Ekku kehui keskustelussa "Öljyn imuvaihdot?" edullista imuvaihtajaansa. Kuulosti houkuttelevalta ja kiinnostaisi kokeilla. W208:ssani on kuitenkin tuo huoltonäyttö... Nollaaminen ei ymmärtääkseni ole homma eikä mikään kunhan tietää järjestyksen jossa nappuloita painelee. Olisiko jollakulla tietoa mitä nappuloita pitää painella ja miten?
-T
Huoltonäytön nollaaminen
Service light
Oiskohan tuolla apua?
http://www.autoshoppingcenter.com/servi ... cedes.html
Voi kyllä olla valitettavan ikäinen tuo autosi, koska ainakin volvolla ensimmäisissä 850-malleissa 91-94 (muistaakseni) huoltonäytön saattoi nollata yksinkertaisesti.
Mutta sitten Volvolla keksittiin, jos käyttäjä ei itse pysty nollaamaan huoltonäyttöä, palava valo ärsyttää niin paljon että auto tuodaan merkkikorjaamolle huoltoon. Näyttöä ei siis ainakaan mallissa -96 pystynyt itse nollaamaan...
Sitten taho X EU:ssa teki päätöksen että huoltonäyttö pitää pystyä nollaamaan ilman erikoislaitteita, jotta pienetkin korjaamot voivat näytön nollata...
Uusissa autoissa huoltovalo tulee siis olla itse sammutettavissa.
Ettei vaan mersulla olisi harjoitettu samanlaista (MAALI! Suomi!) politiikkaa, koska ainakin nykyisin mersulla mainitaan ohjekirjassa miten tuo näyttö nollataan... (tosin suurten varoitusten, jos joskus tulee käsittämätön tilanne, ettet halua viedä autoasi merkkiliikkeen osaaviin ja asiantunteviin käsiin...
...)
http://www.autoshoppingcenter.com/servi ... cedes.html
Voi kyllä olla valitettavan ikäinen tuo autosi, koska ainakin volvolla ensimmäisissä 850-malleissa 91-94 (muistaakseni) huoltonäytön saattoi nollata yksinkertaisesti.
Mutta sitten Volvolla keksittiin, jos käyttäjä ei itse pysty nollaamaan huoltonäyttöä, palava valo ärsyttää niin paljon että auto tuodaan merkkikorjaamolle huoltoon. Näyttöä ei siis ainakaan mallissa -96 pystynyt itse nollaamaan...
Sitten taho X EU:ssa teki päätöksen että huoltonäyttö pitää pystyä nollaamaan ilman erikoislaitteita, jotta pienetkin korjaamot voivat näytön nollata...
Uusissa autoissa huoltovalo tulee siis olla itse sammutettavissa.
Ettei vaan mersulla olisi harjoitettu samanlaista (MAALI! Suomi!) politiikkaa, koska ainakin nykyisin mersulla mainitaan ohjekirjassa miten tuo näyttö nollataan... (tosin suurten varoitusten, jos joskus tulee käsittämätön tilanne, ettet halua viedä autoasi merkkiliikkeen osaaviin ja asiantunteviin käsiin...

Kiitos linkistä! Autoni on vuosimallia 1997/98. Siinä todistettavasti näytön nollaaminen on simppeli homma (kun tietää mitä tekee). Katsoin viimeksi huollon yhteydessä kun kaveri nollasi sen. Varmaankin hän teki suunnilleen osoittamasi weppisivun kuvaamalla tavalla; paineli +/-/0 -nappuloita mittariston vasemmalla puolella ja yhtäkkiä väli oli nollattu.
Jos nyt saan itsestäni irti ja menen hommaamaan Ekun mainitseman pumpun, niin pitää kokeilla seuraavan kerran kun vaihtoväli tulee täyteen. Kiitän!
-T
Jos nyt saan itsestäni irti ja menen hommaamaan Ekun mainitseman pumpun, niin pitää kokeilla seuraavan kerran kun vaihtoväli tulee täyteen. Kiitän!
-T