Tiedän joo että tästäkin aiheesta on kirjotettu se miljoona kertaa, mutta kirjotanpa silti lisää.. Auto vaeltaa jonkin verran ja pitäisi uusia takapäähän puslia ni mitkä puslat vaikuttaa eniten tuohon vaeltamiseen??.. tottakai kannattaisi vaihtaa kaikki samalla kertaa, mutta nyt tartteisi tietää ne eniten "vaeltamista" aiheuttavat nivelet!! tai onko jotain muita vaihtoehtoja mitkä aiheuttaisi tuota edellämainittua.. tyhjällä tankilla tuntee selkeämmin vaeltelun.. Eli nuo pitäisi uusia ja tartteisin osan tilaamisia varten oikean "nimikkeen"!! Kiitoksia jo etukäteen!!
Viimeksi muokannut Pete190D, Ma 15.01.2007 19:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulle vaihdettiin nuo alatukivarren etummaiset kumit,mutta ei oireena niinkään ollut vaeltelu,muuten vaan surkea ajotuntuma ja epämääräisyys.Maineikas Vänttinen(korjaamo T:re) sanoi ettei takimmaiset puslat mene koskaan rikki.(?).Ehkä niitä silti on tarpeen vaihtaa,en tiedä.Tuosta lauselmasta voisi kyllä päätellä että niihin ei tarvinne kajota ollenkaan.
Kyllä asiantunteva korjaamo löytänee hyvinkin niistä tukivarsista(tai puslista) sen vaihtoon menevän.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Mitäs autoosi siis vaihdettiin?Omaani ei ole vaihdettu vuoden sisällä mitään tankoja,vain iskareita,jousia ja ne etummaiset puslat,mutta jossain vaiheessa alkanut puoltamaan ojan puolelle.Olisikohan syytä säädättää varmuuden vuoksi?
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Omaan w201 säädettin 4-pyöräsuuntauksessa muutama viikko sitten, sillä alustaa madallettiin hieman lisää alkuperäisestä sportline alustasta. Mataluudesta johtuen camber/caster, jompikumpi siis, oli asentajan mukaan säädetty "loppuun" ja johtuu nimenomaan alustan madalluksesta.. Auraus toki säätyi kohdilleen, mutta muut jäi hieman ihanteesta. Välyksiä ei etupäässä havaittu.
Nyt harmittaa että auto vetää vasemmalle, tosin vähän, mutta kuitenkin! Renkaat eivät ole uudet joten ajattelin etä voihan sekin vähän haitata? En viitsis maksaa 60€ toisen kerran kun juuri säädetty.. Onko muilla enempi madalletuilla vastaavia säätöongelmia?
Ei se puolla mihinkään. Menee suoraan kuin juna vaikka irroittaa ratista. Se on totta että kehoittivat menemään kesärenkaat alle laitettua nelipyöräsuuntaukseen. Nyt ovat n. samoissa arvoissa mitä vanhat tangot oli.
nyt tuli katteltua tarkemmin takapäätä kun pääsi montulle ja syykin löytyi ja lisäsin kuvan osasta mistä tartteisin "virallisen" nimen, jotta saan tilattua osan!
tuo että ratti on vinossa johtuu siitä, että takapään auraus/kulkukulma on säätämättä. Eli autosi kulkee kuin ajokoira perä hieman sivussa ja joudut korjaamaan kulkukulmaa kääntämällä rattia vasten takapään kulkukulmaa, vaikkakin auto menee suoraan ja ei vetele, mutta ratti on kokoajan hieman sivussa. Voi olla myös mahdollista että takapää on säädetty kuluneilla osilla ja nyt kun osat on uusittu kulkukulma heittää.
Miksi aurauskulmat kannattaa säätää kesärenkailla eikä talvirenkailla? Molemmissa sama halkaisija mutta kesärenkaat 5mm ulompana(talvi ET40, kesä ET35). Jos säädättää nyt talvirenkailla niin syökö sitten kesäkumit piloille?