Lisäpainoa kakkosnelosen konttiin talveksi?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Pekka.A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 440
Liittynyt: Ti 29.04.2003 12:38
Paikkakunta: vantaa

Lisäpainoa kakkosnelosen konttiin talveksi?

Viesti Kirjoittaja Pekka.A »

Miten on arvoisat foorumin tietäjät? Itsellä ensimmäinen talvi Mersulla,joten kokemukset puuttuu.Onko moisesta lisäpainosta Mersussa hyötyä ja paljonko kontistanne löytyy?:D
" Fidldee" W202 C200 -94
W124 230kat-88
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14217
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Isäukko pitää 50 kg jyväsäkkiä perässä.. itse en ole pitänyt mitään, ja eteenpäin on päästy.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4638
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

En minä usko, että siellä mitään ylimääräistä painoa tarvitaan. Eri asia jossain Hiacessa yms. :)
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12807
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

no jaa-a , itse en ole w124:ssa mitään lisäpainoja käytellyt.

hyvin etenee ilmankin :wink:
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Mulla on pahimmilla keleillä 2kpl kesärengasta 16 tuumasilla vanteilla kontissa. En tiiä onko mitään muuta kuin psykologinen hyöty :D
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
arzi
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 194
Liittynyt: Ke 22.10.2003 23:21
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja arzi »

En tiedä tarviiko lisäpainoo mut sitä on tullu väkisinkin kun kontissa rojottaa 100 l subi kotelo + parit vahvistimet ym.ja 2 akkua niin kait nuo lähes 100 kiloo painaa
[url=http://helium.wakkanet.fi/~w126/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/arzi/arzi.html]M-B 300CEA-24v-90[/url]
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Eipä ole ollut tarvetta,vielä ainakaan. 201:ssä oli kyllä pakko pidellä lisäpainoja mutta kakkosnelonen tuntuu olevan huomattavasti vakaampi.
Avatar
Tipi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 180
Liittynyt: Su 09.11.2003 18:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tipi »

Ei tartte painoja. :lol:
Itsellänikin on ensimmäinen talvi mersulla ja nyt kun tuli lunta niin on muuten naurussa pitelemistä. Ääneen olen kabiinissa naureskellut kun kaasulla saa heittää perää mielin määrin, tulee mieleen ajat jolloin kortin sain, silloin isäpapan takavedolla mentiin aika sladia, tosin mersu sei ei ollut..... :P
W211320CDI
ex-W210270CDI
ex-W124300D
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Eipä ole mullakaan ollut koskaan mitään ylimääräistä w123:n takakontissa ja kyllä sillä liikkeelle tuntuu hyvin pääsevän..
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

No pe*kele, mieluummin painoa pois sieltä kun ei oo tehoakaan riittävästi :!: :roll: Ja ostetaan 123:n lukkoperä. :wink:
Avatar
Sami J. E.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 653
Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
Paikkakunta: Belgia

Viesti Kirjoittaja Sami J. E. »

En ole minäkään painoja autoissani käyttänyt.
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
Avatar
Jori Ravantti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 314
Liittynyt: Pe 15.08.2003 23:59
Paikkakunta: Asikkala
Viesti:

Re: Lisäpainoa kakkosnelosen konttiin talveksi?

Viesti Kirjoittaja Jori Ravantti »

Ei ainakaan minun Mersu ole mitään lisäpainoa talvella tarvinut.

Kannattaa ostaa alle hyvät renkaat, niin hyvin pitää. Itse tein aikaisemmista muutaman vuoden vanhoista talvirenkaista kesärenkaat vaikka niissä oli pintaa vielä reilusti ja ostin uudet talvirenkaat, jotta pitoa löytyy parhaalla mahdollisella tavalla.
Avatar
SEV8
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 397
Liittynyt: Ti 25.03.2003 00:22
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Viesti Kirjoittaja SEV8 »

Olen käyttänyt lisäpainoa = polttoainetankki täyteen. :roll:
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

Viesti Kirjoittaja jarski »

SEV8 kirjoitti:Olen käyttänyt lisäpainoa = polttoainetankki täyteen. :roll:
Ja tuosta on vielä sekin hyöty, että ei kosteus pääse tiivistymään tankkiin.
w115,123,124,126,140, 210 yms.
W210 Eemeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 923
Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44

Viesti Kirjoittaja W210 Eemeli »

Eka talvi takavetoisella Mersulla täälläkin. En oo vielä huomannut tarvetta moiseen. Hyvin on liikkeelle päässyt mäistäkin.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Häkellyttävää kyllä, W123 varsinkin tuntuu olevan lajissaan koko peto etenemään. Meikän satakakskolmonenhan on nyt loppukuun aika vähällä ajolla, kun ei ole rahaa hakea uusia talvirenkaita. Tänään ajelin kuitenkin alla olevilla, jokseenkin nastattomilla Ultra Gripeillä pikku lenkin, eikä se perkele edes sutinut, jos ei erikseen yrittänyt. Vaikka tiet jokseenkin jäässä ovatkin.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Nastat alla ja vähän "hifiä" kontissa, niin hyvin pärjää....palataan asiaan sitten helmikuussa...

