Hölmöin ominaisuus mersussa
Hölmöin ominaisuus mersussa
Mikäs on milestänne oman mesenne insinööritaidon pahin ilmentymä.
Itse pitäisin (W210) ainakin apukuskin peilin automaattisesta alaspäin kääntyvää peiliä kun pakin lyö päälle aika epäonnistuneena tekeleenä. Se näyttää liian alas. Ei kiinnosta heti ensimmäisenä rotvallin reunaa katsoa kun alkaa peruuttamaan. Saahan sen toki pois päältä valitsemalla kuskin puoleisen napin. Mutta kuitenkin taisi insinyöri mennä liian pitkälle.
Toinen moka on mielestäni takalasin pyyhin, pyyhkäisee jos tuulilasin pyyhin on päällä kun pakin lyö päälle. Oon monena talviaamuna kironnut pihasta peruuttaessani kun ensimmäiset lumet saa lasista ravattua ja pyyhkäisee samalla kun laittaa pakin päälle. Takasulka on jäässä/jumissa.Tarpeeton, ei liene suuri vaiva käyttää erillisellä napilla.
Itse pitäisin (W210) ainakin apukuskin peilin automaattisesta alaspäin kääntyvää peiliä kun pakin lyö päälle aika epäonnistuneena tekeleenä. Se näyttää liian alas. Ei kiinnosta heti ensimmäisenä rotvallin reunaa katsoa kun alkaa peruuttamaan. Saahan sen toki pois päältä valitsemalla kuskin puoleisen napin. Mutta kuitenkin taisi insinyöri mennä liian pitkälle.
Toinen moka on mielestäni takalasin pyyhin, pyyhkäisee jos tuulilasin pyyhin on päällä kun pakin lyö päälle. Oon monena talviaamuna kironnut pihasta peruuttaessani kun ensimmäiset lumet saa lasista ravattua ja pyyhkäisee samalla kun laittaa pakin päälle. Takasulka on jäässä/jumissa.Tarpeeton, ei liene suuri vaiva käyttää erillisellä napilla.
Tosta takalasin pyyhkimen automaattitoimesta on ennekin keskusteltu ja minun mielestäni se toimii juuri niin kuin pitää eli jos tuulilasin pyyhkijät on edessä tuulilasissa tarpeen pitää päällä niin kun autoa peruutetaan eli muutetaan meno suuntaa niin miksei silloin mukamas tarvitsisi pyyhkijöiden olla päällä????
Ps. autokoulussahan opetettiin kai kiertämään auto ympäri ennen liikkeelle lähtöä, ja minä ainakin kokeilen että pyyhkijät eivät ole jäässä kummassakin päässä.
Pss. Niin emmehän me mersulla ajavat olla mitään vanhoja hevosmiehijä jotka vanhasta tottumuksesta ajavat kulkupelinsä aina niin että sen saa turpa puolesta sidottua kiinni että ei karkaa. Siis tarkoitan että kuinka paljon kivanpaa autoa on vekslata kun tulee lämpimällä autolla ja parkkeeraa sen silloin niin että pääsee lähtemään eteenpäin !
Ps. autokoulussahan opetettiin kai kiertämään auto ympäri ennen liikkeelle lähtöä, ja minä ainakin kokeilen että pyyhkijät eivät ole jäässä kummassakin päässä.
Pss. Niin emmehän me mersulla ajavat olla mitään vanhoja hevosmiehijä jotka vanhasta tottumuksesta ajavat kulkupelinsä aina niin että sen saa turpa puolesta sidottua kiinni että ei karkaa. Siis tarkoitan että kuinka paljon kivanpaa autoa on vekslata kun tulee lämpimällä autolla ja parkkeeraa sen silloin niin että pääsee lähtemään eteenpäin !
W124 kohdalla on niinkin pieni asia kuin öljypohjan tulppa (jos joku vielä öljyjä alakautta vaihtaa), nimittäin siinä on 14 mm kierre ja kierteen pituus on yli tuuma ja kanta on 13 mm avaimelle.
Aika paha yhdistelmä, sais olla isompi kanta, lyhyempi kierre.
Kaksi ongelma tulppaa tullu vastaan joiden kanssa saanu tapella, kanta menee äkkiä rikki ja pitää vääntää oikeaan momenttiin. no motonetistä uusi tulppa vajaalla 3 eurolla.
(kylläpä sitä pitää tyhjästäkin valittaa)
Aika paha yhdistelmä, sais olla isompi kanta, lyhyempi kierre.
Kaksi ongelma tulppaa tullu vastaan joiden kanssa saanu tapella, kanta menee äkkiä rikki ja pitää vääntää oikeaan momenttiin. no motonetistä uusi tulppa vajaalla 3 eurolla.
(kylläpä sitä pitää tyhjästäkin valittaa)
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Edellämainittu farmarin takalasinpyyhintoiminto liitettynä sadetunnistimeen:
Ajat reissua. Jossain välissä sataa. Käännät pyyhkijät tihkulle. Sadetunnistin menee päälle. Sade lakkaa. Huristelet perille ja ajat perästä rapaisen auton autotalliin. Etuperin, koska tallin perälle pakkautuvaa pakokaasua ei ole kiva tuuletella pois.
Seuraavana aamuna starttaat auton. Et ollut huomannut kääntää tihkuasentoa pois päältä illalla, koska sadetunnistin oli lopettanut pyyhinnän edellispäivänä omatoimisesti. Nyt sadetunnistimesta huolimatta tuulilasinpyyhkijä pyyhkäisee kerran. Ja koska Murphyn lain mukaisesti ehdit lyödä jo pakinkin päälle, takaviipperäkin innostuu hiomaan kuivaa takalasiasi tasarakeisella maantiemoskalla.
Ainoa voittaja on Pilkington.
Ajat reissua. Jossain välissä sataa. Käännät pyyhkijät tihkulle. Sadetunnistin menee päälle. Sade lakkaa. Huristelet perille ja ajat perästä rapaisen auton autotalliin. Etuperin, koska tallin perälle pakkautuvaa pakokaasua ei ole kiva tuuletella pois.
Seuraavana aamuna starttaat auton. Et ollut huomannut kääntää tihkuasentoa pois päältä illalla, koska sadetunnistin oli lopettanut pyyhinnän edellispäivänä omatoimisesti. Nyt sadetunnistimesta huolimatta tuulilasinpyyhkijä pyyhkäisee kerran. Ja koska Murphyn lain mukaisesti ehdit lyödä jo pakinkin päälle, takaviipperäkin innostuu hiomaan kuivaa takalasiasi tasarakeisella maantiemoskalla.
Ainoa voittaja on Pilkington.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Ihan niinkuin puolimutuna aloittajalle, sen peruutusasennon saa säädettyä (imo) siihen kohtaan kuin haluaa. Älä kysy miten, suosittelisin pläräämään ohjekirjaa, mutta lisämutuna kun ajattelee, niin eihän sitä olisi järkeä tehdä jos se olisi vain yhteen asentoon, kun kuskeja voi olla kääpiöstä goljattiin.
Tiedät paikan, kokeile
Tuohonpa voisin mainita että aika moni varmaan käyttää taloyhtiönsä tolppapaikkaa ja ainakin itse ajan mieluummin keulan sinne tolpan puolelle kun että alan väsäämään siihen 5 metristä jatkoroikkaa naapuriautoilijan iloksi. Toisilla tietenkin on omakotitalon piha ja/tai webasto/eberi ettei piuhoja tarvitaräätäli kirjoitti:Pss. Niin emmehän me mersulla ajavat olla mitään vanhoja hevosmiehijä jotka vanhasta tottumuksesta ajavat kulkupelinsä aina niin että sen saa turpa puolesta sidottua kiinni että ei karkaa. Siis tarkoitan että kuinka paljon kivanpaa autoa on vekslata kun tulee lämpimällä autolla ja parkkeeraa sen silloin niin että pääsee lähtemään eteenpäin !

