W123 ja katsastuksessa yleisimmät huomautuksen/hylyn aiheet

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
markus_200E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 292
Liittynyt: La 25.02.2006 10:38
Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi

W123 ja katsastuksessa yleisimmät huomautuksen/hylyn aiheet

Viesti Kirjoittaja markus_200E »

Minkälaista tuomiota Autojenne kohdalle osunut ?

Itsellä kässärin teho oli vajaa, meni kuitenkin säätämällä (kun sai palat näkyviin ja "herätettyä" ... ). Olen käsittänyt että huomautus kässäristä ei ole ihan tavatonta ...
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Katsastusmies löysi pienen reiän pohjasta, ei mennyt siitä hylkyyn. Itse löysin myöhemmin isomman vierestä, jonka perusteella olisi mennyt hylkyyn :shock: Tuuria oli pelissä ja molemmat hitsattiin.

Edessä on ollut väljiä niveliä, kerran oli edessä toinen jousi poikki. Eli omalla kohdallani on ollut aika normaaleita perusvikoja.

En kyllä ymmärrä tuota kässihommaa jos siitä jää roikkumaan leima. On aika simppeli laite ja helppo säätää kohdilleen.
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

Ruostehommat aika yleisiä, mullakin leima loppui tänään ja pohjassa vielä ammottaa reikiä. Myös apparin puoleinen raidetanko pitää leimalle vaihtaa.
Ja päästöistä voidaan myös sanoa, jos syöttöä ja maksimikierroksia on lisätty.
Itsellä entinen 200D säädetty melko korkeille, k-arvo 2:47... :lol:
Melkosesti saa kuiten savua pukata...
Perusjuttuja.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3530
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Seisontajarrusta nuo on tainnu huomauttaa ja samoin käyttöjarrusta takana, ku on päässy männät jumiutumaan ni on sitte liikaa eroa. Hitsaushommia en oo katastukseen asti ikinä viittiny lykätä, tai ainaska eivät oo löytäny niitä reikiä :wink: . Raidetangon päät on lisäks ollu sellasia, mistä ton ikäsissä autoissa löytyy välillä huomautettavaa.
Viimeksi muokannut jackie, Ti 05.09.2006 12:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14253
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Jos vikoja on ollut, ne ovat olleet pääasiassa jarruvikoja tai katkennut jousi.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Miulla oli simpukka turhan väljä :arrow: kävin pihalla kiristämässä ja sai senkin hoidettua samalla kerralla :D

-risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Avatar
JTY
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 267
Liittynyt: To 19.08.2004 23:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JTY »

Seisontajarru tai takajarrut.
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2070
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

eipä ole koskaan mersua viel hylätty kun itse olen katsastanut :lol: mutta käsijarrusta melkei aina jtn valittavat taikka sitte takajarrujen tehosta.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
markus_200E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 292
Liittynyt: La 25.02.2006 10:38
Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi

Viesti Kirjoittaja markus_200E »

Huomenna vien 85 mallisen 440tkm ajetun 240deen leimalle, on kulunut 1.5 vuotta edellisestä (ostin koslan 1 kk sitten) ja reilusti seisontaa välissä. Takajarruja on "herkistetty", kässäri toimii ... Jännittää.
Avatar
markus_200E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 292
Liittynyt: La 25.02.2006 10:38
Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi

Viesti Kirjoittaja markus_200E »

Katsastettu ja sai huomatuksen takajarrujen epätasapainosta (vas 1.5, oik 0.7). Tallissa on uudet levyt ja palat, töitä tiedossa. Olisi vielä aikaa ...
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14253
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Eli ei ollut juurikaan uutta. No, jarruremontti on onneksi helppo.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Rompson
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ma 02.01.2006 10:27

Viesti Kirjoittaja Rompson »

Seisontajarru heikko ja reikä takanurkassa reikä riitti viime vuonna uusintakäyntiin. Tänä vuonna ei pi´täis ola moisia ongelmia.
560SEC -87
ex:240D 1982

Krapulan korjaaminen alkoholilla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen pieremällä..
Vastaa Viestiin