Lataaminen apuvirtapistokkeesta?
Lataaminen apuvirtapistokkeesta?
Väyrysessä (E280 -96) akun merkkivalo paukahti taas tullessa kävelyvauhtia kotipihaan, Boschin akulla ikää puolitoista vuotta. Viime talvena teki muutaman kerran saman tempun vaikka akku oli silloin vasta muutaman kuukauden ikäinen. Mittailin silloin latausjännitteet, virtahäviöt ym. mutta kaikki oli OK.
Ilmeisesti akku ei ehdi latautua lyhyillä työmatkoilla vaikkei penkinlämmittimet tai takalasinlämmitinkään ole käytössä.
Onnistuuko akun lataaminen akkulaturilla konehuoneen puolelta eli laittamalla akkulaturin positiivinen leuka "käynnistysapuvirtarasian" sisällä olevaan napaan ja miinusleuka runkoon?
Ilmeisesti akku ei ehdi latautua lyhyillä työmatkoilla vaikkei penkinlämmittimet tai takalasinlämmitinkään ole käytössä.
Onnistuuko akun lataaminen akkulaturilla konehuoneen puolelta eli laittamalla akkulaturin positiivinen leuka "käynnistysapuvirtarasian" sisällä olevaan napaan ja miinusleuka runkoon?
- turpomersu
- Sisäänajossa
- Viestit: 38
- Liittynyt: To 08.06.2006 11:27
- Paikkakunta: Espoo
Apuvirta pistoke löytyy konepellin alta.
Olisko ollut apparin puolen lokasuojan päällä muovikannen alla.
Muovikannessa on punainen +
Kuitenkin toisen lokasuoja päällä.
Olisko ollut apparin puolen lokasuojan päällä muovikannen alla.
Muovikannessa on punainen +
Kuitenkin toisen lokasuoja päällä.
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
apuvirtapistoke
Kiitos vastauksista. Se apuvirtapistoke on konehuoneessa kuskin puolella samassa kaukalossa kun jarrunestesäiliö ja sulakerasia. Se on se musta rasia josta lähtee reilunpuoleinen virtajohto (kannessa lukee PA ja joku osanumero).
Niin siihen punaiseen Battery Charge-herjaan, pienillä kierroksilla kone prkl sammuu ja jos vaimo on silloin liikennevaloissa niin saa kuulla varmaan kunnon fanfaarit ennenkuin pääsee taas liikkeelle...
Niin siihen punaiseen Battery Charge-herjaan, pienillä kierroksilla kone prkl sammuu ja jos vaimo on silloin liikennevaloissa niin saa kuulla varmaan kunnon fanfaarit ennenkuin pääsee taas liikkeelle...
Onko teillä laturin johdot kokoajan kiinni .elikkä kiinteä asennus?Ryöhkä kirjoitti:Kyllä onnistuu lataaminen.
Itselläni kytketty samaiseen nastaan Defan akkulaturi, joka lataa akkua samalla kun auto on kytketty lämpötolppaan.
Onnistuuko kaikilla latureilla kiinteä asennus ,ettei antaisi vika koodeja tai jotein virta häikkää syntyisi?
Ja vielä mitkä laturit voi kytkeä ettei tule ongelmia?
Mulla on CTEKIN laturi (TM:n tekemän testin mukaan paras laturi) E 290:sen akussa suoraan kiinni, laiskana miehenä en viitsinyt viritellä koko johtosarjoja joten laitoin penkin alta laturin takajalkatilaan ja yöksi oven välistä johto seinään, webastoa kestää käyttää huoletta, aikaisemmin ei puhettakaan. Laturi on parin tupakkiaskin kokoinen joten ei suuremmin häiritse ja mukana tulee hauenleuat ja kiinteää asennusta varten liittimet akkuun, nyt on vielä tarjouksessa 59€, ehdottomasti suositeltava ostos. Siinä on ruuvinreiät jos pellin alta löytyy sopiva paikka mikään ei esta asentamasta sinne, eikä mitään vikakoodeja ole esiintynyt koska lataa oman järjestelmän ulkopuolelta.
W 202 C 180 -98
EX-W 210, 290 TD 1997
EX-W 210, 290 TD 1997
Joopa kiinteä asennus kyseessä, ei mitään ongelmaa tähänsaakka..kaltio15 kirjoitti:Onko teillä laturin johdot kokoajan kiinni .elikkä kiinteä asennus?Ryöhkä kirjoitti:Kyllä onnistuu lataaminen.
Itselläni kytketty samaiseen nastaan Defan akkulaturi, joka lataa akkua samalla kun auto on kytketty lämpötolppaan.
Onnistuuko kaikilla latureilla kiinteä asennus ,ettei antaisi vika koodeja tai jotein virta häikkää syntyisi?
Ja vielä mitkä laturit voi kytkeä ettei tule ongelmia?
Oheisena linkki josta näet kyseisen laturin tiedot, voin suositella lämpimästi, ei mennyt rahat hukkaan.
http://www.defa.com/heating4.php3?aid=8&lang=6&ndid=
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
yari67 kirjoitti:Mulla on CTEKIN laturi (TM:n tekemän testin mukaan paras laturi) E 290:sen akussa suoraan kiinni, laiskana miehenä en viitsinyt viritellä koko johtosarjoja joten laitoin penkin alta laturin takajalkatilaan ja yöksi oven välistä johto seinään, webastoa kestää käyttää huoletta, aikaisemmin ei puhettakaan. Laturi on parin tupakkiaskin kokoinen joten ei suuremmin häiritse ja mukana tulee hauenleuat ja kiinteää asennusta varten liittimet akkuun, nyt on vielä tarjouksessa 59€, ehdottomasti suositeltava ostos. Siinä on ruuvinreiät jos pellin alta löytyy sopiva paikka mikään ei esta asentamasta sinne, eikä mitään vikakoodeja ole esiintynyt koska lataa oman järjestelmän ulkopuolelta.
Samanlaine löytyy täältäkin ja on IHAN YLI VERTO PELI
Aina on virtaa kun tarvii kun on lohkolämmityksessä(sisätila pistokkeen kautta kytketty).
Ja voi pitää kiinni yhtää soittoo vaikka 3 kuukautta akussa.
Kaverilla "heräsi" yksi paska akku henkiin C-tekillä ja toimii vieläkin.
Ja tuosta "apuvirtapistokkeesta" Eikös se ole ihan sitä ihteensä varten
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter