
Miljoona täyteen W124 200D viime perjantaina pyörähti mittari nollille!

Pumppuahan tuossa ruuvattiin jossain 860 tkm kohdalla mut hyvin on kestänyt.
Kansi vielä korjaamatta ainoastaan tiiviste vaihdettu kerran. Alakerta ei ollut auki koskaan.
Aika kestävä on tekniikka ollut:Toispuoli kirjoitti:Noniin aluksi nostetaan hattua ja sitten kysytään että miten muuten auto on tuon miljoona kilomeetteriä kestänyt? Onko vaihteistoa tai perää vaihdettu tai muuta sellaista? Alustaan on varmasti puslaa ja tuentaa mennyt... Koitan kartoittaa 124-mallin kestävyyttä
No eipä voi kuin todeta auton olevan luja... oletin että osaa olisi mennyt kuin tupakkaa (no ei nyt ihan), mutta taitaapa 124 olla suunnaalleen yhtä luja kuin edeltäjänsä...Petri K kirjoitti:Aika kestävä on tekniikka ollut:Toispuoli kirjoitti:Noniin aluksi nostetaan hattua ja sitten kysytään että miten muuten auto on tuon miljoona kilomeetteriä kestänyt? Onko vaihteistoa tai perää vaihdettu tai muuta sellaista? Alustaan on varmasti puslaa ja tuentaa mennyt... Koitan kartoittaa 124-mallin kestävyyttä
- Kytkin on vaihdettu 370tkm mittarissa (vaihdon jälkeen ajettu siis yli 600tkm)
- Laatikkoa ei avattu koskaan ( hännän stefa vaihdettu pari kertaa)
- Perämurikka avaamaton alkuperäinen (stefa vaihdettu pari kertaa)
- Kardaanin ristikko vaihdettu kerran
- Alustaremontti tehty 400tkm mittarissa, jolloin myös alapallonivelet vahdettu eteen.
- Pakoputkisto uusittu vain 2 kertaa alkuperäisvaraosilla.
Aika kestävä tuo on kyllä ollut, ja matka jatkuu... Viikossa tulee tuolle vieläkin yli 1000km lisää mittariin.
joo..näinhän se vähän on että MERSUJEN valmistus loppuikin ton w124:sen jälkeenToispuoli kirjoitti:No eipä voi kuin todeta auton olevan luja... oletin että osaa olisi mennyt kuin tupakkaa (no ei nyt ihan), mutta taitaapa 124 olla suunnaalleen yhtä luja kuin edeltäjänsä...Petri K kirjoitti:Aika kestävä on tekniikka ollut:Toispuoli kirjoitti:Noniin aluksi nostetaan hattua ja sitten kysytään että miten muuten auto on tuon miljoona kilomeetteriä kestänyt? Onko vaihteistoa tai perää vaihdettu tai muuta sellaista? Alustaan on varmasti puslaa ja tuentaa mennyt... Koitan kartoittaa 124-mallin kestävyyttä :)
- Kytkin on vaihdettu 370tkm mittarissa (vaihdon jälkeen ajettu siis yli 600tkm)
- Laatikkoa ei avattu koskaan ( hännän stefa vaihdettu pari kertaa)
- Perämurikka avaamaton alkuperäinen (stefa vaihdettu pari kertaa)
- Kardaanin ristikko vaihdettu kerran
- Alustaremontti tehty 400tkm mittarissa, jolloin myös alapallonivelet vahdettu eteen.
- Pakoputkisto uusittu vain 2 kertaa alkuperäisvaraosilla.
Aika kestävä tuo on kyllä ollut, ja matka jatkuu... Viikossa tulee tuolle vieläkin yli 1000km lisää mittariin.
Petri K kirjoitti:Tämä nyt mikään uutinen oo mut merkkipaalu kuitenkin![]()
Miljoona täyteen W124 200D viime perjantaina pyörähti mittari nollille!![]()
Pumppuahan tuossa ruuvattiin jossain 860 tkm kohdalla mut hyvin on kestänyt.
Kansi vielä korjaamatta ainoastaan tiiviste vaihdettu kerran. Alakerta ei ollut auki koskaan.
Kanteen on vaihdettu kopan tiiviste 700tkm sitten ja nokkaketju 300tkm välein. Kannelle ei tehty muuten mitään kuin vaihdettu vuotava kannentiiviste (vuoti öljyä pakosarjan päälle)juhaoh kirjoitti:Petri K kirjoitti:Tämä nyt mikään uutinen oo mut merkkipaalu kuitenkin![]()
Miljoona täyteen W124 200D viime perjantaina pyörähti mittari nollille!![]()
Pumppuahan tuossa ruuvattiin jossain 860 tkm kohdalla mut hyvin on kestänyt.
Kansi vielä korjaamatta ainoastaan tiiviste vaihdettu kerran. Alakerta ei ollut auki koskaan.
Entäs ne nostajat tai paremminkin paininkupit ja nokkaketju ?????????
Petri K kirjoitti:Nostajia ei vaihdettu koskaan.
Minkälaisia öljyjä tuossa koneessaon käytetty kun nuo nostajat on kestänyt noin hyvin?? Entä viskositeetti kesällä ja talvella?Petri K kirjoitti:juhaoh kirjoitti:Kanteen on vaihdettu kopan tiiviste 700tkm sitten ja nokkaketju 300tkm välein. Kannelle ei tehty muuten mitään kuin vaihdettu vuotava kannentiiviste (vuoti öljyä pakosarjan päälle)Petri K kirjoitti:
Remontti kesti 5 tuntia, eikä siinä ollut aikaa katsella missä kunnossa venttiilit ja seetit sattuu olemaan![]()
Nostajia ei vaihdettu koskaan eikä kantta oikaistu koskaan.
Yksi murheenryyni unohtuiTuo epäluotettava alipainepumppu, sen vaihdoin 830tkm kohdalla toiseen käytettyyn jonka otin 600tkm ajetusta koneesta.
Luulin että joskus toistuva ääni tuli tuolta mutta sekin soraääni loppui kun vaihtoi kannentiivisteen.
Taitaa se väyrynen yltää ihan yhtä korkeisiin kilometreihin kunhan aikaa vielä kuluu.On se vaan Auto tuo W124 isolla A:lla. Tuo alakerran BMW lienee jo romutuskunnossa 400t km kohdalla.
Laturin laakerinvaihto kun 500000 km mittarissa vaihtoon (käämi poikki luullisin) se meni 700000 kohdalla.Timo J kirjoitti:Petri K kirjoitti:Nostajia ei vaihdettu koskaan.Luulin että nostajien keski-ikä on noin 250 tkm tietämillä.
Samoin kuin w124 laturin ikä on ruukannut olla 300 tkm.
Käytöllä ja käyttäjällä on ilmeisti merkitystä![]()
Mittarissa tarkoitatEscobar kirjoitti:Taitaa se väyrynen yltää ihan yhtä korkeisiin kilometreihin kunhan aikaa vielä kuluu.On se vaan Auto tuo W124 isolla A:lla. Tuo alakerran BMW lienee jo romutuskunnossa 400t km kohdalla.Välillä aina näkyy 700 tkm ylittäneitä yksilöitä.
No voi jumankauta eikö enää Saksassakaan osata valmistaa kunnollisia latureitaPetri K kirjoitti:Laturin laakerinvaihto kun 500000 km mittarissa vaihtoon (käämi poikki luullisin) se meni 700000 kohdalla.Timo J kirjoitti:Petri K kirjoitti:Nostajia ei vaihdettu koskaan.Luulin että nostajien keski-ikä on noin 250 tkm tietämillä.
Samoin kuin w124 laturin ikä on ruukannut olla 300 tkm.
Käytöllä ja käyttäjällä on ilmeisti merkitystä![]()
Höpö höpö.Timo J kirjoitti:Luulin että nostajien keski-ikä on noin 250 tkm tietämillä.
Samoin kuin w124 laturin ikä on ruukannut olla 300 tkm.
Käytöllä ja käyttäjällä on ilmeisti merkitystä![]()
Huhhuh. Tässäpä onkin eroo näihin uudempiin. Ei voi ajaa kaasu pohjassa paljon yli 20 sekuntia, kun vauhti on jo 200 ja siittä jatkuu vaan pahemmaksi. Menee pian suoraan mutkasta, jossei himmaa.Juho kirjoitti:ja kestävin voi ajaa jatkuvasti kaasu pohjassa tarvittaessa