut pariin otteeseen ja silloinkin huomannut sen vasta kun on ilta alkanut hämärtymään ja matka ollut aivan lopuillaan. Pitää vielä testata kun autolle pääsee tuleeko tuo myös heti kun auton käynnistää, vai vasta kun on ajanut muutamia kymmeniä kilometrejä.
Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia tai hajua siitä mistä kyseinen ilmiö voisi johtua ? Toistaiseksi tuosta ei ole vielä ollut haittaa, mutta ajotkin on nyt intin aikana jäänyt vähäisiksi.
Auto on tosiaan w124 200 '85 kaasarilla
Itselläni esiintyi samanmoinen ongelma pari viikkoa sitten ensimäistä kertaa. Ainoana erona että laturin merkkivalo alkoi "hehkumaan" sitä mukaan mitä antoi kierroksia. Jos ajeli pintakaasulla normiajoa, oli valo pimeänä, mutta heti kun lähti kiihdyttämään niin valo alkoi hehkumaan sitä voimakkaammin mitä enemmän oli kierroksia.
Toi on vasta tapahtunut pariin otteeseen ja silloinkin huomannut sen vasta kun on ilta alkanut hämärtymään ja matka ollut aivan lopuillaan. Pitää vielä testata kun autolle pääsee tuleeko tuo myös heti kun auton käynnistää, vai vasta kun on ajanut muutamia kymmeniä kilometrejä.
Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia tai hajua siitä mistä kyseinen ilmiö voisi johtua ? Toistaiseksi tuosta ei ole vielä ollut haittaa, mutta ajotkin on nyt intin aikana jäänyt vähäisiksi.
Auto on tosiaan w124 200 '85 kaasarilla
W124 200 -85
Mulla oli 190:ssä samanlaista havaittavissa. Korkeilla kierroksilla alkoi valo hehkua, huomasi vain pimeällä.
Toisella foorumilla meinasivat, että laturin liukurenkaat ovat kuluneet soikeiksi ja korkeilla kierroksilla liukurengas "heittää" hiilen irti kontaktista. Ihan järkevä selitys omasta mielestäni.
Vaihdoin sitten laturin toiseen kun sattui olemaan jemmassa varalaturi. Tällä laturilla ei ole enää moista ilmiötä tullut eteen.
Toisella foorumilla meinasivat, että laturin liukurenkaat ovat kuluneet soikeiksi ja korkeilla kierroksilla liukurengas "heittää" hiilen irti kontaktista. Ihan järkevä selitys omasta mielestäni.
Vaihdoin sitten laturin toiseen kun sattui olemaan jemmassa varalaturi. Tällä laturilla ei ole enää moista ilmiötä tullut eteen.
Ittellä syylliseksi paljastui tasasuuntaussillan yksi vuotava diodi.Samuli H kirjoitti:Mulla oli 190:ssä samanlaista havaittavissa. Korkeilla kierroksilla alkoi valo hehkua, huomasi vain pimeällä.
Toisella foorumilla meinasivat, että laturin liukurenkaat ovat kuluneet soikeiksi ja korkeilla kierroksilla liukurengas "heittää" hiilen irti kontaktista. Ihan järkevä selitys omasta mielestäni.
Vaihdoin sitten laturin toiseen kun sattui olemaan jemmassa varalaturi. Tällä laturilla ei ole enää moista ilmiötä tullut eteen.
Joo o
Nyt kävi ihan mielenkiintoisesti kun lomille lähdin. Autolle kun pääsin niin lähti aivan normaalisti käyntiin eikä ajossa valo enään hehkunut korkeillakaan kierroksilla (tai oli niin vähäistä ettei huomannut). Yhtäkkiä kesken matkan sitten heittää soittimen pois päältä ja abs valo alkaa palaa, ok, ihan normaalia kun virta vähissä. Ajelen Tampereelle päin ilman sähköjä noin 40-50km eikä menossa oikein muuta eroa ollut kuin hiljainen kyyti, kiitos radion ja lämppärin. Ajattelin jo siinä vaiheessa että laturi kyllä lähtee vaihtoon. Sitten vasta tapahtuukin mielenkiintoinen juttu kun käännyn motarilta rampille, kytkin pohjaan ja kolmoselle vaihto. Kun kaasun painoi pohjaan olikin veto kokonaan poissa. Kakkoselle ja sama. Sitten kuuluu muutama kolaus ja se tuntuu koko auton korissa(kohtalaisen vaimeita kuitenkin). Yhtäkkiä soitin herää henkiin ja sylkee cd:n pois, ABS valo syttyy ja mittaristo heräilee. Kokeilen kaasua ja auto on kuin mitään ei olisi koskaan tapahtunutkaan. Akku antaa kunnolla virtaa ja kaikki sähkölaitteet toimii normaalisti.
