Lisäpainoa kakkosnelosen konttiin talveksi?
Lisäpainoa kakkosnelosen konttiin talveksi?
Miten on arvoisat foorumin tietäjät? Itsellä ensimmäinen talvi Mersulla,joten kokemukset puuttuu.Onko moisesta lisäpainosta Mersussa hyötyä ja paljonko kontistanne löytyy?:D
" Fidldee" W202 C200 -94
W124 230kat-88
W124 230kat-88
En minä usko, että siellä mitään ylimääräistä painoa tarvitaan. Eri asia jossain Hiacessa yms. 

Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Ei tartte painoja.
Itsellänikin on ensimmäinen talvi mersulla ja nyt kun tuli lunta niin on muuten naurussa pitelemistä. Ääneen olen kabiinissa naureskellut kun kaasulla saa heittää perää mielin määrin, tulee mieleen ajat jolloin kortin sain, silloin isäpapan takavedolla mentiin aika sladia, tosin mersu sei ei ollut.....

Itsellänikin on ensimmäinen talvi mersulla ja nyt kun tuli lunta niin on muuten naurussa pitelemistä. Ääneen olen kabiinissa naureskellut kun kaasulla saa heittää perää mielin määrin, tulee mieleen ajat jolloin kortin sain, silloin isäpapan takavedolla mentiin aika sladia, tosin mersu sei ei ollut.....

W211320CDI
ex-W210270CDI
ex-W124300D
ex-W210270CDI
ex-W124300D
- Sami J. E.
- Mersumies
- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
- Jori Ravantti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 314
- Liittynyt: Pe 15.08.2003 23:59
- Paikkakunta: Asikkala
- Viesti:
Re: Lisäpainoa kakkosnelosen konttiin talveksi?
Ei ainakaan minun Mersu ole mitään lisäpainoa talvella tarvinut.
Kannattaa ostaa alle hyvät renkaat, niin hyvin pitää. Itse tein aikaisemmista muutaman vuoden vanhoista talvirenkaista kesärenkaat vaikka niissä oli pintaa vielä reilusti ja ostin uudet talvirenkaat, jotta pitoa löytyy parhaalla mahdollisella tavalla.
Kannattaa ostaa alle hyvät renkaat, niin hyvin pitää. Itse tein aikaisemmista muutaman vuoden vanhoista talvirenkaista kesärenkaat vaikka niissä oli pintaa vielä reilusti ja ostin uudet talvirenkaat, jotta pitoa löytyy parhaalla mahdollisella tavalla.
-
- Mersumies
- Viestit: 923
- Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44
Häkellyttävää kyllä, W123 varsinkin tuntuu olevan lajissaan koko peto etenemään. Meikän satakakskolmonenhan on nyt loppukuun aika vähällä ajolla, kun ei ole rahaa hakea uusia talvirenkaita. Tänään ajelin kuitenkin alla olevilla, jokseenkin nastattomilla Ultra Gripeillä pikku lenkin, eikä se perkele edes sutinut, jos ei erikseen yrittänyt. Vaikka tiet jokseenkin jäässä ovatkin.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Nastat alla ja vähän "hifiä" kontissa, niin hyvin pärjää....palataan asiaan sitten helmikuussa...
No ei vaan....hyvin pärjännyt kolme talvea samalla "varustuksella", edelliset talvet tosin puolinastaisilla renkailla.
No ei vaan....hyvin pärjännyt kolme talvea samalla "varustuksella", edelliset talvet tosin puolinastaisilla renkailla.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1225
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Eipä ole lisäpainoa tarvittu.
Mukava ajella talvikeleillä kun (tehostamaton) ohjaus on kevyempi ja perääkin voi erikseen ohjailla kaasupolkimella!
(Kaupungin pelilkiillotetuillakin urilla on pärjäilty, ainakin ajolinjoja valitsemalla)
Mukava ajella talvikeleillä kun (tehostamaton) ohjaus on kevyempi ja perääkin voi erikseen ohjailla kaasupolkimella!

(Kaupungin pelilkiillotetuillakin urilla on pärjäilty, ainakin ajolinjoja valitsemalla)
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
jep.. itellä 190seen kokeilin viimetalvena lisäpainoa koska liikkeellelähtö teetti joskus todella töitä (kylläkin ei niin hyvät renkaat mutta pintaa riittinoin 5mm). joten kokeilin laittaa peräboxiin kolme kesärengasta ja ihme kyllä vaikutus oli yllättävän suuri... liikkeellelähdöissä ja muutenkin ajossa.. ei heitänyt perää läheskään niin helpolla... ja nimenomaan ei karanut perä alta vahingossa. 