123 korisen dieselin (2,4L) ainoa huono ominaisuus on laiskanpulskea kiihtyvyys
Ko. koneen huippunopeudet riittävät hyvin Suomen nopeusrajoituksiin.

Ko. koneen huippunopeudet riittävät hyvin Suomen nopeusrajoituksiin.
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Auton meneminen vikatilaan varoittamatta !
Tota ominaisuutta ei voi ymmärtää. Jos olisin ohittamassa rekkaa ja joku löisi vauhdissa kapulan rattaisiin, niin hänet tuomittaisiin varmasti ihmishengen vaarantamisesta. Mersuihin toi ominaisuus on asennettu vakiovarusteeksi
!!!
Jatkona samaan aiheeseen. Autossa on infotaulu joka kertoo pissapojan veden vähyydestä ja palaneista polttimoista yms. Tämä ok, mutta miksi ruutuun ei tule tarvittaessa mainintaa vikatilasta, että ymmärtäisi heti mistä on kysymys
Tota ominaisuutta ei voi ymmärtää. Jos olisin ohittamassa rekkaa ja joku löisi vauhdissa kapulan rattaisiin, niin hänet tuomittaisiin varmasti ihmishengen vaarantamisesta. Mersuihin toi ominaisuus on asennettu vakiovarusteeksi

Jatkona samaan aiheeseen. Autossa on infotaulu joka kertoo pissapojan veden vähyydestä ja palaneista polttimoista yms. Tämä ok, mutta miksi ruutuun ei tule tarvittaessa mainintaa vikatilasta, että ymmärtäisi heti mistä on kysymys

W210 290TD T
Syystä että asia on keskiverto mersukuskille liian tekninen ja korjaus tehdään kuitenkin merkkikorjaamolla. Se, että diagnosoinnin kotiteosta on tehty niin vaikeaa on kyllä suoraan merkkikorjaamoiden tukemista.Tämä ok, mutta miksi ruutuun ei tule tarvittaessa mainintaa vikatilasta, että ymmärtäisi heti mistä on kysymys
Tuosta apparin peilin peruutus toiminnosta. Niin ässässäni oli ainakin näin että kun oli pakki päällä ja peili meni ns. "ala-asentoon" niin siinä kun sääti peiliä niin seuraavalla kerralla se meni siihen mihin se oli säädetty uudelleen.
Ja muuten eihän mikään ole hölmö ominaisuus mersussa
Kaikki varsin tarpeellisia jos vain oppii käyttämään. Ja ei aja autolla suomessa. 
Ja muuten eihän mikään ole hölmö ominaisuus mersussa


2006 E280cdi 4matic
1996 Toyota Supra
ex. 1999 S 500
1996 Toyota Supra
ex. 1999 S 500
Näin kyllä, mutta se että siinä lukisi vaikka "vikatilassa, vie huoltoon" olisi parempi kuin ei mitään. Joku pikkuvika, joka lyö vikatilan päälle aiheuttaa ensikertalaiselle varsin hölmön olon. (näin myös itselläe320 kirjoitti:Syystä että asia on keskiverto mersukuskille liian tekninen ja korjaus tehdään kuitenkin merkkikorjaamolla. Se, että diagnosoinnin kotiteosta on tehty niin vaikeaa on kyllä suoraan merkkikorjaamoiden tukemista.Tämä ok, mutta miksi ruutuun ei tule tarvittaessa mainintaa vikatilasta, että ymmärtäisi heti mistä on kysymys

Vikatila, taitaa olla uusien mersufoorumilaisten eniten kysymyksiä aiheuttava ihmetys.

W210 290TD T
Tämä on minun mielipide, mutta maaliman yksinkertaisin asia:
Valomuisti.. Halvimmassakin Seatissa on valot päällä, kun auto käynnistyy.
Asia ei ole iso mutta..
Niin ja tuo takalasin pyyhin.. Tänäkin aamuna manasin kun iskin lootasta pakin päälle, kun kuului kuinka hiekka kitisi lasia vasten..
Valomuisti.. Halvimmassakin Seatissa on valot päällä, kun auto käynnistyy.
Asia ei ole iso mutta..
Niin ja tuo takalasin pyyhin.. Tänäkin aamuna manasin kun iskin lootasta pakin päälle, kun kuului kuinka hiekka kitisi lasia vasten..
Se joka toiselle kuoppaa kaivaa..
siitä 10 euroo tunti saa
siitä 10 euroo tunti saa
Eikös uusimmissa Mersuissa ole valomuisti?
No, joka tapauksessa itse olen oppinut takalasinpyyhkimen kanssa elämään oikein hyvin. Ainoa, mikä systeemissä on kehnoa, on pesutoiminto. Pyyhin ehtii heittää laidasta toiseen kertaalleen, ennen kuin vettä tulee lasille. Vesi saisi tulla heti tai jopa ennen kuin pyyhin lähtee liikkeelle. En tiedä minkälainen venttiili siellä on/missä asti.
No, joka tapauksessa itse olen oppinut takalasinpyyhkimen kanssa elämään oikein hyvin. Ainoa, mikä systeemissä on kehnoa, on pesutoiminto. Pyyhin ehtii heittää laidasta toiseen kertaalleen, ennen kuin vettä tulee lasille. Vesi saisi tulla heti tai jopa ennen kuin pyyhin lähtee liikkeelle. En tiedä minkälainen venttiili siellä on/missä asti.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Minä taas pesen aina ennen lähtöä lasit oikein reilun huuhtelun kera, niin edessä kuin takana ja sitten vasta pakki päälle. Eli ei mitään ongelmia.
124:n ulkopeilit tosin on hupaisa kokonaisuus; toinen liian matala, mutta tarpeeksi leveä, toinen taas toisinpäin. Kunpa saisi parhaat puolet molemmista.
124:n ulkopeilit tosin on hupaisa kokonaisuus; toinen liian matala, mutta tarpeeksi leveä, toinen taas toisinpäin. Kunpa saisi parhaat puolet molemmista.
Tuulilasinpyyhkimien katkaisimen sijoitus vilkkuviiksen päähän, juu, kyllä sitä on helppo käyttää joidenkin mielestä ja jotkut virtuoosit tekevät sen kahdella sormella ilman että otetta täytyy irrottaa ratista mutta silti näin muutaman vuoden totuttelulla ei voi kuin sanoa että syvältä kun vertaa "normaali" autojen erilliseen viikseen. 

300td -91, manuaali.
miksi pitää niitä viiksiä sijoitella monta kpl ympäri rattia kun saa yhteenkin ne fiksusti kaikki laitettua. On se silti mielestäni parempi kuin toisella puolella oleva erillinen, tarvii täysin turhaan oikeeta kättä harjottaa kun se muuten vois leputtaa rauhassa.roiala kirjoitti:Tuulilasinpyyhkimien katkaisimen sijoitus vilkkuviiksen päähän, juu, kyllä sitä on helppo käyttää joidenkin mielestä ja jotkut virtuoosit tekevät sen kahdella sormella ilman että otetta täytyy irrottaa ratista mutta silti näin muutaman vuoden totuttelulla ei voi kuin sanoa että syvältä kun vertaa "normaali" autojen erilliseen viikseen.
Lamppu rikki
Mieleen tulee oikeastaan vain yksi ihan hölmö juttu.
Kun on lamppu rikki, niin käynnistyksen jälkeen tulee tästä virheilmoitus ja - piippaus. Kun sammuttaa, niin tulee ilmoitus, että yksi vika oli tässä ajoaikana ja - piippaus.
No kun tämä toistuu vaikka sata kertaa, niin jo tietää, että lamppu on rikki, Se on varma. Eikö joku huomaamattomampi tapa voisi olla ilmoittaa tästä.
Kun on lamppu rikki, niin käynnistyksen jälkeen tulee tästä virheilmoitus ja - piippaus. Kun sammuttaa, niin tulee ilmoitus, että yksi vika oli tässä ajoaikana ja - piippaus.
No kun tämä toistuu vaikka sata kertaa, niin jo tietää, että lamppu on rikki, Se on varma. Eikö joku huomaamattomampi tapa voisi olla ilmoittaa tästä.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Re: Lamppu rikki
Tai sitten vaihtaa se rikkinäinen lamppujukka-tre kirjoitti:No kun tämä toistuu vaikka sata kertaa, niin jo tietää, että lamppu on rikki, Se on varma. Eikö joku huomaamattomampi tapa voisi olla ilmoittaa tästä.

w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Re: Lamppu rikki
No joo, mutta jos on vaikka joku sinänsä merkityksetön lamppu rikki, niin vähän kiinnostaa sitä vaihdella, jos vaikka pakkasta 2 viikkoo putkee 20 astetta.Esa H. kirjoitti:Tai sitten vaihtaa se rikkinäinen lamppujukka-tre kirjoitti:No kun tämä toistuu vaikka sata kertaa, niin jo tietää, että lamppu on rikki, Se on varma. Eikö joku huomaamattomampi tapa voisi olla ilmoittaa tästä.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Tämä on yksi niistä ominaisuuksista joka tekee mersusta mersunroiala kirjoitti:Tuulilasinpyyhkimien katkaisimen sijoitus vilkkuviiksen päähän, juu, kyllä sitä on helppo käyttää joidenkin mielestä ja jotkut virtuoosit tekevät sen kahdella sormella ilman että otetta täytyy irrottaa ratista mutta silti näin muutaman vuoden totuttelulla ei voi kuin sanoa että syvältä kun vertaa "normaali" autojen erilliseen viikseen.

Ja sitä paitsi, se on ihan toimiva ratkaisu.
Tämä on mielestäni myös niitä seikkoja jotka tekevät mersusta mersun eikä mitään riisipussiaTimo J kirjoitti:Tämä on yksi niistä ominaisuuksista joka tekee mersusta mersunroiala kirjoitti:Tuulilasinpyyhkimien katkaisimen sijoitus vilkkuviiksen päähän, juu, kyllä sitä on helppo käyttää joidenkin mielestä ja jotkut virtuoosit tekevät sen kahdella sormella ilman että otetta täytyy irrottaa ratista mutta silti näin muutaman vuoden totuttelulla ei voi kuin sanoa että syvältä kun vertaa "normaali" autojen erilliseen viikseen."palauttamattoman" ohjauksen kanssa tosin
Ja sitä paitsi, se on ihan toimiva ratkaisu.

W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Ei millää voi olla laittamatta tätä...
Kiinalaine sananlasku sanoo, jotta "kukaan ihminen ei ole niin viisas, että hän voisi tehdä niin hienon laitteen, jota joku ei olisi liian tyhmä käyttämään". Pitää muuten vieläpä paikkansa.
Eikä meitä insinöörejä kannata haukkua erilaisten laitteiden turhista tai muista ominaisuuksista, markkinointi se on joka ne hullutukset keksii. Tuotekehitys vaan toteuttaa ne olemattomin kustannuksin ilman että projekti viivästyy. Ja sekin yleensä mielletään suunnittelun viaksi, että laitteessa ilmenee vikoja käyttäjillä, vaikka perisyy on juuri tuo edellämainittu...
Että jos lukijoissa on markkinointipellejä, niin (no, jääköön sanomatta)

Kiinalaine sananlasku sanoo, jotta "kukaan ihminen ei ole niin viisas, että hän voisi tehdä niin hienon laitteen, jota joku ei olisi liian tyhmä käyttämään". Pitää muuten vieläpä paikkansa.
Eikä meitä insinöörejä kannata haukkua erilaisten laitteiden turhista tai muista ominaisuuksista, markkinointi se on joka ne hullutukset keksii. Tuotekehitys vaan toteuttaa ne olemattomin kustannuksin ilman että projekti viivästyy. Ja sekin yleensä mielletään suunnittelun viaksi, että laitteessa ilmenee vikoja käyttäjillä, vaikka perisyy on juuri tuo edellämainittu...

Että jos lukijoissa on markkinointipellejä, niin (no, jääköön sanomatta)
vanttom kirjoitti:Ei millää voi olla laittamatta tätä...![]()
Kiinalaine sananlasku sanoo, jotta "kukaan ihminen ei ole niin viisas, että hän voisi tehdä niin hienon laitteen, jota joku ei olisi liian tyhmä käyttämään". Pitää muuten vieläpä paikkansa.)

En kyllä aivan tuota alleviivaisi, vaikka joku osatotuus tossa voi ollakkin.vanttom kirjoitti:Eikä meitä insinöörejä kannata haukkua erilaisten laitteiden turhista tai muista ominaisuuksista, markkinointi se on joka ne hullutukset keksii. Tuotekehitys vaan toteuttaa ne olemattomin kustannuksin ilman että projekti viivästyy. Ja sekin yleensä mielletään suunnittelun viaksi, että laitteessa ilmenee vikoja käyttäjillä, vaikka perisyy on juuri tuo edellämainittu...![]()
Hyvänä esimerkkinä ovat juuri tämän topikin alla mainitut hölmöydet. En ole nähnyt että joku olisi mainostanut mm. valomuistin puutetta, alimittaista öljyproppua tai vaikkapa vikatilaan menemistä ilman varoitusta.

Se että autot on täys kaikenlaisia turhia härpäkkeitä jotka sitten menevät rikki, on juuri tätä markkinointi provosointia. Se että laitteet ei alunalkaenkaan toimi järkevästi on insinöörien heikkoa kykyä orientoitua todellisiin tarpeisiin.

En tiedä lukevatko autotehtaat näitä eri merkkien foorumeita ja yrittävät ottaa opiksi. On meinaan niin paljon aitoja ja puolueettomia kommentteja oikeilta käyttäjiltä että luulis kannattavan.
Vaikka kyllä ne autotehtaan suunnitteliat ovat varsin usein umpiluupäitä. Tulee mieleen mm. taannoiset arvostelut Mersun "vanerilevy/vieteripenkistä", Volkkakrin liian pienistä taustapeileistä tai Fiatin surkeasta ajoergonomiasta. Vaikka autolehdet jatkuvasti näistä parjasi, niin aina vaan tehtiin samoja virheitä...

W210 290TD T
Asian vierestä sen verran, että joskus kummastuttaa, notta miksi ne molemmat kädet pitää koko ajan olla ratissa kiinni - ainakin silloin kun hallintalaitteita arvioidaan.roiala kirjoitti: ja jotkut virtuoosit tekevät sen kahdella sormella ilman että otetta täytyy irrottaa ratista
Kuka sitten on jatkuvasti molemmin käsin ruorissa.. kyllä jompi kumpi räpylä on suurimman osan ajasta jossain muualla; näplää radiota, plaraa CD-levyjä, kännykkää, etsii pastillirasiaa tai juomapulloa, kaivaa nenää, roikkuu ikkunasta, lepää vaihdekepillä tai kyynärnojalla, raapii palleja, näyttää keskisormea jne... ei siinä yksi otteen irrotus pyyhintä varten paljoa paina

Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Irroittamatta otetta ratista minäkin sitä käyttelen sujuvasti.roiala kirjoitti:Tuulilasinpyyhkimien katkaisimen sijoitus vilkkuviiksen päähän, juu, kyllä sitä on helppo käyttää joidenkin mielestä ja jotkut virtuoosit tekevät sen kahdella sormella ilman että otetta täytyy irrottaa ratista mutta silti näin muutaman vuoden totuttelulla ei voi kuin sanoa että syvältä kun vertaa "normaali" autojen erilliseen viikseen.
Kerrassaan loistava keksintö yhdistää yhteen vipstaakiin kaikki.
Monen muun auton ratissa tuleekin äitiä ikävä, kun ei tiedä mitä kaikkia mistäkin tapahtuu, kun "parhaissa" on vieläpä radionkin toiminnot sotkettu johonkin viikseen, jos ei peräti useampaan

* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *