W210 lämmityslaite. vika vai ominaisuus?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Derby_r
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: To 18.05.2006 23:45

W210 lämmityslaite. vika vai ominaisuus?

Viesti Kirjoittaja Derby_r »

Väykyn lämmityslaite tekee seuraavaa: Kun moottori on lämmin, n. 80 astetta, ajossa puhaltaa normaaliin tapaan lämmintä. Kun pysähtyy esim. valoihin niin hetken päästä alkaa tulla kylymää. :roll:
Kylmä ilma = ulkoilma.

Otsikon mukaan: onko ominaisuus eli nou hätä, vai vika: miten korjataan?

Manuaaliloota. Man.ilmastointi löytyy, ei ole päällä.
W210 220D -97 powered by bosch
Avatar
pforsell
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 456
Liittynyt: Ti 19.09.2006 15:15
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja pforsell »

Ihan kuin ei vesi kiertäisi kunnolla tyhjäkäynnillä?


pforsell
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)

ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14210
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Eikös väykyssäkin ole sähk. kiertovesipumppu W124:n tapaan, normaalin vesipumpun lisäksi? Tämän tehtävä on huolehtia juuri siitä, että vesi kiertää tarpeeksi tehokkaasti tyhjäkäynnilläkin lämmityslaitteelle. Väykkymiehet jatkakoot.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
dumpi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ke 05.07.2006 08:27

Viesti Kirjoittaja dumpi »

Niin, kyllä lämmintä pitää tulla myös tyhjäkäynnillä, kylmyys ei ole ominaisuus.

Sähköinen kiertovesipumppu todennäköisesti juntturassa, löytyy oikean puoleisen runkoaisan päältä, ilmansuodattimen alta. omakohtaiset kokemukset ko pumpusta on ettei kannata korjailla, toimii hetken tai ei ollenkaan. Suosittelen uutta.
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

omastani avasin juuri syksyllä sen kiertovesipumpun ei sille oikein voinut muuta tehdä kuin putsata kunnolla se tosiaan rupee jumittaan niin ettei tahdo pyöriä kunnolla tarvi alkuun kolistella sitä kylkeen vielä,kannattaa melkein vaihtaa kyllä suosista uusi,toinen mikä auttaa ota pois tai vaihda uusi raitisilma suodatin mulla se oli niin tukossa että puhallin täysillä kabiiniin tuli vain lehmänhenkäys oli lasit aina huurussa,sen pumpun toiminnan voi hyvin todeta laittamalla virrat päälle,puhallin vaikka 2 asentoon ja lämmöt täysille sit kokeileen konehuoneesta pumppua että pyöriikö.
Avatar
Derby_r
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: To 18.05.2006 23:45

Viesti Kirjoittaja Derby_r »

Bomber4 kirjoitti:vaihda uusi raitisilma suodatin mulla se oli niin tukossa että puhallin täysillä kabiiniin tuli vain lehmänhenkäys oli lasit aina huurussa.
Vaihoin suotimen pari viikkoa sitten. Oli vissiin alkuperäinen suodin paikallaan, kun oli täynnä roskia.
Pitääpä kopasta tuota pumppua, kunhan rönttä tulee ruostekorjuulta.
W210 220D -97 powered by bosch
Avatar
jussi70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Su 17.10.2004 17:52
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: W210 lämmityslaite. vika vai ominaisuus?

Viesti Kirjoittaja jussi70 »

Derby_r kirjoitti:Väykyn lämmityslaite tekee seuraavaa: Kun moottori on lämmin, n. 80 astetta, ajossa puhaltaa normaaliin tapaan lämmintä. Kun pysähtyy esim. valoihin niin hetken päästä alkaa tulla kylymää. :roll:
Kylmä ilma = ulkoilma.

Otsikon mukaan: onko ominaisuus eli nou hätä, vai vika: miten korjataan?

Manuaaliloota. Man.ilmastointi löytyy, ei ole päällä.
Ei ominaisuus, eikä uskoakseni sähköisen kiertovesipumpunkaan aiheuttama vika. Minulla oli myös tuo pumppu rikki, mutta kyllä lämpöä riitti tyhjäkäynnilläkin, paremmin kyllä kun pumppu nyt toimii.

Mutta mitenkäs jäähdytinnesteen määrä. vanha ford transit pakettiauto tekee aina tuon ilmiön liikennevaloissa seistestessä, kun jäähdytinneste on huvennut vähäksi, ajaessa lämpöä piisaa.... Jospa tarkistas tuon jäähdytinnesteen määrän :oops:
W212
jublomb
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: To 17.06.2004 08:43
Paikkakunta: Uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja jublomb »

Ilmaa lämppärin kennossa,eli pahimillaan kansipahvi vuotaa,ja tekee painetta vesitilaan,eikä pumppu jaksa tyhjäkäynnillä kierrättää vettä lämppärile.
mopo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Ti 22.11.2005 11:22
Paikkakunta: piiru iästä läntheen

Viesti Kirjoittaja mopo »

Jatketaan tällä topicilla kun liippaa läheltä.Mikä mahtaa olla sulakkeen numero tuollaiselle pumpulle,kun ei ole sitä lappua missä ne on mainittu,vai onko pumppu antautunu.C202 -94.Ei ole pumppukaan kallis 65e KL:ssä.
Avatar
Derby_r
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: To 18.05.2006 23:45

Viesti Kirjoittaja Derby_r »

Eipä oo muistanu mainita, selvisi se vika. Pumpun virtaliittimien tinaukset oli pettäny :oops: . No, uudet liittimet ni jopas puskee lämmintä koko kierrosalueella :)
W210 220D -97 powered by bosch
Vastaa Viestiin