Ajattelin että venttiilinnostaja sanoi sopimuksen irti. Jatkoin matkaani kotia, heti kun kierrokset nousee yli kahdentonnin alkaa valtava kalkatus joka yltyy hetken päästä vinkunaksi. No, hissukseen siis ja käynti on moitteetonta. Kotona venttiilikoppa irti ja yllätyksekseni näin priimakuntoiset nokat, nostajat, ketjun sun muut. ********. Se on alakerrassa

Kone ei huohota pätkääkään mutta kolmosen männän päällä hiukan öljyä. Äänestä tulee lähinnä mieleen kone, josta 1 venttiilin välys on luokkaa usiampi milli. Mutta se vinkuna. Ei huva. Eli siis ääni on tasaista voimakasta naputusta, joka alkaa rauhallisen ajon jälkeen hiukan kahdentonnin yläpuolelta ja voimistuu kierrosten mukaan, saaden mukaansa lopulta epämääräisen vonkunan ja valituksen. Jos käyttää korkeammilla (n.3000rpm) kierroksilla, naputus pysyy hetken jopa tyhjäkäynnillä. Naputus ei ole riippuvainen vedätyksen määrästä, ainoastaan kierroksista.
Joten, ajattelin että kun tuolla paikallisessa arvauskeskusessa(Oys ensiapu) on kuitenkin niin pitkät jonot niin josko täältä saisi arvailuja ja veikkauksia hiukan nopeammin?
ELI: Mäntä, männäntappi, runkolaakeri vai kiertokangen alapään laakeri?


Ja vielä tarkennusta sen verran että kone käy muuten mainiosti, ei haise, ei tosiaan huohota laisinkaan, puristuspaineet kunnossa.