W204, uusi c-sarja
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
W204, uusi c-sarja
noniin, elikkä kuten arvattavissa olikin, isäukolle syntyi taas mersu kuume...
W204 c-sarja kiinnostaisin häntä kovasti, ja etenkin kutos koneiset CDI:t.. 320cdi lähinnä.
onko tuohon 320cdi koneesen tullu päivitystä edelliseen 320cdi:hin?
Minkämoisia varusteita avantgarde paketti sisältää?
W204 c-sarja kiinnostaisin häntä kovasti, ja etenkin kutos koneiset CDI:t.. 320cdi lähinnä.
onko tuohon 320cdi koneesen tullu päivitystä edelliseen 320cdi:hin?
Minkämoisia varusteita avantgarde paketti sisältää?
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
W204: 220cdi '07
320 CDI on ainoa kuutoskoneinen diesel uuteen C-malliin (toistaiseksi), tuo OM 642 V6 kone on uudessa C:ssa sama kuin vastaava moottori muissakin mallisarjoissa, tietääkseni mitään muutoksia ei ole tehty. Teho 224 hv.
Varusteet on lueteltu uudessa hinnastossa jonka voi ladata pdf-tiedostona MB:n sivuilta (www.mercedes-benz.fi).
Näkyvin avantgarde malliversion varuste on erilainen isolla tähdellä varustettu maski (ns. "urheilumalli-maski") verrattuna classicin ja elegancen perinteiseen maskiin jossa tähti on erillisenä maskin/konepellin päällä.
Varusteet on lueteltu uudessa hinnastossa jonka voi ladata pdf-tiedostona MB:n sivuilta (www.mercedes-benz.fi).
Näkyvin avantgarde malliversion varuste on erilainen isolla tähdellä varustettu maski (ns. "urheilumalli-maski") verrattuna classicin ja elegancen perinteiseen maskiin jossa tähti on erillisenä maskin/konepellin päällä.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Takuuhan niissä on ja ainakin minun kokemusteni mukaan takuuhommat pelaa kiitettvästi Mersulla, joten en minä ainakaan näe syytä lykätä C-sarjalaisen hankintaa "testipelon" vuoksi.Mariini kirjoitti:En omalla kohdallani olisi halukas ensitestaamaan, -08 vuoden puolella harkitsisin ostoa.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
Jees.. kattelin vaan tuosta vehon esitteestä mikä tuli postissa, siinä oli laitettu tekniset tiedot väärinEldorado kirjoitti:220 cdi on rivinelonen.
Teknisiä tietoja löytyy täältä.

noh isäukko kuitenkin päätti, että 220 cdi saa kelvata.. onhan siinäkin jo se 170 hummaa..

alustavan sopimuksenkin kävi jo tekemässä.. ihan perus classicci, 040 musta tietenkin
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
W204: 220cdi '07
Joo, varmasti saa halvemmalla tehtyä "220" tästäkin 200sta. Ilmeisesti näissä on se 1800 barin cdi systeemit, jossa on virivaraa paremmin? Onko Tuikku jo ottanut asiasta selvää sillä silmällä...?tuikku kirjoitti:.
Minä vähän miettisin, kannattaisikko 220,sestä maksaa viittä tonnia kaksatasen päälle.
Käytännössä sama auto.
.
Ruiskutusjärjestelmässä on varmaankin kyllä potkua.
Mutta cooleri ja ahdin ovat järkyttävän pieniä.
Ei lastuttamalla varmaan pääse, kun kahteensataan korkeintaan.
Jostain syystä mersu viljelee näihin henkilömalleihinsa käsittämättömän pieniä coolereita, jotka vielä virtaavatkin huonosti.
Maastureissa ja sprinttereissä näyttää olevan reilummin mitoitettu.
Maallikosta tuntuisi, että loppujen lopuksi olisi halvinta tehdä vaan yhtä syyläri-ilmastointi-cooleripakettia, joka olisi "yhtenä nippuna" asennettava ja sama käytännössä kaikissa malleissa.
Ehken se kierrätyspaska sekoittuu paremmin imusarjassa, kun ilma on vähän kuumempaa, en ymmärrä.
Ruiskutusjärjestelmässä on varmaankin kyllä potkua.
Mutta cooleri ja ahdin ovat järkyttävän pieniä.
Ei lastuttamalla varmaan pääse, kun kahteensataan korkeintaan.
Jostain syystä mersu viljelee näihin henkilömalleihinsa käsittämättömän pieniä coolereita, jotka vielä virtaavatkin huonosti.
Maastureissa ja sprinttereissä näyttää olevan reilummin mitoitettu.
Maallikosta tuntuisi, että loppujen lopuksi olisi halvinta tehdä vaan yhtä syyläri-ilmastointi-cooleripakettia, joka olisi "yhtenä nippuna" asennettava ja sama käytännössä kaikissa malleissa.
Ehken se kierrätyspaska sekoittuu paremmin imusarjassa, kun ilma on vähän kuumempaa, en ymmärrä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Terve, auton vaihto edessä ja tuo uusi C-sarja /200-220 CDI tomaatilla on kiinnostavia vaihtoehtoja.
Kertokaapas viisaammat:
-Miten hyvin toimii vastuksilla toteutettu lisälämmitys, tuleeko jossain asteluvussa seinä vastaan ettei teho enää riitä puhaltamaan lämmintä kun moottori on kylmä.
-Löytyykö jostakin 80-120 kiihtyvyysarvoa (automaatilla) myyjältä ei tietoja löytänyt.
-Onko järkeä sijoittaa se ripeä 1000e siihen ilmastoinnin laajennukseen sillä taisi saada automaattisen sisäilman kierron ja aurinkotunnistimen. Nykyisessä noi molemmat löytyy..
Taustaksi, ajan lyhyttä muutan kilsan työmatkaa ja toisaalta paljon maantiellä. Asun keskustassa, joten lohkolämmitin on kaukainen haave ja webasto tms. esilämmityksessä lähes kelvoton kun muutamankin viikon tuppaa pelkästään koti-työ väliä.
Kertokaapas viisaammat:
-Miten hyvin toimii vastuksilla toteutettu lisälämmitys, tuleeko jossain asteluvussa seinä vastaan ettei teho enää riitä puhaltamaan lämmintä kun moottori on kylmä.
-Löytyykö jostakin 80-120 kiihtyvyysarvoa (automaatilla) myyjältä ei tietoja löytänyt.
-Onko järkeä sijoittaa se ripeä 1000e siihen ilmastoinnin laajennukseen sillä taisi saada automaattisen sisäilman kierron ja aurinkotunnistimen. Nykyisessä noi molemmat löytyy..
Taustaksi, ajan lyhyttä muutan kilsan työmatkaa ja toisaalta paljon maantiellä. Asun keskustassa, joten lohkolämmitin on kaukainen haave ja webasto tms. esilämmityksessä lähes kelvoton kun muutamankin viikon tuppaa pelkästään koti-työ väliä.
Kävin pikaisesti kattoos uuden Ceen.
Aika Bemarin näköinen oli. Ahtaamman tuntuinen sisältä kuin oma 203.
Koeajolle ei päässyt, molemmat esittelyautot visusti sisällä vielä. 280 olis kiinnostanu ajaa.
Laadukkaan oloinen kyllä oli.
Tähän malliin on satsattu varmaan paljon.
Aika Bemarin näköinen oli. Ahtaamman tuntuinen sisältä kuin oma 203.
Koeajolle ei päässyt, molemmat esittelyautot visusti sisällä vielä. 280 olis kiinnostanu ajaa.
Laadukkaan oloinen kyllä oli.
Tähän malliin on satsattu varmaan paljon.
EX - W 211 220 CDIA - 04
EX- W 203 200 CDIA -03
EX- W 201 190E -91
EX- W 123 230 E-85
EX- W 203 200 CDIA -03
EX- W 201 190E -91
EX- W 123 230 E-85
.
Minulla on vastukset (lämmitys, huom) toimineet hyvin.
Ne auttaa sisätilan lämmityksessä, kunnes moottorin lämpö on noussut jonnekkin 70 asteeseen, jolloin ne laukeavat pois päältä.
Kovalla pakkasellahan ne on käytännössä koko ajan päällä.
Minä olen tarennut hyvin.
Mutta kait täällä kehitysalueella on totuttu vähän karumpiin olosuhteisiin, kun siellä rintamailla.
Automaattinen sisäilman kierto tuntuu täällä kyllä aika turhalta.
Taukolämmöstä olen tykännyt, ja paljon sitä käytän.
Minulla on vastukset (lämmitys, huom) toimineet hyvin.
Ne auttaa sisätilan lämmityksessä, kunnes moottorin lämpö on noussut jonnekkin 70 asteeseen, jolloin ne laukeavat pois päältä.
Kovalla pakkasellahan ne on käytännössä koko ajan päällä.
Minä olen tarennut hyvin.
Mutta kait täällä kehitysalueella on totuttu vähän karumpiin olosuhteisiin, kun siellä rintamailla.
Automaattinen sisäilman kierto tuntuu täällä kyllä aika turhalta.
Taukolämmöstä olen tykännyt, ja paljon sitä käytän.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
itseasiassa en tiedä kuinka nopeeta sen sais, mutta elokuulle vasta otettiin toimitus, pittää talo myydä ekajva kirjoitti:Oikein!!MasaMbW124 kirjoitti:220 cdi laitettu tilaukseen..
Ihan mielenkiinnosta: kuinka pitkä on toimitusaika?

eihän sitä koeajoon saanu, ihme kyllä

W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
W204: 220cdi '07
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
suosittelen lämpimästi kokeilemaan, mutta kyllä se uudenkin rakentaminen työstä käyEldorado kirjoitti:Hieno idea! Pitäiskö itsekin myydä asunto niin saapi W204:n!MasaMbW124 kirjoitti:itseasiassa en tiedä kuinka nopeeta sen sais, mutta elokuulle vasta otettiin toimitus, pittää talo myydä eka![]()

W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
W204: 220cdi '07
Re: W204, uusi c-sarja
Hieno auto on.
C200CDI:tä ei ainakaan tule saamaan niin nopeasti kuin C220CDI:n, koska toimitukset pienemmällä alkavat myöhemmin. Muistaakseni toimitukset menevät muutenkin autolla kesäkuun puolelle.
Avantgarde ja Elegance ovat kyllä omaan silmääni aivan samanlaisia sisältä, ainoat erot olivat Elegancen jalopuut & kangaspenkit vs. Avantgarden kromit & keinonahka-/kangaspenkit.
Hauska oli huomata myös että auton Bluetooth (ei lisävaruste) löysi puhelimeni ja olisi ilmeisesti puhelin toiminut sitä kautta myös käytössä.
Kiinnostaisi kieltämättä...
C200CDI:tä ei ainakaan tule saamaan niin nopeasti kuin C220CDI:n, koska toimitukset pienemmällä alkavat myöhemmin. Muistaakseni toimitukset menevät muutenkin autolla kesäkuun puolelle.
Avantgarde ja Elegance ovat kyllä omaan silmääni aivan samanlaisia sisältä, ainoat erot olivat Elegancen jalopuut & kangaspenkit vs. Avantgarden kromit & keinonahka-/kangaspenkit.
Hauska oli huomata myös että auton Bluetooth (ei lisävaruste) löysi puhelimeni ja olisi ilmeisesti puhelin toiminut sitä kautta myös käytössä.
Kiinnostaisi kieltämättä...

EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Joo, nelonen se on ja saman kokoinen kuin 200 CDI:ssä. Painovirhe kaiketi brosyyrissä.D5GT kirjoitti:Kävin tänään Veholla ja siellä oli brosyyri jossa näin väitettiin... Mutta neloskone se on.MasaMbW124 kirjoitti:käsittääkseni jo 220 cdi olis V6.
Mersullahan on kyllä olemassa toinenkin V6 tuon 320 CDI:n lisäksi eli 280 CDI mutta ainakaan toistaiseksi sitä ei C-sarjaan saa. 280 CDI on lähes sama moottori kuin 320 CDI (molemmissa 2987 cm3), mutta tehoerot tehty elektroniikalla ja ohjelmoinnilla kuten 200/220 nelosmoottoreissa.
Saiskoshan ne 420 CDI veekasin mahtumaan C:hen...? vois olla mielenkiintoinen vaihtoehto...
Sitten "varastossa" on kuulemma vielä isompiakin dieseleitä, jos tarvis tulee. Huhut kertovat jopa V12 CDI:stä... mutta näitä ei kuitenkaan C-sarjaan mutta ehkä ässään.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Kaipa se sinne mahtuisi jos niin haluttaisiin jos/kun kerran C63AMG:henkin saadaan bensakasi istutettua.Eldorado kirjoitti:Saiskoshan ne 420 CDI veekasin mahtumaan C:hen...? vois olla mielenkiintoinen vaihtoehto...
En vain ihan tältä istumalta usko että tuota "mahtidieseliä" tuodaan C-sarjalaiseen.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Varmasti saataisiin tosiaan mahtumaan jos tarvetta olisi.jva kirjoitti:Kaipa se sinne mahtuisi jos niin haluttaisiin jos/kun kerran C63AMG:henkin saadaan bensakasi istutettua.Eldorado kirjoitti:Saiskoshan ne 420 CDI veekasin mahtumaan C:hen...? vois olla mielenkiintoinen vaihtoehto...
En vain ihan tältä istumalta usko että tuota "mahtidieseliä" tuodaan C-sarjalaiseen.
Hieman OT:nä vielä tuli tuossa mieleen että oma unelma-auto olisi varmaankin E420 CDI mutta farmarina ja nelivetoisena - eli E420 CDI T 4Matic. Tällaista ei tietysti saa vakiotuotannosta.
Mutta esim. AMG:hän tekee tilaustyönä tuollaisenkin jos joku väkisin haluaa ja maksaa. Ja vielä moottoriin hieman "piristystä", tuollaiset 500 hv ja 1000 Nm kuullostaisivat mukavan pyöreiltä luvuilta


ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Tiedä sitten tekeekö AMG vai joku muu paja, mutta varmaankin joku tekijä löytyisi jos sellaisen haluaisi ja olisi valmis maksamaan.Eldorado kirjoitti:Hieman OT:nä vielä tuli tuossa mieleen että oma unelma-auto olisi varmaankin E420 CDI mutta farmarina ja nelivetoisena - eli E420 CDI T 4Matic. Tällaista ei tietysti saa vakiotuotannosta.
Mutta esim. AMG:hän tekee tilaustyönä tuollaisenkin jos joku väkisin haluaa ja maksaa. Ja vielä moottoriin hieman "piristystä", tuollaiset 500 hv ja 1000 Nm kuullostaisivat mukavan pyöreiltä luvuilta![]()
Eri asia sitten olisi paljonko siitä pitäisi maksaa..ja melkein luulen että niin paljon että samalla rahalla olisi jo niin paljon muitakin kiinnostavia Mersuja ja muitakin autoja tarjolla että valinnanvaikeus saattaisi iskeä..

("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Aiheeseen liittyen kuva kompaktimersun kehityksestä:
http://web1.golf933.server4free.de/MB_G ... 387_11.jpg
Lisää
http://web1.golf933.server4free.de/MB_G ... 7&new=true .
http://web1.golf933.server4free.de/MB_G ... 387_11.jpg
Lisää
http://web1.golf933.server4free.de/MB_G ... 7&new=true .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
Muutaman kerran bongattu. Onko sitten ollu vaan koeajo auto!?MasaMbW124 kirjoitti:onkos kukaan vielä bongannut W204:sta liikenteessä![]()
Tuli sitä kans käytyä koeajolla. Hieno auto.
Pitää vaan odotella muutama vuosi että ekat omistajat alkaa luopumaan.
W201 - 92
Ex Mercedes-benz w639 - 06
Ex w203 - 04
Ex w203 - 01
Ex Mercedes-benz w639 - 06
Ex w203 - 04
Ex w203 - 01
On tullut nähtyvä Classic- eli Elegance -mallit maskista päätellen. Komea Mersu pitkästä aikaa!MasaMbW124 kirjoitti:onkos kukaan vielä bongannut W204:sta liikenteessä![]()
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi