Tuossa maantiellä ajellessani aloin miettiä, että pitäisiköhän lootassa olla jonkinnäköinen lukko nelosella, kun nyt se näyttäisi toimivan seuraavalla tavalla: jos vauhtia on esim. 100kph ja kierroksia koneessa nelosella noin 2700rpm, ja polkaisen kaasun pohjaan (ei kick-down ja valitsin E-asennossa), kiekat nousee noin 2900rpm asti. Vastaavasti sitten jos päästän täysin moottorijarrutukselle, putoavat kierrokset tuonne 2500rpm paikkeille. Eli näyttäisi tavallaan luistavan koko ajan vähän. En kyllä oikein ymmärrä, miksi laatikossa moinen olisi featurena, sehän lisää kulutusta ja kai laatikonkin kulumista

Onko tuossa laatikossani siis jotain vikaa, kuuluisiko sen lukita nelonen noin suurissa nopeuksissa kiinteäksi? Muuten laatikko toimii paremmin kuin hyvin. Ja kulutuslukemat kuitenkin on aika lähellä tehtaan speksejä.
Niin ja kyse on siis tästä '93 280E 24V:stä (kone M104), laatikko on ilmeisesti malliltaan 722.433.