Painot...
Mulla näemmä erilaisia kokemuksia;190:llä ollut yhtä juhlaa edelliseen(w123)verrattuna.Esim.liikennevaloissa sai liukkailla keleillä aina jännittää jos oli vähänkin ylöspäin viettävä tie...että pääseekö liikkeelle.Ei tässä nykyisessä ole painoja,ei edes varapyörää - mutta hyvin olen pärjännyt.
Taitaa olla niin paljon renkaista kiinni.Ja minunkin mielestäni suht`täysi tankki on hyvä olla.Siinähän sitä painoakin tulee samalla.
Taitaa olla niin paljon renkaista kiinni.Ja minunkin mielestäni suht`täysi tankki on hyvä olla.Siinähän sitä painoakin tulee samalla.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Viime talvena ajelin firman ajoharjoittelutilaisuudessa 190:llä, kohtuu vanhat Ultragrip 400:set alla. Ihan hyvin pysyi uudempien ja etuvetoistenkin vauhdissa mukana. Kouluttajat olivat poliisin ajo-opettajia, ja heiltäkin tuli kommentteja, että hienostihan se Mese liikkuu. Toinen tuli vielä kysymään, että onko autossa lukkoperä, kun oli seurannut pujottelussa, miten sutii tasaisesti molemmilla ja vauhtia riittää. Tietääkseni lukkoa ei ole, mutta liekö sitten jäykähkö perä auton ominaisuus. Elikkä hyvin on pärjännyt ilman lisäpainoja 201:llä.
Nyt viikon perää "luistattaneena" ei ole minullekaan isompia ongelmia tullut.
Aika täsmällisesti tuntuu käyttäytyvän vaikka vähän jäätikköä onkin..kop kop...
Tuota mietin itsekin kun vähän sutiii välillä, puoli vahingossa tietenkin, niin tuntuu niinkuin joku lukko olisi päällä, tuietääksenihän siellä ei mitäään lukkoa ole ?
Tosin olen vielä niin aloittelija mersun tekniikan kanssa että enpä sitten tiedä että onko siellä joku "vedontasaaja"

Aika täsmällisesti tuntuu käyttäytyvän vaikka vähän jäätikköä onkin..kop kop...
Tuota mietin itsekin kun vähän sutiii välillä, puoli vahingossa tietenkin, niin tuntuu niinkuin joku lukko olisi päällä, tuietääksenihän siellä ei mitäään lukkoa ole ?



W211320CDI
ex-W210270CDI
ex-W124300D
ex-W210270CDI
ex-W124300D
No varmaankin näin on, tosin enpä ole koskaan tuota w201:stä ajanut niin en tiedä. Mikähän noilla mahtaa olla painoero taka-akselilla
?
Mitenkäs muuten, nuo koneethan taitaa olla samanmoiset, mutta kuinkas paljon korin painoero tuntuu käytännössä (w124 vs. w201)?
Niin, saattahn tuo 3.0D pyöriä vaika hiekallakin, mutta sitä en anna sillä kenenkään tehdä

Mitenkäs muuten, nuo koneethan taitaa olla samanmoiset, mutta kuinkas paljon korin painoero tuntuu käytännössä (w124 vs. w201)?
Niin, saattahn tuo 3.0D pyöriä vaika hiekallakin, mutta sitä en anna sillä kenenkään tehdä

W211320CDI
ex-W210270CDI
ex-W124300D
ex-W210270CDI
ex-W124300D
Liikkeelle
Olen puolisoa neuvonut auton (124) liikkeellelähdössä seuraavasti: varsinkin pieneen ylämäkeen lähdettäessä, varsinkin kaupungissa, niin EI OLLENKAAN KAASUA. Heti kun auto liikkuu, niin voi hiljaa lisätä häkää. Riisseli jaksaa kyllä tehdä tuon tempun ja kaikkein parhaan tuloksen sillä saa. Jos liialla kaasulla saa pidon loppumaan, niin siinähän sitten pyörii kyllä paikallaan.
Kuten tässä edelläkin on jo useasti mainittukin, niin kyllä renkailla on se suurin kokonaismerkitys, ei niinkään sillä lisäpainolla. Mersu on hemmetin hyvä ajettava ns. ovi edellä, kun auto ei tee mitään äkkinäisiä liikkeitä.
Kuten tässä edelläkin on jo useasti mainittukin, niin kyllä renkailla on se suurin kokonaismerkitys, ei niinkään sillä lisäpainolla. Mersu on hemmetin hyvä ajettava ns. ovi edellä, kun auto ei tee mitään äkkinäisiä liikkeitä.
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Ei tuo kaksnelkku mikään hiekkarekka
ole. Kunnon renkaat alla ja kytkin- ja kaasujalka tarkkana, ei mitään painoja tarvita.

Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0