Kumpi C-malli, Turbodiesel, vai CDI?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Kumpi C-malli, Turbodiesel, vai CDI?

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Autokuumetta hiukan pukkaa, mutta jos koittais tehdä järkevän ratkaisun. Eli harkinnassa olisi C-malli, 250 turbodieselillä, tai sitten CDI:llä.

Saksasta saisi Suomen kilpiin hyvän? 96-97 C250 td:n n.12-14Keurolla. Samaan rahaan alkaisi saamaan Suomesta hiukan uudempaa, mutta enemmän ajettua c200-220Cdi:tä.

Kumpi olisi parempi vaihtoehto minulle, kun kriteereinä on virityspotentiaali, jonkinasteinen luotettavuus, ehkä jälleenmyyntiarvokin. Perinteinen tekniikka on sydäntä lähellä, mutta ehkäpä aika olisi katsoa eteenkinpäin??

Manuaalivaihteinen auto tulee ainoastaan kysymykseen, mutta automaattiakin voi koittaa suositella jos osaa perustella :lol:

Heittäkää kommenttia, ja jos on ko. hintaluokkaan osuvia autoja, niin saa niitäkin yv:llä.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: Kumpi C-malli, Turbodiesel, vai CDI?

Viesti Kirjoittaja Aku P »

JP74 kirjoitti: Manuaalivaihteinen auto tulee ainoastaan kysymykseen, mutta automaattiakin voi koittaa suositella jos osaa perustella .
Ajelepa pari viikkoa automaatilla, sen jälkeen et enää kaipaa perusteluja. :twisted: :wink:

Itse ottaisin sen 250TD:n, perinteinen luotettava rivipumppukone ja vitosen hauska kurnutus. Kyllä sillä sen ehtii mitä pitääkin...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Re: Kumpi C-malli, Turbodiesel, vai CDI?

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Aku P kirjoitti: Ajelepa pari viikkoa automaatilla, sen jälkeen et enää kaipaa perusteluja. :twisted: :wink:
Tuo on kyllä niin tosi kuin olla voi.
Kepin hämmentäminen ja lattian polkeminen ei ole enää tätä päivää, jos ollut enää vuosiin....
(Meillä vasta toinen automaatti menossa).

Niilläkin seuduin (JKL) sen verran ruuhkia on, että kummasti hermo lepää vaikka autovirta hiljalleen nykien etenisikin.
Eilenkin alkoi vaan hymyilyttämään ruuhkassa, kun muut repii, tempoo ja poukkoilee :D

Ko. vaihteistotyyppi on yksi parhaista verenpaineen alentajista :wink:

Aku P kirjoitti: Itse ottaisin sen 250TD:n, perinteinen luotettava rivipumppukone ja vitosen hauska kurnutus. Kyllä sillä sen ehtii mitä pitääkin...
Samoilla linjoilla :roll:
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
Cmeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 335
Liittynyt: Ti 22.02.2005 20:52
Paikkakunta: JoesMouth

Viesti Kirjoittaja Cmeli »

Juu, automaatilla tietenkin, hullujen hommaa se kepin retkuttaminen :D

Itse kallistuisin tuon CDI:n puoleen, mutta vaatisin vähän budjetin nostamista. Tuommoisella 18-21teur saa jo ihan kunnon pelin jolla ei ole ajettu järjettömiä kilometrejä.
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"

-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Voipi olla pikkaisen puolueellinen näkökanta


<--------
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
isk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 197
Liittynyt: Pe 12.09.2003 01:41
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja isk »

Antti V kirjoitti:Voipi olla pikkaisen puolueellinen näkökanta.
Anttihan nyt puhuu ihan läpiä päähänsä. CDI tietenkin. 8)

Pääasia, että on automaatti.
C253+Q3+A1
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Muistakaa nyt, että yhtenä kriteerinä oli se viritys.... :wink:
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

C250(T)DT Automaattina. :D

Sitä automaattia ei oikeasti voita mikään. nm. neljäs automattilaatikollinen auto menossa. :D
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4779
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: Kumpi C-malli, Turbodiesel, vai CDI?

