Mikä mersu huolettomin?
Mikä mersu huolettomin?
Vaimon kummitäti on vaihtamassa bensa-automaatti Ford Focuksesta diesel - autoon, mahdollisesti mersuun. Kriteereinä ovat automaattivaihteet, ilmastointi, huolettomuus.
Mitä mieltä olette, kun jonkin verran on kuulunut, että C- ja E-sarjan autoissa olisi paljon enemmän murheita, kuin 124-sarjan viimeisissä mohikaaneissa. Tämä oleellista siksi, että ko.henkilö joutuu teettämään kaikki huollot ja remontit korjaamolla. Eli onkohan mitään järkeä edes vaihtaa alle 100tkm ajettua Focusta reilusti enemmän ajettuun mersuun halvempien kilometrien toivossa?
Mitä mieltä olette, kun jonkin verran on kuulunut, että C- ja E-sarjan autoissa olisi paljon enemmän murheita, kuin 124-sarjan viimeisissä mohikaaneissa. Tämä oleellista siksi, että ko.henkilö joutuu teettämään kaikki huollot ja remontit korjaamolla. Eli onkohan mitään järkeä edes vaihtaa alle 100tkm ajettua Focusta reilusti enemmän ajettuun mersuun halvempien kilometrien toivossa?
W115 220D -73
W123 300D -82
W123 300D -82
W124 300D, ilman turboa ja ilman venttiilikantta on suositukseni.
Ei noissa uudemmissakaan mitään erityistä ole ollut. Mutta kakkosnelonen oli selkein tapaus. Riittävän paljon mukavuusvarusteita, mutta kuitenkin niin vähän tietokoneihmetyksiä ja sähköspesiaaleja, että vikaantumistiheys oli mukavan vähäistä.
Teoriani nimittäin on, että eivät nykyautot tilastollisesti sen vikaherkempiä ole kuin vanhemmatkaan. Mutta kun uusissa autoissa on enemmän kaikkea, samalla vikaprosentilla häiriö realisoituu määrällisesti useammin.
Eli kakkosnelonen, koska se on hyvä kompromissi.
Ei noissa uudemmissakaan mitään erityistä ole ollut. Mutta kakkosnelonen oli selkein tapaus. Riittävän paljon mukavuusvarusteita, mutta kuitenkin niin vähän tietokoneihmetyksiä ja sähköspesiaaleja, että vikaantumistiheys oli mukavan vähäistä.
Teoriani nimittäin on, että eivät nykyautot tilastollisesti sen vikaherkempiä ole kuin vanhemmatkaan. Mutta kun uusissa autoissa on enemmän kaikkea, samalla vikaprosentilla häiriö realisoituu määrällisesti useammin.
Eli kakkosnelonen, koska se on hyvä kompromissi.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
124:t ovat kyllä jo niin vanhoja ja paljon ajettuja, että onkohan ne nyt sittenkään hyviä kohteita sellaiselle, joka joutuu teettämään kaikki remontit ammattimiehellä. Tokihan siitä jää rahaa yli, kun semmonen ei maksa käytännössä mitään. Toisaalta jossain tuoreessa fiatissa on takuuta jäljellä moneksi vuodeksi ja sekään ei maksa käytännössä juuri mitään.
Minä en suosittelisi mitään autoa niin on sitten hyvä omatunto, kun ei semmoista huoltovapaata, edullista ja hyvää autoa taida olla olemassa. Sellaista justiinsa yksi naisihminen kyseli ja enpä osannut sanoa yhtään mitään.
Jotenkin tuo huolettomuus ja mersu samassa lauseessa saa minut hymyilemään
Minä en suosittelisi mitään autoa niin on sitten hyvä omatunto, kun ei semmoista huoltovapaata, edullista ja hyvää autoa taida olla olemassa. Sellaista justiinsa yksi naisihminen kyseli ja enpä osannut sanoa yhtään mitään.
Jotenkin tuo huolettomuus ja mersu samassa lauseessa saa minut hymyilemään

Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 160
- Liittynyt: To 11.08.2005 14:32
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Naulan kantaan. Huolettomin Mercedes taitaa olla naapurin pihassaveskola kirjoitti:Minä en suosittelisi mitään autoa niin on sitten hyvä omatunto, kun ei semmoista huoltovapaata, edullista ja hyvää autoa taida olla olemassa. Sellaista justiinsa yksi naisihminen kyseli ja enpä osannut sanoa yhtään mitään.

