mursu lämpimäksi pakkasella
mursu lämpimäksi pakkasella
Nii jos joku vaikka tietäis et mitähän tuo mersu tykkää jos on roikan nokassa koko yön.. eli lohkolämmitin on punasena.
Onkos siitä mitään haittaa?
lämmitystolpan kello hajos.. kuka lie hajotti.. se on päällä kokoajan.
Kylmää tuntuu olevan tuolla pihalla eikä oo kovin järkevää kylmänä käynnistellä.
Onkos siitä mitään haittaa?
lämmitystolpan kello hajos.. kuka lie hajotti.. se on päällä kokoajan.
Kylmää tuntuu olevan tuolla pihalla eikä oo kovin järkevää kylmänä käynnistellä.
X204 220CDI
ex.
S204 200CDI A
S203 200CDI A
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
ex.
S204 200CDI A
S203 200CDI A
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
- Voihanrontti
- Mersumies
- Viestit: 789
- Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
- Paikkakunta: JKL
- j.s.lehti.
- Mersumies
- Viestit: 915
- Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
- Paikkakunta: salo
Lämmitys
Ei Se liiaksi lämpi. Mersussa näissä malleissa on niin suuri tilavuus ettei 500W vastus kovin hehkuvana siellä ole Totta kai se lyhentää tämän vastuksen ikää mutta ei näitä vuodessa niin paljon ole Mutta pistä sinne konehuoneeseen oma kello väliin ne ei paljon maksa Ei se ihan sunkaan luvallinen ole mutta ei täällä kaikki muukaan ole niin luvallista ja kuka sen tietää kunnei puhu kellekkään T: jslehti
Ei se elementti mihinkään hajoa.
Mulla on ollut 13 vuotta joka päivä 8 tuntia työmaan tolpassa, yhtään elementtiä ei ole mennyt.
Ja vielä kun sisätilanlämppäri puhaltaa koko ajan niin
onpahan myös kuiva auto sisältä.
Ps. Sisätilanpuhallin on muuten vuodelta -94 ja vielä toimii.
Mulla on ollut 13 vuotta joka päivä 8 tuntia työmaan tolpassa, yhtään elementtiä ei ole mennyt.
Ja vielä kun sisätilanlämppäri puhaltaa koko ajan niin
onpahan myös kuiva auto sisältä.
Ps. Sisätilanpuhallin on muuten vuodelta -94 ja vielä toimii.
W140
Renöö
JTDm Qtronic
Mondial
Integrale 16v
Renöö
JTDm Qtronic
Mondial
Integrale 16v
- Voihanrontti
- Mersumies
- Viestit: 789
- Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
- Paikkakunta: JKL
savijo-r kirjoitti:Ei se elementti mihinkään hajoa.
Mulla on ollut 13 vuotta joka päivä 8 tuntia työmaan tolpassa, yhtään elementtiä ei ole mennyt.
Ja vielä kun sisätilanlämppäri puhaltaa koko ajan niin
onpahan myös kuiva auto sisältä.
Ps. Sisätilanpuhallin on muuten vuodelta -94 ja vielä toimii.
...ja ympäri vuoden... Eikö tuo nyt ole yksinkertaisesti vaan tyhmää?
Think Locally, Fuck Globally
Tuli kyl positiivista ja negatiivista vastausta. No pitää yrittää säästää sähköä.
Toi tolppa on taloyhtiön kustannettavana..
kai pakkanen tuon laitto paskaksi ku lakkas toimimasta näin pakkasilla.. piti pari aamua olla ihmeissään ku ei ollu auto lämmin.
Kaverin Bora TDI:stä palo tuo vastus johtuen työpaikan lämmitystolpasta.. Puol tuntia päällä ja puolituntia pois.. sitä rataa työpäivän verran. En muista hintaa mitä joutu maksaan mutta ei se kaveri tyytyväiseltä vaikuttanu.
Toi tolppa on taloyhtiön kustannettavana..

kai pakkanen tuon laitto paskaksi ku lakkas toimimasta näin pakkasilla.. piti pari aamua olla ihmeissään ku ei ollu auto lämmin.
Kaverin Bora TDI:stä palo tuo vastus johtuen työpaikan lämmitystolpasta.. Puol tuntia päällä ja puolituntia pois.. sitä rataa työpäivän verran. En muista hintaa mitä joutu maksaan mutta ei se kaveri tyytyväiseltä vaikuttanu.
