Huoltonäytön nollaaminen

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Huoltonäytön nollaaminen

Viesti Kirjoittaja eerola »

Ekku kehui keskustelussa "Öljyn imuvaihdot?" edullista imuvaihtajaansa. Kuulosti houkuttelevalta ja kiinnostaisi kokeilla. W208:ssani on kuitenkin tuo huoltonäyttö... Nollaaminen ei ymmärtääkseni ole homma eikä mikään kunhan tietää järjestyksen jossa nappuloita painelee. Olisiko jollakulla tietoa mitä nappuloita pitää painella ja miten?

-T
Avatar
Janne M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ti 01.04.2003 13:06
Paikkakunta: Tampere

Service light

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Oiskohan tuolla apua?

http://www.autoshoppingcenter.com/servi ... cedes.html

Voi kyllä olla valitettavan ikäinen tuo autosi, koska ainakin volvolla ensimmäisissä 850-malleissa 91-94 (muistaakseni) huoltonäytön saattoi nollata yksinkertaisesti.

Mutta sitten Volvolla keksittiin, jos käyttäjä ei itse pysty nollaamaan huoltonäyttöä, palava valo ärsyttää niin paljon että auto tuodaan merkkikorjaamolle huoltoon. Näyttöä ei siis ainakaan mallissa -96 pystynyt itse nollaamaan...

Sitten taho X EU:ssa teki päätöksen että huoltonäyttö pitää pystyä nollaamaan ilman erikoislaitteita, jotta pienetkin korjaamot voivat näytön nollata...

Uusissa autoissa huoltovalo tulee siis olla itse sammutettavissa.

Ettei vaan mersulla olisi harjoitettu samanlaista (MAALI! Suomi!) politiikkaa, koska ainakin nykyisin mersulla mainitaan ohjekirjassa miten tuo näyttö nollataan... (tosin suurten varoitusten, jos joskus tulee käsittämätön tilanne, ettet halua viedä autoasi merkkiliikkeen osaaviin ja asiantunteviin käsiin... :wink: ...)
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Kiitos linkistä! Autoni on vuosimallia 1997/98. Siinä todistettavasti näytön nollaaminen on simppeli homma (kun tietää mitä tekee). Katsoin viimeksi huollon yhteydessä kun kaveri nollasi sen. Varmaankin hän teki suunnilleen osoittamasi weppisivun kuvaamalla tavalla; paineli +/-/0 -nappuloita mittariston vasemmalla puolella ja yhtäkkiä väli oli nollattu.

Jos nyt saan itsestäni irti ja menen hommaamaan Ekun mainitseman pumpun, niin pitää kokeilla seuraavan kerran kun vaihtoväli tulee täyteen. Kiitän!

-T
Avatar
Kaizu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Pe 04.04.2003 07:47

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Jos ohjekirja on tallella niin siellä on kerrottu kanssa ko. homma. Mutta juuri noin se meni kun tuossa linkissä oli kerrottu
C 220cdi 4matic w205
E 250 cdi c207
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Minulla on germaaninen ohjekirja. Donnerwetter, ovat vissiin jättäneet kappaleen julkaisematta alkuperäiskielellä. :)

-T
Vastaa Viestiin