Sairaanhoitaja-neito hädässä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Nanna
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Nanna »

Täältä foorumiltahan mä kävin noi koodit lukee, laitoin niitä hakusanaksi. Tiedän nyt sentään edes muutaman asian enemmän. -ja sen että tuhat asiaa jäi vielä tiedostamatta :)

Joo, lauantaina pitäis isukin ja muun perheen päästä matkaan kotio.
Otan mielellään neuvoja vastaan, kun en edes tiedä mistä pitäisi alottaa.
No, voinpahan ainakin sanoa isukille, että yritin ihan tosissaan, menin jopa naisena mersufoorumille eka kertaa elämässäni hakemaan apua. -siihen ei ihan kaikki naiset taivu. :D

Ku en tiedä että voiko ton vian korjata kun kiristää kahta mutteria tiukempaan, putsaa kolmannen, ja antaa autolle virtaa, -vai tuleeko tohon 1900 euron remontti...
Ei ole kuulema vanhanaikaista akun kuvaa.
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Nanna kirjoitti:Mä en tiedä muusta kuin sydämen vajaatoiminnasta, sydäninfarkista ja leikkauspotilaan valmistelusta leikkaus-saliin ja -olen tyypillinen nainen-, en tajua autoista juuri mitään.
Eikä nämä autot ole sen kummosempia kuin ihmisetkään. Samoja osia joilla on samat tehtävät. Toinen on vain eri materiaalista valmistettu. Perusperaatteet on samat. ;)

Akku on ok jos kerran moottoria pystyy pyörittämään startilla varsinkin jos pystyy pyörittämään monta minuuttia. Sitten kun startti ei inahdakaan niin akussa on silti niin paljon virtaa että valot ym. toimii. Kun autossa ei syty mittariston valotkaan niin sitten on akku todellakin tyhjä tai jopa rikki.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
rado
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja rado »

Ketään tää foorumin (sisar hento valkoinen) salaperäinen Nanna ei kumminkaan suostu tapaamaan?
Pikku Poika
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Pikku Poika »

hää pelekää isoja karvasia rumia miehiä :lol:
Tää otsikko tosiaan toimii kuin kärpäspaperi :lol:
Tiisseli on köyhille
Kipsu
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Pikku Poika kirjoitti:hää pelekää isoja karvasia rumia miehiä :lol:
Mitä, missä, onko täällä semmoisia?

Ei muuta ku sopimaan tapaamisia mahdollisten auttajien kanssa, sitä varten noi yksityisviestit on keksitty. Mulle käy esim. vain huominen aamupäivä/päivä ja la-ilta. Muuna aikana on muuta tekemistä sovittu jo :wink: En vaan oikeen uskalla koskea noihin uudempiin hedelmäpeleihin kun ihtellä on 1984 -mallinen joka ei paljo kirjottele low-batterysta ja viat on selkeitä/yksinkertaisia. Paljo parempi olis jos tilanteen tsekkais joku joka oikeasti tietäisi tuon mallin oikut.
Viimeksi muokannut Kipsu, To 19.10.2006 20:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
epk
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja epk »

mahoton topikkki, toivottavasti neito saa auton kuntoon :lol:
Pikku Poika
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Pikku Poika »

mersu ainoa auto missä turvavyö menee ympäri :lol:
tää menee ihan ot:ksi
Tiisseli on köyhille
veskola
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Siitä on hiilet loppu siitä laturista, jos sitä on nyt pakko ajaa jonnekin, pitää töpseliin kytkeä laturi, ladata 24 h sitä akkua ja sitten ajaa ilman valoja. Näin siis mikäli se käynnistyy tuon latausoperaation jälkeen.

Kokonaan toinen juttu on mistä saadaan halvalla laturi siihen vaihdettua, sen jättäisin kyllä isäpapan ja vehon murheeksi.

Ellei se käynnisty vaikka startti pyörittää konetta, niin ei muuta kuin lavetilla Veholle analyysiin, on se semmoinen tietokoneauto. Toivotaan ettei ole käynnistyksen esto aktivoitunut jostain syystä...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Nanna
Sisäänajossa
Sisäänajossa

[/quote]Eikä nämä autot ole sen kummosempia kuin ihmisetkään. Samoja osia joilla on samat tehtävät. Toinen on vain eri materiaalista valmistettu. Perusperaatteet on samat.[/quote]

