kestääkö w210 300tdt viritystä

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
mattiis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Su 04.09.2005 12:12
Paikkakunta: Toholampi

kestääkö w210 300tdt viritystä

Viesti Kirjoittaja mattiis »

eli kestääkö tuommosen laatikko miten jos ostan siihen vanhan ( w124) syöttöpumpun ja siihen 7mm elementit? onko kukaan koittanut?
MB 200CDI A -00 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/KYL.jpg
Yamaha RX-1 -03 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/RX-1.jpg
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Eikös väyrysen virityksessä isoin ongelma ollut laillisuus eli et voi virittää tavalla joka vaikuttaa savuarvoihin?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4686
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Miksi siihen pitää vanha pumppu ostaa.
Sähköohjatussa saat niitä vääntöjäkin (=syöttöä) säädätettyäkin helposti.
Savutustesti ei ole ylivoimainen kellekkään, jos on kunnossa auto.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
mattiis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Su 04.09.2005 12:12
Paikkakunta: Toholampi

Viesti Kirjoittaja mattiis »

kyllähän tuo 124 pumppu on parempi ei tarvi mitään ilmamassamittareita
MB 200CDI A -00 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/KYL.jpg
Yamaha RX-1 -03 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/RX-1.jpg
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Re: kestääkö w210 300tdt viritystä

Viesti Kirjoittaja Petri K »

mattiis kirjoitti:eli kestääkö tuommosen laatikko miten jos ostan siihen vanhan ( w124) syöttöpumpun ja siihen 7mm elementit? onko kukaan koittanut?
Riippuu paljonko säädetään syöttöä mutta säädettävä sitä on joka tapauksessa heti kun tehot muuttuu, muuten menee vaihdot pitkiksi
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
mattiis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Su 04.09.2005 12:12
Paikkakunta: Toholampi

Viesti Kirjoittaja mattiis »

eli siihen voi tohtia laittaa tuon w124 pumpun ja löis siihen ne 7mm tapit ja säädättäis laatikon vaikka siekkisellä jos nyt tehoa sais reilut 200hv ja tilais raatikaiselta coolerin
MB 200CDI A -00 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/KYL.jpg
Yamaha RX-1 -03 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/RX-1.jpg
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Eikös se OM606:sen vakio pumppukin riitä lähes 300hv paikkeille...
Avatar
pyhimys
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 03.08.2004 13:55
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja pyhimys »

mattiis kirjoitti:eli siihen voi tohtia laittaa tuon w124 pumpun ja löis siihen ne 7mm tapit ja säädättäis laatikon vaikka siekkisellä jos nyt tehoa sais reilut 200hv ja tilais raatikaiselta coolerin
Tuohon reilut 200 tehoihin riittää kevyt lastutus.
Veikkaan, että jos alat vaihtaan sähköpumpun mekaaniseen niin se että saat joskus laatikon toimimaan tuottaa vielä monta harmaata hiusta... Taitaa kuitenkin jotenkin toimia tuo kone ja laatikko yhdessä.
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ei kannata laittaa 7 mm elementtejä, jollei vahvista laatikkoa samalla. Se on muutoin yhden illan polkaisuilla vainaja se laatikko.

Mikäli tehotavoite on 200 ... 300 HP niin silloinkaan ei tarvitse pumppua ruveta vaihtamaan, eikä varsinkaan kannata, kun asiantunteva viranomainen voi ottaa sen pumpunvaihdon vähäpäästöisessä silmätikukseen, tosin epätodennäköistä, jos kone "näyttää hyvältä".

7 mm elementtien tehokaava on luokkaa sylinterien lkm * 75 HP, ja jopa reilusti enemmänkin.

Ennenkaikkea, jos laittelee 7 mm elementit niin sille koneelle (turbolle) pitää tehdä muutoksia, eli vaihtaa se ja vähän muillekin osille.
Lisää tietoa: www.skg.fi
mattiis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Su 04.09.2005 12:12
Paikkakunta: Toholampi

Viesti Kirjoittaja mattiis »

Kannattaako vaan lyödä lastu jos on teho tavoite reilu 200 hv?
MB 200CDI A -00 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/KYL.jpg
Yamaha RX-1 -03 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/RX-1.jpg
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Pelkkä lastu vaan. Autossa on kaikki sähköt sekaisin, jos menee pumpun vaihtamaan perinteiseksi. Myöskään laatikko ei toimi, saa tietoa pumpulta elektronisesti.
Avatar
pyhimys
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 03.08.2004 13:55
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja pyhimys »

mattiis kirjoitti:Kannattaako vaan lyödä lastu jos on teho tavoite reilu 200 hv?
Lastuilla saa jonkin 210-220 heppaa. Poista samalla katista sisuskalut.
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Pumpun vaihto nyt on tohon vihonviimeinen juttu kun omakin tosiaan riitää n. 300 hv tehoille.

Pariinsataan riittää lastutus hyvin, ja enempiä jos toivoo niin ahtimen vaihto olisi eka juttu mielestäni. Oma turbo on vakiotehoilla jo liian pieni.
Avatar
mk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 01.02.2004 14:35
Paikkakunta: tre

Viesti Kirjoittaja mk »

Mikäs olisi sopiva turbo tuohon? eli minkä kokoiset siivet a/r ? jne. Eli jos optimoisi tuohon 300 hv rajaa. Riittäkö vakiopakosarja?
Omaanw210 e300 td :hen kanssa haluttaisi saada tuo 300 hv, kun sen verran oli tuossa c36:ssakin..
e300 w210 tdt avantgarde
exC36 amg-94
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Vakiosarja riittää, ja turbo voisi olla kokoluokkaa 50 imu - ja 55 pakosiivet. Pesien A/R - suhteet voi sitten turbon tekijä varmasti katsoa, usein niin ahtimen toiminnalla on joku takuukin.
Vastaa Viestiin