Milloin jakopään hihnan vaihto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Vieras

Milloin jakopään hihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Jes eli autoni on ajettu 60.000km ja on vuosimallia 1998 oleva w208
autossa on alkuperäinen jakopään hihna, nyt mietinkin millaisia kesto aikoja mersu on lupaillut hihnalle.
Itselläni oli viimeksi honda jonka jakopää kosahti vaikka hihnan kilometrit eivät olleet vielä lähelläkään mutta käyttö ikä oli mennyt umpeen ajat sitten noh mitäs ostin "hyvän vanhan ja vähän ajetun" kun sitten annoin vähän kenkää sain eteeni ison mootori remontin :(

Eli voin olla ihan väärässä mutta jostain olin lukevani että jakopään vaihto ikä olisi jotain 5 vuotta ja tai lähemmäksi 80-100,000km voin kyllä olla ihan väärässäkin.

eli onko jollain henkilökohtaisia kokemuksia tietoa milloin tuleevastaan koneremontti. meinaan vaan että uskallanko painaa pedaalia rankasti vielä puolivuotta ennen kuin pääsen saksan kautta suomeen. saksassa olisi tarkoitus kotimatkalla tehdä koneremontti ja muut pikku toimenpiteet.
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Was??
Eikö kaikissa W208:n moottoreissa ollut jakopää ketjukäyttöinen?
Avatar
J_J
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: To 10.07.2003 04:21
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja J_J »

Mitääh? Onko Mersu siirtynyt muka takaisin hihnakäyttöiseen jakopäähän? Tietämättä asiasta "yhtään mitään" väittäisin kyllä että tuossa(kin) Mersussa on ketjuvetoinen venttiilikoneisto.

edit: En ihan ehtinyt, Leka oli nopeempi :)
Ei riemulla rajaa, kun Pösöllä ajaa ;)
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 932
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

Voisin melkein lyödä vetoa, että ketju siellä on. Mersut ja remmivetoiset lelut on erikseen.
Kalusto:
Mersu(ja)

*
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Ei siellä mitään hihnaa voi olla! :shock:
Tuplaketju sen olla pitää. (Kuten näissä vanhuksissa) 8)
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Olli Lajunen kirjoitti:Ei siellä mitään hihnaa voi olla! :shock:
Tuplaketju sen olla pitää. (Kuten näissä vanhuksissa) 8)
Itse asiassa siinä (CLK) taitaa olla yksirivinen ketju. Ainakin jos 4-pyttyisinen on.
Avatar
Pekka.A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 440
Liittynyt: Ti 29.04.2003 12:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Pekka.A »

NO pojjaat , gurut ja muut fakiirit :wink: :lol: mikäs ketjujen vaihto ikä mahtaa noin suunnilleen olla?. Kakkosneloseenikin (1rivinen) taitaisi olla parasta vaihtaa ,kun ei kilometreistä eikä ketjun iästäkään tietoa.Ja tulihan tuo kansiremppakin tuossa teetettyä, ettei se vaan menisi hukkaan! EDIT: Näyttääpä tastäkin aiheesta ollut oleman aikaisemminkin hieman keskustelua.../haku
" Fidldee" W202 C200 -94
W124 230kat-88
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Leka kirjoitti:
Olli Lajunen kirjoitti:Ei siellä mitään hihnaa voi olla! :shock:
Tuplaketju sen olla pitää. (Kuten näissä vanhuksissa) 8)
Itse asiassa siinä (CLK) taitaa olla yksirivinen ketju. Ainakin jos 4-pyttyisinen on.
Höh.
Ei ole mersutkaan niinkuin ennen... :roll: :wink:
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14218
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Kaikissa Mercedeksissä on ketju. M102:ssa (1980-1992) on myös yksirivinen ketju, kuten fidldee tuossa sanoikin. Ketju kannattaa kyllä vaihtaa, jos useampi satatuhatta km on jo takana, eikä tietoa, koska kettinki ja kiristäjä on vaihdettu. Toisaalta sanoovat, että turha vaihtaa ketjua, ellei se pidä jo ääntä (rallata)...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Timo L. kirjoitti:Kaikissa Mercedeksissä on ketju. M102:ssa (1980-1992) on myös yksirivinen ketju, kuten fidldee tuossa sanoikin. Ketju kannattaa kyllä vaihtaa, jos useampi satatuhatta km on jo takana, eikä tietoa, koska kettinki ja kiristäjä on vaihdettu. Toisaalta sanoovat, että turha vaihtaa ketjua, ellei se pidä jo ääntä (rallata)...
Pieni korjaus tuohon, 102:ssa on kylläkin 2-rivinen ketju vuodesta -89 alkaen.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14218
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

No tuota mietinkin, mutta jäi tohinassa se laittamatta. Hyvä kun lisäsit.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Boss kirjoitti:Pieni korjaus tuohon, 102:ssa on kylläkin 2-rivinen ketju vuodesta -89 alkaen.
Ja vanhempaan koneeseen saa myös jälkikäteen asennettua tuon 2-rivisen. Muistaakseni W124/W201-sarjojen M102:ssa tuon yksirivisen kanssa oli joitain ongelmia ja näitä muutoksia tehtiin ihan takuunakin.. :?:

Eikös muuten se Porin 1 000 000 km samalla 200D:lla ajanut taksikuski ajanut ko. matkan orginaali -jakoketjulla. Että kestää se... 8)
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Kiitos kiitos vaan kaikille Eli Selvisihän sekin että Ketju on eikä remmiä.
Noh joka päivä oppii jotain uutta.
ja jos jotain käsitin kaskustelun saamasta vivahteesta Saksaan suomeen päin ajaessa taitaa siis turha olla pysähtyä remontiin. Noh säästyyhän nekin matkapäivät sitten.
Vastaa Viestiin