Viesti Kirjoittaja tuikku »

JP74 kirjoitti:Autokuumetta hiukan pukkaa, mutta jos koittais tehdä järkevän ratkaisun. Eli harkinnassa olisi C-malli, 250 turbodieselillä, tai sitten CDI:llä.

Saksasta saisi Suomen kilpiin hyvän? 96-97 C250 td:n n.12-14Keurolla. Samaan rahaan alkaisi saamaan Suomesta hiukan uudempaa, mutta enemmän ajettua c200-220Cdi:tä.

Kumpi olisi parempi vaihtoehto minulle, kun kriteereinä on virityspotentiaali, jonkinasteinen luotettavuus, ehkä jälleenmyyntiarvokin. Perinteinen tekniikka on sydäntä lähellä, mutta ehkäpä aika olisi katsoa eteenkinpäin??

Hmm... Autot ja "järkevät" ratkaisut ...
Eikös tuolla rahalla jo saa valmiiksi rakennetun superin.
Mutta se ei taida olla nyt mikään pointti.

Automaateista olen sitä mieltä, että ne on hyviä ja tarpeellisia, niinkuin juoma- automaatti, varsinkin tänä kesänä, sekä mitä suurimmissa määrin raha- automaatti, tosin vaan lyhyen aikaa tilpäivänä.

Petri K.lla automaatti on hyvä, kun se ajaa vaan kilpaa ja vieläpä niin lyhyttä matkaa, ettei muuten varmaan kerkiäisi kaikkia vaihteita käyttääkkään.



Potentiaalista sen verran, että jos tarkoitat moottorin ruokintaan liittyviä juttuja, niin cdi,ssä on ihan saman verran potentiaalia vieläpä helpommin hallittavassa muodossa, kuin täysin mekaanisissakin jutuissa.
Ihan varaosaluettelosta, siis jokaisen helposti saatavissa olevista osista kasattuna päästään ~100hv/suutin luokkaan ruiskutusannoksesa.
Tämä ei tietenkää merkitse, että myös se teho automaattisesti saavutetaan, mutta potentiaalia on.

Se tehon määrä cdi,ssäkin määräytyy vain ja ainoastaan moottorin läpi virtaavan ilman määrän määräämälle maksimi tasolle.

Sähköön liittyvistä jutuista vaan sen verran, että niitä on turha säikähtää, ihan järkeenkäypää, mopotason tekniikkaa.
Kohta, kunhan Veskukin suuttuu hirveästi itseensä ja ostaa cdi- viton itsellensä, niin meille muillekin sähköriippuvaisille koittaa kissan päivät.
Tämä (onnenpäivä) tuntuu nyt hänen juttujaan seuratessa, olevan tosi lähellä.

Niin tekniikan, kuin moottorinkin kestävyyteen liittyvät seikatkin on ihan hyvällä mallilla, kun täysin sähköisesti ohjattua ruiskutusta voi suht. helposti säätää osien sietokyvyn määrittämälle tasolle ja vieläpä niin, että käyttömukavuuskin säilyy.

Huonoina cdi,n parissa puuhastelussa on, että harrastajia (siis toisia) ei oikein ole.
Edistyminen on hidasta, kun kaikkiin asiaan liittyviin mutkiin vastausta pitää katsella peilistä.
Ja mielellään harrastaisi jotain muutakin, sekin hidastaa tämän jutun etenemistä.
Foorumilla on kuitenkin muutama tyyppi, joista on ollut ihan ratkaisevasti apua.
Paloviita, Vesku ja Friikki.

Muuten eri moottorimallien hyvyyksien, tai huonouksien takia en kehtaa kiihdytellä.
Minun puolestani jokainen harrastakoon sellaisella autolla ja moottorilla, jonka kokee itse itselleen sopivimmaksi.
Jos omistaja on itse tyytyväinen, niin sen täytyy riittää toisillekkin.

1600bar ruiskutusjärjestelmän moottorilla oleva auto taitaa olla pikkuisen etsimääsi arvokkaampi ostaa, mutta ihan omiin kokemuksiin perustuen, antaa kyllä sitten vuosiksi vastustakin rakenteluun.

Varmaan matalamman paineen moottoreita voidaan "päivittääkkin" sen ruiskutuksen osalta, mutta sitä en mainosta kovin, kun ne tiedot perustuu vaan toisten puheisiin.
Mutta mielestäni suuri ihme olisi, jos ei voisi.

