mb 124 turbo autom.

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
vilpel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 12.11.2004 18:09

mb 124 turbo autom.

Viesti Kirjoittaja vilpel »

Tommonen laite tuli tehtyä. Auto on 200 pensiini, kaasuttimella ja automaatilla!
Elikä huonoin yhdistelmä mitä mersuun on ikänä saanut!!!
Talven aikana tuli vähän tekniikkapäivitystä, hitsausta ym. tehtyä. Ja kyllähän siitä ihan kulkeva laite tuli.
Heinäkuusta asti on tullut ajettua eikä vielä ole mikään pamahtanu. Ens talvena tarvis vähä perehtyä tohon sisustaan, sekä mahdollisesti ruiskutekniikkaa/ kunnollista sytytysjärjestelmää. toivottavasti kuvat toimii, en oikee osaa näitä kuvan laittoja.
Tossa olis muutama kuva: http://s102.photobucket.com/albums/m86/ ... 4%20turbo/
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12859
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

no johan on laite !

hienolta näyttää, onkos parempaa kuvaa vähän kauempaa ? näkis miten tuo kylkien sheivaus istuu ;)
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12287
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tää näyttää suorastaan mun tulevaisuudelta vaikka mulla toi ruisku jo onkin. Hyvää työtä. Saako takaovet auki jostakin piilosta/kaukosäätimel vai pelkästään sisäpuolelta?
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
vilpel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 12.11.2004 18:09

Viesti Kirjoittaja vilpel »

Ei oo kyllä tähän hätään parempaa kuvaa kyljistä, mutta tarvii käydä napsaseen kun ehtii. Takaoviin on sellaiset vaijerit millä ne avataan, mutta niitä ei tarvita kun kerran vuadessa... :lol:
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

se, että joku turpottaa pensakoneen on jo ittessään hatun-noston arvonen suaritus. mutta se että joku turpottaa pensakoneen ja saa sen toimiin kaasarilla ja tomaatilla...se vasta on jotain... :roll: hattua nostetaan!

ei noita joka nurkalla vastaan tuu. aikas vekotin.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Eipä noi kaasari-turbot tai yleensäkkään bensa-turbo mersut ainakaan täällä kotkassa päin mitään harvinaisuuksia ole :?
Ite en kyllä ymmärrä miten jotkuu jaksaa pelleillä jollaa tuplilla ku megaki on keksitty 8)
Onnea vaan projektille!
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
vilpel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 12.11.2004 18:09

Viesti Kirjoittaja vilpel »

Nii tosiaa, toi vehjehän ei oo sitte tuplia nähnykkää!!! eikä tule näkemäänkään! Kaasarinahan on superkuuluisa römperi! jota on hiukan muuteltu. henkilökohtaisesti olen säätäny kaasaria noin 15min! koko sen olemassaolon aikana+ muutaman kerran lisänny öljyä. Ja väitänkin että olet nähnyt megasi kanssa 100 kertaisesti enemmän vaivaa. Ja kyllähän mullekkin se mega tulee...
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Ööö.. siis meinaatkos saada tuon römpän toimimaan ahtimen kanssa :shock:
Onhan siinä megassa hommaa mut lienee turha väitellä käyttömukavuudest, taloudellisuudest jne jne kaasarin ja ruitan välil ja ahdetut pelit on sit viel eriksee :wink:
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
vilpel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 12.11.2004 18:09

Viesti Kirjoittaja vilpel »

kyseessä on harrastepeli!!!! en välitä kulutuksesta, koska ajan vaan kesäisin. joka pyörii 10-15 litraa, melko rankasti polkien. Ja toisekseen sillä on ejettu jo 3 kuukautta! ei tää oo mitään rakettitiedettä....pensaa ja ilmaa oikeessa suhteessa! :lol:
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Hienoa työtä! Mites olet ratkaissut nuo alipainetoiminnot? Eli automaatin ohjaus, virranjakaja ja alipainetehostin?
vilpel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 12.11.2004 18:09

Viesti Kirjoittaja vilpel »

Mitään ei ole muutettu. Virranjakaja on täysin normaali, pikkasen on maksimi ennakoita yritetty pienentää, siis ihan jakajaa testaamatta, painojen liikettä rajoittamalla. alipainekello on käytössä normaalisti! siis ei ahto myöhäistystä!

Jarrutehostajassahan on takaisku ja kyllähän tälläkin joskus alipaineilla ajellaan :lol:
Automaattia ei ole säädetty mitenkään, kun en siitä mitään ymmärrä. Muuten pelaa laatikko tosi hyvin, mutta ykköseltä, kakkoselle sillai puolikaasun vaihdolla kyllä vaihtaa aika kovaa (nykäisemällä). Ehkä menee vaihdot pikkasen korkeammalle kierroksille kun vaparina, johtuen varmaan ylipaineesta.
Avatar
Nikomb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Pe 29.04.2005 13:59
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja Nikomb »

Mistä olet ottanut turbolle öljynkierron?

onko koneessa kaikki sisuskalut vakioita? Onko tehoista jo tietoa?
W 124 230 - 86
Avatar
MasaMbW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1703
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Tampere [Kangasala]

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

nätti peli on, tullu jokusen kerran tutkittua tota sun autoos ulkopuolelta päin livenä :oops: pidät vaan aamusin aina mun koulun vieressä tätä :wink:

eipä ne ovenkahvat ja peräluukkukaan peilannu mistään suunnasta kattoen ku oikeen tutkin :D mikäs se korisarja on mikä tossa on? en oo ennen nähny moista W124:ssä.

tulipa sitä pari kuvaakin napattua. tosin huonoja sellaisia. (kamera puhelimella)
http://img304.imageshack.us/my.php?imag ... 170ic1.jpg

http://img304.imageshack.us/my.php?imag ... 173kk5.jpg
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
vilpel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 12.11.2004 18:09

Viesti Kirjoittaja vilpel »

Nikomb kirjoitti:Mistä olet ottanut turbolle öljynkierron?

onko koneessa kaikki sisuskalut vakioita? Onko tehoista jo tietoa?
Sieltä kannen takaa, keskellä on se pieni kuusiokoloruuvi. Siihe vaa oikeenlainen nippa tilalle. (Eikä se kannen öljynkierto siitä huonone)

Kaikki vakiota, tein siihen konerempan ihan vakio-osilla. Kannesta pikkasen siistitty kanavia.
Tehot on 0.3 ahdoilla 128 hv/ 215 nm, Ja suljetulla radalla 0.7 ahdoilla on ajettu ilman ongelmia :lol: kai sitä voi vielä vähän kiristääkkin, kunnes hajoaa...
vilpel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 12.11.2004 18:09

Viesti Kirjoittaja vilpel »

Siinähän sitä aina välillä seisotan. Joo, ihan hyvin ne pohjat onnistu. Ohan se vielä ihan raakile, sisusta on aivan kamala, lokareitakaan en oo jaksanu vielä edes passailla kunnolla! Mutta kohtahan toi menee seisontaan ja alkaa piiiitkä talvi....
Auto on kai tullut ihan kaupasta ulos tolla korisarjalla, kun oli vaa jotain vanhoja lappuja jossa mainittiin amg-korisarja, amg-jouset(ovat vieläkin paikallaan!!) ja Vielä 16"amg-vanteetkin. En tiedä onko ton sitte voinu sillon tilata tollasella paketilla?
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12287
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ei sul ois kuvia öljykierron putken paikka kannes jne.
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
vilpel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 12.11.2004 18:09

Viesti Kirjoittaja vilpel »

Sergey kirjoitti:ei sul ois kuvia öljykierron putken paikka kannes jne.
Ei oo kyllä kuvia. Kun katot sinne kannen taakse, et voi erehtyä siitä pultista kun niitä on vain yksi siälä. Sit vaan pultti ja ahdin mukaan hydrauliikka liikkeeseen ja käyt teettään letkun siihe. Nii ja siä kannen takana ei oo kauheesti tilaa, tarvii siihe kannenpäähä 90 asteen mutkan.
vilpel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 12.11.2004 18:09

Viesti Kirjoittaja vilpel »

Nyt sitten joutu taas ottaan ton kesäauton esille :twisted: Sain tossa talven aikana jopa laitettua siihen sisustan paikalleen.

Muuttelin myös hukkaportin ohjausta, ennen oli ahtimelta, nyt imusarjasta. Pensanpaineen säädin oli ennen imusarjasta nyt painekotelosta. Myös neulaventtiilin porasin isommaksi. Alaväännöt kyllä lisäänty huomattavasti!
Ulkomuutoksia on takalasin lippa joka nyt viä tarvis raapasta sialla kiinni, sit olis vielä ihan hillittömän kokonen "säädettävä takasiipi" jota en kyllä laita kiinni...onse vaan nii ruma mersussa!
Saa nähdä joko tänä kesänä vakio laatikko ja kone antautuu :roll: ?

vähä kuvia:
http://s102.photobucket.com/albums/m86/ ... 4%20turbo/
JACKHAMMER
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: Ti 09.12.2003 18:37
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja JACKHAMMER »

tää mese tais tässä talven aikana pyörähtää rovaniemellä?
mielestäni oli yhden uuden kerrostalon pihalla..
lähinnä tuo konepelti/maski/väri samoja..??
Vito 115 4x4 ja ml 320cdi
vilpel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 12.11.2004 18:09

Viesti Kirjoittaja vilpel »

Toivottavasti ei... piti ainakin olla tallissa tampereella :shock:
Vastaa Viestiin