w124 Lämmönsäätö ongelmat

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Hece45
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ma 10.10.2005 14:30
Paikkakunta: Kotka

w124 Lämmönsäätö ongelmat

Viesti Kirjoittaja Hece45 »

Ei oikein toi lämmityslaite pellitä ,puhaltaa mitä sattuu ja nyt etenkin
kylmää ,vaatii pari nyrkin iskua niin voi saada puhalt. lämmintä,
mistäköhän kohtaa piirilevyä yleensä juotokset hapertuvat ?Kuva
Viimeksi muokannut Hece45, To 16.11.2006 16:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
simo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Ke 14.01.2004 12:19
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja simo »

Oletko tarkistanut magneettiventtiilin (jotkut kutsuvat närhen muniksi) toiminnan. Löytyy akun luota. Itselläni oli hapettunut ja sen takia puhalsi lämmintä vasta kun nosti kierroksia reippaasti.
Viimeksi muokannut simo, Ti 14.11.2006 15:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 250D automat -90
Sprinter 313CDI -05, 211CDI -00, 508 -84
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: w124 Lämmönsäätö piirilevy

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Hece45 kirjoitti:Ei oikein toi lämmityslaite pellitä ,puhaltaa mitä sattuu ja nyt etenkin
kylmää ,vaatii pari nyrkin iskua niin voi saada puhalt. lämmintä,
mistäköhän kohtaa piirilevyä yleensä juotokset hapertuvat ?[ [url=http://img98.imageshack.us/img98/8927/kuva003av3.th.jpg] ][/URL]
Juotoksista..

Jos olet varma että vika löytyy tuosta piirilevystä, niin käy kaikki juotokset läpi juottimella. Tarkista että kaikki piirilevyn sillat ovat ehjiä. (ne kupari sillat).
Jos jokin silta on poikki niin tee uusi silta hyppylangalla vaikka. Tosiaan jos saa lämmintä aikaan tömäyttämällä, niin kyseessä on kontaktihäiriö ja on helppo korjata.. Yleismittarilla kannattaa käydä läpi.
220.128 Black Mirror
Avatar
Hece45
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ma 10.10.2005 14:30
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Hece45 »

simo kirjoitti:Oletko tarkistanut magneettiventtiilin (jotkut kutsuvat närhen muniksi) toiminnan. Löytyy akun luota. Itselläni oli hapettunut ja sen takia puhalsi lämmintä vasta kun nosti kierroksia reippaasti.
On tullu nekin pari kertaa tarkistettua, mutta näytti ihan hyviltä.
Avatar
Hece45
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ma 10.10.2005 14:30
Paikkakunta: Kotka

Re: w124 Lämmönsäätö piirilevy

Viesti Kirjoittaja Hece45 »

Kryptonite kirjoitti:
Hece45 kirjoitti:Ei oikein toi lämmityslaite pellitä ,puhaltaa mitä sattuu ja nyt etenkin
kylmää ,vaatii pari nyrkin iskua niin voi saada puhalt. lämmintä,
mistäköhän kohtaa piirilevyä yleensä juotokset hapertuvat ?[ [url=http://img98.imageshack.us/img98/8927/kuva003av3.th.jpg] ][/URL]
Juotoksista..

Jos olet varma että vika löytyy tuosta piirilevystä, niin käy kaikki juotokset läpi juottimella. Tarkista että kaikki piirilevyn sillat ovat ehjiä. (ne kupari sillat).
Jos jokin silta on poikki niin tee uusi silta hyppylangalla vaikka. Tosiaan jos saa lämmintä aikaan tömäyttämällä, niin kyseessä on kontaktihäiriö ja on helppo korjata.. Yleismittarilla kannattaa käydä läpi.
En ole ihan varma et vika ois tuossa , mut on ollu niin paljon puhetta noist
juotoksist et ne hapertuvat ,tuli vaan ensin mieleen toi.
Avatar
hanomag
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ma 15.05.2006 18:06
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja hanomag »

Jos vika piilee magneettiventtiilissä, niin täältä löytyy ylimääräinen kappale. Hinta 50e. Toimivuudesta ei ole tietoa (ollut irti 1-1½kk), mutta jos ei pelaa; rahat takaisin. Toimituskulut kuitenkin kokeilijan maksettavaksi. :wink:
mahannus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Pe 14.11.2003 14:06

Viesti Kirjoittaja mahannus »

multa löytys koko lämmönsäätöpaneeli jos jotain kiinnostaa 45e
Avatar
miksu.s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: La 03.07.2004 21:47
Paikkakunta: kouvola

Viesti Kirjoittaja miksu.s »

Oletko muuten tarkistanut että sähköinen kiertovesipumppu pelaa? Se imee lämmityslaitteen kennolta jäähdytysnestettä jotta siellä kulkisi paremmin kuuma neste.
W220 500 -01
CLK 320 -00
SL500 -92 kesälelu
Ex 300ce24 -92
ex 260E -91
Avatar
Hece45
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ma 10.10.2005 14:30
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Hece45 »

miksu.s kirjoitti:Oletko muuten tarkistanut että sähköinen kiertovesipumppu pelaa? Se imee lämmityslaitteen kennolta jäähdytysnestettä jotta siellä kulkisi paremmin kuuma neste.
Sen verran tos pimees vesisatees tutkin niin eihän se pumppu pyöri ku ei
tuu virtaa johtoihin sulakkeet näytti ehjiltä, oon joskus sen pumpun
purkan ku oli jukelis mut sain sen kumminkin toimii ,voisko olla se
pumppu polttan sen piirilevyn ,täytyy tutkia kun saa auton mahtumaan
talliin.
Avatar
Hubimersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 437
Liittynyt: La 01.11.2003 14:53
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Hubimersu »

Niisä piirilevyissä on senverran eroo, et toisissa ei ole ohjausta sille kiertovesipumpulle. Itse huomasin oireen kun riisselöittin 200B:tä ja johon lisäsin kiertovesipumpun johdotuksineen säätöpaneelille asti, mutta pumppu ei pelannukkaan vaikka oli pinni johdolle. Elinten luovuttajasta paneeli kiinni, niin rupes puhaltaan.siellä on ilmeisesti joku piiri jätetty pois. Koittamalla toista piiriä saa sellville pelaako, vai onko närhenmunat hajalla.
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"

EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
Avatar
Ju55i
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 357
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:35
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Ju55i »

Sekoitetaan nyt vielä hiukan pakkaa.. Voisiko vika olla siinä et anturit saa väärää tietoa auton sisäilmasta?
Eli jos laittaa kojelaudan keskellä olevat puhaltimet puhaltamaan katossa olevaa anturin reikää kohti niin rupeeko sit puhaltelemaan oikein?
(Vanhemmissa 124 yksilöissä puuttuu "imuri" joka imee antureille oikean ilman lämpötilatiedon)
Korjatkaa jos kirjoittelen läpiä päähäni :)
Avatar
Hece45
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ma 10.10.2005 14:30
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Hece45 »

[Ju55i V.] kirjoitti:Sekoitetaan nyt vielä hiukan pakkaa.. Voisiko vika olla siinä et anturit saa väärää tietoa auton sisäilmasta?
Eli jos laittaa kojelaudan keskellä olevat puhaltimet puhaltamaan katossa olevaa anturin reikää kohti niin rupeeko sit puhaltelemaan oikein?
(Vanhemmissa 124 yksilöissä puuttuu "imuri" joka imee antureille oikean ilman lämpötilatiedon)
Korjatkaa jos kirjoittelen läpiä päähäni :)
Ennen on kyllä lähtenyt kiertovesipumppu pyörimään kun on kääntänyt
lämmönsäätimistä mut ei enää, pumpulle ei siis tuu virtaa,olettaisin
vian olevan lämmönsäätöyksikössä. Eiköhän ne piuhat siit pumpusta
mee juuri siihen lämmönsäätöyksikköön,näin luulisin!
MSA
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Ma 18.08.2003 18:33
Paikkakunta: Nummi

Viesti Kirjoittaja MSA »

Kerrankin voi antaa jotakin tietoa takaisin tälle palstalle. Mullakin pari talvea sitten läppäri oli sekaisin, puhalteli pääasiassa vain kuumaa.

Siinä peilin yläpuolella on ilman haistelija-anturi, jonka otin auki. Aivan pölyn peitossa. Keyvesti pölyt rättiin, pakka takas kasaan ja kaikki toimi kuten uutena.

MSa
kaiilkka
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: La 02.12.2006 23:56
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

samaa vikaa mun johtotähdessä

Viesti Kirjoittaja kaiilkka »

mahannus kirjoitti:multa löytys koko lämmönsäätöpaneeli jos jotain kiinnostaa 45e
Mulla samaa ongelmaa kans. Toimii välillä aivan oikein, sitte kylmenee hetkessä.
Pumppu pelaa oikein, mutta "närhenmunat" ei avaa vesireittejä, avasin paketin, säädöt liikkuu moitteetta, mutta liittimeen ei tule jännitettä.
Putsasin tunnistimen katosta.
Jäljelle jää varmaan piirilevy, se todennäköisesti ohjaa venttiilejä.

Voisin ostaa paneelin jos sellianen vielä löytyy.
Avatar
Hece45
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ma 10.10.2005 14:30
Paikkakunta: Kotka

Re: samaa vikaa mun johtotähdessä

Viesti Kirjoittaja Hece45 »

kaiilkka kirjoitti:
mahannus kirjoitti:multa löytys koko lämmönsäätöpaneeli jos jotain kiinnostaa 45e
Mulla samaa ongelmaa kans. Toimii välillä aivan oikein, sitte kylmenee hetkessä.
Pumppu pelaa oikein, mutta "närhenmunat" ei avaa vesireittejä, avasin paketin, säädöt liikkuu moitteetta, mutta liittimeen ei tule jännitettä.
Putsasin tunnistimen katosta.
Jäljelle jää varmaan piirilevy, se todennäköisesti ohjaa venttiilejä.

