300Tdt projekti

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

"siis koko auton."...jossa on taas kansi halki :lol:

Eli vaparin kanteen vaparin esikammiot ja turbon kanteen turbon kammiot vai ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

"siis koko auton."...jossa on taas kansi halki :lol:

Eli vaparin kanteen vaparin esikammiot ja turbon kanteen turbon kammiot vai ?
vaparissa esikammio 14mm ja turbossa 15mm...(mitä nyt englannin kielen räjäytyskuvista ymmärsin) (?) mutta nehän onnistuu vaihtaa..(?)
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

no nyt tuli sitte kansi...saa nähä onnistuuko noitten esikammioiden vaihto?? voi olla että vaparin kannessa se esikammion reikä on 14mm ja turbon kannessa 15mm??

onko turbon ja vaparin suuttimissa eroa?? päällisinpäin ainakin... entä "avauspaine", vai millä hienolla termillä se kulkee, onko eroja?

Pakoventtiilit tulee ainakin turbosta...niissä on kuulemma joku natrium...(tai joku) pinnote.
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

linttaracing kirjoitti: Pakoventtiilit tulee ainakin turbosta...niissä on kuulemma joku natrium...(tai joku) pinnote.
Se on natriumtäyte eli varsi on ontto ja täytetty natriumilla joka siirtää lämpöä lautasesta vartta pitkin ohjuriin ja sitä kautta kanteen.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1600
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

eikö vaparin ja turbon suuttimissa ole ainakin eri kierre. eiköhän joku koneistamo isonna ne esikammion reijät tarvittaessa.
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

eikö vaparin ja turbon suuttimissa ole ainakin eri kierre. eiköhän joku koneistamo isonna ne esikammion reijät tarvittaessa.
Joo...eri kierre on. ajattelin kans että kokkolan moottorihiomo vois työstää isommat reijät kanteen...mutta voipi olla aika kallista...???
voi olla että menee ihan vaparin suuttimilla ja esikammioilla käyttöön...en tiiä.. vinkkejä????
Avatar
jorma
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 420
Liittynyt: Ti 30.09.2003 18:05
Paikkakunta: pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja jorma »

täälä olis uusi turbon kansi,eli pelkkä kansi. ja osta e46 m5 racinki mallin paineastelma ja viton levy pitää varmasti. pitää myös 24v:sä.
Billett
Vilikki87
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ti 14.11.2006 23:10
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Vilikki87 »

e46 m5 racinki Mikäs se tällainen on??? e46 on 300sjr bemari...tarkoitatko e39 m5 vai e34 m5? Ihan vaan tarkennuksena ei pilkun viilaamisena.. Vai tarkoitatko e46 m3 asetelmaa?
ELÄ SIJOITA RAHAASI TURHUUKSIIN...SIJOITA NE JOHONKIN TÄHDELLISEEN...
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

kansi on laitettavana nyt. tulee turbon esikammiot. kuvia ois lisää projektista puhelimessa, mutta en oo saannu aikaseks laittaa niitä tänne.
...nii ja moottoriki on nyt aukastu, oli niin terveen näkönen että takas kiinni...öljypumpun- ja jakoketjun vaihoin. kuulerinki oon saannu nyt tehtyä, vieläkö sen sais hitsautettua...niin avot. :wink:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Vaparikanteen tulee ne turbon kammiot vai turbon kanteen ? Jos etummainen niin onko paha rojekti laitattaa ne ? (jälkimmäinen ei ole kun jopa mäkin osaan vääntää räikällä ne paikalleen :lol: )
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1556
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Mulla on turbon kammiot ehjät joutavana ja kunnostettu turbon täydellinen kansi :idea:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

Vaparikanteen tulee ne turbon kammiot vai turbon kanteen ? Jos etummainen niin onko paha rojekti laitattaa ne ? (jälkimmäinen ei ole kun jopa mäkin osaan vääntää räikällä ne paikalleen :lol: )
Vaparin kanteen tulee turbon esikammiot ja suuttimet. ainakin kanteen pitää työstää 15mm reikä esikammiolle, ku vaparissa 14mm. ei varmaan tarvi muuta. kait. :lol:
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

linttaracing kirjoitti: Vaparin kanteen tulee turbon esikammiot ja suuttimet. ainakin kanteen pitää työstää 15mm reikä esikammiolle, ku vaparissa 14mm. ei varmaan tarvi muuta. kait. :lol:
Muista laíttaa turpon venttiilit myös, eikös niissä ole se ihme nitrium täyte ?

-Risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

Muista laíttaa turpon venttiilit myös, eikös niissä ole se ihme nitrium täyte ?
'joo tulee turbon pakovenat...mutta ei niillä oo mitään käytännön merkitystä :!: :lol:
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

linttaracing kirjoitti:
Muista laíttaa turpon venttiilit myös, eikös niissä ole se ihme nitrium täyte ?
'joo tulee turbon pakovenat...mutta ei niillä oo mitään käytännön merkitystä :!: :lol:
No eikai niissä, hifistelyä vaan lämmönsiirtymisestä :)
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

kuvia lisätty :!:
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Menikö pakosarja uusiks ku näkyy olevan kahenlaisia kuvia?
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

Menikö pakosarja uusiks ku näkyy olevan kahenlaisia kuvia?
ei menny uusiks...se vaan on toinen tuotos. pittää kokkeilla molemmilla. pitää löytää se oikia. :wink:
Avatar
jorma
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 420
Liittynyt: Ti 30.09.2003 18:05
Paikkakunta: pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja jorma »

linttaracing kirjoitti:kansi on laitettavana nyt. tulee turbon esikammiot. kuvia ois lisää projektista puhelimessa, mutta en oo saannu aikaseks laittaa niitä tänne.
...nii ja moottoriki on nyt aukastu, oli niin terveen näkönen että takas kiinni...öljypumpun- ja jakoketjun vaihoin. kuulerinki oon saannu nyt tehtyä, vieläkö sen sais hitsautettua...niin avot. :wink:


joo olin vääräs tuon mallin kans,kuka noista jatkeista ymmärtää,ittu!
mutta tämä on se joka pitää 883082999749 BMW M3 3,2 S54, M5 E39 S38B49, Z3 S54B32, Z8 S38B49, 240mm
Billett
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

joo olin vääräs tuon mallin kans,kuka noista jatkeista ymmärtää,ittu!
mutta tämä on se joka pitää 883082999749 BMW M3 3,2 S54, M5 E39 S38B49, Z3 S54B32, Z8 S38B49, 240mm
Justjust...mulla on kyllä joku bemarin asetelma. en sitte tiiä minkä ämmän, mutta ainaki 240mm levyllä.
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

Kuvia lisätty!!!
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Virtaavan näkönen pakosarja :!:
Millhill Performance
-Built With Pride-
MikkoH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ke 21.12.2005 11:12
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoH »

Jos tohon tulis ulkoinen hukkaportti, niin kummasta kolmen putken sarjasta se pitäs haarottaa? Mietin joskus, että varmaan siitä sarjasta, joka tulee ahtimen turbiinisiiven isomman säteen alueelle. Pitääkö paikkansa, vai onko sillä mitään käytännön merkitystä?
" Curse not thine engine when it turneth not. Curse rather thine own stupidity. "
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

pitääkö kardaani tasapainottaa, ku lyhennän sitä??
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Niinhän ne sannoo että pitäs tasapainottaa...mutta työkaveri lyhensi yhen pakun kardaanin ilman tasapainotusta, jonku kerran joutu vissiin ottaa uusiksi, mutta onnistu lopen kuitenki. Se puristi ne pätkät käsittääkseni jotenki kulmarautojen väliin nii sai suoraan. Kyl sen varmaan huomaa jos ei oo tasapainossa. Mullahan oli katkastu kardaani pystärisä ja se tuppas pikkusen jumputtaa.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
Allu D.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: La 10.07.2004 16:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Allu D. »

Viet sen Ågrenille ja sanot paljonko haluat pois siitä, ja on tasapainossa ku haet kotiin..
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3444
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

linttaracing kirjoitti:pitääkö kardaani tasapainottaa, ku lyhennän sitä??
Jos siinä on painoja tällä hetkellä, ni otat pätkän pois siitä päästä, kummassa ei mahollisesti painoja ole ja tietysti merkkaat, että ristikko tulee samaan asentoon putkeen nähden missä oli alunperin. Sorvissa kun pääsisit asettamaan osat kohdalleen, niin varmiiten tulevat suoraan.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
JuhoK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 178
Liittynyt: La 20.03.2004 13:23
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja JuhoK »

Kardaanin sisään on hyvä sorvata jämpti holkki ja laittaa se puoliksi kummankin pätkän sisään, niin menee helpolla suoraan..
..Näin tein itse kun lyhensin G mesen kartaania, ja tuli kyllä aivan suora..
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

Jos siinä on painoja tällä hetkellä, ni otat pätkän pois siitä päästä, kummassa ei mahollisesti painoja ole ja tietysti merkkaat, että ristikko tulee samaan asentoon putkeen nähden missä oli alunperin. Sorvissa kun pääsisit asettamaan osat kohdalleen, niin varmiiten tulevat suoraan.
Pitää tehä kahesta kartaanista.. :shock:
Sorvissa pääsen asettelemaan.

Kardaanin sisään on hyvä sorvata jämpti holkki ja laittaa se puoliksi kummankin pätkän sisään, niin menee helpolla suoraan..
..Näin tein itse kun lyhensin G mesen kartaania, ja tuli kyllä aivan suora..
holkki on jo sorvattu.
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

tuossa käytiin kaverin kans välitunnilla kuljailemassa sorvilla. sorvattiin molemmista pätkistä päät suoriks ja kunnon viisteet. ja lyötiin just sopiva holkki sisälle. ja ei muuta ku konehitsillä sauma. 8)
Vastaa Viestiin