
Tuulilasin pyyhkijän moottori
- K.Vahlsten
- Sisäänajossa
- Viestit: 7
- Liittynyt: La 16.09.2006 11:17
- Paikkakunta: Tampere
Tuulilasin pyyhkijän moottori

MB 220 CDI-99
Itse ajelen W202:lla ja W124 kuskit neuvokoot miten ko mallissa purkaminen tapahtuu... käytä hakua vaikka sanalla tuulilasinpyyhkijä... ohjeita löytyy
Vastaisuuden varalle: Kannattaa voidella se pyyhkijän varressa oleva luisti. Ota varressa oleva muovisuojus irti ja laita voiteluainetta siihen. Parhaiten voitelu onnistuu kun varsi osoittaa edestä katsoen vasempaan yläkulmaan.
Em keinolla saattaa saada jumittuneen pyyhkijän myös liikkeelle. Tarkasta myös pyyhkijän sulake.
Vastaisuuden varalle: Kannattaa voidella se pyyhkijän varressa oleva luisti. Ota varressa oleva muovisuojus irti ja laita voiteluainetta siihen. Parhaiten voitelu onnistuu kun varsi osoittaa edestä katsoen vasempaan yläkulmaan.
Em keinolla saattaa saada jumittuneen pyyhkijän myös liikkeelle. Tarkasta myös pyyhkijän sulake.
MB C180 vm -95
Siitä alat purkaan vaan ensin ne muovi-osat eli ritilät ja
sit tulee ne vivustot näkyviin ja sen jälkeen moottori lähtee
niiden mukana pois.
Ei kai vaan ole se liuku jäänyt rasvaamatta?
Se pitäs rasvata näin sateella kerran kuussa.
Eli pysäytät sen keskelle tuulilasia ja sit siihen
metallin kirkkaaseen liukuun öljyä jollain.
Itsellä on suihkutettavaa aseöljyä.
sit tulee ne vivustot näkyviin ja sen jälkeen moottori lähtee
niiden mukana pois.
Ei kai vaan ole se liuku jäänyt rasvaamatta?
Se pitäs rasvata näin sateella kerran kuussa.
Eli pysäytät sen keskelle tuulilasia ja sit siihen
metallin kirkkaaseen liukuun öljyä jollain.
Itsellä on suihkutettavaa aseöljyä.
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
- K.Vahlsten
- Sisäänajossa
- Viestit: 7
- Liittynyt: La 16.09.2006 11:17
- Paikkakunta: Tampere
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Ti 13.12.2005 20:07
- Paikkakunta: Tornio
Haku- toiminnolla löytyy runsaasti juttua tuulilasinpyyhkijästä. Siihen liukutsydeemin voiteluun kannattaa käyttää aseöljyä tai crc:tä. Jos siihen pistää tippakannusta tavallista öljyä niin pakkasten tultua loppuu toiminta koska tavallinen öljy jäykistää mekanismin. Aseöljy ehkä parasta koska se liuottaa samalla likaa pois ja sitä voi käyttää myös ovien lukkoihin
Edit: Kirjoitusvirheiden korjailua
Edit: Kirjoitusvirheiden korjailua
Viimeksi muokannut dieselhörhö, Ma 02.10.2006 19:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
-90 W124 200D (590tkm) by T.Trast
-90 W124 200D (590tkm) by T.Trast