Ei oikein toi lämmityslaite pellitä ,puhaltaa mitä sattuu ja nyt etenkin
kylmää ,vaatii pari nyrkin iskua niin voi saada puhalt. lämmintä,
mistäköhän kohtaa piirilevyä yleensä juotokset hapertuvat ?
Viimeksi muokannut Hece45, To 16.11.2006 16:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oletko tarkistanut magneettiventtiilin (jotkut kutsuvat närhen muniksi) toiminnan. Löytyy akun luota. Itselläni oli hapettunut ja sen takia puhalsi lämmintä vasta kun nosti kierroksia reippaasti.
Viimeksi muokannut simo, Ti 14.11.2006 15:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hece45 kirjoitti:Ei oikein toi lämmityslaite pellitä ,puhaltaa mitä sattuu ja nyt etenkin
kylmää ,vaatii pari nyrkin iskua niin voi saada puhalt. lämmintä,
mistäköhän kohtaa piirilevyä yleensä juotokset hapertuvat ?[ [url=http://img98.imageshack.us/img98/8927/kuva003av3.th.jpg] ][/URL]
Juotoksista..
Jos olet varma että vika löytyy tuosta piirilevystä, niin käy kaikki juotokset läpi juottimella. Tarkista että kaikki piirilevyn sillat ovat ehjiä. (ne kupari sillat).
Jos jokin silta on poikki niin tee uusi silta hyppylangalla vaikka. Tosiaan jos saa lämmintä aikaan tömäyttämällä, niin kyseessä on kontaktihäiriö ja on helppo korjata.. Yleismittarilla kannattaa käydä läpi.
simo kirjoitti:Oletko tarkistanut magneettiventtiilin (jotkut kutsuvat närhen muniksi) toiminnan. Löytyy akun luota. Itselläni oli hapettunut ja sen takia puhalsi lämmintä vasta kun nosti kierroksia reippaasti.
On tullu nekin pari kertaa tarkistettua, mutta näytti ihan hyviltä.
Hece45 kirjoitti:Ei oikein toi lämmityslaite pellitä ,puhaltaa mitä sattuu ja nyt etenkin
kylmää ,vaatii pari nyrkin iskua niin voi saada puhalt. lämmintä,
mistäköhän kohtaa piirilevyä yleensä juotokset hapertuvat ?[ [url=http://img98.imageshack.us/img98/8927/kuva003av3.th.jpg] ][/URL]
Juotoksista..
Jos olet varma että vika löytyy tuosta piirilevystä, niin käy kaikki juotokset läpi juottimella. Tarkista että kaikki piirilevyn sillat ovat ehjiä. (ne kupari sillat).
Jos jokin silta on poikki niin tee uusi silta hyppylangalla vaikka. Tosiaan jos saa lämmintä aikaan tömäyttämällä, niin kyseessä on kontaktihäiriö ja on helppo korjata.. Yleismittarilla kannattaa käydä läpi.
En ole ihan varma et vika ois tuossa , mut on ollu niin paljon puhetta noist
juotoksist et ne hapertuvat ,tuli vaan ensin mieleen toi.
Jos vika piilee magneettiventtiilissä, niin täältä löytyy ylimääräinen kappale. Hinta 50e. Toimivuudesta ei ole tietoa (ollut irti 1-1½kk), mutta jos ei pelaa; rahat takaisin. Toimituskulut kuitenkin kokeilijan maksettavaksi.
Oletko muuten tarkistanut että sähköinen kiertovesipumppu pelaa? Se imee lämmityslaitteen kennolta jäähdytysnestettä jotta siellä kulkisi paremmin kuuma neste.
W220 500 -01
CLK 320 -00
SL500 -92 kesälelu
Ex 300ce24 -92
ex 260E -91
miksu.s kirjoitti:Oletko muuten tarkistanut että sähköinen kiertovesipumppu pelaa? Se imee lämmityslaitteen kennolta jäähdytysnestettä jotta siellä kulkisi paremmin kuuma neste.
