Hölmöin ominaisuus mersussa

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1567
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Hölmöin ominaisuus mersussa

Viesti Kirjoittaja illinois »

Mikäs on milestänne oman mesenne insinööritaidon pahin ilmentymä.

Itse pitäisin (W210) ainakin apukuskin peilin automaattisesta alaspäin kääntyvää peiliä kun pakin lyö päälle aika epäonnistuneena tekeleenä. Se näyttää liian alas. Ei kiinnosta heti ensimmäisenä rotvallin reunaa katsoa kun alkaa peruuttamaan. Saahan sen toki pois päältä valitsemalla kuskin puoleisen napin. Mutta kuitenkin taisi insinyöri mennä liian pitkälle.

Toinen moka on mielestäni takalasin pyyhin, pyyhkäisee jos tuulilasin pyyhin on päällä kun pakin lyö päälle. Oon monena talviaamuna kironnut pihasta peruuttaessani kun ensimmäiset lumet saa lasista ravattua ja pyyhkäisee samalla kun laittaa pakin päälle. Takasulka on jäässä/jumissa.Tarpeeton, ei liene suuri vaiva käyttää erillisellä napilla.
räätäli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Ke 13.07.2005 18:54

Viesti Kirjoittaja räätäli »

Tosta takalasin pyyhkimen automaattitoimesta on ennekin keskusteltu ja minun mielestäni se toimii juuri niin kuin pitää eli jos tuulilasin pyyhkijät on edessä tuulilasissa tarpeen pitää päällä niin kun autoa peruutetaan eli muutetaan meno suuntaa niin miksei silloin mukamas tarvitsisi pyyhkijöiden olla päällä????

Ps. autokoulussahan opetettiin kai kiertämään auto ympäri ennen liikkeelle lähtöä, ja minä ainakin kokeilen että pyyhkijät eivät ole jäässä kummassakin päässä.

Pss. Niin emmehän me mersulla ajavat olla mitään vanhoja hevosmiehijä jotka vanhasta tottumuksesta ajavat kulkupelinsä aina niin että sen saa turpa puolesta sidottua kiinni että ei karkaa. Siis tarkoitan että kuinka paljon kivanpaa autoa on vekslata kun tulee lämpimällä autolla ja parkkeeraa sen silloin niin että pääsee lähtemään eteenpäin !
Tomi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 674
Liittynyt: Ke 09.04.2003 13:23
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tomi »

W124 kohdalla on niinkin pieni asia kuin öljypohjan tulppa (jos joku vielä öljyjä alakautta vaihtaa), nimittäin siinä on 14 mm kierre ja kierteen pituus on yli tuuma ja kanta on 13 mm avaimelle.
Aika paha yhdistelmä, sais olla isompi kanta, lyhyempi kierre.
Kaksi ongelma tulppaa tullu vastaan joiden kanssa saanu tapella, kanta menee äkkiä rikki ja pitää vääntää oikeaan momenttiin. no motonetistä uusi tulppa vajaalla 3 eurolla.
(kylläpä sitä pitää tyhjästäkin valittaa)
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Edellämainittu farmarin takalasinpyyhintoiminto liitettynä sadetunnistimeen:

Ajat reissua. Jossain välissä sataa. Käännät pyyhkijät tihkulle. Sadetunnistin menee päälle. Sade lakkaa. Huristelet perille ja ajat perästä rapaisen auton autotalliin. Etuperin, koska tallin perälle pakkautuvaa pakokaasua ei ole kiva tuuletella pois.

Seuraavana aamuna starttaat auton. Et ollut huomannut kääntää tihkuasentoa pois päältä illalla, koska sadetunnistin oli lopettanut pyyhinnän edellispäivänä omatoimisesti. Nyt sadetunnistimesta huolimatta tuulilasinpyyhkijä pyyhkäisee kerran. Ja koska Murphyn lain mukaisesti ehdit lyödä jo pakinkin päälle, takaviipperäkin innostuu hiomaan kuivaa takalasiasi tasarakeisella maantiemoskalla.