X204 220CDI
ex.
S204 200CDI A
S203 200CDI A
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
ex.
S204 200CDI A
S203 200CDI A
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
kertokaa millä saan 250 dieselin lämpiään kunnolla sisätiloistaan? Tänään oli 30 astetta pakkasen puolella kun lähdin töihin, niin eipä pahemmin tykänny kuumaa ilmaa tuo puhallin puhaltaa. Eli jotenkin tuntuu tuo lämmitys olevan hemmetin heikko näin pakkasilla.. Pahvin olin jo pistänyt edellispäivänä keulalle. Ainoa ratkasu varmaan säätää tuota keskiräppänää sillain että ei sitä raitista ilmaa pääse sisätiloihin. Puhalsi aamulla pikkasen kylmää 
Pitäisiköhän vielä hakea jostain lämpö/palonkestävää eristelevyä josta muotoilisi kelulan maskille taustalevyn, jotta rupeaisi nätimmin nousemaan nuo koneen lämmöt..

Pitäisiköhän vielä hakea jostain lämpö/palonkestävää eristelevyä josta muotoilisi kelulan maskille taustalevyn, jotta rupeaisi nätimmin nousemaan nuo koneen lämmöt..
220.128 Black Mirror
Taitaa olla tuo 124 kenno hiukan pienitehoinen näille keleille. Kuumempaa termostaattia jos jostain löytyisi, niin paranisi tilanne jonkin verran. Tämä kokemuksesta, kun -30 kelillä tukkii keulan oikein kunnolla, niin 120 vauhdissa saa lämmöt nousemaan lähelle sitä 80 asteen viivasta seuraavaa (olisko sitten 100 se).
Toimiiko muuten kiertovesipumppu? Jos ei, niin sen vaihto kyllä parantaa tilannetta hiukan.
Toimiiko muuten kiertovesipumppu? Jos ei, niin sen vaihto kyllä parantaa tilannetta hiukan.
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 192
- Liittynyt: To 19.01.2006 18:15
- Paikkakunta: Kouvola
Ohitin tänään taloyhtiön tolpasta kellon, kun ei 2 tuntia riitä lämmittämään sprintterin konetta. Saas nähä, tuleeko sanomista... Mul on ollu nyt
jostain kolmesta seitsemään auto roikan perässä ja äsken kävin kokeilemassa, lohko oli varmaankin noin +30-asteinen.
En usko, että se lämpötila tuosta enää yön aikana nousee, joten ei se kannentiiviste siitä näillä keleillä mihinkään hajoa. Enkä jaksa uskoa että noilla lämpötiloilla se vastuskaan ylikuumenee. Jos sisätiloissa ei 1200 wattia ole vielä sulattanut tuulilasia kokonaan, niin ei 500 wattia konehuoneessa mitään saunan lämpötiloja saa kyllä aikaseksi, hyvä jos plussan puolella pitää.
jostain kolmesta seitsemään auto roikan perässä ja äsken kävin kokeilemassa, lohko oli varmaankin noin +30-asteinen.
En usko, että se lämpötila tuosta enää yön aikana nousee, joten ei se kannentiiviste siitä näillä keleillä mihinkään hajoa. Enkä jaksa uskoa että noilla lämpötiloilla se vastuskaan ylikuumenee. Jos sisätiloissa ei 1200 wattia ole vielä sulattanut tuulilasia kokonaan, niin ei 500 wattia konehuoneessa mitään saunan lämpötiloja saa kyllä aikaseksi, hyvä jos plussan puolella pitää.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 192
- Liittynyt: To 19.01.2006 18:15
- Paikkakunta: Kouvola
Nii ja ennenkuin joku itseoppinut menee sorkkimaan sitä kelloa, niin haluan muistuttaa että sen muovikopan irrottamisen jälkeen löytyy suojaamattomia jännitteisiä osia, joista saa sähkön pois vain syöttävästä päästä.
Sähkö on sinistä ja se sattuu.
Nii ja se voi oikeesti olla hengelle hupaa jos koskee jännitteisiin osiin paljain käsin, etenkin ulkona!
Vikavirtakytkintä syöttävältä puolelta ei saisi löytyä, joten sekään ei suojaa!
Sähkö on sinistä ja se sattuu.
Nii ja se voi oikeesti olla hengelle hupaa jos koskee jännitteisiin osiin paljain käsin, etenkin ulkona!
Vikavirtakytkintä syöttävältä puolelta ei saisi löytyä, joten sekään ei suojaa!
Ei toi mun toinen CDI Sprintteri kanssa lähde alle -10 asteen käyntiin ilman lohkista, mutta siitä onkin 3 hehkua palanut... On hehkut sen verran tiukassa, et pitää odottaa kevääseen.ribaabbariba kirjoitti:Ohitin tänään taloyhtiön tolpasta kellon, kun ei 2 tuntia riitä lämmittämään sprintterin konetta.
Olen kuullut väitteen, että tuollainen jatkuva lohkolämmittimen käyttö (siis ilman kelloa) jotenkin "vanhentaisi" jäähdytinnestettä. Aika varauksella suhtaudun väitteeseen, mutta kannattanee silti mittailla vähän useammin pakkaskestävyyksiä, jos jatkuvasti pitää esim. työpäivän ajan autoa ajastamattomassa tolpassa. On kuitenkin sen verran helppo mitata. Eikä ole kivaa, jos pääsee vetämään pakkasnesteet hyhmään.
W123 280TE -79
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Mitä hemmettiä se sisälämppäri vaikuttaa tässä tapauksessa, kun ongelma on ajettaessa. Vetelen pitkää roikkaa perässä vai? Inverteri väliin vai?skibe kirjoitti:Käy Kryptonite ostamassa sisätila lämmitin.. Itselläni on ajastimella. Hyvinkin käytännöllinen laite.
Kyllä minä tuolla webastolla saan sen tarpeeksi lämpöiseksi, mutta kun jäähtyy sitten ajossa..
220.128 Black Mirror
No voi v**tu ku ymmärsin et auto on jääkalikka sisältä.Kryptonite kirjoitti:Mitä hemmettiä se sisälämppäri vaikuttaa tässä tapauksessa, kun ongelma on ajettaessa. Vetelen pitkää roikkaa perässä vai? Inverteri väliin vai?skibe kirjoitti:Käy Kryptonite ostamassa sisätila lämmitin.. Itselläni on ajastimella. Hyvinkin käytännöllinen laite.
Kyllä minä tuolla webastolla saan sen tarpeeksi lämpöiseksi, mutta kun jäähtyy sitten ajossa..
Ei mittää!!!
X204 220CDI
ex.
S204 200CDI A
S203 200CDI A
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
ex.
S204 200CDI A
S203 200CDI A
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
En minä sitä uskalla käydessä pitää päällä. En tiedä miten se vaikuttaisi tuohon jäähdytysnesteen kiertoon, kun sen pistää päälle.. Olen miettinyt kyllä jos vaihtaisi tuon termostaatin kokeeksi..Raine kirjoitti:Miten Webasto on kytketty? Pystyykö sitä pitämään päällä moottorin käydessä? Sillähän sitä lämpöä saisi lisää.Kryptonite kirjoitti:Kyllä minä tuolla webastolla saan sen tarpeeksi lämpöiseksi, mutta kun jäähtyy sitten ajossa..
Viimeksi muokannut Kryptonite, To 08.02.2007 20:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
220.128 Black Mirror
Meilläkin töissä tolpissa jatkuva virta ja satoja autoja piuhan nokassa. Empä ole kuullut että kellään vastus sen takia hajonnut. Eikä se hajoa siihenkään että kun ajetaan tolpalle ja nesteet on 90 asteessa kun lämmitin lyödään päälle.
Ei paljon tuossa konkurssissa tunnu kun tehtaalla pahtaa mm 2kpl valokaariuuneja 100MW teholla.
Ei paljon tuossa konkurssissa tunnu kun tehtaalla pahtaa mm 2kpl valokaariuuneja 100MW teholla.

- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Eikös se webasto kärsi olla päällä ajaessakin?Kryptonite kirjoitti:En minä sitä uskalla käydessä pitää päällä. En tiedä miten se vaikuttaisi tuohon jäähdytysnesteen kiertoon, kun sen pistää päälle.. Olen miettinyt kyllä jos vaihtaisi tuon termostaatin kokeeksi..Raine kirjoitti:Miten Webasto on kytketty? Pystyykö sitä pitämään päällä moottorin käydessä? Sillähän sitä lämpöä saisi lisää.Kryptonite kirjoitti:Kyllä minä tuolla webastolla saan sen tarpeeksi lämpöiseksi, mutta kun jäähtyy sitten ajossa..
Näin minä ole asian käsittänyt kun onhan näissä uudemmissäkin MB:ssä webasto kaverina lämmittämässä konetta normaaliin käyttölämpötilaan ja vielä laturi ja erillinen sähkövastus.
Kai ne on tehtaalla kierron suunnitellut silleen että se kiertää samaan suuntaan kaikesta huolimatta vaikka olis webasto ja kone käymässä.
No tämä ei varmaan päde tähän asiaan mutta ex w123:ssa D:ssä otin kokonaan pois tuulettimen siivikon talveksi (ei viskoo). Ja vielä pahvi keulaan.
Rupesi kyllä sen jälkeen tarkenemaan hyvin!
Paremmin kun tuossa bensa kuopessa.
Kesällä piti kyllä tarkkailla lämpömittaria jos pyöri pitkään paikallaa ettei lämpö pääse karkaamaan kovin ylös.
Muuten ei ollut mitään ongelmaa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Manu300cea24 kirjoitti:
Eikös se webasto kärsi olla päällä ajaessakin?
Näin minä ole asian käsittänyt kun onhan näissä uudemmissäkin MB:ssä webasto kaverina lämmittämässä konetta normaaliin käyttölämpötilaan ja vielä laturi ja erillinen sähkövastus.
Kai ne on tehtaalla kierron suunnitellut silleen että se kiertää samaan suuntaan kaikesta huolimatta vaikka olis webasto ja kone käymässä.
Ei ole mitään käsitystä asiasta. Tuokin webasto on jälkiasennettu..
Eberi on ainakin sellanen että ei sitä oikeen voi ajaessa pitää päällä, koska
se tykkää sammua jos on ylämäkeä taikka alamäkeä. Vaatii todella suoran alusta käydäkseen.. Ainakin intissä vaunua sai siirtää koko ajan että löysi tarpeeksi suoran alustan mettästä, että eberi pysyi käynnissä..
220.128 Black Mirror
Ihan huoletta voi pitää päälläKryptonite kirjoitti:Manu300cea24 kirjoitti:
Eikös se webasto kärsi olla päällä ajaessakin?
Näin minä ole asian käsittänyt kun onhan näissä uudemmissäkin MB:ssä webasto kaverina lämmittämässä konetta normaaliin käyttölämpötilaan ja vielä laturi ja erillinen sähkövastus.
Kai ne on tehtaalla kierron suunnitellut silleen että se kiertää samaan suuntaan kaikesta huolimatta vaikka olis webasto ja kone käymässä.
Ei ole mitään käsitystä asiasta. Tuokin webasto on jälkiasennettu..
Eberi on ainakin sellanen että ei sitä oikeen voi ajaessa pitää päällä, koska
se tykkää sammua jos on ylämäkeä taikka alamäkeä. Vaatii todella suoran alusta käydäkseen.. Ainakin intissä vaunua sai siirtää koko ajan että löysi tarpeeksi suoran alustan mettästä, että eberi pysyi käynnissä..

230 C 1978
Katsohan nyt vielä et koneessa on riittävästi pakkasnestettä. sitä jos puuttuu puolisenkin litraa niin ajossa et huomaa mitään mutta lämppäri ei puhalla kovinkaan kuumaaKryptonite kirjoitti:kertokaa millä saan 250 dieselin lämpiään kunnolla sisätiloistaan? Tänään oli 30 astetta pakkasen puolella kun lähdin töihin, niin eipä pahemmin tykänny kuumaa ilmaa tuo puhallin puhaltaa. Eli jotenkin tuntuu tuo lämmitys olevan hemmetin heikko näin pakkasilla.. Pahvin olin jo pistänyt edellispäivänä keulalle. Ainoa ratkasu varmaan säätää tuota keskiräppänää sillain että ei sitä raitista ilmaa pääse sisätiloihin. Puhalsi aamulla pikkasen kylmää
Pitäisiköhän vielä hakea jostain lämpö/palonkestävää eristelevyä josta muotoilisi kelulan maskille taustalevyn, jotta rupeaisi nätimmin nousemaan nuo koneen lämmöt..
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki