Alipainepumpun tuottama ailipaine modulaattorille (mittauspiste ennen sitä vihreätä mötikkää) tyhjäkäynnillä -0.6bar Ajossa -0.7 - -0.8bar kierrosten ollessa himppu yli 2000r/m. Vaihteen vaihdot ei vaikuta alipaineeseen. Tämä lienee normaalia. Valojen korkeudensäädön rassaus pudottaa hetkellisesti alipainetta -0.4 bar tyhjäkäynnillä. Tämäkin lienee ok.
Lootalle menevä alipaine hiukan ihmetyttää (mittari kytketty lootallemenevään putkeen). Kun auton käynnistää jää -0.4bar alipaine lootalle menevään putkeen eikä palaudu nollaan... Miksi? . Jos putkeen päästää ilmaa mittari jää näyttämään nollaa. Kun autolla lähtee liikkeelle mittari näyttää nollaa vaihteen vaihdoista huolimatta neloselle asti. Jos esim 90kmh vauhdissa jarruttaa vaihteella käy niin että lootallemenevään putkeen jää noin -0.3 bar alipaine eikä palaudu nollaan muuten kuin laskemalla ilmaa sinne sit pysyy nollassa. Miksi näin



Olenkin ihmetellyt ajottaisia pehmeitä vaihteenvaihtoja. Jos moottorijarrutuksessa laatikolle menevään alipinelinjaan jää pysyvä alipaine niin selittääkö se pehmeät luistavat vaihteen vaihdot

Jos laatikolle menevään putkistoon laskee ilmaa moottorijarrutuksen jälkeen vaihteenvaihdot on terveitä. Siis nykäisee miltei lyö selvästi joka vaihteen välissä.
Nyt siis kysymys Onko laatikossa jokin venttiili joka laskee ilmaa alipainelinjaan esim. moottorijarrutuksen jälkeen ? Mikä sen kuskin puolella olevan säädön merkitys oikein on? Tarkoitan tällä laatikon kyljessä olevaa suojahatun alla olevaa säätöä.
Mikä sen modulaattorin kylkeen tulevan alipaineletkun merkitys on? Letku näyttäisi menevän matkustamon puolelle?
Autohan oli tuo 124 vm92 300td