Palaneen kumin käryä W124:n kabiinissa.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Palaneen kumin käryä W124:n kabiinissa.

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Kun vielä lampunvaihtourakassa ei saatu yhtään autoa syttymään, niin vaikuttaa siltä että W124 olisi itsestäänsyttyvää mallia.
Vakavissaan puhuen, äsken ajelin noin 120 km ja auton paikallaan seistessä alkoi jostain tulla melko pistävä palavan kumin käry.
Ensimmäistä kertaa huomasin lemun, kun pysähdyin huoltikselle lasia pesemään noin 40 km jälkeen. Ajossa haju taas laantui.

Sama toistui kun pysäköin hetkeksi noin 80 km kohdilla. Taas hajua, mutta ei mitään savua tai selvästi kuumaa kohtaa. Uskalsin jälleen jatkaa ajoa, ja kotipihalle palattua haisee taas. Konehuoneessa tätä hajua on, mutta vaikka konepellin pitäisi kiinni, auton ympäristössäkin lemuaa. Kyseessä ei ole muovin "synteettinen" käry, vaan vähän samantapainen aromi kuin esim. kumisaappaiden kuumentuessa liikaa. Kerran ennenkin ilmiö on sattunut, silloin oli muuten tismalleen yhtä kostea ja rapainen keli.

Ideoita? Ei tuo nyt tuossa pihallakaan näy palavan, mutta hajun alkulähde olisi kiva saada selville.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
jo vain
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ke 01.10.2003 19:31

Re: Palaneen kumin käryä W124:n kabiinissa.

Viesti Kirjoittaja jo vain »

Aku P kirjoitti:Kun vielä lampunvaihtourakassa ....ennenkin ilmiö on sattunut, silloin oli muuten tismalleen yhtä kostea ja rapainen keli.

Ideoita? Ei tuo nyt tuossa pihallakaan näy palavan, mutta hajun alkulähde olisi kiva saada selville.
Joko autosi ja sinä olette kokeneet sen tuulilasin pesimen suuttimia kohtaavan lämpövastusten kärähtämisen?
Tuli ensimmäisenä mieleen.

Ei vaan ilmeisestikään jäisi tuohon kertomaasi tapaan kytemään vaan palaisi ilmiliekillä.

/Jo vain
300 SE
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Poweria se vaan on kun kumi palaa :lol:
Ettei olis joku piuha/letku päässyt repsahtamaan?
Miltäs latausjännite muuten näyttää?
Veikkaisin kuitenkin tuota jonkun piuhan tai letkun kuoren lämpiämistä.....
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: Palaneen kumin käryä W124:n kabiinissa.

Viesti Kirjoittaja Aku P »

jo vain kirjoitti:
Aku P kirjoitti:Kun vielä lampunvaihtourakassa ....ennenkin ilmiö on sattunut, silloin oli muuten tismalleen yhtä kostea ja rapainen keli.

Ideoita? Ei tuo nyt tuossa pihallakaan näy palavan, mutta hajun alkulähde olisi kiva saada selville.
Joko autosi ja sinä olette kokeneet sen tuulilasin pesimen suuttimia kohtaavan lämpövastusten kärähtämisen?
Tuli ensimmäisenä mieleen.

Ei vaan ilmeisestikään jäisi tuohon kertomaasi tapaan kytemään vaan palaisi ilmiliekillä.

/Jo vain
Eipä olla ei. Siihen kyllä tuo hajun suunta viittaisi. Mutta eikö nuo suutimet lämpiä vain silloin, kun takalasinlämmitys on päällä? Nyt ko. aparaattia nimittäin ei ole käytetty.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Boss kirjoitti:Poweria se vaan on kun kumi palaa :lol:
Ettei olis joku piuha/letku päässyt repsahtamaan?
Miltäs latausjännite muuten näyttää?
Veikkaisin kuitenkin tuota jonkun piuhan tai letkun kuoren lämpiämistä.....
'

OIkeasti se on kyllä huono pito (liian vähän vetäviä pyöriä) jos kumi palaa... :twisted:

Latausjännitettä ei ole nyt oikein mahdollista tutkia, muta ainakin sähköä riittää. Oikeastaan tässä hiipii mieleen, että entä jos se on pyyhkijä, jossa on jähmettyneet rasvat ja siksi moottori kovilla? Nyt nimittäin on sellainen päivä, että pyyhkijää ei kannata ottaa hetkeksikään pois päältä...
Kokemuksia tästä kenelläkään, miten herkkä pyyhkijän motti on käryämään?!
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
jo vain
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ke 01.10.2003 19:31

Re: Palaneen kumin käryä W124:n kabiinissa.

Viesti Kirjoittaja jo vain »

[/quote]

Eipä olla ei. Siihen kyllä tuo hajun suunta viittaisi. Mutta eikö nuo suutimet lämpiä vain silloin, kun takalasinlämmitys on päällä? Nyt ko. aparaattia nimittäin ei ole käytetty.[/quote]

Kärähtää :evil: iloisesti vaikkei takalasinlämmitin olekaan päällä.

/Jo vain
300 SE
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Aku P kirjoitti:
Boss kirjoitti:Poweria se vaan on kun kumi palaa :lol:
Ettei olis joku piuha/letku päässyt repsahtamaan?
Miltäs latausjännite muuten näyttää?
Veikkaisin kuitenkin tuota jonkun piuhan tai letkun kuoren lämpiämistä.....
'

OIkeasti se on kyllä huono pito (liian vähän vetäviä pyöriä) jos kumi palaa... :twisted:

Latausjännitettä ei ole nyt oikein mahdollista tutkia, muta ainakin sähköä riittää. Oikeastaan tässä hiipii mieleen, että entä jos se on pyyhkijä, jossa on jähmettyneet rasvat ja siksi moottori kovilla? Nyt nimittäin on sellainen päivä, että pyyhkijää ei kannata ottaa hetkeksikään pois päältä...
Kokemuksia tästä kenelläkään, miten herkkä pyyhkijän motti on käryämään?!
Tarkoitin lähinnä sitä että jos virtaa riittääkin liikaa,mutta ei se akku oikeastaan kumille ala haisemaan,ennemminkin ruumiille....
Pyyhkijän moottori ei ilmeisesti ihan helpolla toimintasavujaan ulos päästä, taipui nimittäin viimetalvena yhdestä saksa-venäjä mersusta koko pyyhkijän varsi kun oli jäätynyt sulka hyvin lasiin(n.5cm jääkerroksen alle) ja hakija laittoi auton käymään ja jostain syystä pyyhkijän päälle? Hetken mietittyään pyyhkijä pamautti itsensä jään alta esiin ja sulka ja varsi olivat sekaisin kuin mustalaissuvun rahat :lol:
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Boss kirjoitti:Tarkoitin lähinnä sitä että jos virtaa riittääkin liikaa,mutta ei se akku oikeastaan kumille ala haisemaan,ennemminkin ruumiille....
Pyyhkijän moottori ei ilmeisesti ihan helpolla toimintasavujaan ulos päästä, taipui nimittäin viimetalvena yhdestä saksa-venäjä mersusta koko pyyhkijän varsi kun oli jäätynyt sulka hyvin lasiin(n.5cm jääkerroksen alle) ja hakija laittoi auton käymään ja jostain syystä pyyhkijän päälle? Hetken mietittyään pyyhkijä pamautti itsensä jään alta esiin ja sulka ja varsi olivat sekaisin kuin mustalaissuvun rahat :lol:
Akku ei ainakaan ole lämmin...

Tiedä sitten noista ruumiista muutenkaan. Kokemuksiahan akun (haha, saapa kerran kirjoittaa itsestään) räjäyttämisestä mulla on veneestä. Avopaatissa kyrvähti akku, joka oli penkin alla. Molemmat penkillä istuneet äijät nousivat 30 senttiä ilmaan, mutta itse vene selvisi mustumista lukuunottamatta vaurioitta.

Lähden kohta metsästämään paria polttimoa ja nuuskin uudestaan, josko vielä käryäisi.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Paavo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ma 07.04.2003 17:32
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Paavo »

Epäilen vahvasti pyyhkiänmoottoria, kuten joku jo arveli... Kannattaa putsailla vivustot, niin moottori pääsee vähemmällä.
Vastaa Viestiin