Mielenkiintoinen ajatusmalli, joka varmastikkin totta. Mulla kun toi auton anatomia ja fysiologia sitten vähän prakaa, niin ei ole paljoa tehtävissä. -varsinkin kun auto ei puhu edes kokonaisia lauseita, että "voitko kiinnittää akunkenkäni paremmin kiinni, ku toi virta ei pääse oikeen kulkemaan... " :wink:

No joo, olen tässä ollut kahdessa yövuorossa, ni en ole tapaillut kuin noita karvaisia miehiä jotka on pötköttänyt tuolla potilasvuoteiden pohjalla. :)
Faija tulee huomenna iltapäivästä Suomeen ja varmaan illalla mennään ihmettelee sitä Mersua. -se ei todennäköisesti osaa tehdä sille mitään, eikä sillä ole täälläpäin suomea ketään tuttuja, jotka autoja osaisi korjata. -mulla yksi tuttu on, mutta se on amiksessa juuri nyt, eikä omaa kokemusta autoista kuitenkaan vielä kovin paljoa.

Jos joku on kiinnostunut rassaamaan mersua vapaa-ajallaan, voi saada sit muutaman euron vastalahjaksi, ni yksäriä sit vaa. Voin lisäksi antaa vinkkejä aivoinfarktin ja sepelvaltimotaudin ehkäisystä. :)
Mulle olis kunnia-asia saada isukin mersu kuntoon. -onhan sekin mun eteen muutaman palveluksen tehny.

-ja eikös se ole mukava, että foorumilla tapahtuu aina välillä jotain epätavallista? :)
Kipsu
Mersumies
Mersumies

Nanna kirjoitti:-ja eikös se ole mukava, että foorumilla tapahtuu aina välillä jotain epätavallista?
Todellakin! Nyt ei jaksa enään jauhaa vilkkureleistä mitään 8)
veskola kirjoitti:pitää töpseliin kytkeä laturi, ladata 24 h sitä akkua ja sitten ajaa ilman valoja. Näin siis mikäli se käynnistyy tuon latausoperaation jälkeen.
Tai pitää hommata jostain sijaisakku (täysi) joka heitetään pellin alle korjaamoon (esim.Veho) siirtoajon ajaksi. Näin siis jos ongelma on laturissa.

Tierättekös miten tuo auto käyttäytyy jos vaihtaa sijaisakun perinteisesti lennossa (virta katkaistaan nopeasti ja kytketään nopeasti)? Vai olisiko parempi ladata auton oma akku ulkopuolisesti siten että auton sähkölaitteiden virtaa ei katkaista ollenkaan.

Jos Veholle on viemässä niin lähin on Koivuhaassa (julkisivussa Citroenin mainokset mutta korjaavat myös Mersuja). Sinne taitaapi olla n.2km.
rado
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja rado »

supliikki neitonen..

saas nähdä montako ilmaantuu pelipaikoille :lol: ?
Nanna
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Kipsu kirjoitti:
Nanna kirjoitti:-ja eikös se ole mukava, että foorumilla tapahtuu aina välillä jotain epätavallista?
Todellakin! Nyt ei jaksa enään jauhaa vilkkureleistä mitään 8)
Foorumit on hirvittävän palkitsevia, ja mukavaa vaihtelua niihin tuo joskus hyvin epätavalliset puheenaiheet. -ja epätavalliset ihmiset.

(Kolmella muulla foorumilla pyörin.)
Viimeksi muokannut Nanna, To 19.10.2006 21:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kipsu
Mersumies
Mersumies

Nanna kirjoitti:Tuosta akusta:
Voiko se akku olla ok, jos sitä yrittää käynnistää ja se starttimoottori jaksaa kuitenkin toistuvia käynnistyksiä useita minuutteja. Voiko ajatella akun olevan tyhjä, jos se auto ei inahdakkaan?
Palataan vielä vanhaan aiheeseen kun on vähän epäselvää viestintää täällä. Miten siinä teirän autossa on nyt, kumpi vaihtoehto toteutuu:

a) starttimoottori jaksaa pyörittää toistuvia käynnistyksiä useita minuutteja mutta auto ei käynnisty
b) auto ei inahdakkaan kun yrittää startata (ehkä jotain pientä napsutusta voi kuulua)
Nanna
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Vaihtoehto a.
Se lupaa kovasti käynnistyä, mutta ei kuitenkaan jää käymään.
Pena
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: Vastapalvelusoptio

Viesti Kirjoittaja Pena »

Kipsu kirjoitti:* EDC ELECTONIC- valo
* ETS ilmstyy Rolling :eyes:
* "low battery"

Tierättekö mitä noi yo. käsitteet tarkoittavat niingu käytännössä? Onko tuossa Mersumallissa vielä semmonen vanhanaikainen akunkuva joka ilmoittaa siitä että laturi ei toimi?