Päälle päin kun katseli laturia myöhemmin niin näytti että siitä olisi yksi kiinnike murtunut, aivan varma en ole asiasta kun en sitä kuumana oikein tohtinut tutkia tarkemmin. Mutta nyt kaupunki ajossa toiminut aivan moitteetta.
Toi Samulin tapaus kyllä vaikuttaa ihan käyvältä selitykseltä, sillä ongelmahan oli ainoastaan motarilla jolloin ajellaan hieman suuremmilla kierroksilla. Mutta se tapa miten se taas heräsi oli vähintääkin omituinen.
Kuinkas muutes tuommoisessa kaasarikoneessa toimii tyhjäkäynti, onkos se virransaannista riippuvainen, sillä voihan olla että motti sammui silloin kun vaihtoi pienemälle ja starttasi taas kun vaihtoi vaihteen. Vaikka siltä se ei kyllä tosiaan tuntunutkaan.
Apuja vielä kaipaltais kuinka ton kanssa pitäisi edetä.
Kiitoksia
Nyt kävi ihan mielenkiintoisesti kun lomille lähdin. Autolle kun pääsin niin lähti aivan normaalisti käyntiin eikä ajossa valo enään hehkunut korkeillakaan kierroksilla (tai oli niin vähäistä ettei huomannut). Yhtäkkiä kesken matkan sitten heittää soittimen pois päältä ja abs valo alkaa palaa, ok, ihan normaalia kun virta vähissä. Ajelen Tampereelle päin ilman sähköjä noin 40-50km eikä menossa oikein muuta eroa ollut kuin hiljainen kyyti, kiitos radion ja lämppärin. Ajattelin jo siinä vaiheessa että laturi kyllä lähtee vaihtoon. Sitten vasta tapahtuukin mielenkiintoinen juttu kun käännyn motarilta rampille, kytkin pohjaan ja kolmoselle vaihto. Kun kaasun painoi pohjaan olikin veto kokonaan poissa. Kakkoselle ja sama. Sitten kuuluu muutama kolaus ja se tuntuu koko auton korissa(kohtalaisen vaimeita kuitenkin). Yhtäkkiä soitin herää henkiin ja sylkee cd:n pois, ABS valo syttyy ja mittaristo heräilee. Kokeilen kaasua ja auto on kuin mitään ei olisi koskaan tapahtunutkaan. Akku antaa kunnolla virtaa ja kaikki sähkölaitteet toimii normaalisti.
Päälle päin kun katseli laturia myöhemmin niin näytti että siitä olisi yksi kiinnike murtunut, aivan varma en ole asiasta kun en sitä kuumana oikein tohtinut tutkia tarkemmin. Mutta nyt kaupunki ajossa toiminut aivan moitteetta.
Toi Samulin tapaus kyllä vaikuttaa ihan käyvältä selitykseltä, sillä ongelmahan oli ainoastaan motarilla jolloin ajellaan hieman suuremmilla kierroksilla. Mutta se tapa miten se taas heräsi oli vähintääkin omituinen.
Kuinkas muutes tuommoisessa kaasarikoneessa toimii tyhjäkäynti, onkos se virransaannista riippuvainen, sillä voihan olla että motti sammui silloin kun vaihtoi pienemälle ja starttasi taas kun vaihtoi vaihteen. Vaikka siltä se ei kyllä tosiaan tuntunutkaan.
Apuja vielä kaipaltais kuinka ton kanssa pitäisi edetä.
Kiitoksia
W124 200 -85
Mulla oli sama ongelma et latauksenvalo palo himmeesti niin vaihdoin koko säätimen ja ongelma ratkes.
Mutta nyt kysynki koska vanha oli 14V ja uus on 12V niin onko sillä jotain merkitystä? Kun menin ostamaan säätimen niin löin vanhan myyjälle käteen ja sanoin et tommose tarvis ja se antoki sit 12V... Et kannattaisko se säädin vaihtaa 14V:een?
Mutta nyt kysynki koska vanha oli 14V ja uus on 12V niin onko sillä jotain merkitystä? Kun menin ostamaan säätimen niin löin vanhan myyjälle käteen ja sanoin et tommose tarvis ja se antoki sit 12V... Et kannattaisko se säädin vaihtaa 14V:een?
MB W124 250D -89
Ducati 999 -04
Ducati 999 -04
Eiköhän se ole valmistajan erilainen tapa merkata säädin. Vanhaan on merkitty latausjännite ja uuteen nimellisjännite.CH kirjoitti: Mutta nyt kysynki koska vanha oli 14V ja uus on 12V niin onko sillä jotain merkitystä? Kun menin ostamaan säätimen niin löin vanhan myyjälle käteen ja sanoin et tommose tarvis ja se antoki sit 12V... Et kannattaisko se säädin vaihtaa 14V:een?
Mitaa latausjännite akun navoilta niin siitähän se selviää.