No ei vaan....hyvin pärjännyt kolme talvea samalla "varustuksella", edelliset talvet tosin puolinastaisilla renkailla.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Eipä ole lisäpainoa tarvittu.
Mukava ajella talvikeleillä kun (tehostamaton) ohjaus on kevyempi ja perääkin voi erikseen ohjailla kaasupolkimella! 8)


(Kaupungin pelilkiillotetuillakin urilla on pärjäilty, ainakin ajolinjoja valitsemalla)
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

jep.. itellä 190seen kokeilin viimetalvena lisäpainoa koska liikkeellelähtö teetti joskus todella töitä (kylläkin ei niin hyvät renkaat mutta pintaa riittinoin 5mm). joten kokeilin laittaa peräboxiin kolme kesärengasta ja ihme kyllä vaikutus oli yllättävän suuri... liikkeellelähdöissä ja muutenkin ajossa.. ei heitänyt perää läheskään niin helpolla... ja nimenomaan ei karanut perä alta vahingossa. :D
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Painot...

Viesti Kirjoittaja Ari »

Mulla näemmä erilaisia kokemuksia;190:llä ollut yhtä juhlaa edelliseen(w123)verrattuna.Esim.liikennevaloissa sai liukkailla keleillä aina jännittää jos oli vähänkin ylöspäin viettävä tie...että pääseekö liikkeelle.Ei tässä nykyisessä ole painoja,ei edes varapyörää - mutta hyvin olen pärjännyt.
Taitaa olla niin paljon renkaista kiinni.Ja minunkin mielestäni suht`täysi tankki on hyvä olla.Siinähän sitä painoakin tulee samalla.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Avatar
Rutsi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: To 17.04.2003 17:26

Viesti Kirjoittaja Rutsi »

Eipä ole painoja tarvinnut, tosi hyvin etenee moneen muuhun takavetoiseen verrattuna. Ja ASD on näppärä talvella.
W210 E290 TD -97
W168 A160 -99

Ex: W124 200T -88
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Viime talvena ajelin firman ajoharjoittelutilaisuudessa 190:llä, kohtuu vanhat Ultragrip 400:set alla. Ihan hyvin pysyi uudempien ja etuvetoistenkin vauhdissa mukana. Kouluttajat olivat poliisin ajo-opettajia, ja heiltäkin tuli kommentteja, että hienostihan se Mese liikkuu. Toinen tuli vielä kysymään, että onko autossa lukkoperä, kun oli seurannut pujottelussa, miten sutii tasaisesti molemmilla ja vauhtia riittää. Tietääkseni lukkoa ei ole, mutta liekö sitten jäykähkö perä auton ominaisuus. Elikkä hyvin on pärjännyt ilman lisäpainoja 201:llä.
Avatar
Tipi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 180
Liittynyt: Su 09.11.2003 18:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tipi »

Nyt viikon perää "luistattaneena" ei ole minullekaan isompia ongelmia tullut.
Aika täsmällisesti tuntuu käyttäytyvän vaikka vähän jäätikköä onkin..kop kop...
Tuota mietin itsekin kun vähän sutiii välillä, puoli vahingossa tietenkin, niin tuntuu niinkuin joku lukko olisi päällä, tuietääksenihän siellä ei mitäään lukkoa ole ? :shock: Tosin olen vielä niin aloittelija mersun tekniikan kanssa että enpä sitten tiedä että onko siellä joku "vedontasaaja" :D :D
W211320CDI
ex-W210270CDI
ex-W124300D
Vieras001
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe 22.08.2003 12:58

Viesti Kirjoittaja Vieras001 »

..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ti 21.10.2008 09:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Tipi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 180
Liittynyt: Su 09.11.2003 18:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tipi »

No varmaankin näin on, tosin enpä ole koskaan tuota w201:stä ajanut niin en tiedä. Mikähän noilla mahtaa olla painoero taka-akselilla :shock: ?
Mitenkäs muuten, nuo koneethan taitaa olla samanmoiset, mutta kuinkas paljon korin painoero tuntuu käytännössä (w124 vs. w201)?
Niin, saattahn tuo 3.0D pyöriä vaika hiekallakin, mutta sitä en anna sillä kenenkään tehdä :)
W211320CDI
ex-W210270CDI
ex-W124300D
Vieras001
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe 22.08.2003 12:58

Viesti Kirjoittaja Vieras001 »

..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ti 21.10.2008 09:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12807
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

jep, mutta koneethan on samat, ei eri valmistetta, tätä varmaan haettiin :?
o728006
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Pe 04.04.2003 10:30
Paikkakunta: Vaasa

Liikkeelle

Viesti Kirjoittaja o728006 »

Olen puolisoa neuvonut auton (124) liikkeellelähdössä seuraavasti: varsinkin pieneen ylämäkeen lähdettäessä, varsinkin kaupungissa, niin EI OLLENKAAN KAASUA. Heti kun auto liikkuu, niin voi hiljaa lisätä häkää. Riisseli jaksaa kyllä tehdä tuon tempun ja kaikkein parhaan tuloksen sillä saa. Jos liialla kaasulla saa pidon loppumaan, niin siinähän sitten pyörii kyllä paikallaan.

Kuten tässä edelläkin on jo useasti mainittukin, niin kyllä renkailla on se suurin kokonaismerkitys, ei niinkään sillä lisäpainolla. Mersu on hemmetin hyvä ajettava ns. ovi edellä, kun auto ei tee mitään äkkinäisiä liikkeitä.
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Ei tuo kaksnelkku mikään hiekkarekka :twisted: ole. Kunnon renkaat alla ja kytkin- ja kaasujalka tarkkana, ei mitään painoja tarvita.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
Tipi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 180
Liittynyt: Su 09.11.2003 18:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tipi »

Joo hain tosiaan sitä että nuo teidän 2.0D moottorit taitaa olla tehoiltaan ja ominaisuuksiltaa samanmoiset :? ....eli millainen vaikutus korilla silloin on, mutta tuo 2-3 enkeä takapenkillä kuvaakin tilannetta hyvin.
W211320CDI
ex-W210270CDI
ex-W124300D
Vastaa Viestiin