Takakelkan kumien vaihto w210
Takakelkan kumien vaihto w210
Minkäläinen homma vaihtaa kumityynysarja ? Parhaat niksit ja konstit? Etummaiset sekä takimmaiset?
Jos 210 rakenne on samallainen niin sen verran olen lukenut noita 124 kumin vaihto juttuja että etummaiset kaiketi saa irti kun ottaa renkaat pois ja pultit auki niin kelkan etureuna putoo sen verran että saa rautakangen kanssa vaihdettua? Mutta kuinkas takimmaiset? Ja joku juttu kertoi ettei niissä useimmiten ole vikaa? Joutuu kait nekin yhtä kovalle rasitukselle kuin etummaisetkin?
124:sta lähtee helpoiten näin :
renkaat pois -> siltä puolelta miltä vaihtaa niin kelkan molemmat pultit irti, eli taka ja etupultit. -> pusla irti ja uutta paikalle -> sama toiselle puolelle.
tunkilla kannattaa sitten nostella ja passailla uudet paikalle, rasvaa tai jotain puslille niin pulahtaa paikalle helposti. Perä sun muut jää kardaanin varaan roikkumaan, kardaani lepää sen tukiraudan päällä kun pultit ottaa irti.
näin suoritettuna homma hoituu tunnissa, joten tuo 450 kuulostaa kusetukselta tai ammattitaidottomuudelta
renkaat pois -> siltä puolelta miltä vaihtaa niin kelkan molemmat pultit irti, eli taka ja etupultit. -> pusla irti ja uutta paikalle -> sama toiselle puolelle.
tunkilla kannattaa sitten nostella ja passailla uudet paikalle, rasvaa tai jotain puslille niin pulahtaa paikalle helposti. Perä sun muut jää kardaanin varaan roikkumaan, kardaani lepää sen tukiraudan päällä kun pultit ottaa irti.
näin suoritettuna homma hoituu tunnissa, joten tuo 450 kuulostaa kusetukselta tai ammattitaidottomuudelta

Ok. Oon vähän jo tiedustelu reissua tehnyt pohjan alle mutta täytyy kysellä homman jo tehneiltä, kun itte ei ole tuota koskaan tehnyt ja jos siinä on jotain niksejä. Homma vaikuttaa kyllä juuri tuollaiselta kuin epk kertoi. Lähteekö ne vanhat yleensä helposti pois? Juu ja kiitoksia hyvistä vastauksista. 

No tuo oli Vehon huolto-ohjeen mukaan. Tehty Auto-Sunilla.epk kirjoitti:124:sta lähtee helpoiten näin :
renkaat pois -> siltä puolelta miltä vaihtaa niin kelkan molemmat pultit irti, eli taka ja etupultit. -> pusla irti ja uutta paikalle -> sama toiselle puolelle.
tunkilla kannattaa sitten nostella ja passailla uudet paikalle, rasvaa tai jotain puslille niin pulahtaa paikalle helposti. Perä sun muut jää kardaanin varaan roikkumaan, kardaani lepää sen tukiraudan päällä kun pultit ottaa irti.
näin suoritettuna homma hoituu tunnissa, joten tuo 450 kuulostaa kusetukselta tai ammattitaidottomuudelta
150 tha mittarissa saksan tuonti, mersun huoltokirjalla, mutta mistäpä niitä ikinä tietää ( auto kyllä sen mukaisessa kunnossa). Kun nostaa auton ylös ja vääntelee renkaasta ja kokeilee käden kanssa puslasta niin tuntee kyllä, tosin vaatii vertailu kohteen. Itse vertasin isän autoon jossa huomasin niiden olevan huomattavasti jämäkämmät. Oli niissä sellaista pientä "repeämääkin" silmämääräisesti havaittavissa mutta en tiedä vaikuttiko mitään toimintaan. Onhan autokin tietysti 10 - 11 vuotta vanha joten kyllä se kumi vanhenee vaikkei kilsoja mitarissa olekkaan. Etummaisia kun otin pois niin kyllä niistä nestettäkin tiurusi reilusti vielä uloskin ettei ne niin lopussa olleet mutta kumman pehmeet olivat!
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Yli 350 tkm "suomiauton" mittarissa ja havaittu sama vaihtotarve.
Siitä voi päätellä ehkä kilometrejä, puoleen tai toiseen toki....
Siitä voi päätellä ehkä kilometrejä, puoleen tai toiseen toki....

* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Väliäkö noilla kilometreillä kun vanhan käyttöauton ostaa.....pääasia että käy ja kukkuu. Tyytyväinen olen ja kunto hieno autossa meinaan
. Mutta sitäkään ei kenenkään käy kieltäminen etteikö kumi osat vanhene vaikka auton seisoessa tallissakin
. Kyllä noillakin ajaa vielä olisi voinut mutta vähän semmoinen ajokoiramainen olotila tuli
.