Huoleton auto on uusi auto kaiken kattavalla takuulla. Jos hyvän ja suht halvan haluaa niin volkkaria ym. kansanautokopioita saa noilla kriteereillä. Pikkumersuja mä en ottais vaikka maksettas. 124 vois harkita jos se on alle 200tkm ajettu. Saksasta vois löytää, tai ruotsista. Tää mun 201 on muijalle
ja itelle o kiikaris wanha 60 luvun lopun V8 mersu.

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Mun saksantuonnilla (tuo -96) on ajettu nyt 110 000km ilman ainuttakaan ongelmaa. Huolto-ohjelman mukaiset huollot on tehty toki mutta mitään pakollista sen lisäksi ei ole tarvinnut tehdä ajovalon polttimoiden vaihtoa lukuunottamatta.
Myönnän kyllä että etu- ja takapallot on vaihdettu noiden 110tkm sisään kertaalleen.
Nii ja renkaatkin joutui siihen ostamaan!
Uusi auto ei missään nimessä merkitse huolettomuutta. Wolkkareissa on ollut www.honestjohn.co.uk mukaan runsaasti ongelmia joista osa aiheuttaa moottorin täydellisen tuhoutumisen. Takuu ei paljoa hymyilytä siinä vaiheessa kun istuu lumipyryssä -30C keskellä korpea ja moottori on savuava romuläjä.
Myönnän kyllä että etu- ja takapallot on vaihdettu noiden 110tkm sisään kertaalleen.

Uusi auto ei missään nimessä merkitse huolettomuutta. Wolkkareissa on ollut www.honestjohn.co.uk mukaan runsaasti ongelmia joista osa aiheuttaa moottorin täydellisen tuhoutumisen. Takuu ei paljoa hymyilytä siinä vaiheessa kun istuu lumipyryssä -30C keskellä korpea ja moottori on savuava romuläjä.