No perhana, onko sinne menny jo joku noheva taistelija hätiin! Vai pitääkö itse mennä soitellen sotimaan?
Poistin kommenttini, ettei aiheuta pahennusta foorumilla!
Viimeksi muokannut Pena, Pe 20.10.2006 05:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Scotty
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Puhelimen käyttö kielto

Viesti Kirjoittaja Scotty »

Nyt näyttää siltä että matkapuhelinkielto tarvitsee ulottaa myös sairaalaalueen ja lentokoneiden ulkopuolelle. On mennyt mesessä rytmit sekaisin mein imeisesti myös Sinun omassa ja veljesi autossa. Älä herran tähden vie sitä puh elinta lähellekkään mitään polia tulee vielä muitakin kuin autonraatoja. :D :D :D :D
Juselius
Mersumies
Mersumies

Re: Vastapalvelusoptio

Viesti Kirjoittaja Juselius »

Pena kirjoitti:Ei kannata. Joku perkeleen transvestiitti siellä pelleilee. Samanlailla kävi kaverille ruatsin laivalla, ku meni hoitsua auttaan. Kopas hytissä haarojen välistä, niin munat löyty. Kyllä kaveria hävetti!!!

Onkohan nyt samat hommat kyseessä!!!!

Luulisi nyt kuitenkin, että tässä on Mersun korjaaminen kyseessä!
Eikä tää foorumi kuitenkaan ole mikään entisen ajan "059-linja"... :lol:

Olisikos sähköjen kanssa tullu ongelmia kun alkoi kosteet ilmat? :shock:
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)

"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)

"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Pena
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Minusta näyttää, että pelleilyä koko juttu. Olisko moderaattorilla jo aihetta puuttua asiaan!!!
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

veskola kirjoitti:Kokonaan toinen juttu on mistä saadaan halvalla laturi siihen vaihdettua, sen jättäisin kyllä isäpapan ja vehon murheeksi.
Tattarisuolta AD:ltä laturi halvalla ja kilsan päässä siitä vaihtopaikka :wink:
Näin tein itse taannoin.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Nanna
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Ensinnäkin näyttäisi sille, että täällä teidän foorumilla yhtään naista ei ole käynyt, kun noin vahvaa epäilyä nousee? :wink:
Onhan se kamala tabu, että nainen tulee mersufoorumille. Niinkuin ihan oikeasti. Siksi sitä sukupuolta ei uskota. Jos tämä olisi mikä tahansa muu foorumi, niin kukaan ei epäilisi mua transuksi.

Ja eikö niiden transujen kannata ettiä homomiehiä ihan omilla foorumeillaan ja baareissa? Ja jos joku transu kusettaa epätoivoisesti heteromiestä, niin on se kyllä sen ihan varmasti transun häpeä kun valehteli. Puhuu silmät ja suut paskaa täyteen, niin on kyllä transu, joka siin väärin tekee! Jo päiväkodissa opetettiin, ettei saa valehdella. :roll:

Noh, milläs todistan, että olen ihan oikea (nais)ihminen? Laitan kuvani? ->epäillään silti. Laitan osoitteeni? Teen tällit Tikkurilan essolle, vaikka auto on Pakilassa? Neuvon teille toiset foorumit, missä olen samalla nimimerkillä?

Syytön kunnes toisin todistetaan! :)

Niin, olisihan voinut jättää koko homman faijani harteille, mutta olen nähnyt kuinka paljon se on elämänsä aikana kiroillut autojen takia ja saanut harmaita hiuksia ->ajattelin säästää sitä siltä, teen itse asian eteen sen verran kuin osaan ja pystyn. Te, jos ketkä tiedätte varmaan, miltä tuntuu pähkäillä auton ongelmia -saatika jos se jättää tielle 300 km päähän kotoa.

Nyt pienennän sitä todennäköisyyttä että faija
*joutuu hinauttamaan auton,
*soittemaan kymmeniä puheluita
*maksamaan hillittömän paljon mb huoltamolle
*hommaamaan isolle perheelle taksimatkan kotiin keski-suomeen
*miten saa autonsa pk-seudulta takaisin

Lisäksi täällä mersu-asiantuntija kokee palkitsevaksi haasteet ja osaamisensa hyödyntämisen ja muiden opastamisen ja vinkkien jakamisen. Ja voi saada vielä muutaman euronkin, -mitä ei yleensä saa.
Lisäksi on muutakin luettavaa foorumilla kuin noi vilkkureleet. :) Ja foorumilla on aina kuitenkin mukava höpistä, siksihän tänne kaikki aina tulee uudelleen ja uudelleen ja uudelleen.
Puhumattakaan jos nainen tänne miesten foorumille puskee ja herättää erilaisia tunteita avuttomuudellaan, tietämättömyydellään, perhekeskeisyydellään, tarmollaan ja kovalla tabujen rikkomisella.

Ja mä teen palveluksen mun faijalle, ni kukaan ei häviä tässä hommassa mitään.

-jos olisin transu, niin miksiihmeessä tulisin m-e-r-s-ufoorumille, missä ei käsitellä poikkeavaa seksuaalisuutta mitenkään. -sopisin treffit, saisin hyvällä lykyllä turpaani oikein kunnolla sekä paskaset naurut päälle?

Jäitä hattuun, siis. Totuushan selviää sit muutaman päivän sisällä. :)
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Vilkkuuko taustapeilin alareunassa minkävärisiä valoja, kun starttaa?
w115,123,124,126,210 yms.
Jone M
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Jone M »

No älä nyt Nanna vedä hernettä nekkuun jos jollaki on kauhia fobia päällänsä ja näkee pieniä vihreitä homoja jopa mersufoorumilla, kun viime viikonlopun risteilytreffit meni mönkään. Eiku siis jonku kaverilla meni mönkään.

Kyllä mie ainakin uskon että olet ongelmasi kanssa tosissaan, mutta kun täältä on ihan liian pitkä matka auttamaan. Itte kyllä vaihtaisin ihan päikseen osaamiseni tuohon aivoinfarktin välttämiseen, mutta kun täältä on yhtä helppoa todeta ja korjata mersusi vika , kuin sulla todeta onko verenpaineeni koholla.... :lol:
Pena
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Kokemuksesta vain kerron. Puolenkymmentä mersun omistavaa naista käy huollattamasta autoaan omassa puljussa. Ovat hyvin onnellisia siitä, että kerron auton kunnosta ja tarvittavista tulevista huoltotoimenpiteistä ennakkoon. En väheksy ollenkaan sitä, etteivät tiedä auton sielunelämästä tuon taivaaallista. Eivät saa nykyisiltä korjaamoilta vastaavaa tietotaitoa olleskaan. Korjaamot eivät ole ehkä hoksanneet tätä psykologiaan vaikuttavaa asiaa autonomistajan kannalta.

Mersunaiset, jotka olen tähän mennessä kohdannut ovat olleet hyvin itsetietoisia ja jaaritteluun ei ole tarvinnut ryhtyä.

Tosi mersunainen olisi tarttunut foorumilaisten avuntarjouksiin, mutta näytti menevän jaarittelun puolelle, joten puutuin asiaan sen vuoksi, ettei kukaan joutuisi harhautetüksi pahanpäiväisesti.

Karrikoin sen vuoksi juttuni tähän transu hommaan, mikä tapahtui tosielämässä työkaverin pikkujoulussa ruotsinlaivalla.
Viimeksi muokannut Pena, To 19.10.2006 22:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juha220D
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Juha220D »

Joo, ja mulla on verenpainetauti ja asun Helsingissä eli kohtuullisen välimatkan päässä Vantaalta. Valitettavasti ei vain ole tietämystä noista digitaaliaikakauden Mersuista kun oma 1972-mallinen Dieseli edustaa vielä tukevasti mekaanis-analogista tekniikkaa :D
MB 220 Diesel 1972 - MA
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Pena kirjoitti:Tosi mersunainen olisi tarttunut foorumilaisten avuntarjouksiin, mutta näytti menevän jaarittelun puolelle.....
Muuhun puuttumatta, vain tuohon.

Tosiaan jos auto seisoo ajokelvottomana, niin silloin pitää nopeasti saada sille apua.

Varsinkin, jos sillä jo lauantaina pitäisi liikkeelle päästä :shock:

Huomaathan, että viikonloppu lähestyy ja se tarkoittaa väistämättä myös sitä, että jos korjaukseen jotain vähänkin erikoisempaa osaa tarvitaan, sen hankinta siirtyy hyvin helposti ensi viikolle.

Lisäksi, juuri soittokierroksen tehneenä seudun korjaamoille... lähes kaikkiin merkkiin vihkiytyneellä korjaamolla kolmen viikon jonot....
* Adria Twin 600 SF *
Nanna
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Pena, ymmärrän pointtisi. :) Ei siin mitään.

Ai että huoltamoille kolmen viikon jonot.. :shock:

Joo, kiitos vaan kaikille avuntarjouksista, mulla on ollut nyt noi yövuorot ja treffit sen jälkeen aina NukkuMatin kanssa vällillä klo 9-18. -ni ei ole muuta juurikaan voinut tässävälissä tehdä... Vasta tässä tullut opeteltua noita virhekoodejakin, että mitä ne mahdollisesti voi tarkoittaa. :)

Mutta akussa siis ei vissiin ole kuitenkaan se vika, että ei kannata lähteä huomenaamuna uutta akkua tiedustelee? -sehän olisi vissiin ollu helpohkosti vaihdettavissa?

Mä ajattelin sit soittaa tän foorumin topicin läpi "pk seudun mb huoltamot",
sieltä varmaan sitten aikaa hyvällä lykyllä kolmen viikon päähän. :)
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Jos siinä akussa tosiaan potkua on kuten annat ymmärtää, niin itse ottaisin akun kaapelit irti puoleksi tunniksi ja kytkisin takaisin.
Ja kokeilisin uudestaan startata.
Jospa tuolla konstilla vaikka mahdollisen ajoneston päälläolon pois saisi.

Seuraavaksi polttoainepuolen kimppuun eli saako ainetta laisinkaan, vai valuuko se kenties vallan muualle, kuin pitäisi.
Sen vian etsimiseen kuuluu myös sulakkeiden ja muutamien johtimien liitosten läpikäyminen.

Juuri muuta ei ole kotikonstein tehtävissä.
Paitsi yrittää antaa apuvirtaa riittävän isosta akusta, jos jännite kuitenkin on liian alhainen.
* Adria Twin 600 SF *
keef
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja keef »

Ei tohon ensiksi Mersuihin erikoistunutta korjaamoa tarvita, vaan osaava autosähkökorjaamo, joku Bosch Service tms.

Akku liikkeessäkin osaavat mitata toimiiko laturi vai ei..jos laturi toimii ok niin akku vaihtoon.

Jos laturi ja akku ok, niin sitten Mersukorjaamoon isomman vian kimppuun.
Juselius
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Juselius »

Erittäin hyvä korjaamo myös sähköjen kanssa on Alppilan Autohuolto, valtuutettu BOSCH-korjaamo ja vaikeidenkin vikojen korjaaja. www.alppilanautohuolto.fi
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)

"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)

"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
veskola
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Oikeastaan on aivan sama onko akku tai laturi rikki, kun apuvirralla voi kokeilla saako sen käyntiin. Lienee tuttu toimenpide, eli toinen auto ajetaan viereen ja annetaan apuvirtaa kaapeleilla akunnapoihin.

Niin onhan siinä polttoainetta siinä autossa :roll:

Kerran vain kotona jokin laite oli "rikoutunut" ja pitkän vianetsimisen jälkeen laitoimme töpselin seinään.

Joku kritisoi jaarittelua tai offtopiccia, vaikka tässä nyt miltei rikotaan keskustelun sääntöjä minä ainakaan en koske aiheeseen millään tavalla. Siinä määrin on ollut forumilla tylsää, jotta tälläinen piristysruiske on ihan omiaan tähän syksyn harmauteen. Muistetaan nyt kuitenkin, jotta koitetaan pitää tämä thread Tekniikka osiossa, offtopicissa voi sitten jutella noin muuten mersumiesten sielunelämästä. :lol:

Ajonesto on sellainen värkki, että käsittääkseni siinä virta-avaimessa on paristo, se kommunikoi auton kanssa. Mikäli paristo on loppu ajonesto aktivoituu. Tästä pitäisi näkyä merkkinä valojen vilkkumista jossain taustapeilin luona, kuten joku kirjoitti, itse en tuosta autosta mitään tiedä. Mikäli siellä vilkkuu valoja kannattaa kokeilla toisella avaimella, tai vaihtaa se paristo.

Myös Arin neuvo auton "buuttaamisesta" eli akkukengät hetkeksi irti on ihan varteenotettava. Itse tarkastelisin vielä akulta lähtevän maadoitusjohdon tilaa,josko siellä voi olla jokin hapettuma kun se kerran lowbat ilmoitusta kertoi...vai oliko tuo lowbat vain seurausta moottorin sammumisesta. vaikea tietää kun ei tiedä mitä tapahtui kun vika tule päällensä.

Niin ja on täällä neitejä näkynyt täällä forumilla, ilmeisesti on vain sen verran tylsiä aiheita, ettei ole jaksanut kiinnostaa. Täällä kun on nuo säännöt :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Vastaa Viestiin