w124/w201 suuntauksen salat,camber ongelmaan apu, GALLUP!!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.

Kuinka moni olis valmis tilaamaan tuon camber korjaussarjan

1. tulen jos hinta pysyy siinä ~250 euroo
0
Ei ääniä
1. tulen jos hinta pysyy siinä ~250 euroo
4
24%
1. tulen jos hinta pysyy siinä ~250 euroo
0
Ei ääniä
2. en osaa sano tähän hätään
0
Ei ääniä
2. en osaa sano tähän hätään
13
76%
2. en osaa sano tähän hätään
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 17

Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12808
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

w124/w201 suuntauksen salat,camber ongelmaan apu, GALLUP!!

Viesti Kirjoittaja epk »

eli menin tänään tuonne turun aaltoset teboiliin suuntauksen.

Tämä kerta oli ilmainen koska viimeksi jäi säädöt puolitiehen, haulla lyötyy aiheesta lisää.

Ei hyvin alkanut tänäänkään, ekaksi sm (=suuntamies) ajoi etupuskurin rampin reunaan, seuraavaksi otti helmoista pohjakosketuksen, mukavat naarmut pohjassa->pääsee taas massaileen pohjaa :x


2, sm nosti helmoista ylös, huomautin että siellä on ihan omat "kumitutit" pohjassa joista voi nostaa, vaivautus jopa vaihtaa ne oikeaan paikkaan.

(autoni on siis madallettu. )


josta päästään itse asiaan, takapään camber oli kuskin puolelta -1.5 astetta enemmän mitä toiselta puolelta :shock: , näki paljaalla silmällä et oli ihan "kenossa" , suuntaaja ei suostunut sitä säätämään koska väitti että sitä ei voi säätää.

ei ole camber säätöä mersun takapäässä, mutta eikös sitä saa säädettyä jonkun verran muita arvoja muuttamalla?




otin rahat takas ja lähdin litomaan, olisin jo halunnut siinä vaiheessa rahat pois kun sm teloi autoa :cry: , ja näitä tässä paikassa ei ainakaan suoritettu, sm arpoi jotkut arvot koneesta. :



Mersujen kohdalla ei oikeita arvoja saa KOSKAAN koneesta suoraan!!. Kunnollisessa säätöpaikassa asentaja ensin mittaa korin korkeuden etu- ja takaakseliston kohdalta . Ja tämän jälkeen vasta ottaa oikeat arvot koneelta ( kun on noita teeseitsemiehiä, jotka lyhentävät jousía etc.). Vain tällä tavalla saa kulmat todellakin paikalle.
Uusimmat ( alle 10 vuotta vanhat )elektroniset mittalaitteet tarvitsevat korkeusmitat ainakin useimpiin mersun malleihin ( noin -85---uudemmat, joissa on eri jousitus versioita ), muuten kone antaa esim. w202 Classicin mitat, jotka ovat eri kuin jo tehtaalla tehdyssä matalammassa W202 Sport mallissa.
"kivikautisilla" mittalaitteilla ei korkeus mittaa hyödyntä, mutta sitten ei mitatkaan ole koskaan kohdalla, muuten kuin aurauskulman osalta!!!
mitä tulee noihin laskettuihin alustoihin, mersuissa (monissa) katsotaan mitat alatukivarsista, eli asetetaan alatukivarsiin "työkalu" jossa on myös luotinaru, eli katsotaan alatukivarren kallistuma.
Viimeksi muokannut epk, Ke 17.12.2003 09:53. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12808
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

seuraavan w124 , tai ehkä jo tähän vois tilata usasta sen K-MAC camber korjaussarjan :
I lowered my 93 300D with Weitec Springs, and Koni Shocks & Struts. Negative Camber is SIGNIFICANT...it took my about 4 months to finally find a camber kit.

Renntech has one for about $400...
K-Mac has one for about $300 and change...i managed to get it for $225 with shipping, haggle with the guy, his name is Jeff Owens, they are located in California, their site is www.kmac.com.au and the number there is 714-628-9555 ask for part no 502026 H

You will notice difference with the camber kit, but there will still be a slight negative camber, nothing you can do about this..

