W123 sisustan purkuvinkkejä kaivataan
W123 sisustan purkuvinkkejä kaivataan
W123 menee hitsarille tuossa pyhäpäivän ratoksi, ja tarkoitus olisi riisua apukuskin puoli kokonaan paljaaksi. Eli purkutuomion saavat apparin penkki, takapenkki, hattuhylly ja oikean puolen ovipahvit sekä tietysti kaikki matot.
Mitenkä hattuhylly irroitetaan? Penkit ovat selvää pässinlihaa, mutta hattuhyllyä en muistaakseni ole irroittanut kuin Ässästä. Tietääkseni proseduuri eroaa hieman W123:sta?
Ovipahvithan taisivat olla muista Mersuista poiketen niillä "nastoilla" kiinni ulkolaidoiltaan. Kiitosta vinkeistä jo etukäteen.
Mitenkä hattuhylly irroitetaan? Penkit ovat selvää pässinlihaa, mutta hattuhyllyä en muistaakseni ole irroittanut kuin Ässästä. Tietääkseni proseduuri eroaa hieman W123:sta?
Ovipahvithan taisivat olla muista Mersuista poiketen niillä "nastoilla" kiinni ulkolaidoiltaan. Kiitosta vinkeistä jo etukäteen.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Helppo nakki tuo...Kävin copy/pastettamassa oman tekstini tuolta äänentoisto-palstalta hattuhyllyn irrotukseen liittyen:
"Takapenkin istuinosan alareunassa on molemmin puolin "salvat", joita painamalla ja istuinosaa vetämällä se lähtee irti. Selkäosa lähtee avaamalla sen alareunista pultit ja sen jälkeen nostamalla sitä ylöspäin se lähtee yläkiinnikkeistä. Seuraavaksi päästään käsiksi hattuhyllyyn. Ensin irrotetaan ensiapulaukku. Itse hattuhylly lähtee nostamalla ja vetämällä."
"Takapenkin istuinosan alareunassa on molemmin puolin "salvat", joita painamalla ja istuinosaa vetämällä se lähtee irti. Selkäosa lähtee avaamalla sen alareunista pultit ja sen jälkeen nostamalla sitä ylöspäin se lähtee yläkiinnikkeistä. Seuraavaksi päästään käsiksi hattuhyllyyn. Ensin irrotetaan ensiapulaukku. Itse hattuhylly lähtee nostamalla ja vetämällä."
Kiitos, kokeillaan! Ässässä tosiaan piti irroittaa muovimutterit takakontin puolelta. Jäi mieleen, kun asento oli hankala ja ei ollut käytettävissä kuin kiintoavain...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kiitoksia neuvoista, nyt on sisus purettu kuskin puolta lukuunottamatta. Aikaa meni hattuhyllyineen ja keskikonsoleineen jotakuinkin 2 tuntia, kiitos saksalaisen insinööritaidon. Helppo (
) on tuosta sepän alkaa paikkailemaan pohjaa.
Muuten, onko raadin W123:ssa takapenkin istuinosan alunen "valettu" bitumilla? Minulla on mustaa mömmöä muovin päällä, ja se näyttää, että se olisi kaadettu lämpimänä siihen, ja sitten se on jähmettynyt. Kummaa. Lisäksi sen päälle oli laitettu sellaista vahapaperipäällysteistä "huopaa", ei hyvä! Se oli imenyt itsensä toiselta puolelta ihan läpimäräksi.

Muuten, onko raadin W123:ssa takapenkin istuinosan alunen "valettu" bitumilla? Minulla on mustaa mömmöä muovin päällä, ja se näyttää, että se olisi kaadettu lämpimänä siihen, ja sitten se on jähmettynyt. Kummaa. Lisäksi sen päälle oli laitettu sellaista vahapaperipäällysteistä "huopaa", ei hyvä! Se oli imenyt itsensä toiselta puolelta ihan läpimäräksi.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Hmn, kummaa... kun minusta tuo huopa on varmasti laitettu jälkikäteen. Se on pinnaltaan turkoosia, ja jossain nurkassa oli hintalapu 74.70 mk
. Tosin selkänojan ylälaidan tietämillä oli kaistale "mersunnäköistä" huokoista huopaa.

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
No veikkasin että on jälkikäteen laitettu. Alkuperäinen on (mikäli se ei aiemmin tullut ilmi) sellasta "liukasta" materiaalia (mustaa väriltään) toiselta puolelta ja karvanen puoli muistaakseni melko puhtaan vaaleaa hötöä.Timo L. kirjoitti:Hmn, kummaa... kun minusta tuo huopa on varmasti laitettu jälkikäteen. Se on pinnaltaan turkoosia, ja jossain nurkassa oli hintalapu 74.70 mk. Tosin selkänojan ylälaidan tietämillä oli kaistale "mersunnäköistä" huokoista huopaa.
Eikai noissa tehtaan asennuksissa useinkaan hintalappuja näkyisi...


Juup. No, se mönjä saa olla paikoillaan, tarvike huovan heitän hitoille. ehkä laitan jotain massaa lisää takalokasuojien tienoille.
Oli meinaan melkoinen ero metelissä, kun ajelin auton hitsarille. Kaikki äänieristemassat oli sisäpuolelta pois, kuin myös penkit sekä kaikki verhoukset kynnyksistä ja ovista apukuskin puolelta. Nokia 5210:n mukaan melutaso nousi 7 dB, mutta korviin melun sävy oli todella ikävä.
Oli meinaan melkoinen ero metelissä, kun ajelin auton hitsarille. Kaikki äänieristemassat oli sisäpuolelta pois, kuin myös penkit sekä kaikki verhoukset kynnyksistä ja ovista apukuskin puolelta. Nokia 5210:n mukaan melutaso nousi 7 dB, mutta korviin melun sävy oli todella ikävä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Eikös se jotenkin niin mennyt, että korva aistii 6 dB:n kasvun melutasossa äänenvoimakkuuden tuplaantumisena?Timo L. kirjoitti:Nokia 5210:n mukaan melutaso nousi 7 dB, mutta korviin melun sävy oli todella ikävä.

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
No mielestäni ääni oli jotakuinkin samanlainen /-tasoinen, kuin Valmet 655-4 T:n suorahampaisen laatikon ääniraul kirjoitti:Niin vai oliko se jo jopa 3 dB:ssä...?Pasi M. kirjoitti:Eikös se jotenkin niin mennyt, että korva aistii 6 dB:n kasvun melutasossa äänenvoimakkuuden tuplaantumisena?Timo L. kirjoitti:Nokia 5210:n mukaan melutaso nousi 7 dB, mutta korviin melun sävy oli todella ikävä.

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Muistaakseni Hifi-lehdessä sanottiin aikoinaan, että kolmen dB:n lisäys äänenvoimakkuuteen vaatii vahvistintehon tuplaantumisen ja kuuden dB:n lisäys, jonka korva aistii äänenvoimakkuuden tuplaantumisena, onnistuu vahvistintehon nelinkertaistamisella.raul kirjoitti:Niin vai oliko se jo jopa 3 dB:ssä...?
Tosihifisti muistelee.


BTW, tänään tuli subbasen rakennussatsi. Onpahan ainakin jotain nikkaroimista viikoiksi eteenpäin.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Juuh, näinhän se oli.
Noniin, Timo, joudutko nyt pitempäänkin ajamaan sillä Valmetilla vai tuliko jo mersu valmiiksi ja pois pajalta?
Mites muuten eikös sun ollut tarkotus heittää uudet bitumimatot ja sen semmoset suojaksi ja eristeeksi sinne? Kannattaakohan tollasessa tapauksessa kuitenkin laittaa esim. sinkkimaalit sinne pintaan ekaks??
Kunhan nyt kyselen, aihe ei ole henkilökohtaisesti vielä ajankohtainen.

Noniin, Timo, joudutko nyt pitempäänkin ajamaan sillä Valmetilla vai tuliko jo mersu valmiiksi ja pois pajalta?
Mites muuten eikös sun ollut tarkotus heittää uudet bitumimatot ja sen semmoset suojaksi ja eristeeksi sinne? Kannattaakohan tollasessa tapauksessa kuitenkin laittaa esim. sinkkimaalit sinne pintaan ekaks??
Kunhan nyt kyselen, aihe ei ole henkilökohtaisesti vielä ajankohtainen.

Raul: noh, ei tuota mummon Corollaakaan voi ihan traktoriksi sanoa, sanotaan nyt vaikka kenkälaatikoksi
. Ei mutta ihan totta, siltä se ajelu Corollalla lähinnä tuntuu, ainakin nyt tuprakkakelissä. Mersu on pajalla loppuviikolle saakka. Hitsari sanoi, että laittaa sinkkimaalit väliin, ja sitten jotain... mitä massaa se nyt oli... sen päälle, sitten normaali maali. Että jos jättäisi bitumimaton kokonaan pois ja laittaisi sentin-kahden kerroksen tuota massaa. Kuulemma eristää ääntä todella hyvin. Kommentteja saa antaa.
P.S. Auto menee maalarille joulukuun tokalla viikolla... että ne ovet?
Jarski: Oliko kyseessä 565 Mk1 vai 2? Kakkonenhan on legendaarinen "synkrotraktori" (löytyy tallista), ja sen looda/perä ei mielestäni elämöitse mahdottomasti.. tai no, mihinkä verrataan
.

P.S. Auto menee maalarille joulukuun tokalla viikolla... että ne ovet?
Jarski: Oliko kyseessä 565 Mk1 vai 2? Kakkonenhan on legendaarinen "synkrotraktori" (löytyy tallista), ja sen looda/perä ei mielestäni elämöitse mahdottomasti.. tai no, mihinkä verrataan

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
565 Mk 2:n (ajettu n.10000h) tuolta tallin perältä löytyy ja siinä elämöi perä yhtä paljon kuin pihassa majailevassa "uudemman" (-64) mallisessa 361D:ssä eli ilman kuulosuojaimia ei 6.-vaihteella ajaTimo L. kirjoitti:
Jarski: Oliko kyseessä 565 Mk1 vai 2? Kakkonenhan on legendaarinen "synkrotraktori" (löytyy tallista), ja sen looda/perä ei mielestäni elämöitse mahdottomasti.. tai no, mihinkä verrataan.

Tai ei se varmaankaan perä ole mikä siellä elämöi, vaan ne takasillat... 502:sahan ne ovat toisenlaiset ja siinä ei voimansiirto elämöinyt läheskään niin paljoa..
Taitaapi mennä vähän OT:n puolelle, mutta koettakaa kestää

w115,123,124,126,140, 210 yms.