nokkaketjun kulkureitti ?s124 tdt 300 ja kummallinen kalina
nokkaketjun kulkureitti ?s124 tdt 300 ja kummallinen kalina
MOI
Onko normaalia että menee ketju näin läheltä ja on kuluttanut tota reunaa vähän.(KUVA)
Näkeeko ammatti ihmiset nokka-akselista onko nokka kulunut(KUVA)
http://personal.inet.fi/cool/kos/pictur ... _nokka.jpg
Olen hakenut vikaa, kun moottri kalisee tyhjäkäynnillä ja kun kaasua painaa kalkatus loppuu n.1500 kierroksen kohdalla. Apulaiteremmi on ollut pois (sama ääni). Hydraaliset nostajatkäytin pois ja puhaltelin ne reijät (sama ääni). Ajoitus on tarkistettu pumpulta n. 13 astetta ja muut merkit oli kohdallaan. Suihkut tutkittiin liikkeessä mutta ei vaihdettu, olivat muka kunnossa?puristuspaineet oli 19-20bar, lähtee kylmäna hyvin käyntiin -20 astetta. Kansi ei vuoda ulospäin. 291tkm?ajettu
Mitähän vois vielä tutkia ennenkuin ottaa kannen pois? Voisko olla esikammio vika? tai kansi.
hartsa
Onko normaalia että menee ketju näin läheltä ja on kuluttanut tota reunaa vähän.(KUVA)
Näkeeko ammatti ihmiset nokka-akselista onko nokka kulunut(KUVA)
http://personal.inet.fi/cool/kos/pictur ... _nokka.jpg
Olen hakenut vikaa, kun moottri kalisee tyhjäkäynnillä ja kun kaasua painaa kalkatus loppuu n.1500 kierroksen kohdalla. Apulaiteremmi on ollut pois (sama ääni). Hydraaliset nostajatkäytin pois ja puhaltelin ne reijät (sama ääni). Ajoitus on tarkistettu pumpulta n. 13 astetta ja muut merkit oli kohdallaan. Suihkut tutkittiin liikkeessä mutta ei vaihdettu, olivat muka kunnossa?puristuspaineet oli 19-20bar, lähtee kylmäna hyvin käyntiin -20 astetta. Kansi ei vuoda ulospäin. 291tkm?ajettu
Mitähän vois vielä tutkia ennenkuin ottaa kannen pois? Voisko olla esikammio vika? tai kansi.
hartsa
S124 300 TDT -93
Re: nokkaketjun kulkureitti ?s124 tdt 300 ja kummallinen kal
Onko nokka-akselin ketjupyärä oikein päin??? Jos ei, niin nokan ajoituskin voi olla pikkusen pielessä.hartsa66 kirjoitti:MOI
hartsa
Vaihdat kannentiivisteen niin saattaa loppua nuo kolinat. Ei takuuta mutta omassa kaksatasessa hävis ajoittainen todella ikävä ääni tyhjäkäynnillä kun vaihdoin tiivisteen.
Luulen että ääni tulee ketjusta kun öljynpaine ei jaksa kiristää ketjua. Mulla kannentiivisteen vuoto oli helppo todeta kun vuosi ulos lohkon ja kannen välistä.
Luulen että ääni tulee ketjusta kun öljynpaine ei jaksa kiristää ketjua. Mulla kannentiivisteen vuoto oli helppo todeta kun vuosi ulos lohkon ja kannen välistä.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Omassa vaihdoin vain kannentiivisteen. En edes koneistanut kantta (suosittelen kyllä jos epäilyttää että olis kiero) Nyt on autolla ajettu yli 80000 Km ilman että tuo ääni olis häirinnyt kertaakaan.KOS kirjoitti:Auttaako tuohon uus ketju (jos vanha on venynyt) vai pahvi??Petri K kirjoitti: Luulen että ääni tulee ketjusta kun öljynpaine ei jaksa kiristää ketjua.
Kiristin tuossa on uus.
~KOS~
Kannattaa kyllä tarkistaa ketju samalla kun kopan avaa ja vaihtaa jos venynyt.