Sen verran tos pimees vesisatees tutkin niin eihän se pumppu pyöri ku ei
tuu virtaa johtoihin sulakkeet näytti ehjiltä, oon joskus sen pumpun
purkan ku oli jukelis mut sain sen kumminkin toimii ,voisko olla se
pumppu polttan sen piirilevyn ,täytyy tutkia kun saa auton mahtumaan
talliin.
Niisä piirilevyissä on senverran eroo, et toisissa ei ole ohjausta sille kiertovesipumpulle. Itse huomasin oireen kun riisselöittin 200B:tä ja johon lisäsin kiertovesipumpun johdotuksineen säätöpaneelille asti, mutta pumppu ei pelannukkaan vaikka oli pinni johdolle. Elinten luovuttajasta paneeli kiinni, niin rupes puhaltaan.siellä on ilmeisesti joku piiri jätetty pois. Koittamalla toista piiriä saa sellville pelaako, vai onko närhenmunat hajalla.
Sekoitetaan nyt vielä hiukan pakkaa.. Voisiko vika olla siinä et anturit saa väärää tietoa auton sisäilmasta?
Eli jos laittaa kojelaudan keskellä olevat puhaltimet puhaltamaan katossa olevaa anturin reikää kohti niin rupeeko sit puhaltelemaan oikein?
(Vanhemmissa 124 yksilöissä puuttuu "imuri" joka imee antureille oikean ilman lämpötilatiedon)
Korjatkaa jos kirjoittelen läpiä päähäni
[Ju55i V.] kirjoitti:Sekoitetaan nyt vielä hiukan pakkaa.. Voisiko vika olla siinä et anturit saa väärää tietoa auton sisäilmasta?
Eli jos laittaa kojelaudan keskellä olevat puhaltimet puhaltamaan katossa olevaa anturin reikää kohti niin rupeeko sit puhaltelemaan oikein?
(Vanhemmissa 124 yksilöissä puuttuu "imuri" joka imee antureille oikean ilman lämpötilatiedon)
Korjatkaa jos kirjoittelen läpiä päähäni
Ennen on kyllä lähtenyt kiertovesipumppu pyörimään kun on kääntänyt
lämmönsäätimistä mut ei enää, pumpulle ei siis tuu virtaa,olettaisin
vian olevan lämmönsäätöyksikössä. Eiköhän ne piuhat siit pumpusta
mee juuri siihen lämmönsäätöyksikköön,näin luulisin!
Kerrankin voi antaa jotakin tietoa takaisin tälle palstalle. Mullakin pari talvea sitten läppäri oli sekaisin, puhalteli pääasiassa vain kuumaa.
Siinä peilin yläpuolella on ilman haistelija-anturi, jonka otin auki. Aivan pölyn peitossa. Keyvesti pölyt rättiin, pakka takas kasaan ja kaikki toimi kuten uutena.
mahannus kirjoitti:multa löytys koko lämmönsäätöpaneeli jos jotain kiinnostaa 45e
Mulla samaa ongelmaa kans. Toimii välillä aivan oikein, sitte kylmenee hetkessä.
Pumppu pelaa oikein, mutta "närhenmunat" ei avaa vesireittejä, avasin paketin, säädöt liikkuu moitteetta, mutta liittimeen ei tule jännitettä.
Putsasin tunnistimen katosta.
Jäljelle jää varmaan piirilevy, se todennäköisesti ohjaa venttiilejä.
mahannus kirjoitti:multa löytys koko lämmönsäätöpaneeli jos jotain kiinnostaa 45e
Mulla samaa ongelmaa kans. Toimii välillä aivan oikein, sitte kylmenee hetkessä.
Pumppu pelaa oikein, mutta "närhenmunat" ei avaa vesireittejä, avasin paketin, säädöt liikkuu moitteetta, mutta liittimeen ei tule jännitettä.
Putsasin tunnistimen katosta.