Ainoa voittaja on Pilkington.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 776
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Ihan niinkuin puolimutuna aloittajalle, sen peruutusasennon saa säädettyä (imo) siihen kohtaan kuin haluaa. Älä kysy miten, suosittelisin pläräämään ohjekirjaa, mutta lisämutuna kun ajattelee, niin eihän sitä olisi järkeä tehdä jos se olisi vain yhteen asentoon, kun kuskeja voi olla kääpiöstä goljattiin.
Tiedät paikan, kokeile
Avatar
Ripehoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 331
Liittynyt: La 05.02.2005 18:30
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Ripehoo »

räätäli kirjoitti:Pss. Niin emmehän me mersulla ajavat olla mitään vanhoja hevosmiehijä jotka vanhasta tottumuksesta ajavat kulkupelinsä aina niin että sen saa turpa puolesta sidottua kiinni että ei karkaa. Siis tarkoitan että kuinka paljon kivanpaa autoa on vekslata kun tulee lämpimällä autolla ja parkkeeraa sen silloin niin että pääsee lähtemään eteenpäin !
Tuohonpa voisin mainita että aika moni varmaan käyttää taloyhtiönsä tolppapaikkaa ja ainakin itse ajan mieluummin keulan sinne tolpan puolelle kun että alan väsäämään siihen 5 metristä jatkoroikkaa naapuriautoilijan iloksi. Toisilla tietenkin on omakotitalon piha ja/tai webasto/eberi ettei piuhoja tarvita :)
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Uuden mersun huonoin ominaisuus on sen hinta.
Avatar
Timo999
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1039
Liittynyt: Pe 29.08.2003 15:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Timo999 »

123 korisen dieselin (2,4L) ainoa huono ominaisuus on laiskanpulskea kiihtyvyys :wink:
Ko. koneen huippunopeudet riittävät hyvin Suomen nopeusrajoituksiin.
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Avatar
TIMO T T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Su 20.02.2005 11:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TIMO T T »

Auton meneminen vikatilaan varoittamatta !

Tota ominaisuutta ei voi ymmärtää. Jos olisin ohittamassa rekkaa ja joku löisi vauhdissa kapulan rattaisiin, niin hänet tuomittaisiin varmasti ihmishengen vaarantamisesta. Mersuihin toi ominaisuus on asennettu vakiovarusteeksi :mrgreen: !!!

Jatkona samaan aiheeseen. Autossa on infotaulu joka kertoo pissapojan veden vähyydestä ja palaneista polttimoista yms. Tämä ok, mutta miksi ruutuun ei tule tarvittaessa mainintaa vikatilasta, että ymmärtäisi heti mistä on kysymys :roll:
W210 290TD T
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Tämä ok, mutta miksi ruutuun ei tule tarvittaessa mainintaa vikatilasta, että ymmärtäisi heti mistä on kysymys
Syystä että asia on keskiverto mersukuskille liian tekninen ja korjaus tehdään kuitenkin merkkikorjaamolla. Se, että diagnosoinnin kotiteosta on tehty niin vaikeaa on kyllä suoraan merkkikorjaamoiden tukemista.
Avatar
mackj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ti 29.03.2005 18:02
Paikkakunta: Kauhajoki/ Senegal

Viesti Kirjoittaja mackj »

Tuosta apparin peilin peruutus toiminnosta. Niin ässässäni oli ainakin näin että kun oli pakki päällä ja peili meni ns. "ala-asentoon" niin siinä kun sääti peiliä niin seuraavalla kerralla se meni siihen mihin se oli säädetty uudelleen.

