Missä vika 4-maticissa?
Missä vika 4-maticissa?
300 tdt -88 4-matic. Vikatilan valo palaa eikä kuittaannu edes akunnapojen irroituksella, eikä anna vikakoodia yhdistämällä 1 ja 5 liittimet. Hydr.öljy säiliössä on öljyä, jakolaatikon öljyt on vaihdettu, yli jännite rele on vaihdettu ja "test" kahva on ajoasennossa. Ohjaus boxiko paskana? Mahtaakohan olla arvokas??
Eikä ole niin, että neliveto toimisi vaikka valo palaa? Kokeilepa.
Mullakin oli joskus niin kun ajelin kahva test-asennossa, että ajoasentoon kääntäminen ei hetkeen tehonnut vaan vikavalo paloi.
Homma tokeni niin, että pistin kahvan ajoasentoon ja auton käyntiin ja sitten naputtelin jollain meisselinpäällä sitä "venttiiliä" kahvan vieressä hetken. Kahvahan sulkee nestekierron, ja ilmeisesi mulla vaan se venttiili sitten jumitteli hieman eikä nelivedolle tarvittavaa painetta päässyt syntymään -->4matic-valo palaa.
Kokeilepa tätä, oireet on samat.
Mullakin oli joskus niin kun ajelin kahva test-asennossa, että ajoasentoon kääntäminen ei hetkeen tehonnut vaan vikavalo paloi.
Homma tokeni niin, että pistin kahvan ajoasentoon ja auton käyntiin ja sitten naputtelin jollain meisselinpäällä sitä "venttiiliä" kahvan vieressä hetken. Kahvahan sulkee nestekierron, ja ilmeisesi mulla vaan se venttiili sitten jumitteli hieman eikä nelivedolle tarvittavaa painetta päässyt syntymään -->4matic-valo palaa.
Kokeilepa tätä, oireet on samat.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Nonniin... peli jatkuu! Syventäessäni tietouttani/arvailuja 4-maticista spudeniuksen vinkkien perusteella (suurkiitos niistä) tutkailin sitä venttiilipakettia joka ohjaa sitä nerokasta neliveto jäjestelmää, no hyvä. Paine +25bar tulee "test" vivulle ja sille venttiilipaketille... pumppu siis ehjä
Pilkkoessa autoa ilmeni yllättävä oire, takapenkin alla hydr.öljyä
Em. venttiilipaketilta lähtevät sähköpiuhat kulkee oikealta puolelta takapenkin alta, joista painekellon piuhasta valui öljyä liittimeen/penkin alle? Okei okei mitä suurimmalla todennäköisyydellä painekello on huonontunut! Mittaamalla ei eroa käykö auto eli ei. Pitäiskö ton anturin olla auki vai kiinni ollessaan paineistettu?


4-Matic vika
Joskus olen törmännyt paineanturi vikaan. Silloin valo palaa eikä vikamuistia pysty lukemaan. Anturin saa erikseen, mutta sen hinta olisi ollut kohtuuton. Otin (muistelen) takapenkin alla olevasta pistokkeesta anturille menevät / menevän kaapelin irti ja homma toimi.
300TE 4matic
190E 2.5-16 Evo1 201036..
300SL r129
s202 C43 amg
w460 300GD -81
190E 2.5-16 Evo1 201036..
300SL r129
s202 C43 amg
w460 300GD -81