Tämä kerta oli ilmainen koska viimeksi jäi säädöt puolitiehen, haulla lyötyy aiheesta lisää.
Ei hyvin alkanut tänäänkään, ekaksi sm (=suuntamies) ajoi etupuskurin rampin reunaan, seuraavaksi otti helmoista pohjakosketuksen, mukavat naarmut pohjassa->pääsee taas massaileen pohjaa

2, sm nosti helmoista ylös, huomautin että siellä on ihan omat "kumitutit" pohjassa joista voi nostaa, vaivautus jopa vaihtaa ne oikeaan paikkaan.
(autoni on siis madallettu. )
josta päästään itse asiaan, takapään camber oli kuskin puolelta -1.5 astetta enemmän mitä toiselta puolelta

ei ole camber säätöä mersun takapäässä, mutta eikös sitä saa säädettyä jonkun verran muita arvoja muuttamalla?
otin rahat takas ja lähdin litomaan, olisin jo halunnut siinä vaiheessa rahat pois kun sm teloi autoa

Mersujen kohdalla ei oikeita arvoja saa KOSKAAN koneesta suoraan!!. Kunnollisessa säätöpaikassa asentaja ensin mittaa korin korkeuden etu- ja takaakseliston kohdalta . Ja tämän jälkeen vasta ottaa oikeat arvot koneelta ( kun on noita teeseitsemiehiä, jotka lyhentävät jousía etc.). Vain tällä tavalla saa kulmat todellakin paikalle.
Uusimmat ( alle 10 vuotta vanhat )elektroniset mittalaitteet tarvitsevat korkeusmitat ainakin useimpiin mersun malleihin ( noin -85---uudemmat, joissa on eri jousitus versioita ), muuten kone antaa esim. w202 Classicin mitat, jotka ovat eri kuin jo tehtaalla tehdyssä matalammassa W202 Sport mallissa.
"kivikautisilla" mittalaitteilla ei korkeus mittaa hyödyntä, mutta sitten ei mitatkaan ole koskaan kohdalla, muuten kuin aurauskulman osalta!!!
mitä tulee noihin laskettuihin alustoihin, mersuissa (monissa) katsotaan mitat alatukivarsista, eli asetetaan alatukivarsiin "työkalu" jossa on myös luotinaru, eli katsotaan alatukivarren kallistuma.