no nyt tuli sitte kansi...saa nähä onnistuuko noitten esikammioiden vaihto?? voi olla että vaparin kannessa se esikammion reikä on 14mm ja turbon kannessa 15mm??
onko turbon ja vaparin suuttimissa eroa?? päällisinpäin ainakin... entä "avauspaine", vai millä hienolla termillä se kulkee, onko eroja?
Pakoventtiilit tulee ainakin turbosta...niissä on kuulemma joku natrium...(tai joku) pinnote.
eikö vaparin ja turbon suuttimissa ole ainakin eri kierre. eiköhän joku koneistamo isonna ne esikammion reijät tarvittaessa.
Joo...eri kierre on. ajattelin kans että kokkolan moottorihiomo vois työstää isommat reijät kanteen...mutta voipi olla aika kallista...???
voi olla että menee ihan vaparin suuttimilla ja esikammioilla käyttöön...en tiiä.. vinkkejä????
e46 m5 racinki Mikäs se tällainen on??? e46 on 300sjr bemari...tarkoitatko e39 m5 vai e34 m5? Ihan vaan tarkennuksena ei pilkun viilaamisena.. Vai tarkoitatko e46 m3 asetelmaa?
ELÄ SIJOITA RAHAASI TURHUUKSIIN...SIJOITA NE JOHONKIN TÄHDELLISEEN...
kansi on laitettavana nyt. tulee turbon esikammiot. kuvia ois lisää projektista puhelimessa, mutta en oo saannu aikaseks laittaa niitä tänne.
...nii ja moottoriki on nyt aukastu, oli niin terveen näkönen että takas kiinni...öljypumpun- ja jakoketjun vaihoin. kuulerinki oon saannu nyt tehtyä, vieläkö sen sais hitsautettua...niin avot.
Vaparikanteen tulee ne turbon kammiot vai turbon kanteen ? Jos etummainen niin onko paha rojekti laitattaa ne ? (jälkimmäinen ei ole kun jopa mäkin osaan vääntää räikällä ne paikalleen )
Vaparikanteen tulee ne turbon kammiot vai turbon kanteen ? Jos etummainen niin onko paha rojekti laitattaa ne ? (jälkimmäinen ei ole kun jopa mäkin osaan vääntää räikällä ne paikalleen )
Vaparin kanteen tulee turbon esikammiot ja suuttimet. ainakin kanteen pitää työstää 15mm reikä esikammiolle, ku vaparissa 14mm. ei varmaan tarvi muuta. kait.
linttaracing kirjoitti:
Vaparin kanteen tulee turbon esikammiot ja suuttimet. ainakin kanteen pitää työstää 15mm reikä esikammiolle, ku vaparissa 14mm. ei varmaan tarvi muuta. kait.
Muista laíttaa turpon venttiilit myös, eikös niissä ole se ihme nitrium täyte ?
linttaracing kirjoitti:kansi on laitettavana nyt. tulee turbon esikammiot. kuvia ois lisää projektista puhelimessa, mutta en oo saannu aikaseks laittaa niitä tänne.
...nii ja moottoriki on nyt aukastu, oli niin terveen näkönen että takas kiinni...öljypumpun- ja jakoketjun vaihoin. kuulerinki oon saannu nyt tehtyä, vieläkö sen sais hitsautettua...niin avot.
joo olin vääräs tuon mallin kans,kuka noista jatkeista ymmärtää,ittu!
mutta tämä on se joka pitää 883082999749 BMW M3 3,2 S54, M5 E39 S38B49, Z3 S54B32, Z8 S38B49, 240mm
joo olin vääräs tuon mallin kans,kuka noista jatkeista ymmärtää,ittu!
mutta tämä on se joka pitää 883082999749 BMW M3 3,2 S54, M5 E39 S38B49, Z3 S54B32, Z8 S38B49, 240mm
Justjust...mulla on kyllä joku bemarin asetelma. en sitte tiiä minkä ämmän, mutta ainaki 240mm levyllä.
Jos tohon tulis ulkoinen hukkaportti, niin kummasta kolmen putken sarjasta se pitäs haarottaa? Mietin joskus, että varmaan siitä sarjasta, joka tulee ahtimen turbiinisiiven isomman säteen alueelle. Pitääkö paikkansa, vai onko sillä mitään käytännön merkitystä?
" Curse not thine engine when it turneth not. Curse rather thine own stupidity. "
Niinhän ne sannoo että pitäs tasapainottaa...mutta työkaveri lyhensi yhen pakun kardaanin ilman tasapainotusta, jonku kerran joutu vissiin ottaa uusiksi, mutta onnistu lopen kuitenki. Se puristi ne pätkät käsittääkseni jotenki kulmarautojen väliin nii sai suoraan. Kyl sen varmaan huomaa jos ei oo tasapainossa. Mullahan oli katkastu kardaani pystärisä ja se tuppas pikkusen jumputtaa.
linttaracing kirjoitti:pitääkö kardaani tasapainottaa, ku lyhennän sitä??
Jos siinä on painoja tällä hetkellä, ni otat pätkän pois siitä päästä, kummassa ei mahollisesti painoja ole ja tietysti merkkaat, että ristikko tulee samaan asentoon putkeen nähden missä oli alunperin. Sorvissa kun pääsisit asettamaan osat kohdalleen, niin varmiiten tulevat suoraan.
Kardaanin sisään on hyvä sorvata jämpti holkki ja laittaa se puoliksi kummankin pätkän sisään, niin menee helpolla suoraan..
..Näin tein itse kun lyhensin G mesen kartaania, ja tuli kyllä aivan suora..
Jos siinä on painoja tällä hetkellä, ni otat pätkän pois siitä päästä, kummassa ei mahollisesti painoja ole ja tietysti merkkaat, että ristikko tulee samaan asentoon putkeen nähden missä oli alunperin. Sorvissa kun pääsisit asettamaan osat kohdalleen, niin varmiiten tulevat suoraan.
Pitää tehä kahesta kartaanista..
Sorvissa pääsen asettelemaan.
Kardaanin sisään on hyvä sorvata jämpti holkki ja laittaa se puoliksi kummankin pätkän sisään, niin menee helpolla suoraan..
..Näin tein itse kun lyhensin G mesen kartaania, ja tuli kyllä aivan suora..
tuossa käytiin kaverin kans välitunnilla kuljailemassa sorvilla. sorvattiin molemmista pätkistä päät suoriks ja kunnon viisteet. ja lyötiin just sopiva holkki sisälle. ja ei muuta ku konehitsillä sauma.