- konjamiini
- Turbospesialisti
Auto ei ole ollut mulla kun kuukauden,mut edellinen omistaja ei oo paljoo viittiny kyllä rassailla. Siksi rassailen tota autoo nyt niiku kesäksi kuntoon. Kalkutus on samanlainen edelleen. Ketjunkiristinkin on vaihdettu. Kai se kansipahvi siellä on syypää.konjamiini kirjoitti:Onko ääni kuulunu aina, vai onko alkanu nykysten kuuluun?
Kaliseehan tuo, ko ilmeisesti sun auto on -93? on jo sillä nopialla nokalla tuo pumppu...
S124 300 TDT -93
Jos sulla ei ole näistä aiempaa kokemusta niin suosittelen käyntiä jonkun asiantuntijan luona ennen kansiremppaa.hartsa66 kirjoitti:Auto ei ole ollut mulla kun kuukauden,mut edellinen omistaja ei oo paljoo viittiny kyllä rassailla. Siksi rassailen tota autoo nyt niiku kesäksi kuntoon. Kalkutus on samanlainen edelleen. Ketjunkiristinkin on vaihdettu. Kai se kansipahvi siellä on syypää.konjamiini kirjoitti:Onko ääni kuulunu aina, vai onko alkanu nykysten kuuluun?
Kaliseehan tuo, ko ilmeisesti sun auto on -93? on jo sillä nopialla nokalla tuo pumppu...
On meinaan tuo ääni josta itse mainitsin sitä luokkaa ettei sitä voi olla luulematta normaaliksi kalinaksi. Ronksutti kuin pienempi kivenmurskain.
Totta nimittäin tuokin mitä nim. Konjamiini tuossa sanoi että tyhjäkäynnillä kalisee aina ja varsinkin kylmänä.
Yks mahollinen vika voi olla kans tuo ruiskutuspumppu ja huonot laakerit siellä.
Mersuasentaja sanoi että kovaa ajoa vaan. MUTTA KUN se kolkutus vaivaa, ja kun se häviää 1500-2000 kierroksen kohdella. Mutta tutkitaan tutkitaan.Petri K kirjoitti:Jos sulla ei ole näistä aiempaa kokemusta niin suosittelen käyntiä jonkun asiantuntijan luona ennen kansiremppaa.hartsa66 kirjoitti:Auto ei ole ollut mulla kun kuukauden,mut edellinen omistaja ei oo paljoo viittiny kyllä rassailla. Siksi rassailen tota autoo nyt niiku kesäksi kuntoon. Kalkutus on samanlainen edelleen. Ketjunkiristinkin on vaihdettu. Kai se kansipahvi siellä on syypää.konjamiini kirjoitti:Onko ääni kuulunu aina, vai onko alkanu nykysten kuuluun?
On meinaan tuo ääni josta itse mainitsin sitä luokkaa ettei sitä voi olla luulematta normaaliksi kalinaksi. Ronksutti kuin pienempi kivenmurskain.
Totta nimittäin tuokin mitä nim. Konjamiini tuossa sanoi että tyhjäkäynnillä kalisee aina ja varsinkin kylmänä.
Yks mahollinen vika voi olla kans tuo ruiskutuspumppu ja huonot laakerit siellä.
S124 300 TDT -93
Pitäskö prikkoja olla kaks? Toinen nokan etu- ja toinen takapäässä? Muistaakseni mulle ei tullu ku yks nokan takapäähän (laatikon puolelle) kansi rempan yhteydessä. Toivottavasti muistan väärinMutta onko nokka-akselin päiitäin liikkee rajotin paikoillaa... Pitäs olla tuossa ensimmäisen laakeripukin alla. SEllainen puolikan prikka.

" Curse not thine engine when it turneth not. Curse rather thine own stupidity. "
Ei Niitä rikkoja ole kun yksi ja se on hammasrattaan vieressä.MikkoH kirjoitti:Pitäskö prikkoja olla kaks? Toinen nokan etu- ja toinen takapäässä? Muistaakseni mulle ei tullu ku yks nokan takapäähän (laatikon puolelle) kansi rempan yhteydessä. Toivottavasti muistan väärin :oops:Mutta onko nokka-akselin päiitäin liikkee rajotin paikoillaa... Pitäs olla tuossa ensimmäisen laakeripukin alla. SEllainen puolikan prikka.
