Väykyn lämmityslaite tekee seuraavaa: Kun moottori on lämmin, n. 80 astetta, ajossa puhaltaa normaaliin tapaan lämmintä. Kun pysähtyy esim. valoihin niin hetken päästä alkaa tulla kylymää.
Kylmä ilma = ulkoilma.
Otsikon mukaan: onko ominaisuus eli nou hätä, vai vika: miten korjataan?
Manuaaliloota. Man.ilmastointi löytyy, ei ole päällä.
Eikös väykyssäkin ole sähk. kiertovesipumppu W124:n tapaan, normaalin vesipumpun lisäksi? Tämän tehtävä on huolehtia juuri siitä, että vesi kiertää tarpeeksi tehokkaasti tyhjäkäynnilläkin lämmityslaitteelle. Väykkymiehet jatkakoot.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Niin, kyllä lämmintä pitää tulla myös tyhjäkäynnillä, kylmyys ei ole ominaisuus.
Sähköinen kiertovesipumppu todennäköisesti juntturassa, löytyy oikean puoleisen runkoaisan päältä, ilmansuodattimen alta. omakohtaiset kokemukset ko pumpusta on ettei kannata korjailla, toimii hetken tai ei ollenkaan. Suosittelen uutta.
omastani avasin juuri syksyllä sen kiertovesipumpun ei sille oikein voinut muuta tehdä kuin putsata kunnolla se tosiaan rupee jumittaan niin ettei tahdo pyöriä kunnolla tarvi alkuun kolistella sitä kylkeen vielä,kannattaa melkein vaihtaa kyllä suosista uusi,toinen mikä auttaa ota pois tai vaihda uusi raitisilma suodatin mulla se oli niin tukossa että puhallin täysillä kabiiniin tuli vain lehmänhenkäys oli lasit aina huurussa,sen pumpun toiminnan voi hyvin todeta laittamalla virrat päälle,puhallin vaikka 2 asentoon ja lämmöt täysille sit kokeileen konehuoneesta pumppua että pyöriikö.
Bomber4 kirjoitti:vaihda uusi raitisilma suodatin mulla se oli niin tukossa että puhallin täysillä kabiiniin tuli vain lehmänhenkäys oli lasit aina huurussa.
Vaihoin suotimen pari viikkoa sitten. Oli vissiin alkuperäinen suodin paikallaan, kun oli täynnä roskia.
Pitääpä kopasta tuota pumppua, kunhan rönttä tulee ruostekorjuulta.
Derby_r kirjoitti:Väykyn lämmityslaite tekee seuraavaa: Kun moottori on lämmin, n. 80 astetta, ajossa puhaltaa normaaliin tapaan lämmintä. Kun pysähtyy esim. valoihin niin hetken päästä alkaa tulla kylymää.
Kylmä ilma = ulkoilma.
Otsikon mukaan: onko ominaisuus eli nou hätä, vai vika: miten korjataan?
Manuaaliloota. Man.ilmastointi löytyy, ei ole päällä.
Ei ominaisuus, eikä uskoakseni sähköisen kiertovesipumpunkaan aiheuttama vika. Minulla oli myös tuo pumppu rikki, mutta kyllä lämpöä riitti tyhjäkäynnilläkin, paremmin kyllä kun pumppu nyt toimii.
Mutta mitenkäs jäähdytinnesteen määrä. vanha ford transit pakettiauto tekee aina tuon ilmiön liikennevaloissa seistestessä, kun jäähdytinneste on huvennut vähäksi, ajaessa lämpöä piisaa.... Jospa tarkistas tuon jäähdytinnesteen määrän
Jatketaan tällä topicilla kun liippaa läheltä.Mikä mahtaa olla sulakkeen numero tuollaiselle pumpulle,kun ei ole sitä lappua missä ne on mainittu,vai onko pumppu antautunu.C202 -94.Ei ole pumppukaan kallis 65e KL:ssä.
Eipä oo muistanu mainita, selvisi se vika. Pumpun virtaliittimien tinaukset oli pettäny . No, uudet liittimet ni jopas puskee lämmintä koko kierrosalueella