Eli vaparin kanteen vaparin esikammiot ja turbon kanteen turbon kammiot vai ?
300Tdt projekti
"siis koko auton."...jossa on taas kansi halki 
Eli vaparin kanteen vaparin esikammiot ja turbon kanteen turbon kammiot vai ?
Eli vaparin kanteen vaparin esikammiot ja turbon kanteen turbon kammiot vai ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
- linttaracing
- Mersumies

- Viestit: 622
- Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
- Paikkakunta: Kokkola
- linttaracing
- Mersumies

- Viestit: 622
- Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
- Paikkakunta: Kokkola
no nyt tuli sitte kansi...saa nähä onnistuuko noitten esikammioiden vaihto?? voi olla että vaparin kannessa se esikammion reikä on 14mm ja turbon kannessa 15mm??
onko turbon ja vaparin suuttimissa eroa?? päällisinpäin ainakin... entä "avauspaine", vai millä hienolla termillä se kulkee, onko eroja?
Pakoventtiilit tulee ainakin turbosta...niissä on kuulemma joku natrium...(tai joku) pinnote.
onko turbon ja vaparin suuttimissa eroa?? päällisinpäin ainakin... entä "avauspaine", vai millä hienolla termillä se kulkee, onko eroja?
Pakoventtiilit tulee ainakin turbosta...niissä on kuulemma joku natrium...(tai joku) pinnote.
Se on natriumtäyte eli varsi on ontto ja täytetty natriumilla joka siirtää lämpöä lautasesta vartta pitkin ohjuriin ja sitä kautta kanteen.linttaracing kirjoitti: Pakoventtiilit tulee ainakin turbosta...niissä on kuulemma joku natrium...(tai joku) pinnote.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
- linttaracing
- Mersumies

- Viestit: 622
- Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
- Paikkakunta: Kokkola
Joo...eri kierre on. ajattelin kans että kokkolan moottorihiomo vois työstää isommat reijät kanteen...mutta voipi olla aika kallista...???eikö vaparin ja turbon suuttimissa ole ainakin eri kierre. eiköhän joku koneistamo isonna ne esikammion reijät tarvittaessa.
voi olla että menee ihan vaparin suuttimilla ja esikammioilla käyttöön...en tiiä.. vinkkejä????
- linttaracing
- Mersumies

- Viestit: 622
- Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
- Paikkakunta: Kokkola
kansi on laitettavana nyt. tulee turbon esikammiot. kuvia ois lisää projektista puhelimessa, mutta en oo saannu aikaseks laittaa niitä tänne.
...nii ja moottoriki on nyt aukastu, oli niin terveen näkönen että takas kiinni...öljypumpun- ja jakoketjun vaihoin. kuulerinki oon saannu nyt tehtyä, vieläkö sen sais hitsautettua...niin avot.
...nii ja moottoriki on nyt aukastu, oli niin terveen näkönen että takas kiinni...öljypumpun- ja jakoketjun vaihoin. kuulerinki oon saannu nyt tehtyä, vieläkö sen sais hitsautettua...niin avot.
Vaparikanteen tulee ne turbon kammiot vai turbon kanteen ? Jos etummainen niin onko paha rojekti laitattaa ne ? (jälkimmäinen ei ole kun jopa mäkin osaan vääntää räikällä ne paikalleen
)
Lisää tietoa: www.skg.fi
- linttaracing
- Mersumies

- Viestit: 622
- Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
- Paikkakunta: Kokkola
Vaparin kanteen tulee turbon esikammiot ja suuttimet. ainakin kanteen pitää työstää 15mm reikä esikammiolle, ku vaparissa 14mm. ei varmaan tarvi muuta. kait.Vaparikanteen tulee ne turbon kammiot vai turbon kanteen ? Jos etummainen niin onko paha rojekti laitattaa ne ? (jälkimmäinen ei ole kun jopa mäkin osaan vääntää räikällä ne paikalleen)
Muista laíttaa turpon venttiilit myös, eikös niissä ole se ihme nitrium täyte ?linttaracing kirjoitti: Vaparin kanteen tulee turbon esikammiot ja suuttimet. ainakin kanteen pitää työstää 15mm reikä esikammiolle, ku vaparissa 14mm. ei varmaan tarvi muuta. kait.
-Risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
- linttaracing
- Mersumies

- Viestit: 622
- Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
- Paikkakunta: Kokkola
No eikai niissä, hifistelyä vaan lämmönsiirtymisestälinttaracing kirjoitti:'joo tulee turbon pakovenat...mutta ei niillä oo mitään käytännön merkitystäMuista laíttaa turpon venttiilit myös, eikös niissä ole se ihme nitrium täyte ?![]()
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
- linttaracing
- Mersumies

- Viestit: 622
- Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
- Paikkakunta: Kokkola
- linttaracing
- Mersumies

- Viestit: 622
- Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
- Paikkakunta: Kokkola
linttaracing kirjoitti:kansi on laitettavana nyt. tulee turbon esikammiot. kuvia ois lisää projektista puhelimessa, mutta en oo saannu aikaseks laittaa niitä tänne.
...nii ja moottoriki on nyt aukastu, oli niin terveen näkönen että takas kiinni...öljypumpun- ja jakoketjun vaihoin. kuulerinki oon saannu nyt tehtyä, vieläkö sen sais hitsautettua...niin avot.
joo olin vääräs tuon mallin kans,kuka noista jatkeista ymmärtää,ittu!
mutta tämä on se joka pitää 883082999749 BMW M3 3,2 S54, M5 E39 S38B49, Z3 S54B32, Z8 S38B49, 240mm
Billett
- linttaracing
- Mersumies

- Viestit: 622
- Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
- Paikkakunta: Kokkola
- linttaracing
- Mersumies

- Viestit: 622
- Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
- Paikkakunta: Kokkola
Jos tohon tulis ulkoinen hukkaportti, niin kummasta kolmen putken sarjasta se pitäs haarottaa? Mietin joskus, että varmaan siitä sarjasta, joka tulee ahtimen turbiinisiiven isomman säteen alueelle. Pitääkö paikkansa, vai onko sillä mitään käytännön merkitystä?
" Curse not thine engine when it turneth not. Curse rather thine own stupidity. "
- linttaracing
- Mersumies

- Viestit: 622
- Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
- Paikkakunta: Kokkola
Niinhän ne sannoo että pitäs tasapainottaa...mutta työkaveri lyhensi yhen pakun kardaanin ilman tasapainotusta, jonku kerran joutu vissiin ottaa uusiksi, mutta onnistu lopen kuitenki. Se puristi ne pätkät käsittääkseni jotenki kulmarautojen väliin nii sai suoraan. Kyl sen varmaan huomaa jos ei oo tasapainossa. Mullahan oli katkastu kardaani pystärisä ja se tuppas pikkusen jumputtaa.
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
Jos siinä on painoja tällä hetkellä, ni otat pätkän pois siitä päästä, kummassa ei mahollisesti painoja ole ja tietysti merkkaat, että ristikko tulee samaan asentoon putkeen nähden missä oli alunperin. Sorvissa kun pääsisit asettamaan osat kohdalleen, niin varmiiten tulevat suoraan.linttaracing kirjoitti:pitääkö kardaani tasapainottaa, ku lyhennän sitä??
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
- linttaracing
- Mersumies

- Viestit: 622
- Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
- Paikkakunta: Kokkola
Pitää tehä kahesta kartaanista..Jos siinä on painoja tällä hetkellä, ni otat pätkän pois siitä päästä, kummassa ei mahollisesti painoja ole ja tietysti merkkaat, että ristikko tulee samaan asentoon putkeen nähden missä oli alunperin. Sorvissa kun pääsisit asettamaan osat kohdalleen, niin varmiiten tulevat suoraan.
Sorvissa pääsen asettelemaan.
holkki on jo sorvattu.Kardaanin sisään on hyvä sorvata jämpti holkki ja laittaa se puoliksi kummankin pätkän sisään, niin menee helpolla suoraan..
..Näin tein itse kun lyhensin G mesen kartaania, ja tuli kyllä aivan suora..
- linttaracing
- Mersumies

- Viestit: 622
- Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
- Paikkakunta: Kokkola