S124 300 TDT -93
Joo se uudempi pumppu tuossa on.konjamiini kirjoitti: Kaliseehan tuo, ko ilmeisesti sun auto on -93? on jo sillä nopialla nokalla tuo pumppu...
Siihen tulee se sähöliitin päälle.
Onko tuo liitin muuten mikä??
Lämpöanturi vai..??
Mut ei pitäs noin pahaa ääntä pitää tuollakaan nokalla..??
No tänään otetaan kansi tuosta pois ja katotaan missä kunnossa tiiviste on.
Niin ja tuo ääni ei kuulu kun koneen käynnistää kylmänä (-15), mut alkaa kuuluun 10-15 sekunniin päästä.
Ja se nokkaketju on osunut tuohon lohkoon kun on syönyt kolon siihen...
Kuuluuko ketjussa olla välyyttä sivuttais suunnassa kuinka paljon??
~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
No jos kerran kannen käytättä pois, niin katoppa onko sen ketjupyörän lukitustapin poraus porattu sen navan läpi asti. Ja jos on, niin onko sen ketjupyörän napa eripituinen ketjupyörän eripuolilla.KOS kirjoitti:No tänään otetaan kansi tuosta pois ja katotaan missä kunnossa tiiviste on.konjamiini kirjoitti:
Niin ja tuo ääni ei kuulu kun koneen käynnistää kylmänä (-15), mut alkaa kuuluun 10-15 sekunniin päästä.
Ja se nokkaketju on osunut tuohon lohkoon kun on syönyt kolon siihen...
~KOS~
Se 15 sek on jälkihehkutusaika.
Mutta jos tuo karsta männän ja kannen kohdalla on liian paksu niin jos ne hakkaa vastakkain. Aamulla ja kylmänä heti käynnistyksen jälkeen ei kolinaa ole. Mutt kun öljynpaineet nousee kiertokangessa, kampiakselissa välykset katoaa ja kolina alkaa. oisko mahdollistaKOS kirjoitti:Kansi on irti.
Ei ainakaan silmämääräsesti ollu vuotanut tiiviste mistään...
...tosin ei kai sitä välttämättä nääkkään..??
~KOS~
S124 300 TDT -93
Tuolta löyty nummero hammasrattaalle.
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 015&SGN=01
Oikee näyttäs olevan.
~KOS~
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 015&SGN=01
Oikee näyttäs olevan.
~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
juhaoh kirjoitti:Olikos se aikaisella vai myöhäisellä?? Ja mikä oli asteluku??dansku kirjoitti:nokan ajoitus on yksi, mikä viittaa oireisiin.
itellä oli kaks astetta pielessä, niin piti kovaa kolinaa matalilla kierroksilla. ja hävis just siinä 1500-2000 kohdalla pois.
en tiedä, koska mynädieselissä, maestro itse huomasi asian, koska ihmetteli sitä ylimääräistä kalinaa/raksutusta.
kertoi vaan että etsittyään vikaa, huomasi nokan olevan 2 astetta metässä saksanpoikien jäljiltä.
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Mulla on kans kuulunut jonkin aikaa kalina (tai oikeastaan sellainen sähköiskun ääni) tyhjäkäynnillä kuumana ja kylmänä mutta ei aina.
Käytin korjaamolla jossa ekalla kerralla laitettiin jakoketjun laahain paikalleen auttoi hetken aikaa ja toisella kerralla kiristin ja sen jälkeen ei niin kauheesti ole äännellyt mutta vieläkin kolisee sillon tällön.
Käytin korjaamolla jossa ekalla kerralla laitettiin jakoketjun laahain paikalleen auttoi hetken aikaa ja toisella kerralla kiristin ja sen jälkeen ei niin kauheesti ole äännellyt mutta vieläkin kolisee sillon tällön.
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi