Mistähän tämmönen efekti johtuu,mielestäni mittari on ennen ollut tyhjäkäynnillä aina vasemmalla napissaa,mutta nyt se ei enää ole??
Auto kyllä pelaa ihan bueno

Jos tarkoitat sitä mittaria, mikä on samassa "taulussa" polttoaine- ja öljynpainemittarin kanssa, niin eikös se ole ollut ihan vakiovaruste kaikissa sun autosi ikäisissä ja vähän vanhemmissakin bensamersuissa? Tai sitten on HYVIN yleinen lisävaruste..make kirjoitti:On muuten aika erikoinen lisävaruste
Ei mulla ainakaan ole talousmittaria...ovat varmaan ajatelleet ettei tuosta taloudellista saa tekemälläkään....make kirjoitti:On muuten aika erikoinen lisävaruste meikäläisen autossa joka kuitenkin on vähän tehokkaampi malli.
Miten muuten on automaatin lämmityksen kanssa. Tykkääkö värkki kyttyrää, jos sen jättää esim. D silmässä pihalle seisomaan mutta potkaisee käsijarrun päälle niin ettei auto lähde liikekannalle? Ainakin kone lämpiää näin kuorman lisääntyessä, eikä tuo lootallekaan ole kummempi juttu kuin liikennevaloissa seisominen, mutta...?Day Downhill kirjoitti:....Ja se miksi mittari on nyt alkanut nousta tapista vaihde päällä, johtuu siitä että kelit on kylmenneet ja vaihteiston öljyt on jäykemmät ja muutenkin joka paikka jäykempää. Ruisku joutuu siis lykkäämään ainetta masiinaan, jotta kierrokset pysyisivät normaalina.... tästä taas tulee alipainetta vehkeeseen ja mittari alkaa elämään.
Varsinkin kylminä aamuina automaatiautoissa mitari voi nousta jopa puoleen väliin...jopa N tai P päällä, koska vaihteisto öljy on jäykkää.
Mun W201 oli a) kaasari ja b) pahvikylki, ja siinäkin oli Economymittari.Timo L. kirjoitti:Yhdistelmämittarin alalaidassa oleva Economy-mittari tuli W123:een 9/82, lieneekö jo ollut W126:ssa tätä ennen? Kuitenkin, siitä lähtien se on ollut jokaisessa bensamersussa (ainakin ruiskuissa) varmuudella 1989 saakka. tiedä sitten, onko se esim. pahvikylkien myötä tiputettu pois... ei kai?
Mutta onhan sinulla W124:ssa ja W123:ssakin tuo meetteri?Aku P kirjoitti:Mun W201 oli a) kaasari ja b) pahvikylki, ja siinäkin oli Economymittari.
jos pellin alta löytyy pensakone nii varmaanki letku irti... elikkäs se mittari pelaa pelkällä alipaineella ja ei tarvi mitään sähköhärveleitä.. letku mittarin persuuksista suoraan imusarjaan nii sen pitäs toimia jos vaan ei ole hajonnut.. ja se muuten kuuluu olla punasella moottorin seistessä... se punasen pääty on sen mittarin "lepoasento"J.T.H kirjoitti:Ei kellään satu olemaan tietoa eco-mittarin sielunelämästä?
Sattuu olemaan kokoajan punasen puolella tapissa vaikkei auto edes käy...![]()
Tai nooh.. aika turha kapistus se on, mutta olisihan se kuitenkin kiva jos toimisi ja jollakulla olisi tietoa..
Jep.miksu.80 kirjoitti: tuo economy mittari on otettu suoraan imusarjasta ja esim tyhjäkäynnillä/moottorijarrutuksessahan imusarjasssa on TÄYSI alipaine ja mittari on tällöin "nollassa" ja kaasua painettaessa kaasuläppä avautuu ja imusarjassa vallitseva alipaine laskee ja se "taloudellisuus"mittarikin laskee... (menee kohti punaista). ja sammutettaessa alipaine katoaa ja mittari menee "täysille" (punaiselle).
vaikuttaa että mittarin letkussa on vuotoa...Hannu V. kirjoitti:Siis mitäh? Meikällä kyseinen ego-mittari ei mene koskaan tummalle puolelle.
eli paikallaan tai moottorilla jarrutellessa ei mene kuin juuri ja juuri puolivälin vasemmalle puolelle. Kun painelee kaasua niin nousee kyllä luontevasti punaiselle puolelle. Eli onkohan kysessä ns.puolitoiminen mittariVaiko mikäköhän siinä reistailee...?