kuuluuko tämän anturin (joka sijaitsee rek.kilven takana) päässä/päällä olla semmoinen muovinen "spärdäri" joka pitää jotenkin tuulen vaikutuksen pois mittauksista.
muistaakseni siinä kuuluisi olla jokin suoja.. olen vain huomannut, että lämpötilamittari näyttää huijaavan muutaman asteen. n.1-2 astetta. ja luultavasti lämpöisempään suuntaan. (näyttää lämpimämpää, kuin on.) tosin kyllä en ole ihan varma.
nyt siinä anturin päässä on n.1-1,5cm metallipintaa esillä..?? kuuluuko olla?
Jos en väärin muista, ei minulla tainnut olla siinä mitään edessä. Suojaahan se kilpi jonkun verran tuulelta. Tosin minun liikkumiseni sallii 1-2 asteen toleranssin lämpötiloissa . Pitää tsekata EPC:stä illalla jos muistan.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Voi kuulostaa typerältä kysymykseltä mutta kuinka tuuli vaikuttaa lämpötila anturiin? Kaikenlaiset suojaukset taitaa olla kuitenkin vaan ettei tuu kuraa anturin pintaan. Tuuli vaikuttaa ihmisen iholla mutta ei kai se anturissa vaikuta, vai kuinka? Tuli vaan mieleen....
Kettunet kirjoitti:Voi kuulostaa typerältä kysymykseltä mutta kuinka tuuli vaikuttaa lämpötila anturiin? Kaikenlaiset suojaukset taitaa olla kuitenkin vaan ettei tuu kuraa anturin pintaan. Tuuli vaikuttaa ihmisen iholla mutta ei kai se anturissa vaikuta, vai kuinka? Tuli vaan mieleen....
OT:ksi menee, enkä ole fysiikan asiantuntija, mutta kyllä kai se anturiinkin vähän vaikuttaa, koska kyllähän siitäkin lämpö siirtyy tehokkaammin pois jos ympärillä oleva aine on liikkeessä ja sitä ainetta tulee aina uutta. Toisaaltahan tämä ei vaikuta mitaustulokseen kuin ennemminkin tarkentavasti. Koko ajan tuleva uusi mitattava tavara pitää anturin lämpötilan lähempänä mitattavan ympäristön lämpötilaa. Ihmisen iholta tuuli lisää tietenkin myös haihtumista, joka kuluttaa lämpöenergiaa veden muuttuessa nesteestä kaasuksi eli se ihan oikeasti laskeekin sitä ihon pintalämpötilaa.
dansku kirjoitti:kuuluuko tämän anturin (joka sijaitsee rek.kilven takana) päässä/päällä olla semmoinen muovinen "spärdäri" joka pitää jotenkin tuulen vaikutuksen pois mittauksista.
muistaakseni siinä kuuluisi olla jokin suoja.. olen vain huomannut, että lämpötilamittari näyttää huijaavan muutaman asteen. n.1-2 astetta. ja luultavasti lämpöisempään suuntaan. (näyttää lämpimämpää, kuin on.) tosin kyllä en ole ihan varma. :roll:
nyt siinä anturin päässä on n.1-1,5cm metallipintaa esillä..?? kuuluuko olla?
Kyllä se anturi siellä "paljaaltaan" taitaa olla.Ainaski omassa kulkimessa näin on.
Ei siinä mitään suojaa ole päällä. Yhdellä ruuvilla vaan kiinni siinä kilven takana vasemmassa alareunassa. Muutama viikko sitten oli omasta etupuskuri irti niin on hyvin muistissa.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)