Nyt lopetetaan, tulipas taas.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Jani77
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 187
Liittynyt: Ti 01.02.2005 14:45
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Jani77 »

Osta vaan jape se 2.5TD....siinä on enemmän meininkiä kun CDI:ssä ja sun käyttöön varmastikin parempi..!! :wink: :wink:
S205 200d Om651 -17
S211 220cdi -10
W201 200b -88
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

Juu 250 turbo, ei ole vielä ylimääräisiä sähköhärpäkkeitä. Ehdottomasti tomaatti 8)
RED POWER IHC DT-358
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

urheiluauton vaihteisto on manuaali eli sellainen mersun dieselissä kuuluu olla. automaatti vetää tasaisesti, kaikki rytkyminen ja hytkyminen mikä lisää kiihtyvyyden tuntua on poissa. manuaalilla on hauskempi kikkailla, voi vedättää isolla vaihteella sopivilla kierroksilla ja kuunnella holsetin kutsuhuutoa oikealla taajuudella. manuaali säästää polttoainetta ja ympäristöä 5-10% verrattuna automaattiin. manuaalissa ei ole kymmeniä kytkimiä kulumassa vaan yksi, jonka vaihtaminen kotikonstein onnistuu "helposti". manuaali on keveämpi. manuaali vaihtaa vaihdetta juuri silloin kun kuljettaja sitä haluaa.

eli automaatti :lol:
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

nokileka kirjoitti:eli automaatti :lol:
No tulihan se sieltä lopulta, ajattelin jo että äijä on oikeasti seonnut :shock:

Kun tuossa haetaan 2,5 litraista konetta, niin sehän tarkoittaa ettei haeta aivan extreme maksimaalista tehoa. Mikäli semmoista 800 HP olisi haussa olisi varmaankin 3...4 litrainen hakukohteena.

Niin jotta cdi kone voisi hyvin riittää. Sitä paitsi eihän noin tuoretta kannata edes 800 heppaseksi virittää :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
juppepuputti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 385
Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10

Viesti Kirjoittaja juppepuputti »

Hyväkuntoinen 250 TD on löytö Saksassakin . Mielestäni ikäänsä nähden ylihinnassa tällähetkellä ja niille löytyy kyselijöitä muualtakin kuin Suomesta .

Tohon kun lisää vielä sen pakollisen varusteen eli ilmastoinnin , niin vaikea on etsittäväksi .
-= Veteran of 1000 psychic wars =-
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

250 turbo automaatilla, tarviiko sitä edes kysyä. Luotettava lodja, ja vanha kunnon kammiokone jota osaa itsekin korjata. Ja potenttiaalihan on suht riittävästi :lol:
meze1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1323
Liittynyt: La 06.11.2004 15:44
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Mitä nyt JP:n tarpeita tuossa tietää, niin kai minunki on sulle sanottava se, et 250TD olis jotenki parempi sun näppeihin. :D Haluatko nyt sitten sitä paljon puhuttua käyttöautoa :wink: mistä olet maininnut miiteissäkin... :D Vai lipsahtaakohan taas ihan sinne omille sektoreille....

Ihan ot:nä tähän, et onkos sul vielä se toisen JP:n entinen superi siellä tallessa? 8)
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Sorry... mutta manuaaliaski on teiniaski... :lol:

JP74 alkaa olla jo sen verran iällä, että hillityn herrasmiesmäinen -mutta toki äärimmäisen rivakka- poistuminen pelipaikalta eleettömästi alkanee olla arkipäivää?
Osuinko oikeaan ? :D
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
humina
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 230
Liittynyt: Ke 08.03.2006 07:23
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja humina »

Mitähän tässä nyt suosittelisi :wink:

Automaatilla on tuo omakin...
toyota

exät:
C 220T CDI Avantgarde -01
C 250 TDT Elegance -97
250 TD -92
190 E -92
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

No joo, ikää on, mutta ei vielä niin paljon, että vaikuttaisi ajamiseen....Autoa tekisi vaihtaa ihan sen takia, että on vaan kyllästynyt tuohon vanhaan 190:een. Auto toimii tosi hyvin, mutta aikansa kutakin. Vakiovehkeellä ei kuitenkaan pysty enää ajamaan, se on varma.

Jotenkin tuo 2.5turbo olisi ehkäpä enemmän mieleen, mutta kunhan tässä nyt puntaroidaan...Nyt ei hosuta.

Tomaattikin menee, jos sattuu sopiva kohdalle.
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja paloviita »

Ari66 kirjoitti:Sorry... mutta manuaaliaski on teiniaski...
Kiitos! (tässähän tuntee itsensä heti 30 vuotta nuoremmaksi :wink: )

Useita automaattivaihteisia omistaneena (joukossa myös useampi MB) ja aina manuaaliin palanneena (nykyiseen jopa itse vaihdoin manuaalilaatikon automaatin tilalle) toteaisin, että makuja on monenlaisia!

Sorry, en malttanut olla pikkuisen näpäyttämättä tämän liikuttavan yksimielisen automaattiherrasmieskerhon harmoniaa... :lol:
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Automaatti se olla pitää, manuaalihan on ihan antiikkinen juttu 8)
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

paloviita kirjoitti:
Ari66 kirjoitti:Sorry... mutta manuaaliaski on teiniaski...
Kiitos! (tässähän tuntee itsensä heti 30 vuotta nuoremmaksi :wink: )

Useita automaattivaihteisia omistaneena (joukossa myös useampi MB) ja aina manuaaliin palanneena (nykyiseen jopa itse vaihdoin manuaalilaatikon automaatin tilalle) toteaisin, että makuja on monenlaisia!

Sorry, en malttanut olla pikkuisen näpäyttämättä tämän liikuttavan yksimielisen automaattiherrasmieskerhon harmoniaa... :lol:
makuja on monia. 722.3 ulos ja Getrag tilalle. nykyinen käyttöauto Hyundai menee G-Techin mukaan vartin alle 17 sekunnin ja aikaisempi Trans-Am GTA ehkä matalaan 15:sta. molemmissa autoissa automaatti syö kiihtyvyyden tunteen. ainoa mistä voi kehuskella on ohituskiihtyvyys välillä 100-160km/h, koska nopeusmittari liikkuu ylöspäin silmin havaittavasti. Audi S4:ssä oli manuaali ja vaikka auto painoi paljon, niin 300+hv tuntu aika hyvältä vaihtojen välillä.

kerran pääsin ajamaan 5-litraista Camaroa manuaalilla. fun-factor oli ihan toista luokkaa kuin 5.7 GTA:lla. vaikea kuvitella 911 porsasta automaatilla, vaikka vanhempien yksilöiden vaihdekepit on kuin katkennut vasikan jalka. urheiluautoissa on manuaali, normiliikkumiseen sopii kiinanskootteri tai automaatti.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Mä kävin aika montaa katsomassa tuossa alkukesästä kun olin ostoksilla.
Yleisenä huomioina että jotain -99-00 CDI suomiautoja oli paljon tarjolla mutta lähes kaikissa oli jo reilusti mätävikaa. Yksi hyvä suomipeli , 1. om, -00 pienillä kilsoilla oli mutta se oli Classic varustuksella ja hinnasta jäi vähän kinaa.
C250 turboja oli aika vähän tarjolla, varsinkin kun minä halusin automaatin.
250 on ääneltään tosiaan ylivertaine neloskoneesen verrattuna, kuluttaa enemmän, lastulla saa 170-180hv. Toki 200CDI saa 102>150hv lastulla.
Jos 250 meinaa enempi virittää niin turbo vaihtoon, pumppu vaihtoon (mekaaniseksi) ja jos automaatti niin siinä kohtaa tulee ongelmia.
Faijalla 250 manuaalilla ja siinä on ollu kytkimen kanssa täristystä, on vaihdettu kaikki mahdolliset käikäleet ja vaiva korjaantuikin mutta nyt kuulema taas täristää :roll:
Käyttöautoksi joko tosi hyvä CDI mutta se maksaa vähintään 17keur tai sitten hyvä 250, josta joutuu maksamaan vähintään 14keur. Eli on myös budjettikysymys.
Harrasteauton tekisin ehkä jostain halvasta 250 manuaalista.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Tottakai cdi. Nykyaika on nykyaikaa ja virittelyn helppous. Lisäksi manuaalina. Pääsee tuo Siekkinen joskus kesälomille, kun ei ole jatkuvasti joku automaattiaski säädettävänä tai korjattavana. Tosiaan jokainen ottaa sellaisen joka häntä itseään parhaiten palvelee. Automaatti on kiva, mutta herjaksi heittäydyessään tulee kyllä kalliiksi. Aikoinaan Volvoon olisi maticinlaatikon hinnalla ostanut kaksi mekaanista laatikkoa. En sitten tiedä mikä on suhde noissa mersun laatikoissa. Ei se mekaanisella ajaminen ole sen vaikeanpaa jos vaan käsi ja jalka suostuvat toimimaan yhtaikaa. Toisaalta olosuhteet sitten missä ajaa ratkaisevat myös tuota laatikkoa. Itse henkkohtaisesti ottaisin cdi ja manuaalilaatikolla. Sillä yhdistelmällä mennään se 600000 km - 800000 km ilman sen suurenpia murheita.
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

petri.n kirjoitti:Ei se mekaanisella ajaminen ole sen vaikeanpaa jos vaan käsi ja jalka suostuvat toimimaan yhtaikaa. Toisaalta olosuhteet sitten missä ajaa ratkaisevat myös tuota laatikkoa.
Juuri näin, jos pääasiassa ajaa kaupungissa ja liikennevalojen välejä niin en ihmettele ollenkaan jos manuaalista saa ihottumaa. Mutta itse ainakin ajan 90 % auton kilometreistä pitkää matkaa, joten en ole antanut manuaalin häiritä. Itseasiassa pidän manuaalin "rauhallisuudesta" enemmän matka-ajossa.

Tosin silloin harvoin kaupungissa ajellessa täytyy keksiä syitä itselleen miksei ole automaattia. :cry:

Juupas eipäs.
Avatar
Uula
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ti 19.04.2005 16:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Uula »

Automaatti=invamopo.
S 202 C200CDI Touring
exät: MB 200D -66
Ascona A 1,9 -74
Ascona C 1.6 -82
Ascona C 2,0i-88

[url=http://www.overdrive.fi/autovero50/][img]http://www.overdrive.fi/autovero50/autovero_bb.gif[/img][/url]
Avatar
juppepuputti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 385
Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10

Viesti Kirjoittaja juppepuputti »

Automaatti =invamopo :shock:

Suomessa on tehnyt autovero tepposen markkinoille jo pitemmän aikaa , ja kalliin hankitahinnan vuoksi harvinaiseksi jäänyttä automaattivaihteistoa väki hieman karttaa ..
Totuus on kuitenkin että revittelemällähän saa hajalle laatikon kuin laatikon :twisted:

Ostohetkellä kannattaa kanssa hieman tuijottaa auton taustoja . Monasti vanhan herrasmiehen /rouvan manuualijäänteessä saattaa olla alkavaa kytkinvikaa . Hauskaa ei ole sekään remontti . :roll:
-= Veteran of 1000 psychic wars =-
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Tämä asia sai nopean päätöksen. Ostin juuri äsken melkein naapurista 339tkm ajetun -99 c220cdi sedan automaatin. Huoltokirja, ilmastointi, uusi vaihdelaatikko, pirun siisti ja halpa yms...Kaveri oli muuttanut ulkomaille. Jäi alle budjetin.

Auto ei ehkä ole se, mitä sydämessäni :lol: hain, mutta mennään nyt tällä. Opetellaan nyt sitten CDI:n viritystä syksymmällä.

Mutta mitä ihmettä tekisi tuolle vihriäiselle? Suomen paras! 200d turbokone ja kaikki. Autolla on mulle enemmän jo tunnearvoakin, kuin sen rahallinen arvo olisi. Täytyy ainakin viedä kohta kilvet pois.
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

JP74 kirjoitti:Ostin juuri äsken melkein naapurista 339tkm ajetun -99 c220cdi sedan automaatin.
Jeee :D

Onnittelut uuden auton johdosta.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Ari 66, huomasitko uusi automaattilaatikko. Kilometrejä hieman yli 330 tuhatta. Ei ymmärrä. :lol: :lol:
Vastaa Viestiin