Mullakin oli aikoinaan tuon ruiskun kanssa ongelmaa, kun tyhjäkäynti teki samaa mitä kerroit, eli heijasi, ja välillä ei jaksanut käydä tyjäkäyntiä, sammuili esim, liikennevaloihin ikävästi, mulla ruiskun säädöt oli pielessä, ja alkavaa vikaa ylijännitereleessä.
Mutta se anturi on muistaakseni siinä venttiilikopan lähellä lohkon kannessa oleva musta "töpseli" pystyasennossa, ja se mittaa lämpötiloja ja antaa boxille tietoa, joka antaa sen tiedon ruiskulle että onko kylmä, vai lämmin kone, ja paljonko tarvitaan polttoainetta. Jos se on sökö, auto käy yleensä liian rikkaalla, saa liikaa, ja lämpimänä ei oikein lähde käyntiin.
Ja teidänkin tapauksessa se heijailu saattaa silloin johtua siitä, että käy liian rikkaalla, joten ei saa oikeaa annosta käydäkseen tasaseen, "ruiskun säädöt pielessä", mutta, mahdollisuuksiahan on muitakin, vaikkapa vain se, että seokset on väärät, kannattaa käyttää säädettävänä ensin se ruisku, omassnikin oli arvot aika pielessä, ja Boschin kaveri sanoi että noin 100 tonnin välein kannattaa säädättää, muuttuu tuollakin välillä jo
Anturi
Laitan linkin kuitenkin tuohon minun ratkaisuun, vaikka niillä ei muuta yhtäläisyyttä näyttäis olevan kun samalla lailla satunnaisesti käyttäytyvä tyhjäkäynnin heijaus.
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... d68ec1b406