Voisin ostaa paneelin jos sellianen vielä löytyy.
Joo ainakin minulla korjaantui vika kun vaihdoin kyseisen piirilevyn,
on taas kiva ajella kun lämmitys pelaa.
J-PK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Ma 13.10.2003 16:00
Paikkakunta: Lapeenranta/Vantaa

Viesti Kirjoittaja J-PK »

Hei, mites sen katossa olevan tunnistimen saa esiin rikkomatta kaikkia muoveja? Eli kuis toi tsydeemi purkautuu?
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14210
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

J-PK kirjoitti:Hei, mites sen katossa olevan tunnistimen saa esiin rikkomatta kaikkia muoveja? Eli kuis toi tsydeemi purkautuu?
Sieltä tulee alas koko lamppukombinaatio kerralla. Laita sormet kuskin puolen päätyyn ja työnnä voimakkaasti oikealle ja alaspäin. Saatat tarvita mahd. jotain leveää lastaa avuksi. Siinä kuskin puolen päädyssä on muovihampaat ja vastakkasessa päässä metallijousi jotka pitävät kombinaatin verhoilulevyssä. Kun se on irti, irroita tarvittavat piuhat. Varo tunnistimen irroituksessa, on aika herkkä peli.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
AMG_500_E
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 08.04.2007 14:05
Paikkakunta: mäntsälä

Lämpöstä

Viesti Kirjoittaja AMG_500_E »

Joo elikkäs mullahan on siis semmonen vika kans et tulee kylmää tai kuumaa.
olen vaihtanut 3 eri lämmönsäätöpaneelit ja yhdet mangneetti venttiilit et voisko vika olla sit tossa kiertovesi pumpussa...?
Merceds-Benz 300 CE -89


Köyhillä on kiire :)
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Re: Lämpöstä

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

AMG_500_E kirjoitti:Joo elikkäs mullahan on siis semmonen vika kans et tulee kylmää tai kuumaa.
olen vaihtanut 3 eri lämmönsäätöpaneelit ja yhdet mangneetti venttiilit et voisko vika olla sit tossa kiertovesi pumpussa...?
Tuleeko kylmää yleensä pienillä kierroksilla ja kuumaa vasta sitten, kun antaa hanaa kunnolla?
Silloin kuulostaisi, että kiertovesipumppu ei ole mukana..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Lämpöstä

Viesti Kirjoittaja veskola »

Onko noissa automaatti-ilmastoinnilla varustetuissa samantyylinen tuo piirikortti ja niissä ollut vikaa jollain ?

:oops: vai onko tuo kuvan piirikortti just tuommosesta automaatti-ilmastoinnista :oops:

[Mieluummin sitä sähköjä korjaisi kuin niitä jonkun munia]

Eli juu semmonen, että joskus puhaltaa kylmää, ja kun pari kertaa veti lämmönsäätimen laidasta laitaan niin alkoi tulla taas lämmintä. On se muutenkin vähän semmonen, no, epämääräinen ollut välillä.
Viimeksi muokannut veskola, To 19.04.2007 18:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12789
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Lämpöstä

Viesti Kirjoittaja epk »

veskola kirjoitti:
Eli juu semmonen, että joskus puhaltaa kylmää, ja kun pari kertaa veti lämmönsäätimen laidasta laitaan niin alkoi tulla taas lämmintä. On se muutenkin vähän semmonen, no, epämääräinen ollut välillä.

tän perusteella sanoisin että joudut munat tarkastaa, ne takeltelee siellä akun eessä :lol:
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lämpöstä

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

veskola kirjoitti:Onko noissa automaatti-ilmastoinnilla varustetuissa samantyylinen tuo piirikortti ja niissä ollut vikaa jollain ?

:oops: vai onko tuo kuvan piirikortti just tuommosesta automaatti-ilmastoinnista :oops:

[Mieluummin sitä sähköjä korjaisi kuin niitä jonkun munia]

Eli juu semmonen, että joskus puhaltaa kylmää, ja kun pari kertaa veti lämmönsäätimen laidasta laitaan niin alkoi tulla taas lämmintä. On se muutenkin vähän semmonen, no, epämääräinen ollut välillä.
Itsellä automaatti-ilmastoinnin kanssa oli seuraava oire: puhalsi jatkuvasti kylmää. Kierroksia antaessa päästi lämmintä kapiiniin. Närhenmunan avasin ja putsasin ja rupes taas rokkaan.. Oli se venttiili jumissa. Letkuja pitkin itse rupesin vikalistaa purkamaan. Kokeilin käsin että missä kohtaa on letku vielä lämmin ja missä kylmä. Närhemuna oli itsella vian kohteena.
220.128 Black Mirror
Vastaa Viestiin