190D -86 W201 turbotus

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
THOOOOOONNI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja THOOOOOONNI »

:) :) kyllä mie sen 2.5D turbo konneen ostan :) mut aluks pittää ainaki ruuvata se pumppu :) kunnes on rahhaa ostaa se kone. joita varmaa täältä löytyy :)
ex 2.3 16v Cosworth -83
ex 190 2.0D -86
__________________________________________
ei ole sellaista ongelmaa mitä raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
tieseli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 25.04.2006 18:32

Viesti Kirjoittaja tieseli »

no, mites projekti etenee vai eteneekö lainkaan..?
Avatar
THOOOOOONNI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja THOOOOOONNI »

ee oikeen. löyty tuolta halvalla oleva w124 300D mersu ni voi olla et sen hankin ja siitä sit ruppeen rakentaa.sais ainakii tehoja enemmän :)
ex 2.3 16v Cosworth -83
ex 190 2.0D -86
__________________________________________
ei ole sellaista ongelmaa mitä raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

THOOOOOONNI kirjoitti:ee oikeen. löyty tuolta halvalla oleva w124 300D mersu ni voi olla et sen hankin ja siitä sit ruppeen rakentaa.sais ainakii tehoja enemmän :)
Kannattaa ostaa w124 alkuperäisellä turbodieselkoneella, se on kaikkein halvin ratkaisu. Halvin aloituspaketti on yleensä se kallein kun lopuksi lasketaan pelimerkit.

Koodi: Valitse kaikki

Lasketaanko nopsaan: 
- 6 turbon mäntää = 600 e ?
- 6 kiertokankea = 600 e ?
- 6-koneen laakereita = 6 * 40 e + 100 e
- Koneistukset = Z e
- Koneen avaaminen ja purkaminen = X kpl tiivisteitä + Y kpl työtunteja
Puhumattakaan, että vaparin perässä olevat muut rojut on heikkoja...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
THOOOOOONNI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja THOOOOOONNI »

veskola kirjoitti:
THOOOOOONNI kirjoitti:ee oikeen. löyty tuolta halvalla oleva w124 300D mersu ni voi olla et sen hankin ja siitä sit ruppeen rakentaa.sais ainakii tehoja enemmän :)
Kannattaa ostaa w124 alkuperäisellä turbodieselkoneella, se on kaikkein halvin ratkaisu. Halvin aloituspaketti on yleensä se kallein kun lopuksi lasketaan pelimerkit.

Koodi: Valitse kaikki

Lasketaanko nopsaan: 
- 6 turbon mäntää = 600 e ?
- 6 kiertokankea = 600 e ?
- 6-koneen laakereita = 6 * 40 e + 100 e
- Koneistukset = Z e
- Koneen avaaminen ja purkaminen = X kpl tiivisteitä + Y kpl työtunteja
Puhumattakaan, että vaparin perässä olevat muut rojut on heikkoja...

siihe mie meinasin ehtiä sen turbo konneen :) suapaha ainaki ahtoja ruuvvata siihe 1-1.5 bar.tarviikos siihe mitä tehä jos sen rekisteröi 300Dturboks? vaihtaa jarrut ettee? muuta?
ex 2.3 16v Cosworth -83
ex 190 2.0D -86
__________________________________________
ei ole sellaista ongelmaa mitä raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Avatar
Allu D.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: La 10.07.2004 16:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Allu D. »

Edelleenki tulee halvemmaksi jos ostaa aidon 300DT aihioksi..
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
Avatar
THOOOOOONNI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja THOOOOOONNI »

ok .vituiks män. rahotus ei onnistunu. pittää ehtiä toho 190:n turbo kone :)
tieseli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 25.04.2006 18:32

Viesti Kirjoittaja tieseli »

tuota tuota. kun ollaan vaparia turbottamassa niin kaikki kovasti komentaa hankkimaan turbon osat sisuksiin. mitäs jos puhalluttaisin vaparin kanget ja männät teräskuulilla/lasikuulilla? hevosmiesten tietotoimistosta kuulin että, voisi jopa parantaa koneen kestävyyttä(rallipojat ovat kuulemma tätä joskus harrastaneet). olisikohan kyseisellä toiminnalla mitään seksuaalista merkitystä aikuisten oikeasti vai onko minulle puhuttu palturia? kertokaa mielipiteenne rohkeasti..
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kannattaa kokeilla niin sitten sen tietää, tosin minun veikkaus on, että teet sen sitten taas vielä kerran uudelleen käyttäen niitä "yberkalliita" turbon osia :roll:

Ei se kuulapuhallus kyllä männälle mitenkään hyvää tee tai paranna sitä :shock: Kun se vaparin mäntä siellä laajenee ja alkaa hankaamaan metalli metallia vasten niin siitä se sitten lähtee repeämään koko paketti.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Lynx racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 285
Liittynyt: Pe 16.04.2004 11:07
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Lynx racing »

Eikä vaparinkankien puhaltaminen paljoa auta kun niissä on se öljyreikä sisällä silti ja ovat siksi heikompia ja katkeavat ennemmin tai sitten ihan vähän myöhemmin :?
W204 220 cdi -09
S211 280 cdi -06
W639 115 cdi -06
Avatar
Julli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Su 28.09.2003 20:33
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Julli »

Tuo kuulapuhallus auttaa lähinnä väsymiskestävyyteen muodostamalla kappaleen pintaan puristusjännityksen. Taitaa olla niitä viimeisiä hiveltelyjä.
Vaparin kanget kestää ainakin 1,5 bar paineita (tai on toistaiseksi kestänyt...)
W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Ja jos haluaa hyvät, niin pitää puhalluttaa singossa mikä kääntelee kankea puolelta toiselle muuten se vääntyy, mun kilpa-auton kanget oli paikallisella akselitehtaalla, oli aika huiman näköset kun nurkista oli valuteräs lähteny valumaan
tunti niitä oli pommitettu
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Avatar
THOOOOOONNI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja THOOOOOONNI »

monellako änärillä työ ootte rakentanu nuita turbon putkistoja?
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

yhdellä ja joskus kahdella... :lol:
Itse tein ja säästin
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Yhdellä toi mun tenavakin on, mutta kyllä siihen mahtuisi välille yksi läpivirtaavakin
Putki
Vaimennin
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
THOOOOOONNI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja THOOOOOONNI »

onko miten paksua? ite meinasin tehä 2½ tuumasesta :) yhellä änärillä :D
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Mulla on 3", mutta noilla ISOILLA pojilla ei taida enään 4" riittää. Se riippuu ihan tehotavoitteistas, eli jos teet n 100 hv 2 litraisen ahdetun, riittänee siihen 2,5", mutta hätätapauksessa saatta jo 2":lla pärjätä. Muistaakseni toi mun alkuperäinen putki oli 2,25" ja sillä poistui jo 150 hv:n savut.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mulla oli tehotavoite vähän päälle sata heppaa, joten laitoin kolmituumaisella. :D

Ei se vaimentimien määrä kerro mitään vaan niiden laatu ja sijainti. Yksi läpivirtaava vaimennin, noin 50 cm pitkä ja äänet on omasta mielestäni riittävän maltilliset. Ainoastaan tuo viuhtova imusuodatin harmitti.

Mikäli pystyy tekemään kolmituumaisesta niin siitä kannattaa tehdä, kun miltei siinä on yhtä kova homma hitsata pii kertaa 3 tuumaa kuin pii kertaa 2,5 tuumaa sitä saumaa. Materiaalikin on miltei yhtä kallista.

Jatkossa tosin ajattelin tehdä kahdesta 2 tuumaisesta, niinkun stereona.

Vaimennin mahdollisimman taakse.
Viimeksi muokannut veskola, Pe 09.02.2007 12:01. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
JuhoL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 240
Liittynyt: La 12.08.2006 18:47
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Jos vaan mahollista niin suoraan vaan 3" keulasta perään asti!
Syntyy lähes samalla rahalla ja eipähän ahista senkään vertaa ku 2½"

Mää ainaki teen 3" ja yhellä pienellä pöntöllä! :lol: amisauto
MikkoH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Ke 21.12.2005 11:12
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MikkoH »

Mää ainaki teen 3" ja yhellä pienellä pöntöllä!
Mulla oli samanlaiset suunnitelmat. Nyt harmittaa,etten laittanu toista vaimenninta. Kaverit on sanonu, et äänet on ku isossa meridieselissä :oops:
" Curse not thine engine when it turneth not. Curse rather thine own stupidity. "
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

MikkoH kirjoitti:Mulla oli samanlaiset suunnitelmat. Nyt harmittaa,etten laittanu toista vaimenninta. Kaverit on sanonu, et äänet on ku isossa meridieselissä :oops:
Millanen vaimennin Sinulla on ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

mulla on 3" putki + aivan lopussa 2,5" simonssin suora vaimennin ja äänet hiljasemmat kun vaparissa vakioputkella :roll:
tuo turbo vaimentaa paljon pörinöitä,ihmekyllä sieltä kuuluu semmonen vihellys joskus :shock: :shock: :roll: :lol: :twisted:
ML W164
Avatar
Allu D.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: La 10.07.2004 16:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Allu D. »

Kyllä ne turbiinin siivet tappaa pako äänet ihan tarpeeks hyvin.. :lol: :roll:
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Vihellys kuuluu asiaan, jos se lakkaa kuulumasta kannattaa huolestua :o

...ja jos turbodieselin ääni on liian suuri vaimentimen kanssa, kannattaa käydä sanomassa vaimentimen tekijälle suorat sanat :lol:

mutta jokos se "THOOOOOONNI" on saanut painetta putkeen näin perjantain kunniaksi ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Kyllä se vaparikin kestää vakio sisuksilla turbotuksen jos osaa käyttää eikä hulluttele paineilla eikä sopalla:
Ex- pikkumese näyttää vieläkin liikkuvan vaikka oli vakio 2.5d johon uudet männänrenkaat,laakerit, kansityöt, jakopää ja tiivisteet.

Turbona garret 3, paineita 0,9bar. 7mm tapit, ei välijäähytintä :shock: , takapyörällä 0,7bar paineilla 175hp/300nm.

Konella ajettu piristyksen jälkeen 75tkm. ainakin kolmen eri omistajan toimesta. Saldona yksi kytkin (2.3-16V): Keskiö läskineen irti levystä ja toisella kertaa laatikosta pyörähti kolmonen tyhjää.

Vaparitubon saa takuu varmasti rikki esim.:
-revitään kylmänä (männät tarttuu)
-sammutetaan kuumana (kansi paukkuu)
-paineita yli 1,5bar (kanget mutkalla)
- ei cooleria jos painetta yli 0,8 (männät sulaa)
- ajetaan pitkään kaasu pohjassa (yli 5km)

Se on vähän mitä hakee virityksellä...
Nykyään alla alkuperäinen 300tdt jota on ja ois tarkotus piristää.
Mielestäni vaparikoneen turbotukseen käytetty raha menee suurimmalta osin hukkaan/ harjoitellessa :idea:
Kevyet "kenttäviritykset" ok mutta tosi toimiin niistä ei vaan tahdo olla :?
Joku mersupurkaamo??
Avatar
THOOOOOONNI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja THOOOOOONNI »

ookoo. nii kyllähän se kestää mut malttia pittää olla :D parempiha se o jos o alkuperäne turbo kone ni suapaha ruuvvattua ahtoja yli bar:in. cosworth:in kytkin o varmaa paras vaihto ehto kytkimeks?
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

THOOOOOONNI kirjoitti:cosworth:in kytkin o varmaa paras vaihto ehto kytkimeks?
Ei ole paras, kestää justiinsa sen 300nm kohtuudella :?
Joku mersupurkaamo??
masah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Su 12.02.2006 22:18
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja masah »

kyllä se 300d vakio 228mm kytkin pitää riittävästi 200 heppaan saakka ja jos enemmän haluaa tehoa niin sitten jäykempää asetelmaa pakusta
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

THOOOOOONNI kirjoitti:cosworth:in kytkin o varmaa paras vaihto ehto kytkimeks?
Ei ole missään nimessä, koska ei kestänyt juurikaan Cossussakaan. Vakio massa kytkimistä taitaa olla se M5:sen kytkin ehkä sopivin, mutta ainahan on noita monilevyisiä ja muita kisa sellaisia.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
THOOOOOONNI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja THOOOOOONNI »

nii m5 tai m3 bemarinko? käykö suoraa?
Vastaa Viestiin