Taisin ensimmäisessä ehdotuksessani mennä vähän omalle uralleni. Jos kriteereinä ovat vain ja ainoastaan automaattivaihteet, ilmastointi, huolettomuus, silloin suositukseni ei kyllä ole rippikouluikäinen auto.eerola kirjoitti:W124 300D, ilman turboa ja ilman venttiilikantta on suositukseni...
Itse valitsisin helposti yli kymmenenvuotiaan Mersun, mutta minulle "huolettomuus" tarkoittaa yllätyksettömyyttä. Tunnen kakkosnelosen ja pidän siitä. En pidä yllätyksenä, jos ikääntyvä auto edellyttää huolenpitoa.
Mutta: Jos kriteerit ovat tasan nuo edellä mainitut eikä mitään enempää, silloin suosittelen uutta KIA:a tai Toyotaa. Korealaisista ja japanilaisista mallistoista löytyy kulkuneuvoja, joiden uushinta vuonna 2006 on sama kuin hyväkuntoisen 1990-luvun alussa valmistetun W124 300D:n. Ja ovat varmasti teknisesti erittäin luotettavia. Ja on "viiden vuoden tai 150 000 km:n takuu". Eli ovat huolettomia. Ja saa automaattivaihteistolla ja ilmastoinnilla.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Ei tosiaankaan, jos korjaukset pitää teettää aina vieraalla. Ei ehkä muutenkaan, ainakaan säästön toivossa. Sitä paitsi ei se Focus ole risa-alustaiseen Mersuun verrattuna edes huono ajaa.Jyry kirjoitti: Eli onkohan mitään järkeä edes vaihtaa alle 100tkm ajettua Focusta reilusti enemmän ajettuun mersuun halvempien kilometrien toivossa?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 192
- Liittynyt: To 19.01.2006 18:15
- Paikkakunta: Kouvola
Kysymys on oikeastaan häkellyttävän herkullinen. Mersu mielletään edelleen automaailman huipuksi tekniseltä kestävyydeltään. Vika tilastossa Mersut ovat olleet kyllä varsin korkealla, mutta varsinaisille kärkipaikoille on kirinyt esim. Toyota tai Porsche. Kun matka on jatkunut yli 300tkm, ovat monet viattomuustilastojen kärkinimet jo kierrätysmateriaalia. Mersut ovat vielä paljon ajettuinakin normaaleja käyttöautoja, joskin varsin suurella rahalla ylläpidettyjä.
Mersujen maine on kyllä ansaittu. 20-30 vuotta sitten kansa ajo lähinnä kadeteilla, Corolilla, ladoilla ja Escorteilla... Tässä vertailussa Mersu oli todellinen kuningas (kuningatar). 90- luvulla Mersu ryssi laatunsa kanssa, eikä laatu ollut enää ylivertainen muiden merkkien kanssa. Se oli jopa paikoin huonompi. Nyt nämä 90-luvulla valmistuneet mersut ovat tuulipukukansan ulottuvissa mutta samalla melkoisen kalliita ylläpidettäviä.
Mersu on edelleen yksi pitkäikäisimmistä autoista, mutta huolettomuutta on helpompi hakea pitkällä takuulla varustetuista uudemmista perusautoista, kuten jo täällä aikaisemmin mainittiin. Auton vaihtamisessa häviää lähes poikkeuksetta. Kun fokukseen vaihtaa vetarit ja tekee normaalit huollot, niin sillä varmasti liikkuu yhtä huolettomasti, jos ei huolettomammin kuin mersulla.
Mitä tulee huolettomaan mersuun, niin ehdottaisin ensisijaisesta huippuyksilöä, ja sen jälkeen mallia. E tai C malli tulisi lähinnä mieleen peruskoneella ja -varustelulla. 124 sarjasen jätän pois iän takia, vaikka auto kestävä onkin. 124 sarjasen vähänajetun huippuyksilön metsästäminen voi olla tiukkaa. Saksassakin osaavat arvostaa hyvää 124:ta ja hinnat ovat sen mukaiset.
Mersujen maine on kyllä ansaittu. 20-30 vuotta sitten kansa ajo lähinnä kadeteilla, Corolilla, ladoilla ja Escorteilla... Tässä vertailussa Mersu oli todellinen kuningas (kuningatar). 90- luvulla Mersu ryssi laatunsa kanssa, eikä laatu ollut enää ylivertainen muiden merkkien kanssa. Se oli jopa paikoin huonompi. Nyt nämä 90-luvulla valmistuneet mersut ovat tuulipukukansan ulottuvissa mutta samalla melkoisen kalliita ylläpidettäviä.
Mersu on edelleen yksi pitkäikäisimmistä autoista, mutta huolettomuutta on helpompi hakea pitkällä takuulla varustetuista uudemmista perusautoista, kuten jo täällä aikaisemmin mainittiin. Auton vaihtamisessa häviää lähes poikkeuksetta. Kun fokukseen vaihtaa vetarit ja tekee normaalit huollot, niin sillä varmasti liikkuu yhtä huolettomasti, jos ei huolettomammin kuin mersulla.
Mitä tulee huolettomaan mersuun, niin ehdottaisin ensisijaisesta huippuyksilöä, ja sen jälkeen mallia. E tai C malli tulisi lähinnä mieleen peruskoneella ja -varustelulla. 124 sarjasen jätän pois iän takia, vaikka auto kestävä onkin. 124 sarjasen vähänajetun huippuyksilön metsästäminen voi olla tiukkaa. Saksassakin osaavat arvostaa hyvää 124:ta ja hinnat ovat sen mukaiset.

W210 290TD T
Heh joo, mulla kävi mun entisel W123 300D:llä tälleen ja pakkasta oli Haaparannan pohjoispuolella 38. Onneksi oli keskeytysturva niin hinausauto vei auton kemi/tornioon remppaan ja itteni sain kotiin Porvooseen lentokoneel ja auto tuli perässä ehjänä ja pestynä veholta vehoon viikkoa myöhemmin.e320 kirjoitti:Takuu ei paljoa hymyilytä siinä vaiheessa kun istuu lumipyryssä -30C keskellä korpea ja moottori on savuava romuläjä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Kerrohhan ihan tarkalleen ottaen mitä moottorille kävi vai kertoivatko Veholta mitään?Sergey kirjoitti:Heh joo, mulla kävi mun entisel W123 300D:llä tälleen ja pakkasta oli Haaparannan pohjoispuolella 38. Onneksi oli keskeytysturva niin hinausauto vei auton kemi/tornioon remppaan ja itteni sain kotiin Porvooseen lentokoneel ja auto tuli perässä ehjänä ja pestynä veholta vehoon viikkoa myöhemmin.e320 kirjoitti:Takuu ei paljoa hymyilytä siinä vaiheessa kun istuu lumipyryssä -30C keskellä korpea ja moottori on savuava romuläjä.