Pitäisi ilm.kompura vaihtaa -86 W124 300E malliin (automaatti ilmastointi), mutta pieni robleema löytää sopiva kompura...
Onkohan eri vuosina käytetty erilaisia kompuroita. Vai onko mahd. vaihtokelpoinen esim uudemmasta autosta letkujen kiinnityksien yms osalta, eli pulttaa kiinni vaihto..?
Onkos esim W126 300SE:ssa sama tekniikka ja lisähilppeet konehuoneessa kuin W124:ssa?
ps. Mistäpäin kompuraa kannattaisi etsiä jotain tunniste merkintää tai merkkiä?
Kompressorina on erittäin todennäköisesti
NipponDenson 10P15 tai 10P17 sarjan kompura.
Laitteen tyyppikilpi on sen etummaisessa päätylaipassa.
Sen pitäisi näkyä auton alta moottorin pohjamuovi
poistettuna.
Jos Hankit käytetyn laitteen vaihda / vaihdata
akselitiiviste ja kaikki o-renkaat ennen käyttöönottoa.
Muistivirhe...
Kompressoria tarkasteltuani huomasin tyyppikilven
sijaitsevan kompressorin takapään laipassa, alareunassa.
Voi olla hieman hankala nähdä kompressorin paikoillaanollessa.
Peilin avulla voi ehkä onnistua.
Itsellä myös hakusassa. HTT kertoo, että tossa 86:sessa ainakin neljää eri kompuraa. ainakin letkutukset erilaisia, ehkä myös ohjaus???
Itse yritin myös itse katsella mistä löytyisi merkkikilpi, mutta taitaa olla niin pahassa paikassa/jäänyt matkalle, etten huomannut. Sitten soitin kl-varaosiiin, jotka auton valmistenumeron perusteella kertoivat, että meikän autoon merkki on Hella, löytyy hyllystä, hinta 650€ . Eli 15vuotta vanhoja käytettynä myyvien pyynnöt n.300€ on kohtuu paljon. Tämä siis siinä tapauksessa, että on alkup.ilmastointi. Eli kl:stä, TAI mikä parempi, täältä palstalta löytyviltä wis/epc-ohjelman omaavilta kai löytyy samat tiedot...?
Sitten on enää se sama ongelma kuin aloittaessa = kompuroita on tod.vaikea löytää käytettynä.
ksutinen kirjoitti:Harma vaan kun ei löydy auton tietoja kirjoista ja kansista, kun on rapakon takaa tuotu auto... Ei auta kuin alkaa tutkimaan kompuran kylkiä...
Mutta jos ilmastointi on alkuperäinen, niin kyllä valmistusnumeron perusteella kaikki tarvittava tieto löytyy.
Veho ja KL sanoivat toisessa yhteydessä, etteivät saa autosta mitään tietoa irti ja perään kommentti "taitaa olla tuonti auto.."
Tiedä sitten koko totuutta...
ksutinen kirjoitti:Veho ja KL sanoivat toisessa yhteydessä, etteivät saa autosta mitään tietoa irti ja perään kommentti "taitaa olla tuonti auto.."
Tiedä sitten koko totuutta...
No kummasti kaveripiirin tuontiautojen ja oman auton tiedot aina löytyvät alustanumerolla.
Kyllä kummalta kuulostaa, kyselehän joltakulta jolla Datenbank toimii, niin nähdään mitä tulee ulos.
ksutinen kirjoitti:Veho ja KL sanoivat toisessa yhteydessä, etteivät saa autosta mitään tietoa irti ja perään kommentti "taitaa olla tuonti auto.."
Tiedä sitten koko totuutta...
No kummasti kaveripiirin tuontiautojen ja oman auton tiedot aina löytyvät alustanumerolla.
Kyllä kummalta kuulostaa, kyselehän joltakulta jolla Datenbank toimii, niin nähdään mitä tulee ulos.
Mulla on semmonen muistikuva, että Datenbank ei tunne näitä ameriikan malleja.
Datenbank ei tunne jenkkiautoja, koodit on sen verran erilaisia.
Vehon kautta saan onneksi tehtyä koodi käännöksen, joten jään odottelemaan mitä tietoa siiitä numerosta lopulta irtoaa.
Ongelmassa auttoi Oulun veho, joten kiitokset kuuluu sinne.