Jäljelle jää varmaan piirilevy, se todennäköisesti ohjaa venttiilejä.
Voisin ostaa paneelin jos sellianen vielä löytyy.
Joo ainakin minulla korjaantui vika kun vaihdoin kyseisen piirilevyn,
on taas kiva ajella kun lämmitys pelaa.
J-PK kirjoitti:Hei, mites sen katossa olevan tunnistimen saa esiin rikkomatta kaikkia muoveja? Eli kuis toi tsydeemi purkautuu?
Sieltä tulee alas koko lamppukombinaatio kerralla. Laita sormet kuskin puolen päätyyn ja työnnä voimakkaasti oikealle ja alaspäin. Saatat tarvita mahd. jotain leveää lastaa avuksi. Siinä kuskin puolen päädyssä on muovihampaat ja vastakkasessa päässä metallijousi jotka pitävät kombinaatin verhoilulevyssä. Kun se on irti, irroita tarvittavat piuhat. Varo tunnistimen irroituksessa, on aika herkkä peli.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Joo elikkäs mullahan on siis semmonen vika kans et tulee kylmää tai kuumaa.
olen vaihtanut 3 eri lämmönsäätöpaneelit ja yhdet mangneetti venttiilit et voisko vika olla sit tossa kiertovesi pumpussa...?
AMG_500_E kirjoitti:Joo elikkäs mullahan on siis semmonen vika kans et tulee kylmää tai kuumaa.
olen vaihtanut 3 eri lämmönsäätöpaneelit ja yhdet mangneetti venttiilit et voisko vika olla sit tossa kiertovesi pumpussa...?
Tuleeko kylmää yleensä pienillä kierroksilla ja kuumaa vasta sitten, kun antaa hanaa kunnolla?
Silloin kuulostaisi, että kiertovesipumppu ei ole mukana..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
Onko noissa automaatti-ilmastoinnilla varustetuissa samantyylinen tuo piirikortti ja niissä ollut vikaa jollain ?
vai onko tuo kuvan piirikortti just tuommosesta automaatti-ilmastoinnista
[Mieluummin sitä sähköjä korjaisi kuin niitä jonkun munia]
Eli juu semmonen, että joskus puhaltaa kylmää, ja kun pari kertaa veti lämmönsäätimen laidasta laitaan niin alkoi tulla taas lämmintä. On se muutenkin vähän semmonen, no, epämääräinen ollut välillä.
Viimeksi muokannut veskola, To 19.04.2007 18:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
veskola kirjoitti:
Eli juu semmonen, että joskus puhaltaa kylmää, ja kun pari kertaa veti lämmönsäätimen laidasta laitaan niin alkoi tulla taas lämmintä. On se muutenkin vähän semmonen, no, epämääräinen ollut välillä.
tän perusteella sanoisin että joudut munat tarkastaa, ne takeltelee siellä akun eessä
veskola kirjoitti:Onko noissa automaatti-ilmastoinnilla varustetuissa samantyylinen tuo piirikortti ja niissä ollut vikaa jollain ?
vai onko tuo kuvan piirikortti just tuommosesta automaatti-ilmastoinnista
[Mieluummin sitä sähköjä korjaisi kuin niitä jonkun munia]
Eli juu semmonen, että joskus puhaltaa kylmää, ja kun pari kertaa veti lämmönsäätimen laidasta laitaan niin alkoi tulla taas lämmintä. On se muutenkin vähän semmonen, no, epämääräinen ollut välillä.
Itsellä automaatti-ilmastoinnin kanssa oli seuraava oire: puhalsi jatkuvasti kylmää. Kierroksia antaessa päästi lämmintä kapiiniin. Närhenmunan avasin ja putsasin ja rupes taas rokkaan.. Oli se venttiili jumissa. Letkuja pitkin itse rupesin vikalistaa purkamaan. Kokeilin käsin että missä kohtaa on letku vielä lämmin ja missä kylmä. Närhemuna oli itsella vian kohteena.