Mauri H. kirjoitti:...suorituskyky on riittävä ja kulutus on aika lailla samoissa molemmilla koneilla...
TD tuntuu mielestäni käytännössä hiukan tehokkaammalta. Ilmeisesstikin aika selvästi mukaan tulevan turbon ansiosta. W202:n 250 turbo-diesel on moniventtiilinen, ja siksi hieno kone. 220 CDI:ssä on mainio suorituskyky mutta se tulee niin tasaisena, että se ei saa suupieliä samalla samalla tavoin nousemaan korviin saakka.
Totta on, kuten Mauri H. sanoi, että TD on pomminvarma laitos - kunhan ei kantta varomattomuuttaan halkaise (haku löytää aiheesta paljon juttua). CDI puolestaan on tietokoneajan kone ja siksi sen sekoillessa nousee pala helposti kurkkuun jos laitos alkaa kakistella vaikka ei ole mitään näkyvää vikaa.
Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta samalla kun CDI tuli W202:een, myös automaatti vaihtui elektroniseksi (tämä siis relevanttia jos olet kiinnostunut automaatista). Tämä uusi laatikko on ihan eri maata vanhan kanssa. Uusi automaatti on niin hyvä, että henkilökohtaisesti tuskin viitsisin edes harkita TD-automaattia. Toiminta on hienoa ja viides vaihdekin löytyy.
Summasummarum:
Manuaalivaihteinen TD on mielestäni erittäin järkevä vaihtoehto. Yllätyksiä ei tule ja suorituskyvyssä on menoa ja meininkiä.
CDI on uudemman sukupolven kone ja uutuudessa on aina tiettyä hohtoa.
Jos katsotaan automaattiautoja, CDI uudella automaatilla olisi valintani.

Itse varmaankin ottaisin "tietokoneriskin" ja laittaisin rahani lopulta CDI:hin.
...jos harkitset jo lähtökohtaisesti koneen virittämistä, en voi välttää kysymystä: Miksi et hankkisi 200CDI:tä ja chippaisi sitä? Konehan on ohjelmaa lukuunottamatta kokolailla sama kuin 220. Ja ellet aivan älyttömiä tehoja/ vääntöjä hae, niin uskon 200-voimansiirron kyllä kestävän.
-T