Missä vika 4-maticissa?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Simo P.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ke 16.03.2005 15:20

Missä vika 4-maticissa?

Viesti Kirjoittaja Simo P. »

300 tdt -88 4-matic. Vikatilan valo palaa eikä kuittaannu edes akunnapojen irroituksella, eikä anna vikakoodia yhdistämällä 1 ja 5 liittimet. Hydr.öljy säiliössä on öljyä, jakolaatikon öljyt on vaihdettu, yli jännite rele on vaihdettu ja "test" kahva on ajoasennossa. Ohjaus boxiko paskana? Mahtaakohan olla arvokas??
Simo P.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ke 16.03.2005 15:20

Viesti Kirjoittaja Simo P. »

Testasin toista ohjausboxia... ei eroa käytöksessä! Missä vikaaaaa, eikö kellään edes arvauksia? Voiko akun kunto vaikuttaa ton toimintaan?
Spudenius
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 252
Liittynyt: Ti 19.10.2004 12:15
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Spudenius »

MB W201 2.5 TURBO
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Eikä ole niin, että neliveto toimisi vaikka valo palaa? Kokeilepa.
Mullakin oli joskus niin kun ajelin kahva test-asennossa, että ajoasentoon kääntäminen ei hetkeen tehonnut vaan vikavalo paloi.

Homma tokeni niin, että pistin kahvan ajoasentoon ja auton käyntiin ja sitten naputtelin jollain meisselinpäällä sitä "venttiiliä" kahvan vieressä hetken. Kahvahan sulkee nestekierron, ja ilmeisesi mulla vaan se venttiili sitten jumitteli hieman eikä nelivedolle tarvittavaa painetta päässyt syntymään -->4matic-valo palaa.

Kokeilepa tätä, oireet on samat.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Simo P.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ke 16.03.2005 15:20

Viesti Kirjoittaja Simo P. »

Nonniin... peli jatkuu! Syventäessäni tietouttani/arvailuja 4-maticista spudeniuksen vinkkien perusteella (suurkiitos niistä) tutkailin sitä venttiilipakettia joka ohjaa sitä nerokasta neliveto jäjestelmää, no hyvä. Paine +25bar tulee "test" vivulle ja sille venttiilipaketille... pumppu siis ehjä :? Pilkkoessa autoa ilmeni yllättävä oire, takapenkin alla hydr.öljyä :?: Em. venttiilipaketilta lähtevät sähköpiuhat kulkee oikealta puolelta takapenkin alta, joista painekellon piuhasta valui öljyä liittimeen/penkin alle? Okei okei mitä suurimmalla todennäköisyydellä painekello on huonontunut! Mittaamalla ei eroa käykö auto eli ei. Pitäiskö ton anturin olla auki vai kiinni ollessaan paineistettu?
Avatar
toipoi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: To 24.11.2005 12:03
Paikkakunta: Siilinjärvi

4-Matic vika

Viesti Kirjoittaja toipoi »

Joskus olen törmännyt paineanturi vikaan. Silloin valo palaa eikä vikamuistia pysty lukemaan. Anturin saa erikseen, mutta sen hinta olisi ollut kohtuuton. Otin (muistelen) takapenkin alla olevasta pistokkeesta anturille menevät / menevän kaapelin irti ja homma toimi.
300TE 4matic
190E 2.5-16 Evo1 201036..
300SL r129
s202 C43 amg
w460 300GD -81
Vastaa Viestiin