Auton vahaus

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
geoman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Pe 19.08.2005 17:18

Auton vahaus

Viesti Kirjoittaja geoman »

Voiko kulmakonetyyppistä "kiillotuskonetta" kierrosluku 700...3000 rpm käyttää auton kiillottamiseen vahalla. Esim. keltainen Simoniz levitettäisiin käsin ja kiillottettaisiin em. koneella. Kestääkö muovikyljet.

Myllytykseen eli hioma/puhdistus-aineen hinkkamiseen maalipinnalle olen kyseistä laitetta nähnyt käytettävän superlonityynyn kanssa.

Onko kokemuksia?
Avatar
Wiltteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 270
Liittynyt: To 15.06.2006 20:29
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Wiltteri »

Aina koneellisessa kiillotuksessa pitää olla tarkkana että pinta ei pääse likaa lämpenemään, varsinkin kulmat on riskialttiimpia paikkoja, mutta kyllähän se säästää aikaa ja vaivaa kun koneella päästelee, kun vaan muista olla tarkka sen pinnan lämpötilan kanssa.
edelliset
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
Heneri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: To 28.04.2005 13:51

Viesti Kirjoittaja Heneri »

Käsipelissä se varmin ja usein paras lopputulos saadaan..
tarvii vähän aikaa ja vaivaa, mutta lopputulos palkitsee.
"mersulla sitä - minä ainaki"
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Minäkin ämpyilin monta vuotta, että kehtaisko sijoittaa kiillotuskoneeseen. Viime kesänä ostin, maksoi hurjat 18 euroa ja voinpa sanoa, että olis pitäny ostaa jo vuosia sitten. On sitä joskus ollu hullu, kun on käsin kitkuttanut. Kyllä koneella pääsee niin hlvtin paljon vähemmällä! Suosittelen!
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Pakardinen kirjoitti:Minäkin ämpyilin monta vuotta, että kehtaisko sijoittaa kiillotuskoneeseen. Viime kesänä ostin, maksoi hurjat 18 euroa ja voinpa sanoa, että olis pitäny ostaa jo vuosia sitten. On sitä joskus ollu hullu, kun on käsin kitkuttanut. Kyllä koneella pääsee niin hlvtin paljon vähemmällä! Suosittelen!
Nojoo..pääsee ja pääsee..

Ostin minäkin joskus sellaisen..ja pääseehän sillä tavallaan helpommalla, mutta siellä se nyt hyllyssä on ja pysyy..ei sellaista sittenkään arvaa pistää pyörimään (toistaiseksi ja edelleen) täysin naarmuttomalle maalipinnalle.

Eli vaikka kuinka huolellinen olen koittanut olla sen laitteen kanssa, niin kyllä sen kanssa pyörrejälkiä vain kummasti aikaansaa silläkin.

Käsipelillä vahaamisessa on vaivansa..mutta ei pidä ottaa sitä rasitteena vaan enempi harrastuksen kannalta :)
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
jpp
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 180
Liittynyt: La 13.01.2007 15:39
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja jpp »

käsin jynssäys on myös hyvä tapa kuntoilla.jossainhan se oikein tutkittiin urheilun kannalta tuo vahaus niin se oli melko hyvissä asemissa kävelyn yms.. rinnalla.itsekin ostin yli vuosi sitten juuri tuon parinkympin laitteen mutta vielä on paketissa(eikä lähde sieltä milloinkaan pois)raju myllytys on tietenkin asia erikseen mutta siihenhän onkin sitten hieman eri vehkeet.
tdt300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Ti 24.01.2006 19:46
Paikkakunta: yka

Viesti Kirjoittaja tdt300 »

välillä työni puolesta hiontaa ja vahausta oon "vähän" harrastanut.ja oon tullut siihen tulokseen että molemmilla sekä käsin että koneella vahaamalla saa hyvän tuloksen mutta priimaa saa vaan käsin.. :D mutta kuten mainitsin molemmilla saa hyvän jälen kuhan tietää mitä tekee.. :)
autot:
124 300tdt -92
123 200d -81
115 220d -69
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Kolme kertaa olen nyt käyttänyt kiillotuksessa konetta maalauksen jälkeen, eikä naarmuja vielä näy...

Ja eikös niitä naarmuja synny ihan yhtä hyvin käsin hankaamallakin, jos nyt saivartelemaan aletaan. Hangataanhan siinäkin...

No joo, tyyli on vapaa. Itse käytän konetta jatkossakin! 8)
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
tdt300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Ti 24.01.2006 19:46
Paikkakunta: yka

Viesti Kirjoittaja tdt300 »

naarmuja tulee aina kaikesta mikä osuu maalipintaan.ja koneesta jää yleensä laikan jäljet..jos ei muuten nähtävät niin auringon valossa ku katsoo niin rupee näkymään.kuitenkin suosin käsin vahausta sen takia että vaha kerros jää paksumpana sitä suojaa antamaan kuin koneella kiillottamalla.
autot:
124 300tdt -92
123 200d -81
115 220d -69
oldman
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: La 03.03.2007 07:38
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja oldman »

Minkäslaista "esikäsittelyä" suositellaan isommille kivenhakkaamille ennen myllytystä ? Olisiko syytä "töpötellä" maalilla nuo hakkaamat ennen myllytystä ? Laiskana miehenä teetän myllytyksen ja vahauksen jossakin firmassa, joten olisiko suosituksia pirkanmaalla olevista laatufirmoista ?
Onko jotain muita huomioitavia seikkoja asian suhteen ?
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Pakardinen kirjoitti:Kolme kertaa olen nyt käyttänyt kiillotuksessa konetta maalauksen jälkeen, eikä naarmuja vielä näy...

Ja eikös niitä naarmuja synny ihan yhtä hyvin käsin hankaamallakin, jos nyt saivartelemaan aletaan. Hangataanhan siinäkin...
Jepjep..syntyyhän niitä naarmuja toki käsinkin jos on huolimaton..

Joo..ja konevahauksesta vielä sen verran että jos uskot ettei siitä ole laikanjälkiä tullut niin veikkaan että yllätyt kun kirkas valo esim tallissa tulee sopivasta kulmasta..tai auringonvalo ulkosalla..
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
Voihanrontti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 789
Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja Voihanrontti »

No työnnetäänpä lusikka tähänkin taistoon :oops: . Työssäni joudun minäkin tekemisiin kiillotuskoneen kanssa päivittäin. Aivan tavallisen vahauksen suorittaisin/suoritan käsin omaan autooni.
Kiillotuskonehan pääsäätöisestihän tarkoitettu kiillotukseen, muutenhan se olisi vahauskone :? tms. Toki se takuulla nopeuttaa vahan levitystä/poistoa/kiillotusta, mutta aina vaarana (etenkin ei-epäkeskeistä liikettä tekevällä koneella) se että pintoihin saattaa tulla tuota pyörrejälkeä joka näkyy monesti auringossa niinkutsuttuna 'hologrammina'.
Tämä kaikki riippuu tietenkin monesta tekijästä kuten koneesta, laikasta, aineista ja käyttäjästä.
Että käsin vaan!
Think Locally, Fuck Globally
oldman
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: La 03.03.2007 07:38
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja oldman »

Kärry (v92 300ce) menossa maanantaina "myllärille" (http://www.autokiilto.com/kiillotus.html). Ennakolta jo tietää, että silmät meinaa päästä pudota kun näkee valmiin tuloksen. :)
Mutta..mutta..mihin seikkoihin/kohtiin tulisi erityisesti kiinnittää huomiota ennakolta/jälkitarkastuksessa, eli mitkä ovat yleensä niitä ongelmakohtia jopa ammattilaisen käsittelyssä? Eipä silti, tuskin alan mitään ohjeistuksia näin maallikkona ammattilaiselle antamaan...vaikka sitä vikaa toisinaan onkin ilmennyt ;)

Mitään kivenhakkaamien töpöttelyä maalilla ei suositeltu ennen hiontaa, ovat tosin erittäin pieniä, eli hoituvat tn:sti samassa rytäkässä.

Tuontiautojen työstö poikkeaa kuulemma hieman suomiautojen käsittelystä, johtuen esim. happosateesta ym.
[url=http://www.matkapuhelininfo.com/keskustelu/index.php]Matkapuhelinfoorumi[/url] arivi
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1532
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Antakeehan sitten tietoa, mikä vaha on tosi laadukas ja hyvä sekä kestävä?

Olen käyttänyt Grohetin pönttövahaa(sellainen saksalaisvalmisteinen sininen tölkki, vaaleaa kermaa) ja hyvä on ollut, mutta onko vielä jotain laadukkaampaa. Tuo maksoi muistaakseni parikymppiä.

Onko jotain netistä tilattavaa, specialvahaa.

Se on nimittäin ässän vahaus kohta edessä.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Itse olen käyttänyt Auto Glymin vahoja. Ensin vahaus punaisella etiketillä olevasta pullosta, sitten kullanvärisellä etiketillä olevasta pullosta "panssari"vaha vielä päälle. Tulee hyvä ja Auto Glymin vahathan ovat moninkertaisia testivoittajia.

Onhan niitä varmasti vielä parempiakin, jos oikein hifistelemään aletaan, mutta hinta/laatusuhde Auto Glymillä kohdallaan. Suosittelen!

PS. Sen "panssari"vahan pitää sitten tosiaan antaa kuivua vähintään tunti ja on muuten sen jälkeen kova homma kiillottaa, ainakin käsin. Itsehän käytän (vieläkin) epäkeskokiillotuskonetta... :)
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Tulipa vahoista mieleen että olikohan TM:ssa kun oli vahatesti tässä jokin aika sitten.

Tuloksissa oli sen verran mielenkiintoista että Korrekin vahat ylsivät kiilto-ominaisuuksissa täysin Glymin kultaisen tasolle, osin jopa ylikin.

Korrekin "kestovaha" oli kiilloltaan täysin vertailukelpoinen Glymin kultaisen kanssa, samoin Korrekin uusin tulokas,eli "kiiltovaha".

Itse olin vuosia piintynyt ja lähes fanaattinen Glymin punainen + kulta- yhdistelmän käyttäjä.
Sitten päädyin joskus sattumien summana vahaamaan talvioloissa auton Korrekin vahalla..ja kas kummaa..se tuntui kestävän talvikelejä ja pesuja huomattavasti paremmin kuin Glymin vahat.

Sittemmin siirryin kokonaan Korrekin tuotteisiin ja nykyistä autoa olen uudesta asti vahannut Korrekin "kestovahalla" ja nyt kevään tullen siirtynyt "kiiltovahaan" ja silmällä mitaten kiilto on vähintään samaa tasoa kuin mihin aiemmin pääsin Glymin punainen + kulta- yhdistelmällä, mutta edelleen Korrekin kiilto säilyy erittäin hyvin, mielestäni paremmin kuin Glymillä.

Joo..ja todettakoon vielä sekin että pesuun käytettävä aine vaikuttaa kiiltoon ja vahauksen kestoon. Glymin kanssa käytin aina Glymin autoshampoota ja Korrekin kanssa heidän vastaavaa pesuainetta.

Korrek tuntuu pelaavan Glymiä paremmin..vaikka asiaa tarkasteltaisiin vain kiillon osalta!

Entisenä Glym-fanaatikkona uskallan suositella Korrekin (ja miksei muidenkin tuotteiden) rohkeaa kokeilemista..joskus voi yllättyä, kuten minulle kävi tämän Korrekin kanssa. Ja vaikka vahojen hinnat tuskin mikään kynnyskysymys on, niin onhan se Korrek eduliisemmin hinnoiteltu kuin Glym.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Jahas jahas. Täytynee kokeilla, kun Glymit loppuu...

Kerrotko vielä vahojen täsmälliset nimet, niin osaa ostaa kaupasta hyviä vahoja... :)

Kiits!
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Taisi olla nimet ihan simppelisti "kestovaha" ja "kiiltovaha"..jos oikein muistan.
Esim Korrekin nettisivuilta löytyy varmaan tietoa kuvien kanssa.

Kannattaa noita kokeilla, koska ne tosiaan pärjäsivät TM:n testissä myös kiillon osalta erittäin hyvin..vähintään yhtä hyvin kuin Glymin kulta.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
jpp
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 180
Liittynyt: La 13.01.2007 15:39
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja jpp »

korrekin tuotteet vaikuttaa kaupantuotteista ihan hyviltä.vaihdoin glymin pesuaineen korrekin kestopesuun ja lopputulos on hyvä.erilaisia vahoja tulee kokeiltua paljon ja nyt on jo tuntuma sonaxin nanovahoihin.hyvä kesto ja erittäin lipakka lopputulos.hintaa purkilla n.12e.
w123 -83 käyttö/tuleva harrastepeli
w210 -95 ruosteinen projekti
w124 -95 200da
w123ce -81 uusin tulokas,kesäauto
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Joo..viime kesänä tuli kokeiltua kanssa tuota Sonaxin nanovahaa ja ihan ok lopputulos tuli silläkin, erityismaininta minulta Sonaxille siitä että se on ehkä eräs helpoiten käsiteltävä vaha mitä olen koskaan käyttänyt!
Helppo levittää ja muihin vahoihin verrattuna erittäin helppo ja kevyttöinen kiillottaa.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
kleitos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Pe 25.03.2005 17:48
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja kleitos »

Ere866 kirjoitti:Antakeehan sitten tietoa, mikä vaha on tosi laadukas ja hyvä sekä kestävä?

Olen käyttänyt Grohetin pönttövahaa(sellainen saksalaisvalmisteinen sininen tölkki, vaaleaa kermaa) ja hyvä on ollut, mutta onko vielä jotain laadukkaampaa. Tuo maksoi muistaakseni parikymppiä.

Onko jotain netistä tilattavaa, specialvahaa.

Se on nimittäin ässän vahaus kohta edessä.
8) Terve! Itse olen käytellyt viimeaikoina TM: testivoittaja vahaa= Simoniz original liquid wax, todella helppo työstää, kiiltää ja vesi valuu kuin hanhen selästä alas :lol: Tuulilasiin pisarax lasivaha niin ei tarvii pyyhkijöitä yli 80 km/ h nopeuksissa :shock:
pekkapee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: La 31.07.2004 18:17

Viesti Kirjoittaja pekkapee »

Jos käyttää Glymin vahoja, kannattaa muistaa, että oikea tapa myös puna-etikettiselle vahalle on antaa sen olla vähintään pari tuntia pinnassa ennen pois pyyhkimistä. Kulta taas mielellään yön yli. Kyllä kestää ja kiiltää. Kiilotin aikaisemmin normaalisti Glymilla ja en oikeen pitänyt. Nyt tuolla tyylillä vahatessa Glymit on tulleet suosikikseni Korrekin tilalle.
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Totta on että Glymit eivät ole mitään pikavahoja.

Mä pidin tapana vahata ensin punaisella ja sitten kultaltaisella päälle tai sitten punaisen ja kultaisen sekoituksella, johon kuulin vinkin joskus Glymiä myyvästä myyntipisteestä.
Kultaista tai puna-kultamiksausta pidn maalipinnassa vähintään 12h, mieluummin pidempäänkin..mutta siitä huolimatta vaihdoin Korrekiin, koska minusta Korrek kiiltää samalla tavalla kuin Glymit, mutta kestää pinnassa paremmin :)

No, kaipa se tässä(kin) alkaa nykyisin olemaan niin että useimpien merkkien tuotteet ovat vähintäänkin hyviä, useimmat erittäin hyviä ja erot häviävän pieniä, joten on hyvin pitkälle makuasia mistä kukin eniten pitää.
Oikeastaan tämän voi päätellä mm vahatesteistäkin. Kärkivahojen erot ovat olemattomia, kärjen ja keskitason erotkin ovat lähes merkityksettömiä, ainoastaan parhaiden ja kaikkein huonoimman välillä on sen verran eroja että niitä voi eroiksi sanoa :)
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
Arno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: Su 06.02.2005 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Arno »

Itseä kiinnostaisi tuollainen kiillotuskone sen takia, että olen kuullut toisen käden tietoa, että sillä saisi vahan paremmin pysymään pinnassa, mutta jos tosiaan pyörre-/hologrammijälkien riskiä on yhtään olemassa, niin tyydyn kyllä kiltisti käsin vahaukseen jatkossakin..

Autoglymin punaisen toisesta vaihtoehdosta eli Deepshinestä (tarkoitettu erityisesti tummille väreille) sen verran, että se kuulemma tulisi poistaa pinnasta heti kuivuttuaan, ettei jähmety kun taas punaisen voi antaa olla pinnassa selvästi kauemmin.

Tällä hetkellä käytössä itsellä Autoglymin punainen/Deepshine & kultainen -yhdistelmä, mutta myös Korrek:ia kokeiltu. Ei niissä paljoa eroa ole, ehkä suurin ero on oma henkinen suhtautuminen asiaan eli kun ajattelee "laittaa auton viimeisen päälle", niin Autoglym menee pintaan.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Zinovjev
Mersumies
Mersumies
Viestit: 599
Liittynyt: Su 13.05.2007 22:59

Viesti Kirjoittaja Zinovjev »

Joskus 80-luvun alussa tuli ostettua hyvää vahaa, se oli sellaisessa pyöreässä läpinäkyvässä muovipurkissa, ruskeaa nestettä.

Kun vertaatte noita vahoja keskenään, katsotteko paljonko vaha sisältää hiomahiukkasia?

Tuo ns. myllääminen vaha varmasti sisältää paljon ja en kyllä usko sitä, mitä esim tuolla edellämainitulla saitilla lukee "Eikä kuluta auton maalipintaa ollenkaan". Jokainen vahaus kuluttaa maalipintaa aina.
Avatar
jpp
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 180
Liittynyt: La 13.01.2007 15:39
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja jpp »

nyt näyttää tulleen korrekilta uusi testivoittaja.nano kiiltovaha.täytyy kokeilla tuokin kun tuntuu nuo nanovahat olevan oikein hyviä,ainakin näyttää viihtyvän pitkään pinnassa.
w123 -83 käyttö/tuleva harrastepeli
w210 -95 ruosteinen projekti
w124 -95 200da
w123ce -81 uusin tulokas,kesäauto
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1532
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Kuva

Tuollaista käytän omassa ässässäni, antaa todella hyvän ja paksun vahapinnan, eikä ole mahdottoman työläs laittaakkaan. Hintavaahan tuo on, 16.80 tölkki, ja sillä vahaa ässän yhdesti.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
miksu.s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: La 03.07.2004 21:47
Paikkakunta: kouvola

Viesti Kirjoittaja miksu.s »

Taitaa tulla paksu kerros jos levität purkin yhdellä kertaa :lol:
W220 500 -01
CLK 320 -00
SL500 -92 kesälelu
Ex 300ce24 -92
ex 260E -91
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1532
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Siis purkista menee ässän vahaukseen noin 3/4 osaa, joten sillä 1/4 ei enää autoa uudemman kerran vahailla :wink:

Sitä tarkootin.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Gratang
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: La 05.05.2007 15:41
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gratang »

--------------------------------------------------
Mercedes Benz 250td -automatic -89
Vastaa Viestiin