PS...this kit is for the rear tires, when you lower your car, you might not notice a change in the front...however, you can get camber bolts that make them perfectly straight, talk to your mechanic...the front is not that important, but the rear is a problem...
ei oo tosiaan paha hinta, 225 dollaria pk:neen.


mutta mitäs mieltä raati on tuosta vakion camber säädöistä, saako mitenkään säädettyä?
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Täysin OT :roll: OT:

Sitten kun joku vielä kertoisi minullekin ne plussat tuosta madaltamisesta...ainoa taitaa olla ulkonäköpuoli. :?:

Kahden entisen auton perusteella mielipide on kyllä sitä luokkaa että tuskin mersunkaan madaltaminen ainakaan parantaa sen ajo-ominaisuuksia millään tapaa.
Paremminkin havaittuja haittoja on noiden kohdalla ollut:

*Pyöränkulmat päin persettä - ei välttämättä edes säädettävissä
*Joka paikassa saa varoa - ei välttämättä pääse edes ajamaan kaikkiin
*Madaltaminen syö alustanosia enemmän
*Auto on kuin kivireki
*Takapenkille ei kannata haalia matkustajia

Jos on jotain urheilullisuutta vailla kannattaa varmaan sitten ostaa "urheiluauto" kuin että lähtee tärvään jotain henkilöautoa...
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 932
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

Ei sitä camberia minusta voi säätää. Ei haittaa lievissä madalluksissa mutta isommissa tuleekin jo ongelmia. Pikkuserkun w201 takapää on ihan kauhea. Renkaat menee kesässä. Alkaa käydä lompakolle eikä ajettavuus ole ihan mitä pitäis.
Onkohan nuo säätösarjat Suomessa lailliset. Epäilen vahvasti.

Itse ajattelin toteuttaa säädön samalla tavalla, kuin etupään säädötkin on. Eli otan akseliston irti ja päreiksi. Sitten tuo apurunko jyrsinkoneeseen ja ylä- tai alatukivarren reikä leveäksi. Sitten hitsaan lapun reijän viereen ja etupään säätöpultit taakse. Säätöpulteissahan on prikat epäkeskeisesti pulttiin nähden ja ne osuvat sitten siihen hitsattuun lappuun. Ihan niin kuin etupäässäkin. Tämäkään tuskin on laillinen mutta....no täytyy pohtia.
Kalusto:
Mersu(ja)

*
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12808
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Petri M. kirjoitti:Täysin OT :roll: OT:


*Pyöränkulmat päin persettä - ei välttämättä edes säädettävissä
*Joka paikassa saa varoa - ei välttämättä pääse edes ajamaan kaikkiin
*Madaltaminen syö alustanosia enemmän
*Auto on kuin kivireki
*Takapenkille ei kannata haalia matkustajia
w124 :

pyöränkulmista: saa ihan hyvin säädettyä ellei maavara ole todella (madallus) pieni, eli alle 8cm. Ainoa on tosin tuo camber, joka takapäässä tekee haittaa, jos niin voi sanoa. Joutuu ehkä vaihteleen useemmin renkaita edestä taakse , tai päin vastoin.

Jokapaikassa saa varoa: siis tämähän on ihan omasta mielestä kiinni, itse kyl jaksan varoa.


madaltaminen syö alustan osia: totta, tämäkin riippuu tietenkin madalluksen määrästä, koneen koosta yms. Mutta se on niin pientä että aivan sama. Puslat kestää muutenkin ihan tarpeeksi kauan .

Auto on kuin kivireki: ei valitettavasti onnistu mersussa, jos on , niin on tosi laaduttomat jouset tai tms. Tämäkin taas kiinni monesta asiasta, eli madalluksen määrästä, jousista, renkaista yms.


Takapenkille ei kannata haalia matkustajia: ahaa , enemmän olisin huolissani vakiojousten kanssa, että paljon kestää perse matkustajia :roll:


summa summarum: olet saanut mielikuvasi joko riisikuppi madalluksista, tai olet ollut vaan "huonosti" madalletussa mersussa kyydissä.

Oma on madallettu aika reippaasti , jouset h&r ja iskarit bilstein. Ajomukavuus 195-60-15 renkailla madalluksen määrän nähdän todella mukava. :wink:
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12808
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Pepekyy kirjoitti:Ei sitä camberia minusta voi säätää. Ei haittaa lievissä madalluksissa mutta isommissa tuleekin jo ongelmia.

Itse ajattelin toteuttaa säädön samalla tavalla, kuin etupään säädötkin on. Eli otan akseliston irti ja päreiksi. Sitten tuo apurunko jyrsinkoneeseen ja ylä- tai alatukivarren reikä leveäksi. Sitten hitsaan lapun reijän viereen ja etupään säätöpultit taakse. Säätöpulteissahan on prikat epäkeskeisesti pulttiin nähden ja ne osuvat sitten siihen hitsattuun lappuun. Ihan niin kuin etupäässäkin. Tämäkään tuskin on laillinen mutta....no täytyy pohtia.
nuo taitaa olla molemmat laittomia suomessa, sekin kyllä kumma,
jos teet autoosi turvallisuutta yms. parantavan "osan" niin siitä tuleekin laiton, ja sitäkautta takaportti vakuutuslaitoksille päästä irti maksamasta vakuutuskorvauksia :x


mut eikö sitä camberia takana sää ees vähän säädettyä , kun "yhteisäätää" muita suuntaus asetuksia takaa, niin sekin muuttuisi samalla? kö?

no omassa oli takana kuskin puolen camber tosiaan -1.5 astetta enemmän mitä toisella puolella, joten jos ei muka saa säädettyä niin pitääkö alkaa etsia vikaa ripustuksista :?:
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Muistelisin ainakin joskus BMW:n kyseisen ongelman ratkenneen epäkesko-jollain, muista tähän hätään millä, enkä tiedä auttaako ees vastaavaan.. Mersulla taitaa olla hiukka kehittyneempi systeemi siellä taka-akselistossa..
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

*Joka paikassa saa varoa - ei välttämättä pääse edes ajamaan kaikkiin
Noo onneks en asu missään metsässä :P

Matala on kyllä hienon näköinen ja tässä on vuoden aikana tullu ajettua montaa autoa Esim Madallettu mersuni pesee ajettavuudessa -00 406 farmari peugeotin.
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12808
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

PT kirjoitti:Muistelisin ainakin joskus BMW:n kyseisen ongelman ratkenneen epäkesko-jollain, muista tähän hätään millä, enkä tiedä auttaako ees vastaavaan.. Mersulla taitaa olla hiukka kehittyneempi systeemi siellä taka-akselistossa..

jep, juuri kyseisellä systeemillä sais tuon ongelman ratkaistua.

se vaan et suomen laki on mitä on :x
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Öö, eivät ainakaan silloin olleet laittomat, lie, kait, en mie tiiä.. Mutta nykypäivänä luulisi ainakin löytyvän viellä, josko vaikka joku kuka myy Eibachia(miten se sekin nytten kirjoitetaan..) niin saattaisi löytyä heidän luetteloistaan, ainakin hyvä sieltä aloittaa. Eli olivatko jotain puslia, tai sinnepäin..
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12808
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

itseasiassa ongelma olis helppo ratkaista jos tekis osa numero 53:sta säädettävän, katkaisis molemmista päistä n. 6-7 cm matkalta , ja laittais väliin samanlaisen säädettävän kierro tangon kuin mitä esim. edessä ohjauksen raidetangoissa on . Ja vielä vahvikehitsaisi tuon tekeleen, niin varmasti olis kestävä ja "turvallinen" ratkaisu. Perhana, täytyy laittaa patentti vetämään :wink:


Kuva
Juha E
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Su 11.05.2003 19:51

Viesti Kirjoittaja Juha E »

vähän niinkuin tähän malliin:

Kuva
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

:oops: No nyt menee jo "racing" puolelle!!
Sitten seuraavaksi säädettävät kolmiotukivarret jne.......
Mielestäni järkevä madallus "jouset+iskarit" Tekevät autosta suuntavakaan ja hyvän näköisen? Minun mielipide.
:cry: Ainoana haittana on ne halvat jousisarjat jonka mukana tulee se "kivireki" tunnelma. Ja mitä pyöränkulmiin tulee niin kyllä oikealla sarjalla varustetuissa autoissa ovat ihan kunnossa ilman suurempia "vippasia!?
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
Juha E
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Su 11.05.2003 19:51

Viesti Kirjoittaja Juha E »

tai tälleen :shock:
Kuva
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

:roll: Onkos insinööri konttorilla hyväksynyt ton "säädettävän" ?
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
Juha E
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Su 11.05.2003 19:51

Viesti Kirjoittaja Juha E »

kuvat bongattu netistä(tod. jenkeistä)
ei varmaan suomessa kelpaa :?
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 932
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

Mutta mutta! Tuo muutos asia pitää kysyä konttorilta. Saahan akselistoihin tehdä jotain muutoksia, kuten esim. rodi miehet paljon tekee. Hitsauksista pitää olla luotettavat dokumentit, mitä ne sitten onkaan. En tiedä varmasti, jostain muistelen lukeneeni, mutta pitänee selvittää.
Kalusto:
Mersu(ja)

*
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

Viesti Kirjoittaja jarski »

Tuo osa 53 näyttää olevan mutkalla :arrow: mitä jos painaisi präsillä suoraksi? Pitenishän se vähän ja camber muuttuisi...
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12808
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

jarski kirjoitti:Tuo osa 53 näyttää olevan mutkalla :arrow: mitä jos painaisi präsillä suoraksi? Pitenishän se vähän ja camber muuttuisi...

no muuten ihan hyvä, mut se taas tuottaa ongelmia et miten saada molemmat saman pituisiksi, se millä toleranssilla, meinaan et jos vaikka tuo pituus 0.5 milliä kasvaa, niin paljon se tekee sit jo camber asteissa?


ja onko se sit enää niin tukeva väännön jälkeen. :?
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12808
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Pepekyy kirjoitti:Mutta mutta! Tuo muutos asia pitää kysyä konttorilta. Saahan akselistoihin tehdä jotain muutoksia, kuten esim. rodi miehet paljon tekee. Hitsauksista pitää olla luotettavat dokumentit, mitä ne sitten onkaan. En tiedä varmasti, jostain muistelen lukeneeni, mutta pitänee selvittää.
perhana, olis hyvä kyl selvittää tää asia, ei meinaan tulis kalliiksi tehä tuollaista :wink:
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

Viesti Kirjoittaja jarski »

epk kirjoitti:
jarski kirjoitti:Tuo osa 53 näyttää olevan mutkalla :arrow: mitä jos painaisi präsillä suoraksi? Pitenishän se vähän ja camber muuttuisi...

no muuten ihan hyvä, mut se taas tuottaa ongelmia et miten saada molemmat saman pituisiksi, se millä toleranssilla, meinaan et jos vaikka tuo pituus 0.5 milliä kasvaa, niin paljon se tekee sit jo camber asteissa?


ja onko se sit enää niin tukeva väännön jälkeen. :?
Oikein kun ajattelee, niin tuo pituuden muutos ei tee juuri mitään mullistavaa camberille, pitenee kuitenkin niin vähän... eikä varmasti ole niin tukeva väännön jälkeen, mutta tuskimpa se nyt alle luhistuu...

Aurauskin vaikuttaa pyörien kulumiseen aika tavalla, myös siihen että kuluuko reunasta. Tuossa w123:ssa on etupyörät vähän lintallaan varsinkin kuskinpuolen, on vääntynyt tukivarsi ja säätövara ei riitä, mutta ei se silti syö rengasta sisäreunasta liikaa :arrow: sisäreuna kyllä kuluu sileäksi, mutta ulkoreunakin on jo silloin kulunut merkkiin asti. On aurausta säädetty metrinmitan kanssa parisen milliä.. :roll:
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12808
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

niinpä, tiedä sit paljon tarvitaan esim . 2 asteen muutoksen, yks ois tietty , jos olis oikein härski,


että jos tietäis kuinka monta milliä tarvitaan lisää tavaraa siihen tankoon->laikalla tanko poikki ja vaikka sopivan paksuista lattaraudasta tavara väliin->ja eikun hitsaten kiinni :roll:


edit: helpoin ois varmaan kun tekis tuohon jonkun pyörötanko-putki liitoksen keskellle, kiristyspanta ja veis suuntaukseen, ja kun suunnattu hitsais tangon oikeaan kohtaa kiinni. no joo just just , kyllä näitä keinoja riittäis, pitää vaa selvittää et onnistuuko.

noita vois monta sarjaa tehdä kaikille haluaville jos saadan selville voiko niitä itse "tehtailla" 8)
Viimeksi muokannut epk, Ma 15.12.2003 21:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

Viesti Kirjoittaja jarski »

epk kirjoitti:niinpä, tiedä sit paljon tarvitaan esim . 2 asteen muutoksen, yks ois tietty , jos olis oikein härski,


että jos tietäis kuinka monta milliä tarvitaan lisää tavaraa siihen tankoon->laikalla tanko poikki ja vaikka sopivan paksuista lattaraudasta tavara väliin->ja eikun hitsaten kiinni :roll:
Niin tai jos on vielä tallessa niitä vanhoja tukivarsia, niin niistä jatkopalaa väliin :idea: Meneeköhän jo liikaa Pellepeloton virityksiksi?
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12808
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

jep, musta tosiaan helpoimman ja toimivamman ratkaisun sais kun leikkais tuosta tangosta päädyt talteen ja hitsais väliin sopivan raidetangon kierrepäät .

säätövaraa aivan riittävästi ja kun tuhdista raidetangosta tekee ja kunnon hitsaukset, EI_VOI_OLLA paskempi viritys :P
Avatar
Guula
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ti 21.10.2003 22:05
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Guula »

Ois kyllä kätevä ku pystyis säätää tota campereita myös takaa..
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12808
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

!!!! hep , nyt tuli tietoa, soitin ake:lle , tekniseen neuvontaan.


sanoivat että pitäis olla ihan läpihuuto juttu, jos ostaa tuon K-MACin.

itse ei voi tehdä, mutta tuon K-MACin kanssa pitäis riittää ihan pelkkä valmistajan todistus että on soveltuu juuri w124 käytettäväksi, eikä vissiin tarvita edes mitään tuv yms. todistuksia, riittää että on tuo valmistajan todistus että on tarkoitettu w124:seen.

muutoskatsastus tietty kuuluu tehdä...


Eli ketä lähtee kimppatilaukseen? se maksoi nyt vissiin sen ~230 dollaria postikuluineen.


edit:

linkkiä, nää on valmistajan kotisivut, australiasta, usasta sais vissiin halvemmalla, tai sit täytyy tutkia jos euroopasta sais jostain.

etusivu:
http://www.k-mac.com.au/main.htm

mersun sarjat:
http://www.k-mac.com.au/makes/merc.htm


lähetin mailia tuonne austraaliaan, että mitä maksais muutama sarja lähetettynä suomeen :wink:
Viimeksi muokannut epk, Ti 16.12.2003 10:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

kyllä tollaset asialliset säädettävät uniball-tangot (Juha E:n kuvat) ois kaikkein parhaat mersuunkin.
itse en alkais mitään lattarautoja viritteleen tms.

kunnon kisakamaa vaan kiinni!! :twisted:

muistaakseni auton takapäässä tollaset tangot ois jopa lailliset? mutta eteen ei saa tehdä "mitään" :?:
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12808
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Ahti kirjoitti:kyllä tollaset asialliset säädettävät uniball-tangot (Juha E:n kuvat) ois kaikkein parhaat mersuunkin.
itse en alkais mitään lattarautoja viritteleen tms.

kunnon kisakamaa vaan kiinni!! :twisted:

muistaakseni auton takapäässä tollaset tangot ois jopa lailliset? mutta eteen ei saa tehdä "mitään" :?:

jep, niin mä ymmärsin tuon ake:n äijältä et olis ihan läpihuuto juttu katsastuksessa.

teempä kyselyn tuohon.
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Puuttu kohta "Jätän madaltamatta, ajan autollani" :roll:
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

sen verran vielä noista uniball-laakereista:

uniballeissa on sitten aika paljon laatueroja: joistain halvoista "traktorilaakereista" menee pesät väljäksi muutaman kisan jälkeen, saati sitten "käyttöautossa" jossa hiekka ja suola tekee tuhojaan.

eli jos joku tosiaan laittaa ko. systeemit niin voihan ne itsekin tehdä kun vaan käyttää kunnon materiaalia ja hyviä laakereita. ratahörhöiltä kannattaa kysellä lisää, siellä on empiiristä tietoa saatavilla.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Vastaa Viestiin