Ja muuten eihän mikään ole hölmö ominaisuus mersussa 8) Kaikki varsin tarpeellisia jos vain oppii käyttämään. Ja ei aja autolla suomessa. :lol:
2006 E280cdi 4matic
1996 Toyota Supra
ex. 1999 S 500
Avatar
TIMO T T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Su 20.02.2005 11:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TIMO T T »

e320 kirjoitti:
Tämä ok, mutta miksi ruutuun ei tule tarvittaessa mainintaa vikatilasta, että ymmärtäisi heti mistä on kysymys
Syystä että asia on keskiverto mersukuskille liian tekninen ja korjaus tehdään kuitenkin merkkikorjaamolla. Se, että diagnosoinnin kotiteosta on tehty niin vaikeaa on kyllä suoraan merkkikorjaamoiden tukemista.
Näin kyllä, mutta se että siinä lukisi vaikka "vikatilassa, vie huoltoon" olisi parempi kuin ei mitään. Joku pikkuvika, joka lyö vikatilan päälle aiheuttaa ensikertalaiselle varsin hölmön olon. (näin myös itsellä :oops: ).
Vikatila, taitaa olla uusien mersufoorumilaisten eniten kysymyksiä aiheuttava ihmetys. :roll:
W210 290TD T
Avatar
Finski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Ti 03.05.2005 14:45
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Finski »

Tämä on minun mielipide, mutta maaliman yksinkertaisin asia:
Valomuisti.. Halvimmassakin Seatissa on valot päällä, kun auto käynnistyy.
Asia ei ole iso mutta..
Niin ja tuo takalasin pyyhin.. Tänäkin aamuna manasin kun iskin lootasta pakin päälle, kun kuului kuinka hiekka kitisi lasia vasten..
Se joka toiselle kuoppaa kaivaa..
siitä 10 euroo tunti saa
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14211
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Eikös uusimmissa Mersuissa ole valomuisti?

No, joka tapauksessa itse olen oppinut takalasinpyyhkimen kanssa elämään oikein hyvin. Ainoa, mikä systeemissä on kehnoa, on pesutoiminto. Pyyhin ehtii heittää laidasta toiseen kertaalleen, ennen kuin vettä tulee lasille. Vesi saisi tulla heti tai jopa ennen kuin pyyhin lähtee liikkeelle. En tiedä minkälainen venttiili siellä on/missä asti.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Minä taas pesen aina ennen lähtöä lasit oikein reilun huuhtelun kera, niin edessä kuin takana ja sitten vasta pakki päälle. Eli ei mitään ongelmia.
124:n ulkopeilit tosin on hupaisa kokonaisuus; toinen liian matala, mutta tarpeeksi leveä, toinen taas toisinpäin. Kunpa saisi parhaat puolet molemmista.
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Pystäristä en keksi mitään huonoa ominaisuutta, tosin sehän on nyt jo purettuna työn alla :) 201:ssä ei ole mielestäni myöskään huonoja ominaisuuksia.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
roiala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: To 24.02.2005 17:09
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja roiala »

Tuulilasinpyyhkimien katkaisimen sijoitus vilkkuviiksen päähän, juu, kyllä sitä on helppo käyttää joidenkin mielestä ja jotkut virtuoosit tekevät sen kahdella sormella ilman että otetta täytyy irrottaa ratista mutta silti näin muutaman vuoden totuttelulla ei voi kuin sanoa että syvältä kun vertaa "normaali" autojen erilliseen viikseen. :roll:
300td -91, manuaali.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12791
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

roiala kirjoitti:Tuulilasinpyyhkimien katkaisimen sijoitus vilkkuviiksen päähän, juu, kyllä sitä on helppo käyttää joidenkin mielestä ja jotkut virtuoosit tekevät sen kahdella sormella ilman että otetta täytyy irrottaa ratista mutta silti näin muutaman vuoden totuttelulla ei voi kuin sanoa että syvältä kun vertaa "normaali" autojen erilliseen viikseen. :roll:
miksi pitää niitä viiksiä sijoitella monta kpl ympäri rattia kun saa yhteenkin ne fiksusti kaikki laitettua. On se silti mielestäni parempi kuin toisella puolella oleva erillinen, tarvii täysin turhaan oikeeta kättä harjottaa kun se muuten vois leputtaa rauhassa.
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Lamppu rikki

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

Mieleen tulee oikeastaan vain yksi ihan hölmö juttu.

Kun on lamppu rikki, niin käynnistyksen jälkeen tulee tästä virheilmoitus ja - piippaus. Kun sammuttaa, niin tulee ilmoitus, että yksi vika oli tässä ajoaikana ja - piippaus.

No kun tämä toistuu vaikka sata kertaa, niin jo tietää, että lamppu on rikki, Se on varma. Eikö joku huomaamattomampi tapa voisi olla ilmoittaa tästä.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Mulla ei tuu w201 ja w202 malleista mitään huonoa ominaisuutta mieleen :shock:
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Re: Lamppu rikki

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

jukka-tre kirjoitti:No kun tämä toistuu vaikka sata kertaa, niin jo tietää, että lamppu on rikki, Se on varma. Eikö joku huomaamattomampi tapa voisi olla ilmoittaa tästä.
Tai sitten vaihtaa se rikkinäinen lamppu :wink:
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Re: Lamppu rikki

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

Esa H. kirjoitti:
jukka-tre kirjoitti:No kun tämä toistuu vaikka sata kertaa, niin jo tietää, että lamppu on rikki, Se on varma. Eikö joku huomaamattomampi tapa voisi olla ilmoittaa tästä.
Tai sitten vaihtaa se rikkinäinen lamppu :wink:
No joo, mutta jos on vaikka joku sinänsä merkityksetön lamppu rikki, niin vähän kiinnostaa sitä vaihdella, jos vaikka pakkasta 2 viikkoo putkee 20 astetta.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

roiala kirjoitti:Tuulilasinpyyhkimien katkaisimen sijoitus vilkkuviiksen päähän, juu, kyllä sitä on helppo käyttää joidenkin mielestä ja jotkut virtuoosit tekevät sen kahdella sormella ilman että otetta täytyy irrottaa ratista mutta silti näin muutaman vuoden totuttelulla ei voi kuin sanoa että syvältä kun vertaa "normaali" autojen erilliseen viikseen. :roll:
Tämä on yksi niistä ominaisuuksista joka tekee mersusta mersun :lol: "palauttamattoman" ohjauksen kanssa tosin

Ja sitä paitsi, se on ihan toimiva ratkaisu.
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Timo J kirjoitti:
roiala kirjoitti:Tuulilasinpyyhkimien katkaisimen sijoitus vilkkuviiksen päähän, juu, kyllä sitä on helppo käyttää joidenkin mielestä ja jotkut virtuoosit tekevät sen kahdella sormella ilman että otetta täytyy irrottaa ratista mutta silti näin muutaman vuoden totuttelulla ei voi kuin sanoa että syvältä kun vertaa "normaali" autojen erilliseen viikseen. :roll:
Tämä on yksi niistä ominaisuuksista joka tekee mersusta mersun :lol: "palauttamattoman" ohjauksen kanssa tosin

Ja sitä paitsi, se on ihan toimiva ratkaisu.
Tämä on mielestäni myös niitä seikkoja jotka tekevät mersusta mersun eikä mitään riisipussia 8)
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Ei millää voi olla laittamatta tätä... :lol:
Kiinalaine sananlasku sanoo, jotta "kukaan ihminen ei ole niin viisas, että hän voisi tehdä niin hienon laitteen, jota joku ei olisi liian tyhmä käyttämään". Pitää muuten vieläpä paikkansa.

Eikä meitä insinöörejä kannata haukkua erilaisten laitteiden turhista tai muista ominaisuuksista, markkinointi se on joka ne hullutukset keksii. Tuotekehitys vaan toteuttaa ne olemattomin kustannuksin ilman että projekti viivästyy. Ja sekin yleensä mielletään suunnittelun viaksi, että laitteessa ilmenee vikoja käyttäjillä, vaikka perisyy on juuri tuo edellämainittu... :evil:

Että jos lukijoissa on markkinointipellejä, niin (no, jääköön sanomatta)
Avatar
TIMO T T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Su 20.02.2005 11:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TIMO T T »

vanttom kirjoitti:Ei millää voi olla laittamatta tätä... :lol:
Kiinalaine sananlasku sanoo, jotta "kukaan ihminen ei ole niin viisas, että hän voisi tehdä niin hienon laitteen, jota joku ei olisi liian tyhmä käyttämään". Pitää muuten vieläpä paikkansa.)


:D
vanttom kirjoitti:Eikä meitä insinöörejä kannata haukkua erilaisten laitteiden turhista tai muista ominaisuuksista, markkinointi se on joka ne hullutukset keksii. Tuotekehitys vaan toteuttaa ne olemattomin kustannuksin ilman että projekti viivästyy. Ja sekin yleensä mielletään suunnittelun viaksi, että laitteessa ilmenee vikoja käyttäjillä, vaikka perisyy on juuri tuo edellämainittu... :evil:
En kyllä aivan tuota alleviivaisi, vaikka joku osatotuus tossa voi ollakkin.

Hyvänä esimerkkinä ovat juuri tämän topikin alla mainitut hölmöydet. En ole nähnyt että joku olisi mainostanut mm. valomuistin puutetta, alimittaista öljyproppua tai vaikkapa vikatilaan menemistä ilman varoitusta. :roll:
Se että autot on täys kaikenlaisia turhia härpäkkeitä jotka sitten menevät rikki, on juuri tätä markkinointi provosointia. Se että laitteet ei alunalkaenkaan toimi järkevästi on insinöörien heikkoa kykyä orientoitua todellisiin tarpeisiin. :evil:

En tiedä lukevatko autotehtaat näitä eri merkkien foorumeita ja yrittävät ottaa opiksi. On meinaan niin paljon aitoja ja puolueettomia kommentteja oikeilta käyttäjiltä että luulis kannattavan.

Vaikka kyllä ne autotehtaan suunnitteliat ovat varsin usein umpiluupäitä. Tulee mieleen mm. taannoiset arvostelut Mersun "vanerilevy/vieteripenkistä", Volkkakrin liian pienistä taustapeileistä tai Fiatin surkeasta ajoergonomiasta. Vaikka autolehdet jatkuvasti näistä parjasi, niin aina vaan tehtiin samoja virheitä... :roll:
W210 290TD T
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Insinöörit vaan piirtää niitä systeemejä, niillä tuskin on käytännön kokemusta laitteen toiminnasta. Me kellosepät tehdään niitä toimivia ratkaisuja :lol:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

roiala kirjoitti: ja jotkut virtuoosit tekevät sen kahdella sormella ilman että otetta täytyy irrottaa ratista
Asian vierestä sen verran, että joskus kummastuttaa, notta miksi ne molemmat kädet pitää koko ajan olla ratissa kiinni - ainakin silloin kun hallintalaitteita arvioidaan.

Kuka sitten on jatkuvasti molemmin käsin ruorissa.. kyllä jompi kumpi räpylä on suurimman osan ajasta jossain muualla; näplää radiota, plaraa CD-levyjä, kännykkää, etsii pastillirasiaa tai juomapulloa, kaivaa nenää, roikkuu ikkunasta, lepää vaihdekepillä tai kyynärnojalla, raapii palleja, näyttää keskisormea jne... ei siinä yksi otteen irrotus pyyhintä varten paljoa paina :lol:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

roiala kirjoitti:Tuulilasinpyyhkimien katkaisimen sijoitus vilkkuviiksen päähän, juu, kyllä sitä on helppo käyttää joidenkin mielestä ja jotkut virtuoosit tekevät sen kahdella sormella ilman että otetta täytyy irrottaa ratista mutta silti näin muutaman vuoden totuttelulla ei voi kuin sanoa että syvältä kun vertaa "normaali" autojen erilliseen viikseen. :roll:
Irroittamatta otetta ratista minäkin sitä käyttelen sujuvasti.
Kerrassaan loistava keksintö yhdistää yhteen vipstaakiin kaikki.

Monen muun auton ratissa tuleekin äitiä ikävä, kun ei tiedä mitä kaikkia mistäkin tapahtuu, kun "parhaissa" on vieläpä radionkin toiminnot sotkettu johonkin viikseen, jos ei peräti useampaan :evil:
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Ari66:n kanssa aivan samaa mieltä. Yksiviiksijärjestelmä on yksi mersun hienoimpia ominaisuuksia. Ja yllä joku ei löytänyt W202:sesta mitään huonoa-miten olisi rengasmelu?
Vastaa Viestiin