300 turbodiesel äänet
300 turbodiesel äänet
OM606 vuodelta -97 pitää tällaista kalkatusta:
http://www.yourfilehost.com/media.php?c ... VOC004.WAV
Saako tuosta selvää onko nostajat vai suuttimet vialla vai jotain muuta?
Nakutus kuuluu selvimmin tyhjäkäynnillä ja n. 1000 rpm ja katoaa sitten kun kierrokset nousee n. 1400 rpm yli. Tuossa filessä kierrokset käy n. 1500 rpm, moottori on lämmin. Ääni kuuluu sekä lämpimänä että kylmänä.
http://www.yourfilehost.com/media.php?c ... VOC004.WAV
Saako tuosta selvää onko nostajat vai suuttimet vialla vai jotain muuta?
Nakutus kuuluu selvimmin tyhjäkäynnillä ja n. 1000 rpm ja katoaa sitten kun kierrokset nousee n. 1400 rpm yli. Tuossa filessä kierrokset käy n. 1500 rpm, moottori on lämmin. Ääni kuuluu sekä lämpimänä että kylmänä.
Eli kannen irrotus olisi edessäkääkkänä kirjoitti:kannentiivisteen vaihto. ongelmana on että venttiilit painuvat seeteihin liian syvälle. minulla oli jopa kolmesta taipunut varsi kertyneen karstan vuoksi.Tyyppivika kertyvän karstan vuoksi.

Mihin kohti karsta kerääntyy että aiheuttaa venttiilien painumisen syvemmälle seeteihin, ja miten se oikeastaan aiheuttaa tuon äänen? Äkkipäätä luulisi karstan kerääntyvän venttiililautaseen niin että ne ei painu enää kunnolla kiinni ja alkaisi vuotaa?
Milläs kilometrimäärillä tällaista oiretta "pitäisi" syntyä, vai riippuuko täysin ajon laadusta?
Saiskohan niitä karstoja poistettua vähän kovemmalla ajolla tai jollain ihmeaineella

Ei hemmetti älä vaan kantta irrota tuon takia, eikös tuo nyt ole ihan ilmiselvä suutinääni... Esim. roska jossain suuttimessa tjsp. Vois ekana jossain dieselikorjaamossa nostaa ja putsauttaa suuttimet? Itsellä nimittäin piti samanlaista ääntä suuttimien tiivisteiden vaihdon jälkeen jonkin aikaa, kun oli jotain skeidaa suuttimessa...
Kyllä kai se suuttimista kuuluu... Mullakin vähän raksuttaa mutta eipä tuo ole vielä haitannu kun muuten toimii aivan hyvin eikä savuta ja kulutuskin on aisoissa... Siitä kartsasta että eikö se kerry lähinnä siihen venttiililautasen päälle eikä siihen seetiin...?
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Itsellä pitää tuo samanikäinen vitoskone aikalailla samanlaista ääntä kylmänä, mutta siihen auttaa kun meisselillä hiukan kampeaa hihnankiristimen iskarin yläpäätä kiristimen ja kannen välistä. Ilmeisesti se kuminen pusla alkaa itsellä olemaan väljä.
toyota
exät:
C 220T CDI Avantgarde -01
C 250 TDT Elegance -97
250 TD -92
190 E -92
exät:
C 220T CDI Avantgarde -01
C 250 TDT Elegance -97
250 TD -92
190 E -92
Iskari vaihtoon. Samalla tarkastat, että laturin vapaakytkiin on ehjä, muuten iskari ei kauaa kestä.humina kirjoitti:Itsellä pitää tuo samanikäinen vitoskone aikalailla samanlaista ääntä kylmänä, mutta siihen auttaa kun meisselillä hiukan kampeaa hihnankiristimen iskarin yläpäätä kiristimen ja kannen välistä. Ilmeisesti se kuminen pusla alkaa itsellä olemaan väljä.
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Huomasin kyllä justiin tuon vian omassanikin kun aloin ääniä kuuntelemaan. Iskarin yläpään pusla on väljä, laitoin alumiiniteippiä tilapäiskorjauksena väliin niin se hiljeni. Mutta edelleen on tuo toinen kalkatus.humina kirjoitti:Itsellä pitää tuo samanikäinen vitoskone aikalailla samanlaista ääntä kylmänä, mutta siihen auttaa kun meisselillä hiukan kampeaa hihnankiristimen iskarin yläpäätä kiristimen ja kannen välistä. Ilmeisesti se kuminen pusla alkaa itsellä olemaan väljä.
Viskon vaihdoin joku aika sitten kun siinä oli laakeri sökö ja kolisi. Tuntuu mersussa noita kolinoita riittävän...

Laturin vapaakytkin sentään tuntui olevan ehjä.
Yritin paikallistaa ääntä puukeppi korvalla ja kalkatus tuntuisi kuuluvan kun laittaa kepin polttoaineputkeen kiinni. Mutta en saanut paikallistettua yhtä joka pitäisi selvästi kovempaa ääntä kuin muut.masaf1 kirjoitti:Ei hemmetti älä vaan kantta irrota tuon takia, eikös tuo nyt ole ihan ilmiselvä suutinääni... Esim. roska jossain suuttimessa tjsp. Vois ekana jossain dieselikorjaamossa nostaa ja putsauttaa suuttimet? Itsellä nimittäin piti samanlaista ääntä suuttimien tiivisteiden vaihdon jälkeen jonkin aikaa, kun oli jotain skeidaa suuttimessa...
Kannattaiskohan kokeilla jotain Fortea tms. ruiskunpuhdistusainetta ennenkuin käytän jollain pajalla?
Kone kyllä käynnistyy ja käy muutenkin hyvin. Eikös tehotkin jo ole vähissä jos on noin paljon karstaa? Sitä ei tietysti välttämättä huomaa jos ei pääse vertaamaan toiseen samanlaisen.kääkkänä kirjoitti:ei kunnossa oleva pidä.minulla oli varsissa lähes lautasten levyiset karstamöykyt.eihän se pakko ole aukaista ennen kuin alkaa vaivaamaan käyntiin lähtöä.
Taidan ensi tutkia suuttimet ja jos ei niistä vika löydy niin sitten voisi ehkä irrottaa imusarjan ja yrittää kurkkia venttiileitä ennenkuin alan kantta irrottamaan. Kertyykös karsta nimenomaan imuventtiileihin?